Haugenjenta Skrevet 13. juli 2016 #10101 Skrevet 13. juli 2016 Min kollega hadde ei som klagde over fargen på et kort.. Et kort!!! Jeg sto opptatt ved pcen og jeg pleier alltid å ha et lite smil uansett, men da hørte jeg henne mens hun var på vei mot kassen "Ja, der står du og ler.." Sånn type kunde hvor hun skal være morsom samtidig som hun skal være svært alvorlig. Hun mente antageligvis ikke noe vondt, men hun forsøkte bare litt for hardt..
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #10102 Skrevet 14. juli 2016 13 timer siden, sofie777 skrev: En liten motvekt til alt som står her. Det får da være grenser... Jeg sliter med butikkangst, og den ble ikke akkurat bedre av å lese dette. Kommer aldri til å lære meg alle disse reglene om jeg så pugger i flere timer. Jeg holder meg til normal høflighet og folkeskikk (er jeg i en veldig dårlig fase klarer jeg dessverre ikke å smile, se de ansatte i øynene og prate høyt og tydelig, og vil derfor kanskje oppleves som frekk). Jeg ser jo i denne tråden at jeg kanskje ikke er den denne bloggeren sikter til, men jeg må innrømme at jeg ble mer nervøs for å gå i butikken nå. Anonymkode: 7a297...40f 9
Populært innlegg NumberSix Skrevet 14. juli 2016 Populært innlegg #10103 Skrevet 14. juli 2016 Fikk meg en deltidsjobb i en ny butikk for ikke lenge siden. Merker fort forskjellen mellom butikk på bygda og butikk i byen. Er så mange ganger jeg tenker "Åh, denne situasjonen må jeg huske og skrive i tråden på KG!" Men så glemmer jeg jo, for det skjer så mye annet rart. Her er en fra i går: Jeg ser alltid an området rundt kassene for å se om jeg kan gå fra for å betjene tipping eller post, som ligger rett ved kassa mi. Ingen kunder i sikte, så jeg spurter bort til postskranken for å skynde meg å ekspedere vedkommende. Dette går fort, og da jeg snur meg for å skynde meg tilbake til kassa kommer en kunde med surt uttrykk og sier "Du, det er ganske lang kø her assa!" Så kommer jeg bort til kassa, og der står jo halve byen omtrent og venter i kø. Jeg var borte under ett minutt! Jaja, hiver meg rundt og plinger etter den andre ansatte på jobb, slik at vi kan åpne to kasser. Scanner varene i super-fart, men *ominous music* den fremste i køen er en av de lokale alkisene, som naturligvis skal ha femti øl, ooog pakke ølen i sekken sin før han betaler. Og det går så sakte. Saaaakte. Jeg spør om han ikke kan betale før han pakker varene, siden det er lang kø, men det svarer han ikke på, ignorerer meg helt, og fortsetter saaaakte å pakke øl. Mannen bak ham i køen uffer og akker seg, og virker veldig stresset. Legg merke til dette. Køen vokser, den andre ansatte på jobb har kommet, men bestemt seg for å betjene postkunder i stedet for kasse. Omsider får alkisen alle ølene oppi sekken, og kommer for å betale. Møysommelig, seddel for seddel, gir han meg de 300 kronene han skulle betale. Skynder meg å skrive ut kvittering, hiver den etter ham, og skanner nestemann sine varer ultrafort. "Det blir 286 kroner, har du medlemskort?" Vedkommende står med mobilen og knoter. Og knoter. Jeg gikk ut fra at han holder på å finne fram medlemskortet som nå heldigvis finnes som app. Han knoter enda mer. Omsider spør jeg "har du problemer med appen?" "Appen?" sier han og ser dumt på meg. "Ja, jeg spurte om medlemskort, har du det på mobilen, eller har du vanlig kort?" Og daa, etter enda litt trykking på mobilen tar han fram lommeboken og scanner medlemskortet sitt... HALLO, du brukte tre minutter i stad på å akke og uffe deg over kø og at ting tar tid, og så STÅR DU FAEN MEG HER OG SKRIVER TEKSTMELDING OG HOLDER OPP KØEN SJÆL! ÅÅåååååååååh, jeg blir gal innimellom. 66
