Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet på dagligvare før. En gang hadde vi tilbud på 1,5 liter cola og cola zero, 2 for 1, noe som ble slått inn automatisk i kassen. Rundt stengetid kommer det en mann med mange varer. Han har kjøpt 1,5 liter cola og 1,75 liter cola zero. 

Jeg: "Hvis du bytter 1,75 liter med 1,5 liter får du den ene gratis. Vil du gjøre det?"

Han: "HÆH! Det er vel faen det samme om det er 1,75 vel"

Jeg: "Nei, det er det dessverre ikke"

Han: "Så trekk fra cola zeroen sånn jeg får den gratis da vel! Dette var misvisende reklame og IKKE min feil!" 

Jeg: "Det har jeg ikke lov til å gjøre. Jeg kan hente colaen for deg hvis du vil, ellers må du betale for den du har nå"

Han: "HAR DU HØRT NOE SÅ DUMT!? Kjefte kjefte blabla"

Han lo og pekte på meg mens andre kunder så på. Jeg endte faktisk med å be han betale varene sine eller komme seg ut, for dette hadde jeg ikke tid til lenger. 

En annen gang hadde vi problemer med tippingen, fordi nettverket var nede i hele landet (noe sånt). Derfor kunne ingen tippe, noe de fleste hadde forståelse for. Selvfølgelig var der en kunde som ikke forsto dette. Dette var MIN feil og jeg måtte være passe dum, mente han. Han stod ved inngangen og fortalte hver kunde som kom inn at det var bare å snu, for her var det ingen god service å få, vi var for dum til å fikse nettverket, ingen fikk tippe osv osv. Han stod og ropte det ut i butikken. Vi måtte omtrent skubbe han ut derifra.. 

Jeg skal ALDRI mer jobbe i butikk. Møkkakunder kunne ødelegge hele dagen min, selv hvor mange hyggelige kunder jeg ellers møtte på. 

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har min fulle medlidenhet. Husker med skrekk og gru da jeg jobbet et sted med tipping, folk kom 2 min på stengetid med en hel loddbok (50 stk) de ville ha sjekket. Og nei, vi fikk ikke betalt for eventuelt resterende arbeid etter stengetid.

Anonymkode: 0128d...492

Åh, flaxlodd! ❤ Hos oss er det ingen kjære mor. Kommer du med 50 lodd like før stengetid, blir du fint bedt om å gå på rema som har åpent en time lengre. Det får da være grenser!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei av foreldre som forventer at vi skal låse dem inn på bakrommet fordi den lille ungen må på toalettet. Jeg har ikke tid til å låse inn x antall kunder, for så å vente sammen med dem til ungen er ferdig, for nei, de kan selvsagt ikke være der inne alene. Jeg har nok å gjøre nå når det er sesong, og vi har kundetoaletter ute i senteret som egentlig er like langt unna som å gå gjennom hele lageret vårt og inn på bakrommet, for ikke å snakke om at de må finne en ansatt først for å låse opp. Noen er bare så sykt hjelpesløse. 

Anonymkode: 37c38...7f1

• Liker 12
Skrevet

Var innom Narvesen kiosken som ligger på hjørnet av Hotel Continental i Oslo i dag og jeg følte virkelig med de ansatte som måtte takle en særdeles usympatisk kunde.

Han stilte seg først opp ved en kasse hvor det stod skilt på disken om at den var stengt (på både engelsk og norsk). Da en ansatt passerte og han forlangte service fikk han beskjed om å benytte kassene som var åpne. Han tok med seg de fire brusflaskene han skulle kjøpe og slang dem på disken noen meter unna.

"Charge this to room XXX."

"I'm sorry, but we're unable to do that. You have to pay."

"But I'm staying at the hotel."

"I'm sorry, but it's not possible for us to charge things to your room. You have to pay."

"This is ridiculous... Just put it on my bill, room XXX."

"As I've said before; we can't charge anything to your room. We're not associated with the hotel."

"But you're part of the hotel."

"We're a separate business that happen to be in the same building. We're not part of the hotel."

"You're just being difficult." *slenger kredittkort på disken"

Idiot!

• Liker 46
Gjest Raindrops
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemer med tippingen på lørdag.

kunde: jeg skal ha disse om igjen *gir meg 56 brukte kuponger*

meg: det går dessverre ikke å spille lotto nå, norsk tipping er nede, ingenting funker.

kunde: jeg MÅ spille lotto

meg: det går dessverre ikke, norsk tipping er nede

kunde: og hva har du tenkt å gjøre med det da???

nei altså jeg vet ikke jeg????? sende trussler til norsk tipping selv om vi ikke kommer gjennom på telefon? lage mitt eget lotto-spill?? er de nede så er de nede.

