Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, Fireball skrev:

Her om dagen var jeg den dumme kunden :ler:

Snakket med Colorline på telefonen og skal sies at jeg hadde sovet litt for lite og at klokken var 8 om morgenen.

Damen spør om navn, alder, adresse osv, før hun avslutter med "ha en fin tur!", og jeg svarer "takk, du også!"
Ikke det dummeste, men vi lo begge to :laugh:

Hahaha, gjør samme greia. En person spør om en pose, eller bare noe random. Når de går sier de gjerne takk, selvfølgelig klarer jeg å smelle på: "Takk skal du ha!" 

Every time. :fnise:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
18 timer siden, The Silence skrev:

Når jeg leser slik lurer jeg på om enkelte virkelig går inn for å være ekkel med andre mennesker. Jag tar meg i å lure på hvordan hverdagen deres er, den kan ikke være mye enkel...

Jeg lurer på åssen oppdragelse enkelte har fått som oppfører seg på denne måten? Greit nok, du liker ingen av skoene i butikken, men du trenger ikke å si høyt at dette er den verste skobutikken du har vært innom og slenge fra deg skoa på gulvet som en unge!

Endret av LeilaS
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Dette skjer hver dag.

Kunde: Har dere "x"?

Meg: nei, dessverre. Det har vi ikke

Kunde: men noen (/søsteren min/ en kollega av meg/ broren til faren til hundepasseren) sa at dere hadde det.

... Hvorfor spør du meg da? 

Endret av Flyvefisken
  • Liker 6
Skrevet
Den 13.5.2016 at 8.49, C'est la vie:) skrev:

Som kunde begynner det å forundre meg at andre kunder kommer hen til meg og begynner å spørre om produkter... Jeg jobber ikke der!? 

Det skjer oftere enn man skulle tro og jeg forstår ikke hva det er som gjør at jeg blir sett på som en ansatt? Det være seg Biltema, Jernia, kosmetikk, matforretninger eller interiørbutikker. Hadde jeg hatt en spesiell klesstil hadde det vært en ting, men jeg har ikke det. Selv i butikker med synlige ansatt-klær OG skilt (!) blir jeg spurt om jeg kan hjelpe... Selv om jeg vandrer med handlekurv kommer de hen!

Er det flere som opplever dette? Er det vanlig å bli tatt for å være ansatt i butikker? 

Har dere spurt noen om hjelp, hvor det viser seg at de ikke jobber der? Og eventuelt HVA med dem  gjorde at du trodde de var ansatt der? 

Ja, jeg har gjort det en gang.. :ler:

Men det var på felleskjøpet i kraftfôravdelingen, skulle ha noe til hest, å spurte noe slikt som 'unnskyld, men hvor ligger byggpellets?' 

Fikk til svar at 'jeg jobber ikke her, men det ligger der borte' :ler: jeg var så flau, å beklaget meg masse. :P han lo heldigvis bare. Til mitt forsvar, gikk han i felleskjøpetcaps og grønn heldress, tror han var bonde av noe slag. :P

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Kunde: Har dere ikke flere kasser eller??!??!!! :angry:

Når det blir hennes tur slår hun av tre posekvitteringsvitser og kvitrer i vei om hele dagen sin så langt. 

Meg: Mhm..... 

Altså, hvorfor?? Jeg kommer ikke til å være hyggelig til deg når du først står å skriker surt. Skjer ikke. 

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 7
Skrevet

Jeg handlet på kiwi i gårkveld, og den eldre dama bak meg i køen sang hele "Den glade vandrer" til gutten i kassa! Og var helt sjokkert over at han ikke kunne sangen. Så sang hun den en gang til! 