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #10104 Skrevet 14. juli 2016 16 timer siden, sofie777 skrev: En liten motvekt til alt som står her. Jamen altså.. Hvis du skal klage over kundene, vær i alle fall konsekvent! * Uansett hvor mye eller hvor lite du har handlet så legg varene opp på båndet slik at kassabetjeningen får scannet den. Mange lar faktisk varene ligge i kurven eller vognen for så å fortelle vedkommende bak kassen hva de har der! Og litt lenger ned... * Kjøper du flere av samme vare (samme strekkode) så trenger du ikke å legge alt på båndet. Gi kassabetjeningen én av de og fortell at du har x antall tilsammen. Anonymkode: 50177...7f8 22
NumberSix Skrevet 14. juli 2016 #10105 Skrevet 14. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jamen altså.. Hvis du skal klage over kundene, vær i alle fall konsekvent! * Uansett hvor mye eller hvor lite du har handlet så legg varene opp på båndet slik at kassabetjeningen får scannet den. Mange lar faktisk varene ligge i kurven eller vognen for så å fortelle vedkommende bak kassen hva de har der! Og litt lenger ned... * Kjøper du flere av samme vare (samme strekkode) så trenger du ikke å legge alt på båndet. Gi kassabetjeningen én av de og fortell at du har x antall tilsammen. Anonymkode: 50177...7f8 Slik jeg forsto det så handler det første punktet om de kundene som ikke legger opp noen varer på båndet, men bare forteller hva de har i kurven (ja, de finnes). Da må den ansatte søke opp hver enkelt vare. Et ganske vanlig eksempel er at kunder tar med seg VG og slenger 25 kroner på båndet før vedkommende strener ut av butikken. Jeg er faktisk nødt til å slå inn avisen før jeg kan ta betaling. Det verste er de som bare sier "Jeg har fem epler her!" Ja, supert, men jeg må faktisk veie dem for å få riktig pris. Å søke opp varer kan ta litt tid, og det er tid jeg heller ønsker å bruke på neste kunde slik at folk slipper å stå lenge i kø. Angående det andre punktet: har du 30 flasker identiske brusflasker skjønner du vel at det enkleste er å gi én til den ansatte og oppgi antallet. 9
Alltid Vår Skrevet 14. juli 2016 #10106 Skrevet 14. juli 2016 Nei, kjære kunde. Du har ikke KRAV på å få med deg en rull innpakningspapir til 49,50 gratis fordi du ikke liker papiret butikken selv bruker til å pakke inn med. Å, ja, men det er til en mann sier du?! Det gjør jo saken helt annerledes. Jeg vil jo ikke påføre en mann den belastningen det er å få en gave innpakket i blomstrete gavepapir. Altså... hvem er disse mannfolka som blir fornærmet over å få gaver innpakket i litt feminint papir? Det er jo ikke sånn at vi har bilder av tamponger og truseinnlegg på papiret heller. Tror ikke jeg kjenner en eneste mann som hadde brydd seg, eller i det hele tatt tenkt over gavepapiret. 38
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #10107 Skrevet 14. juli 2016 Der jeg jobber kommer det ofte lettere utviklingshemmede folk innom for å kjøpe mat da de bor i et av nabobyggene. Igår gikk samtalen sånn: Mann i 40årene kommer inn med assistenten sin. Han går til kassa og venter på tur. Jeg smiler, sier hei og spør hva han vil ha. Han: Er ikke Lina her idag??? Meg: Nei, dessverre, det er bare meg og Mari idag, *peker på Mari som står litt bortenfor* Han: ÅÅÅÅÅÅåååååååå neeeeeeeeeei Lina vet alltid hva jeg skal ha!!! *Jeg blir stående litt fortumlet og lurer på hva jeg skal si* Assistenten: Det går så bra atte, Per! Alle som jobber her klarer nok å lage det du vil ha! Han: ååååååå, okei. Javel.. Meg: Ja, hva vil du ha da? Han bestiller hamburger og godt stekte pommes frites uten løk og tomat, med ost og bacon (ish). Jeg noterer ned og setter igang med å lage maten. Maten er ferdig, jeg går bort med den og spør om det ikke ser bra ut. Han: Joda... Vi får se... Når han er ferdig og de skal gå spør jeg om det ikke smakte godt, han svarer: "Joo, du er jo bedre enn Lina!! Jeg kommer tilbake imorgen!! " Jeg jobber ikke idag. (Kanskje ikke en "dum" kunde, men jeg synes det er litt irriterende med de som ikke tror vi kan lage samme maten som medarbeiderne, så tenkte den passet inn her) Anonymkode: 54c4d...c35 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #10108 Skrevet 14. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Der jeg jobber kommer det ofte lettere utviklingshemmede folk innom for å kjøpe mat da de bor i et av nabobyggene. Igår gikk samtalen sånn: Mann i 40årene kommer inn med assistenten sin. Han går til kassa og venter på tur. Jeg smiler, sier hei og spør hva han vil ha. Han: Er ikke Lina her idag??? Meg: Nei, dessverre, det er bare meg og Mari idag, *peker på Mari som står litt bortenfor* Han: ÅÅÅÅÅÅåååååååå neeeeeeeeeei Lina vet alltid hva jeg skal ha!!! *Jeg blir stående litt fortumlet og lurer på hva jeg skal si* Assistenten: Det går så bra atte, Per! Alle som jobber her klarer nok å lage det du vil ha! Han: ååååååå, okei. Javel.. Meg: Ja, hva vil du ha da? Han bestiller hamburger og godt stekte pommes frites uten løk og tomat, med ost og bacon (ish). Jeg noterer ned og setter igang med å lage maten. Maten er ferdig, jeg går bort med den og spør om det ikke ser bra ut. Han: Joda... Vi får se... Når han er ferdig og de skal gå spør jeg om det ikke smakte godt, han svarer: "Joo, du er jo bedre enn Lina!! Jeg kommer tilbake imorgen!! " Jeg jobber ikke idag. (Kanskje ikke en "dum" kunde, men jeg synes det er litt irriterende med de som ikke tror vi kan lage samme maten som medarbeiderne, så tenkte den passet inn her) Anonymkode: 54c4d...c35 Denne var jo litt søt Jeg synes det er mye verre når tilsynelatende "normale" folk, dvs. det er alltid godt voksne mannfolk, kommer med en: Klaaarer du å lage en wiiiiiener i brød til meg? Og dette er som oftest folk som ikke kan si det med normalt tonefall, det kommer enten stønnende eller gneldrende. Jeg synes det er så frekt og må virkelig kjempe med meg selv for å ikke svare frekt tilbake. Anonymkode: 0128d...492 25
The Kitten Skrevet 15. juli 2016 #10109 Skrevet 15. juli 2016 (endret) Meg: Trenger du en pose? Kunde: Denne busken koster 99 kr. Meg: (Dobbeltsjekker) Det har den gått inn til, trenger du en pose? Kunde: Hvorfor blir det over 200 kroner da? Meg: Disse 2 tingene koster nesten 150 tilsammen, så har du jo noen småting også. Trenger du pose? Kunde: Jeg må få kvitteringen. Meg: Den skal du få, men jeg spurte deg om du trenger en pose. Endret 15. juli 2016 av The Kitten 21
Honey Dew Skrevet 16. juli 2016 #10110 Skrevet 16. juli 2016 Den 9.7.2016 at 7.03, MarianneE skrev: Salgsvarer byttes ikke. Dette vet alle. Der er en grunn til at varen er på salg: Den skal ut av butikken fortest mulig. Like herlig kom en kunde og skjelte meg huden full over at hun ikke kunne komme og bytte inn salgsvarene hun hadde kjøpt. Jeg viste til butikkens bytteregler, teksten på kvitteringen osv mens jeg beklaget at jeg ikke kunne hjelpe henne. Da forlangte hun å få navnet på sjefen min slik at hun kunne levere en klage på meg og elendig behandling. Det var det verste hun noen gang hadde opplevd og hun skulle aldri sette sine føtter I butikken igjen. To uker etter kom hun og var SÅ hyggelig.... Litt på sidelinjen: Hvis man kjøper f eks en genser på salg og man ikke har tid til å prøve den før en kommer hjem, har man rett til å bytte genseren til den samme bare i annen størrelse?