Anonymkode: 08c4e...3ca

Det er ganske utrolig hva de forventer at vi skal kunne gjøre noe med. Husker hvor mye kjeft jeg fikk for at prisene på drivstoff forandret seg hele tiden. Noen eldre mennesker følger disse endringene med haukeblikk "Nå koster det ti øre mindre på shell, på tide at du setter ned prisene du også, følg litt med!!"

Ja jøss, jeg bare ringer Statoil sentralt og gir dem beskjed om å sette ned prisen, null stress, kunden har altid rett.

Skrevet

Dette er en kunde av meg, nå må jeg bare få lettet på trykke... Gud bedre for en figur!!! :krangle:

Ringte til han sin bedrift før vi var i det aktuelle området som vi pleier å lurte på om han ønsket å benytte seg av våre tjenester, fikk ett klart og tydelig gikk nei! Greit nok det, så går det 1 måned så starter han og terrorisere hele bedriften å lurer på hvorfor i helvete vi ikke har vært der! Hadde fast avtale og bla bla bla, sjekket han fikk en prisoversikt for 3 år siden! Ringte vedkommende å si at jeg kom så fort vi har mulighet, det var greit det! Neste dag ringer han igjen og terroriserer alle de han får tak i!

Ringer han igjen å sier at vi setter kursen til han nå, er der om 2 timer! Går 45 min så ringer han igjen å lurer på om vi har kjørt oss bort...

Vi dukker opp, gjør jobben... Han klager på absolutt alt, gjør jobben på nytt for å få han til å holde kjeft! Sånn passe fornøyd signerer han fakturaen!

Nå startet han f... meg igjen, vi har aldri vært der. Enda jeg har han sin signatur på fakturaen, sannsynligvis så har jeg forfalsket den!!! :sinnatagg::kjefte::kjempesinna::regler:

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Kunde kommer til kassen og omtrent trykker en kurv med jordbær i fjeset mitt. 

Kunde: Hvor mange gram jordbær er det i denne?
Meg: Det vet jeg ikke, men hvis jeg får den kan jeg veie den. 

** Jeg veier jordbærene **

Meg: Her er det 496 gram. 
Kunde: Det er ikke rett!! Det skal være 500 og vet du hva, det er det aldriiiiiiiiiiii. 

Kunden tar så en annen jordbærkurv, en av dem som står med kassen. 

Kunde: Vei denne da, jeg vedder på at den heller ikke er 500 g!!! *kjeftekjefte*
Meg: Denne er 499 gram :-)))) Du kan heller få denne hvis du vil, det er ingen problem å bytte. 
Kunde: NEI JEG VIL HA DENNE KURVEN, MEN MED 500 G, DU KAN IKKE SVINDLE MEG, DET SKAL VÆRE AAAAKKKURRAT 500. 

Så jeg bare tok et jordbær fra kurv 2 og flyttet til kurv 1 for å få henne ut og vekk. Burde tatt ekstra betaling for de 2 g hun fikk over 500. Jeg vet at jordbærkurvene ofte er mindre enn de skal fordi kunder går å plukker, men disse var ikke det og hvem er det som gidder å krangle og kjefte for UNDER 5 GRAM!!!???

• Liker 34
Gjest AvocadoMelon
Skrevet

Jeg jobbet på en Meny butikk for flere år siden. Der solgte vi noe croissant lignende kaker i en plast boks. De så ferdig ut til å spise men var halvstekte. Vil tro de ikke smakte særlig godt halvstekte... dette var det ikke en kunde som hadde fått med seg. Og han kom løpende inn i butikken kastet kakene rett på meg med stor kraft.. jeg sto der i sjokktilstand fikk ikke ut et eneste ord.. skal sies han kom ganske fort inn, kastet kakene på meg og gikk gjennom hele butikken å skrek og kjefta om at vi prøve å forgifte han med gamle tørre kaker... før han plutselig var ute av butikken..  flere ansatte kom bort å lurte på hva som skjedde. Å vi fikk en god latter alle sammen... de kakene solgte vi bare en sesong.. solgte vel ikke så bra! :fnise:

Gjest AvocadoMelon
Skrevet

I ferskvaredisken:

Kunde: skal ha lasagne

Meg: henter beger får å ha lasagne i å skal til å begynne å sleive oppi, da har kunden forsvunnet, ser hun står et stykke unna å jeg er ikke så glad i å skrike utover butikken, å jeg kan faktisk ikke lese tanker,  å vite hvor mye lasagne hun skal ha. 

