Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kollega hadde ei som klagde over fargen på et kort..
Et kort!!! :fart2:
Jeg sto opptatt ved pcen og jeg pleier alltid å ha et lite smil uansett,
men da hørte jeg henne mens hun var på vei mot kassen "Ja, der står du og ler.."
Sånn type kunde hvor hun skal være morsom samtidig som hun skal være svært alvorlig.
Hun mente antageligvis ikke noe vondt, men hun forsøkte bare litt for hardt..

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, sofie777 skrev:

En liten motvekt til alt som står her.

Det får da være grenser... Jeg sliter med butikkangst, og den ble ikke akkurat bedre av å lese dette. Kommer aldri til å lære meg alle disse reglene om jeg så pugger i flere timer. Jeg holder meg til normal høflighet og folkeskikk (er jeg i en veldig dårlig fase klarer jeg dessverre ikke å smile, se de ansatte i øynene og prate høyt og tydelig, og vil derfor kanskje oppleves som frekk). Jeg ser jo i denne tråden at jeg kanskje ikke er den denne bloggeren sikter til, men jeg må innrømme at jeg ble mer nervøs for å gå i butikken nå. 

Anonymkode: 7a297...40f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, sofie777 skrev:

En liten motvekt til alt som står her.

Jamen altså.. Hvis du skal klage over kundene, vær i alle fall konsekvent!

* Uansett hvor mye eller hvor lite du har handlet så legg varene opp på båndet slik at kassabetjeningen får scannet den. Mange lar faktisk varene ligge i kurven eller vognen for så å fortelle vedkommende bak kassen hva de har der!

Og litt lenger ned...

* Kjøper du flere av samme vare (samme strekkode) så trenger du ikke å legge alt på båndet. Gi kassabetjeningen én av de og fortell at du har x antall tilsammen.

Anonymkode: 50177...7f8

• Liker 22
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jamen altså.. Hvis du skal klage over kundene, vær i alle fall konsekvent!

* Uansett hvor mye eller hvor lite du har handlet så legg varene opp på båndet slik at kassabetjeningen får scannet den. Mange lar faktisk varene ligge i kurven eller vognen for så å fortelle vedkommende bak kassen hva de har der!

Og litt lenger ned...

* Kjøper du flere av samme vare (samme strekkode) så trenger du ikke å legge alt på båndet. Gi kassabetjeningen én av de og fortell at du har x antall tilsammen.

Anonymkode: 50177...7f8

Slik jeg forsto det så handler det første punktet om de kundene som ikke legger opp noen varer på båndet, men bare forteller hva de har i kurven (ja, de finnes). Da må den ansatte søke opp hver enkelt vare. Et ganske vanlig eksempel er at kunder tar med seg VG og slenger 25 kroner på båndet før vedkommende strener ut av butikken. Jeg er faktisk nødt til å slå inn avisen før jeg kan ta betaling. Det verste er de som bare sier "Jeg har fem epler her!" Ja, supert, men jeg må faktisk veie dem for å få riktig pris. Å søke opp varer kan ta litt tid, og det er tid jeg heller ønsker å bruke på neste kunde slik at folk slipper å stå lenge i kø. 

Angående det andre punktet: har du 30 flasker identiske brusflasker skjønner du vel at det enkleste er å gi én til den ansatte og oppgi antallet. 

• Liker 9
Skrevet

Nei, kjære kunde. Du har ikke KRAV på å få med deg en rull innpakningspapir til 49,50 gratis fordi du ikke liker papiret butikken selv bruker til å pakke inn med. Å, ja, men det er til en mann sier du?! Det gjør jo saken helt annerledes. Jeg vil jo ikke påføre en mann den belastningen det er å få en gave innpakket i blomstrete gavepapir. 

Altså... hvem er disse mannfolka som blir fornærmet over å få gaver innpakket i litt feminint papir? Det er jo ikke sånn at vi har bilder av tamponger og truseinnlegg på papiret heller. Tror ikke jeg kjenner en eneste mann som hadde brydd seg, eller i det hele tatt tenkt over gavepapiret. 

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber kommer det ofte lettere utviklingshemmede folk innom for å kjøpe mat da de bor i et av nabobyggene. Igår gikk samtalen sånn:

Mann i 40årene kommer inn med assistenten sin. Han går til kassa og venter på tur. Jeg smiler, sier hei og spør hva han vil ha.

Han: Er ikke Lina her idag???

Meg: Nei, dessverre, det er bare meg og Mari idag, *peker på Mari som står litt bortenfor* :) 

Han: ÅÅÅÅÅÅåååååååå neeeeeeeeeei :grine: Lina vet alltid hva jeg skal ha!!! :( 

*Jeg blir stående litt fortumlet og lurer på hva jeg skal si*

Assistenten: Det går så bra atte, Per! Alle som jobber her klarer nok å lage det du vil ha! :) 

Han: ååååååå, okei. Javel.. 