MarianneE Skrevet 16. juli 2016 #10111 Skrevet 16. juli 2016 23 minutter siden, Honey Dew skrev: Litt på sidelinjen: Hvis man kjøper f eks en genser på salg og man ikke har tid til å prøve den før en kommer hjem, har man rett til å bytte genseren til den samme bare i annen størrelse
MarianneE Skrevet 16. juli 2016 #10112 Skrevet 16. juli 2016 Hurra for merkelig sitering... Egentlig skal man ikke ha mulighet til det. Men, vi prøver å vise litt skjønn, og det har hendt at jeg har tillat det men det er avhengig av situasjonen og kunden. B.la så må vi ha varen fremdeles, du kan f.eks ikke komme med en genser og vil bytte I en bukse, og kvitteringen må taes med. 3
Honey Dew Skrevet 16. juli 2016 #10114 Skrevet 16. juli 2016 6 minutter siden, MarianneE skrev: Hurra for merkelig sitering... Egentlig skal man ikke ha mulighet til det. Men, vi prøver å vise litt skjønn, og det har hendt at jeg har tillat det men det er avhengig av situasjonen og kunden. B.la så må vi ha varen fremdeles, du kan f.eks ikke komme med en genser og vil bytte I en bukse, og kvitteringen må taes med. Jeg tenker på at man bytter til nøyaktig samme genser bare i en annen størrelse
MarianneE Skrevet 16. juli 2016 #10115 Skrevet 16. juli 2016 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Jeg tenker på at man bytter til nøyaktig samme genser bare i en annen størrelse Jeg har tillat det selv om det etter reglene egentlig ikke skal gjøres. Det var en fast kunde som ofte handler hos oss og da var jeg litt grei tilbake 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #10116 Skrevet 16. juli 2016 37 minutter siden, Honey Dew skrev: Litt på sidelinjen: Hvis man kjøper f eks en genser på salg og man ikke har tid til å prøve den før en kommer hjem, har man rett til å bytte genseren til den samme bare i annen størrelse? Man har ingen RETT til det, nei. Man har ingen RETT til å bytte noe med mindre det er en mangel/reklamasjonssak. Men de aller fleste tilbyr det. Anonymkode: febcd...d3b 15
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #10117 Skrevet 16. juli 2016 Vi setter varer med kort holdbarhet ned 40% og har en plakat om dette i ferskvaren. Der står det at det gjelder varer med kort holdbarhet og at disse har et visst klistremerke, men 40% er naturlig nok i fokus. Det kom en kunde bort til meg og spurte om tilbudet gjaldt hele ferskvaredisken, eller bare en seksjon, og han ble småirritert og mente det var misledende merking at vi hadde denne plakaten når det bare gjaldt noen få varer. Anonymkode: 5cf57...a49 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #10118 Skrevet 16. juli 2016 Presisering fra anonym over: Han spurte altså om alle varene var på 40%, uavhengig av klistremerke. Anonymkode: 5cf57...a49 1
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 16. juli 2016 #10119 Skrevet 16. juli 2016 Fra da jeg var på dagligvarebutikken for noen dager siden: En moden dame går bestemt inn i butikken, uffer og stønner og ser oppgitt rundt seg fra det øyeblikket hun setter sine ben innenfor døra. Hun går en runde og har nesten forlatt butikken idet jeg holder på å legge mine varer på båndet da hun sier til hun som sitter bak kassa: -Hva koster jordbærene?! -som for øvrig var priset klart og tydelig. Hvorpå hun som sitter bak kassa er iferd med å sjekke prisen, men omtrent ikke rekker å få sukk for seg før kunden utbryter: "Nei, du vet vel ikke det du!" Hun som sitter bak kassa er tålmodigheten selv, svarer hvor mye jordbærene koster..- og kunden bare går. Ikke noe "takk skal du ha", ikke noe "å, det ble litt dyrt, men takk for at du sjekket det opp" og ikke engang noen antydning til et smil. Jeg kom til å tenke på Odd Børretzens "Måker (Jeg hater måker)": Skal ha skal ha... Det koster så lite å være høflig og ikke bare kreve og kreve. De ansatte er bare mennesker, ikke noens tjenere.
super-s Skrevet 18. juli 2016 #10120 Skrevet 18. juli 2016 Den 7/16/2016 at 21.02, Keiserensnyeklær skrev: Fra da jeg var på dagligvarebutikken for noen dager siden: En moden dame går bestemt inn i butikken, uffer og stønner og ser oppgitt rundt seg fra det øyeblikket hun setter sine ben innenfor døra. Hun går en runde og har nesten forlatt butikken idet jeg holder på å legge mine varer på båndet da hun sier til hun som sitter bak kassa: -Hva koster jordbærene?! -som for øvrig var priset klart og tydelig. Hvorpå hun som sitter bak kassa er iferd med å sjekke prisen, men omtrent ikke rekker å få sukk for seg før kunden utbryter: "Nei, du vet vel ikke det du!" Hun som sitter bak kassa er tålmodigheten selv, svarer hvor mye jordbærene koster..- og kunden bare går. Ikke noe "takk skal du ha", ikke noe "å, det ble litt dyrt, men takk for at du sjekket det opp" og ikke engang noen antydning til et smil. Jeg kom til å tenke på Odd Børretzens "Måker (Jeg hater måker)": Skal ha skal ha... Det koster så lite å være høflig og ikke bare kreve og kreve. De ansatte er bare mennesker, ikke noens tjenere. Virker som at hun bare trengte å få ut frustrasjon, og helst la det gå ut over noen andre. Hun skulle sikkert ikke ha jordbær engang. Forstår meg ikke på enkelte mennesker altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå