Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

4 hours ago, lunalynx said:

*dytte litt*
Noen som har historier å dele etter påskehandelen? :)

Ikke direkte påskerelatert eller hva kunder sier, men gjør:
Hva er greien med de som begynner å lempe varer på båndet bak meg, før jeg er ferdig med å legge på mine?
Jeg mener, jeg står med halvfull handlevogn eller kurv og legger på båndet og det bør være rimelig åpenbart at jeg ikke er ferdig ennå :sukk:

Jeg jobber i dagligvare, og jeg observerer at dette skjer oftest når den som ikke er ferdig å legge på står "for langt fremme" ved siden av kassabåndet, slik at det er mye plass og "tomt" bånd bakerst på båndet.
Vedkommende som da kommer og legger på varer, ser da faktisk ikke at du ikke er i nærheten av å være ferdig, og de skjønner heller ikke at båndet vil fortsette å gå slik at det faktisk er enklere for dem å plukke opp igjen varene sine og la deg bli ferdig først.

Opplever du dette ofte, snu vogna med den lave enden mot deg selv, stå langt bak på båndet, bruk hele lengden, eller sett vogna "bak" deg og snu deg mot køen mens du legger på. I det siste tilfellet blokkerer du hele kassabåndet for nestemann slik at de ikke kommer til, og de kan også se handlevogna di, slik at de kanskje klarer å bruke en halv hjernecelle og innse at det ikke er klart enda.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"DET ER TOMT FOR SMÅGODT!! DERE MÅ JO FYLLE PÅ" 
15 min før stengetid og laang kø i alle kasser.. påfyll hele dagen men nå var vi rett og slett tomme 😕

Anonymkode: 4bd4e...f45

Hvem var egentlig dumrianen her? Ikke kunden, i hvert fall!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Hva slags  type bedrift er dette egentlig? Jeg går med piggsko ute nå, det er jo helt hinsides glatt og somoftest har jeg en baby i bæresjal også som jeg gjerne vil unngå å tryne på. Tar gjerne av skoene hvis det er et sånt type sted det er vanlig å ta av utesko eller bruke skopose, men i en vanlig butikk eller lignende er det vel lurt med et litt mer hardført golv? 

Anonymkode: 27331...fac

Urk! Skulle det være murgulv da? Du kan fort bli vaskedama sitt mareritt, for piggsko ødelegger gulv for alltid. USJ

 

Anonymkode: 0ae14...35e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev:

off topic men: Hvorfor driver folk å faller når de har på brodder innendørs, eller på på teppegulv? Har jeg gått glipp av noe her?

 

Skal være ærlig å si jeg går med brodder inne på matvarebutikker om jeg skal være rask. Prøver å tråkke forsiktig, fremfor å subbe rundt osv. Og jeg prøver å gå rett til det jeg skal ha og ut igjen. Er bare så pes å få de av og på uten sitteplass og når man gjerne har søtten lag klær på. På kjøpesentre osv hvor jeg skal traske rund, tar jeg de av.

Anonymkode: ec11e...fcb

Stakkars deg :( For du tenker bare på deg selv her. Ikke på dem som eier gulvene du ødelegger

Anonymkode: 0ae14...35e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Mcdonnals har de fått sånn genialt system at man kan bestille mat på tavler, å derfor ikke trenger å bestille i kø. Så får man ett nr, å venter til dette nr blir ropt opp.  Det sier seg selv at hvis nr 43 har bestilt masse mat, å 44 har bestilt en is, så får 44 mat før 43, men neei da ikke for alle. 

Var ei dame som gikk frem 2 ganger å klaga fordi hennes nr ikke ble ropt opp, men det ble de andre etter henne. Hun hadde nr etter meg igjen, å jeg hadde ikke venta lenge.  

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er etter en laaang samtale hvor kunden slår seg totalt vrang og jeg til slutt må "true" med en konsekvens dersom han ikke roer seg ned og hører på hva jeg sier:

"Har du noe imot utlendinger, eller? Er du rasist?" Og før jeg får svart så fortsetter han med: "Kan du ordentlig norsk eller kun den stygge dialekta di?"

🙄

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, #Sunrise skrev:

På Mcdonnals har de fått sånn genialt system at man kan bestille mat på tavler, å derfor ikke trenger å bestille i kø. Så får man ett nr, å venter til dette nr blir ropt opp.  Det sier seg selv at hvis nr 43 har bestilt masse mat, å 44 har bestilt en is, så får 44 mat før 43, men neei da ikke for alle. 

Var ei dame som gikk frem 2 ganger å klaga fordi hennes nr ikke ble ropt opp, men det ble de andre etter henne. Hun hadde nr etter meg igjen, å jeg hadde ikke venta lenge.  