Begynner å ekspedere neste kunde mens lasagnen står på vent...

Kunde: kommer tilbake. Blir forferdelig sinna for at hun må vente på at jeg blir ferdig med kunden foran henne som tar ca 20 sekunder. For det er jo lunch tider å jeg måtte jo skjønne at hun skulle ha en lunch porsjon... 

(mange har faktisk ikke peiling på hvor mye 1 hg er så er bedre å be kunden si stopp når dem skal ha løsvekt mat)

Unge kunder er helt ubrukelige når det kommer til hekto og kilo.  De sier ofte "jeg skal ha lasagne for 35 kr, hvor mye er det?..)

Alle løsvekt varene koster forskjellig så det er ikke altid så enkelt å regne ut sånn med en gang... men det må jeg jo vite får jeg jobber jo her!

En annen irriterende ting er kunder som kjøper karbonader i løsvekt også sier de at de skal ha stekt løk til de 3 karbonadene.. stikker avgårde får å hente noe annet mens jeg står der litt som et spørsmålstegn.. noen liker mye løk andre ikke. :fnise:

Skrevet

Det minner om kundene mine, kommer strenende inn og roper "jeg skal ha en grillpølse" og forsvinner inn på do. Igjen står jeg som et spørsmålstegn; lompe eller brød? Fint eller grovt? Eller de kundene som klarer å komme bort til kassa å gi meg alle detaljene. Men når de har betalt og jeg går bort til pølsedisken, går de heller bort til avisstativer for å lese aviser. Jeg lager pølsa og går tilbake til kassa for å ta neste kunde, 30sek senere hører jeg "kan jeg få mer løk?". 

• Liker 7
Skrevet

Fra da jeg jobbet i kiosk: Kunden skal ha pølse. Jeg henviser til kassa og sier at han kan betale i kassa, så skal jeg fikse pølse. Åneida!! Er jeg helt på bærtur eller??!! Han skal da ikke betale for noe han ikke har mottatt enda! Sånnt gjør man nemlig ikke!! Han skal ikke betale et rødt øre før han har pølsa i hånda..... :sprettoy:

• Liker 15
Skrevet

Jobber deltid i klesbutikk og jeg gleder meg til jeg er ferdig utdannet og kan slutte her. For noen kunder er bare,  ja hva skal jeg si? GRUSOMME! Lurer på hvordan oppdragelse noen har fått. Jeg er dritt lei kunder som er kronisk sure og skal klage på alt.

Hadde en overvektig dame innom på jobb på lørdag 

"HALLO kan jeg få noe hjelp her?!" Jeg holder på å hjelpe en annen kunde og er alene i butikken. Hun står å tripper 

"Hva kan jeg hjelpe deg med? "

"Hvorfor har du ikke denne toppen i xxl? Bare barne størrelse her jo" 

"Xl er den største størrelsen vi har i denne toppen, men har en nesten lik topp i xxl"

"Nei, ikke interessert. Jeg vil ha denne toppen her. Hvorfor har du den ikke i størrelse xxl? Det er jo skikkelig dårlig service og jeg føler meg urettferdig behandlet! Skal ikke vi overvektige damer få gå med de klærne vi vi vil?Hvorfor har du ikke den i xxl?!" Altså? :huh:

Før jeg fikk sagt noe mer, så stormer hun ut av butikken og mumler noe om dårlig service. Virker som noen tror det er vi som jobber her som designer klærne. Samme dama var innom i går og sa akkurat det samme til en annen ansatt. "Hvorfor har du ikke denne toppen i størrelse xxl?!" 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Orbis skrev:

Det minner om kundene mine, kommer strenende inn og roper "jeg skal ha en grillpølse" og forsvinner inn på do. Igjen står jeg som et spørsmålstegn; lompe eller brød? Fint eller grovt? Eller de kundene som klarer å komme bort til kassa å gi meg alle detaljene. Men når de har betalt og jeg går bort til pølsedisken, går de heller bort til avisstativer for å lese aviser. Jeg lager pølsa og går tilbake til kassa for å ta neste kunde, 30sek senere hører jeg "kan jeg få mer løk?". 