Meg: Ja, hva vil du ha da? :) 

Han bestiller hamburger og godt stekte pommes frites uten løk og tomat, med ost og bacon (ish). Jeg noterer ned og setter igang med å lage maten. Maten er ferdig, jeg går bort med den og spør om det ikke ser bra ut.

Han: Joda... Vi får se...

Når han er ferdig og de skal gå spør jeg om det ikke smakte godt, han svarer: "Joo, du er jo bedre enn Lina!! Jeg kommer tilbake imorgen!! :biggrin:

Jeg jobber ikke idag. 

(Kanskje ikke en "dum" kunde, men jeg synes det er litt irriterende med de som ikke tror vi kan lage samme maten som medarbeiderne, så tenkte den passet inn her) 

Anonymkode: 54c4d...c35

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der jeg jobber kommer det ofte lettere utviklingshemmede folk innom for å kjøpe mat da de bor i et av nabobyggene. Igår gikk samtalen sånn:

Mann i 40årene kommer inn med assistenten sin. Han går til kassa og venter på tur. Jeg smiler, sier hei og spør hva han vil ha.

Han: Er ikke Lina her idag???

Meg: Nei, dessverre, det er bare meg og Mari idag, *peker på Mari som står litt bortenfor* :) 

Han: ÅÅÅÅÅÅåååååååå neeeeeeeeeei :grine: Lina vet alltid hva jeg skal ha!!! :( 

*Jeg blir stående litt fortumlet og lurer på hva jeg skal si*

Assistenten: Det går så bra atte, Per! Alle som jobber her klarer nok å lage det du vil ha! :) 

Han: ååååååå, okei. Javel.. 

Meg: Ja, hva vil du ha da? :) 

Han bestiller hamburger og godt stekte pommes frites uten løk og tomat, med ost og bacon (ish). Jeg noterer ned og setter igang med å lage maten. Maten er ferdig, jeg går bort med den og spør om det ikke ser bra ut.

Han: Joda... Vi får se...

Når han er ferdig og de skal gå spør jeg om det ikke smakte godt, han svarer: "Joo, du er jo bedre enn Lina!! Jeg kommer tilbake imorgen!! :biggrin:

Jeg jobber ikke idag. 

(Kanskje ikke en "dum" kunde, men jeg synes det er litt irriterende med de som ikke tror vi kan lage samme maten som medarbeiderne, så tenkte den passet inn her) 

Anonymkode: 54c4d...c35

Denne var jo litt søt:) Jeg synes det er mye verre når tilsynelatende "normale" folk, dvs. det er alltid godt voksne mannfolk, kommer med en: Klaaarer du å lage en wiiiiiener i brød til meg? Og dette er som oftest folk som ikke kan si det med normalt tonefall, det kommer enten stønnende eller gneldrende. Jeg synes det er så frekt og må virkelig kjempe med meg selv for å ikke svare frekt tilbake.

Anonymkode: 0128d...492

• Liker 25
Skrevet (endret)

Meg: Trenger du en pose?

Kunde: Denne busken koster 99 kr. 

Meg: (Dobbeltsjekker) Det har den gått inn til, trenger du en pose?

Kunde: Hvorfor blir det over 200 kroner da?

Meg: Disse 2 tingene koster nesten 150 tilsammen, så har du jo noen småting også. Trenger du pose?

Kunde: Jeg må få kvitteringen. 

Meg: Den skal du få, men jeg spurte deg om du trenger en pose. 

Endret av The Kitten
  • Liker 21
Skrevet
Den 9.7.2016 at 7.03, MarianneE skrev:

Salgsvarer byttes ikke. Dette vet alle. Der er en grunn til at varen er på salg: Den skal ut av butikken fortest mulig. 

Like herlig kom en kunde og skjelte meg huden full over at hun ikke kunne komme og bytte inn salgsvarene hun hadde kjøpt. Jeg viste til butikkens bytteregler, teksten på kvitteringen osv mens jeg beklaget at jeg ikke kunne hjelpe henne. Da forlangte hun å få navnet på sjefen min slik at hun kunne levere en klage på meg og elendig behandling. Det var det verste hun noen gang hadde opplevd og hun skulle aldri sette sine føtter I butikken igjen. 

To uker etter kom hun og var SÅ hyggelig....

Litt på sidelinjen:

Hvis man kjøper f eks en genser på salg og man ikke har tid til å prøve den før en kommer hjem, har man rett til å bytte genseren til den samme bare i annen størrelse?

Skrevet
23 minutter siden, Honey Dew skrev:

Litt på sidelinjen:

Hvis man kjøper f eks en genser på salg og man ikke har tid til å prøve den før en kommer hjem, har man rett til å bytte genseren til den samme bare i annen størrelse 

Skrevet

Hurra for merkelig sitering...

Egentlig skal man ikke ha mulighet til det. Men, vi prøver å vise litt skjønn, og det har hendt at jeg har tillat det men det er avhengig av situasjonen og kunden. B.la så må vi ha varen fremdeles, du kan f.eks ikke komme med en genser og vil bytte I en bukse, og kvitteringen må taes med. 

• Liker 3
Skrevet
Den 9.7.2016 at 7.03, MarianneE skrev:

Skrevet
6 minutter siden, MarianneE skrev:

Hurra for merkelig sitering...

Egentlig skal man ikke ha mulighet til det. Men, vi prøver å vise litt skjønn, og det har hendt at jeg har tillat det men det er avhengig av situasjonen og kunden. B.la så må vi ha varen fremdeles, du kan f.eks ikke komme med en genser og vil bytte I en bukse, og kvitteringen må taes med. 

Jeg tenker på at man bytter til nøyaktig samme genser bare i en annen størrelse

Skrevet
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg tenker på at man bytter til nøyaktig samme genser bare i en annen størrelse

Jeg har tillat det selv om det etter reglene egentlig ikke skal gjøres. Det var en fast kunde som ofte handler hos oss og da var jeg litt grei tilbake 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Honey Dew skrev:

Litt på sidelinjen:

Hvis man kjøper f eks en genser på salg og man ikke har tid til å prøve den før en kommer hjem, har man rett til å bytte genseren til den samme bare i annen størrelse?

Man har ingen RETT til det, nei. Man har ingen RETT til å bytte noe med mindre det er en mangel/reklamasjonssak. Men de aller fleste tilbyr det. 

Anonymkode: febcd...d3b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Vi setter varer med kort holdbarhet ned 40% og har en plakat om dette i ferskvaren. Der står det at det gjelder varer med kort holdbarhet og at disse har et visst klistremerke, men 40% er naturlig nok i fokus. Det kom en kunde bort til meg og spurte om tilbudet gjaldt hele ferskvaredisken, eller bare en seksjon, og han ble småirritert og mente det var misledende merking at vi hadde denne plakaten når det bare gjaldt noen få varer.

Anonymkode: 5cf57...a49

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Presisering fra anonym over: Han spurte altså om alle varene var på 40%, uavhengig av klistremerke.

Anonymkode: 5cf57...a49

• Liker 1
Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet

Fra da jeg var på dagligvarebutikken for noen dager siden:

En moden dame går bestemt inn i butikken, uffer og stønner og ser oppgitt rundt seg fra det øyeblikket hun setter sine ben innenfor døra. Hun går en runde og har nesten forlatt butikken idet jeg holder på å legge mine varer på båndet da hun sier til hun som sitter bak kassa: -Hva koster jordbærene?! -som for øvrig var priset klart og tydelig. Hvorpå hun som sitter bak kassa er iferd med å sjekke prisen, men omtrent ikke rekker å få sukk for seg før kunden utbryter: "Nei, du vet vel ikke det du!" Hun som sitter bak kassa er tålmodigheten selv, svarer hvor mye jordbærene koster..- og kunden bare går. Ikke noe "takk skal du ha", ikke noe "å, det ble litt dyrt, men takk for at du sjekket det opp" og ikke engang noen antydning til et smil. Jeg kom til å tenke på Odd Børretzens "Måker (Jeg hater måker)": Skal ha skal ha... Det koster så lite å være  høflig og ikke bare kreve og kreve. De ansatte er bare mennesker, ikke noens tjenere.

Skrevet
Den 7/16/2016 at 21.02, Keiserensnyeklær skrev:

Fra da jeg var på dagligvarebutikken for noen dager siden:

En moden dame går bestemt inn i butikken, uffer og stønner og ser oppgitt rundt seg fra det øyeblikket hun setter sine ben innenfor døra. Hun går en runde og har nesten forlatt butikken idet jeg holder på å legge mine varer på båndet da hun sier til hun som sitter bak kassa: -Hva koster jordbærene?! -som for øvrig var priset klart og tydelig. Hvorpå hun som sitter bak kassa er iferd med å sjekke prisen, men omtrent ikke rekker å få sukk for seg før kunden utbryter: "Nei, du vet vel ikke det du!" Hun som sitter bak kassa er tålmodigheten selv, svarer hvor mye jordbærene koster..- og kunden bare går. Ikke noe "takk skal du ha", ikke noe "å, det ble litt dyrt, men takk for at du sjekket det opp" og ikke engang noen antydning til et smil. Jeg kom til å tenke på Odd Børretzens "Måker (Jeg hater måker)": Skal ha skal ha... Det koster så lite å være  høflig og ikke bare kreve og kreve. De ansatte er bare mennesker, ikke noens tjenere.

Virker som at hun bare trengte å få ut frustrasjon, og helst la det gå ut over noen andre. Hun skulle sikkert ikke ha jordbær engang. Forstår meg ikke på enkelte mennesker altså! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...