Men det kan også skje at din ordre blir glemt. Been there, done that. Hyggelig ansatt som beklaget så mye og ga oss gavekort da de oppdaget det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kanutte skrev:

Men det kan også skje at din ordre blir glemt. Been there, done that. Hyggelig ansatt som beklaget så mye og ga oss gavekort da de oppdaget det. 

men det blir litt noe annet igjen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, #Sunrise skrev:

men det blir litt noe annet igjen.

Hadde muligens blitt oppdaget noe tidligere om jeg hadde etterspurt bestillingen når jeg så at stadig flere som kom etter meg i køen fikk sine bestillinger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kanutte skrev:

Hadde muligens blitt oppdaget noe tidligere om jeg hadde etterspurt bestillingen når jeg så at stadig flere som kom etter meg i køen fikk sine bestillinger. ;)

Da får du bli en sånn irriterende person som går og spør om maten din er ferdig for hver person som får sin mat.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gangen når jeg jobbet i kristelig bokhandel og skulle finne forskjellige bøker som omhandlet Jesus og Noah (barnebøker). Jeg fant dette frem til en gammel dame som skulle ha dette til barnebarna. 

Når jeg kom frem med alt så kikket hun forvirret på meg: Jeg er så sjokkert at en slik som deg kan så mye om kristendommen og jobber i en slik butikk. 

 

Husker jeg bare sto der forbauset. Svarte henne ikke på det og spurte om hun skulle ha pose😂😂 

 

(den gangen hadde jeg litt punkerstil og litt hard eyeliner under øynene) men tenker det blir feil å kommentere personen bak kassa?

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, #Sunrise skrev:

På Mcdonnals har de fått sånn genialt system at man kan bestille mat på tavler, å derfor ikke trenger å bestille i kø. Så får man ett nr, å venter til dette nr blir ropt opp.  Det sier seg selv at hvis nr 43 har bestilt masse mat, å 44 har bestilt en is, så får 44 mat før 43, men neei da ikke for alle. 

Var ei dame som gikk frem 2 ganger å klaga fordi hennes nr ikke ble ropt opp, men det ble de andre etter henne. Hun hadde nr etter meg igjen, å jeg hadde ikke venta lenge.  

Det systemet har de på Burger King også. Fungerer supert synes jeg, men har også opplevd noen som ikke skjønner at man nødvendigvis blir klar i samme rekkefølge som man har bestilt. Sist jeg var innom var det ganske mye folk der og jeg måtte faktisk vente et par minutter på ledig "bestillingsmaskin". Hun som bestilte før meg bestilte for drøyt 500 kr - altså bestilte hun MYE mat. Selv bestilte jeg en burger og en brus. Dama klikket da jeg fikk maten min nesten umiddelbart, for hun hadde jo bestilt før meg. Den ansatte forsøkte å forklare henne at hun hadde bestilt mye mat, mens jeg bare hadde bestilt en burger og en brus, men det var helt krise at jeg som hadde nummer 45 fikk maten min før henne som hadde nummer 42. 

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, #Sunrise skrev:

På Mcdonnals har de fått sånn genialt system at man kan bestille mat på tavler, å derfor ikke trenger å bestille i kø. Så får man ett nr, å venter til dette nr blir ropt opp.  Det sier seg selv at hvis nr 43 har bestilt masse mat, å 44 har bestilt en is, så får 44 mat før 43, men neei da ikke for alle. 

Var ei dame som gikk frem 2 ganger å klaga fordi hennes nr ikke ble ropt opp, men det ble de andre etter henne. Hun hadde nr etter meg igjen, å jeg hadde ikke venta lenge.  

Første gang jeg var på en restaurant med det systemet, rynket jeg pannen og sa hæ til meg selv når jeg så nummer etter meg få det de hadde bestilt, men jeg satt sånn at jeg så kassen og da fant jeg fort ut at de hadde bestilt is og jeg hadde bestilt meny, så selvfølgelig fikk jeg maten etter dem. Det synes jeg er det beste i alle situasjoner, man kan rynke litt på pannen og sånn, men om man venter litt, så venter man sjelden forgjeves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Vox_populi skrev:

Hvem var egentlig dumrianen her? Ikke kunden, i hvert fall!

Ehhhm jo, det er ganske spess å skrike ut en sånn kommentar femten minutter før stengetid siste åpningsdag før påskeferie? :fnise:  Blir jo litt som de som hyler over at butikken er utsolgt for ribbe på julaften....