Eller slenger ut at de skal ha en burger og forsvinner. Hvis man tar en sjanse og lager en, kan man være sikker på at de kommer etterpå og skulle hatt en annen variant enn den jeg lagde. Og disse som står bak og roper at de skal ha AKKURAT det samme som kameraten som holder på å betale, så jeg kan bare lage en til. De står og ser på at jeg gjør som de sier, så etter et minutt eller to kommer det at nei, de skal ha en annen størrelse, de skal ikke ha ost på, de skal ditt og datt, ergo noe ganske annet enn kameraten. :angry: Og så har vi de som sier at de skal ha en flaske vann, en is, en pølse eller en avis. Er det ikke mulig å spesifisere hva slags vann, is, pølse, avis man skal ha og ev ta tingen med i kassen? Og nei, når jeg spør hva slags, nytter det ikke å svare "en vanlig", Jeg kjenner deg ikke og vet ikke hva som er vanlig for deg! Når jeg står med lang kø og har flere sånne på rad, da altså!!!

Anonymkode: 0128d...492

• Liker 19
Skrevet

3 for 2 på varer. Billigste er 100, vi spanderer den. 

"Så 200 for alle 3?" Han hadde da plukket ut kniver til 100, 109 og 199,-. Nei, 308 totalt. Vi spanderer den billigste på 100. 

"Dette er svindel!" 

Ok, whatever. 

Ellers en solskinnshistorie fra meg (endelig!). I dag hadde jeg så mange kunder som takket for god service og skrøt av at jeg virkelig kunne faget mitt. Det er så deilig å endelig få litt skryt på nettopp det som er faget mitt, og ikke driller. Altså, jeg får skryt for å finne en fin farge på vegger til kunder som kommer tilbake så glade fordi det ble så pent, og det er jo der jeg er utdannet - farger. Men kjøkken, da er jeg i mitt reelle eliment. Ah, det var bare så hyggelig og gjorde at fredagen ble perfekt før frihelg. 

• Liker 21
Gjest C'est la vie:)
Skrevet
Den Sunday, June 12, 2016 at 16.19, ElMona skrev:

Det er utrolig hvor mange som tror at bare de har kommet seg inn døra så gjelder ikke stengetiden for dem. 

Eller slik som flere av disse kundene har sagt til meg i oppriktig glede:

Ja, nå er jeg skikkelig snill som er litt treg på å handle i dag, for nå får du jo betalt for overtid takket være meg! Vær så god!! :nigo:

Joda.... Men jeg skulle da heller virkelig ønske at jeg for en gangs skyld rakk bussen som går 14 over hel KUN EN GANG I TIMEN!!

Var jeg ferdig åtte på jobb, så var jeg sjeldent hjemme før klokken var nærmere ti på grunn av disse toskene. 

Gjest Edain
Skrevet

Tipping og Rikstoto... Trenger jeg å si mer??! :frustrert:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kunde som handlet. Hun betalte, pakket varene, gikk ut av butikken, alt var bra. Så kommer hun tilbake for første gang. Damen albuer seg rett forbi køen, kaster en brunost hun hadde kjøpt på båndet og sier "Sjekk hva denne koster". Altså ville hun se om prisen i kassen var samme som prisen på kvitteringen. Jeg sjekker og hun blir skikkelig overrasket når prisene var de samme. Altså wow, suprise, det er ikke som om jeg slår inn prisene å hytt og pine etter hva som passer meg. Hun mumler noe surt, før hun løper ut igjen av butikken. To minutter er hun tilbake IGJEN, albuer seg gjennom køen IGJEN og skal ha meg til å sjekke prisen på en annen vare opp mot kvitteringen. På magisk vis stemmer det igjen :roll: Denne gangen blir hun enda surere, men løper ut igjen. Når hun kommer tilbake var tredje gang med en tredje vare hadde jeg veldig lyst å fortelle henne at uansett om hun kom med hele handlevognen og ville ha meg til å se om prisen på en vare var samme i kassen og på kvitteringen, så kom det selvfølgelig til å være det, uansett. Det er jo fra kassen prisene på kvitteringen kommer. Det kan av og til være forskjell på pris på plakater vs pris i kasse (men som oftest har bare kunder ikke giddet å lese...) men prisene i kassen og på kvitteringen er jo alltid lik.... 

• Liker 28
Skrevet
22 timer siden, Edain skrev:

Tipping og Rikstoto... Trenger jeg å si mer??! :frustrert:

Nei du trenger ikke si mer!!! De erke-tipperne er noe av de verste folka jeg har opplevd iallfall :sinna:

Aldri fått mer kjeft og dritt fra folk i hele mitt liv! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...