• Liker 33
Gjest Edain
Skrevet

Lørdag = tipping. Trenger ikke videre forklaring... 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er de som bare setter fra seg handlevognen foran båndet der de legger på varene. Altså, hvorfor?? Der står den da, bokstavlig talt midt i veien og sperrer for andre kunder. Da pleier jeg å si "unnskyld, men vil du iallefall kjøre handlevognen din vekk fra kassen" og da blir mange litt flau. Ikke at det er noe bedre å dumpe den rett foran kassen heller, sånn som veldig mange faktisk gjør, men da står de iallefall ikke SÅ i veien. Jeg har seriøst lyst å sette opp et skilt med "IKKE sett fra deg handlevognen her" - og se hvor mange som fortsatt hadde gjort det likavel :dry:

Anonymkode: 08c4e...3ca

Jeg er en skikkelig dritt, så jeg dytter som regel vogna inn i kunden :fnise:  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på taxfree butikken, så får en del "dumme" kunder. 

-" er det lov å ha med dette, peker på solkrem, sprit, parfyme osv, på flyet?"  Nei alle varene du ser i taxfreen er bare til pynt og fristelse! Du kommer deg jo ikke ut hvis ikke du skal fly! 

- Bleikeste gingeren spør om hvilken spf jeg anbefaler når han skal tre uker til thailand, jeg anbefaler spf 30. "nei jeg tar 6 jeg, skal jo bli brun!"

-"Trenger du noe hjelp?" "nei jeg bare ser jeg! men du....?" Altså, jeg spør om du tenger noe hjelp fordi jeg vil hjelpe deg, da kan du si hva du lurer på med engang..

kanskje ikke dumme ting de sier, men overraskende mange menn som kjøper samme parfymen til elskeren sin som til kona si, så det ikke skal lukte. og er åpen om det!
Og menn som kommer å spørr om råd til en god parfyme, hvor jeg spør hva den som skal få den liker eller bruker for å få et hint av hva jeg skal anbefale, men som aldri har møtt dama. (Les: det passer alltid med når bangkok flyet går)

Anonymkode: e449c...452

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

[...]

Og menn som kommer å spørr om råd til en god parfyme, hvor jeg spør hva den som skal få den liker eller bruker for å få et hint av hva jeg skal anbefale, men som aldri har møtt dama. (Les: det passer alltid med når bangkok flyet går)

Uff.. Det siste der 😖 Har hatt en kunde som skulle ha den pakken med flest kondomer for han skulle jo til Thailand så måtte ha det 😖 Jeg legger godvilja til å tror han har kjæreste der, men utifra de manglende sosiale antenne tviler jeg 😖😭

Anonymkode: 84597...371

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

[...]

Uff.. Det siste der 😖 Har hatt en kunde som skulle ha den pakken med flest kondomer for han skulle jo til Thailand så måtte ha det 😖 Jeg legger godvilja til å tror han har kjæreste der, men utifra de manglende sosiale antenne tviler jeg 😖😭

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

*grøss*

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkert:

Anonymkode: 191ee...a9b

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Rosaboble15 skrev:

Haha, noen folk altså. 

Hadde en gang en kunde som sto lenge og så på meg før han kom bort til kassa.

Kunden: "Hei, du var en søt jente, du har nok peiling på kondomer."

Jeg: "Peiling og peiling, vi har to typer, så det er jo ikke så mye å vite." 

Kunden: "Jeg skal to uker til Sunny Beach, hvor mange kondompakker tror du jeg trenger da?" *Åpner glidelåsen i hettejakken (som han ikke hadde noe under)* "Med denne flotte kroppen burde jeg jo trenge ganske mange".

Jeg: "Tror èn holder i massevis, altså."

Kunden stirret hardt på meg mens kameraten i bakgrunnen holder på å le seg ihjel. 

(Han kjøpte faktisk bare èn pakke).

:ler:

Hadde seriøst betalt en billett til Sunny Beach kun for å se reaksjonen hans! Det var neppe det svaret han hadde forventet :fnise:

• Liker 5
Skrevet
Den 10.7.2016 at 13.22, Rosaboble15 skrev:

(Han kjøpte faktisk bare èn pakke)

Ti poeng for herlig sarkasme. - Stryk i salgsteknikk og mersalg... :fnise:

• Liker 23
Skrevet
4 timer siden, sofie777 skrev:

En liten motvekt til alt som står her.

Amen🙏🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...