Hvis kunden syns det er såååå jæææææævla viktig med den ribba/smågodtet - SÅ KOM DEG TIL BUTIKKEN TIDLIGERE. :Nikke:  

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehhhm jo, det er ganske spess å skrike ut en sånn kommentar femten minutter før stengetid siste åpningsdag før påskeferie? :fnise:  Blir jo litt som de som hyler over at butikken er utsolgt for ribbe på julaften....

Hvis kunden syns det er såååå jæææææævla viktig med den ribba/smågodtet - SÅ KOM DEG TIL BUTIKKEN TIDLIGERE. :Nikke:  

Anonymkode: a6878...2bb

Det er faktisk akkurat det butikken betaler personalet for, at de skal lette på den late rumpa si og sørge for at det er fullt av varer i hyllene til enhver tid. Hvis de ikke har gjort jobben sin godt nok, enten på den måten at de ikke har bestilt nok eller ikke har fylt opp fra lageret, må de nok regne med å bli gjort oppmerksom på feilen. Slik er det bare i et serviceyrke. 
Tåler man ikke dette, får man nesten dra tilbake dit man kom fra og begynne å nave igjen, og lete etter en jobb som ikke stiller noen som helst krav, annet enn oppmøte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal det late personalet fylle på med når det er tomt for smågodt? Luft? Grønnsaker?
Her er det vel heller butikksjefen som har feilberegnet.

Hadde det vært en klesbutikk eller en skobutikk som var tom for en vare hadde vel ingen stått sånn og skreket. Rart med det hvor storforlangende folk blir så snart de er i en matbutikk. Det er lov å bli skuffet men stå for pokker ikke å skrik som en forvokst unge.

Anonymkode: e7dd1...265

Nå er det jo forskjell på dagligvare og en klesbutikk.

Anonymkode: 4eee8...56a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
13 timer siden, Oddy skrev:

den gangen når jeg jobbet i kristelig bokhandel og skulle finne forskjellige bøker som omhandlet Jesus og Noah (barnebøker). Jeg fant dette frem til en gammel dame som skulle ha dette til barnebarna. 

Når jeg kom frem med alt så kikket hun forvirret på meg: Jeg er så sjokkert at en slik som deg kan så mye om kristendommen og jobber i en slik butikk. 

 

Husker jeg bare sto der forbauset. Svarte henne ikke på det og spurte om hun skulle ha pose😂😂 

 

(den gangen hadde jeg litt punkerstil og litt hard eyeliner under øynene) men tenker det blir feil å kommentere personen bak kassa?

 

 

Religion + garantert 90% religiøse kunder = moralister? Nå er det vel oftest de religiøse som er fordomsfulle og konservative. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2019 den 21.27, Sugar&Spice skrev:

I dag var det en kunde som ble fly forbanna fordi vi var utsolgt for morsdagskort 40 minutter før stengetid siste dagen før morsdag.

Jeg orker ikke engang skrive hele historien, jeg blir så sykt provosert av hvordan hun oppførte seg, og jeg vurderer oppriktig å slutte i jobben min fordi nå er jeg så forbanna drittfuckingslei av å stå bak kassen og ta i mot søppel, oppgulp og faenskap av uoppdratte mennesker som ikke har klart å planlegge dagen/uken sin LITT bedre!!!!!!!!!!!!!! og ha klart å karre seg ut døren før i aller siste sekund, og så spytter ut at det er min jævla feil at vi er utsolgt for morsdagskort rett før stengetid.

Så var hun jaggu meg så frekk at hun kjeftet på meg, og da jeg begynte å fortelle HVORFOR det var tomt overså hun meg, snudde tvert på hælen og strente ut mens hun fortsatte(!) å hoie ut hvor jævlige vi var som ikke hadde tatt inn nok kort.

Vet du hva. Jeg er så drittlei av kunder jeg. Så. jævlig. drittlei.

Moren hennes fortjente ikke det kortet en gang, siden hun har failet noe så j...... når det kommer til oppdragelsen av datteren 😅

Anonymkode: 4cae6...c75

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
22 hours ago, lunalynx said:

*dytte litt*
Noen som har historier å dele etter påskehandelen? :)

Ikke direkte påskerelatert eller hva kunder sier, men gjør:
Hva er greien med de som begynner å lempe varer på båndet bak meg, før jeg er ferdig med å legge på mine?
Jeg mener, jeg står med halvfull handlevogn eller kurv og legger på båndet og det bør være rimelig åpenbart at jeg ikke er ferdig ennå :sukk:

Opplevd dette jeg og. Svært irriterende. Jeg startet da å legge på enda saktere (var bare en kunde bak meg), for å være en slik passiv agressiv drittnordmann som heller gjør det, enn å spørre personen bak hvorfor de legger på båndet før jeg er ferdig. Personen tok hintet til slutt, og stoppet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...