Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de kunne jo det, men man ser vel at det er tomt?

Folk er vant med at butikkene har et lager som de etterfyller fra ved behov.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Vox_populi skrev:

Folk er vant med at butikkene har et lager som de etterfyller fra ved behov.

Ja, men når det er så tomt at det nesten ikke er noe igjen, så forstår man vel at butikken ikke har noe mer å fylle på med. Det er jo ikke så rart i påsken. Vanskelig å beregne hvor mye man kommer til å selge.

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men når det er så tomt at det nesten ikke er noe igjen, så forstår man vel at butikken ikke har noe mer å fylle på med.

Det er én mulig forklaring, men på ingen måte den eneste. Heng opp lapp!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd litt av hvert av både ansatte og kunder, men som regel av sure kunder. Selv passer jeg på å være høflig og grei mot ansatte, selv om det ikke er alltid like enkelt.

For eksempel var det var en gang da jeg skulle scanne varene selv i selvbetjent kasse, og jeg ikke fikk til å scanne en vare. Da spurte jeg om hjelp fra en ansatt som tilfeldigvis gikk forbi. Først spurte hen om det var butikkens vare. Og jeg svarte «ehh... ja» (og tenkte at det var jo et ganske teit spørsmål). Og da sto ansatte og så på meg som jeg var en idiot før hen svarte «ja, og hva vil du jeg skal gjøre med det da?!? jeg kan jo ikke tvinge varen til å scanne seg liksom». Jeg ble paff og sa bare «ehh.. nei?» Og ansatte sa bare «nei!» og gikk. Da var det litt vanskelig å være høflig. Jeg skjønner jo at ansatte i butikker kan tvinge varer til å scanne seg liksom, men det kunne jo hende vedkommende hadde et triks eller to på lager for å få det til. 

Men tenkte at det kunne være at vedkommende hadde en dårlig dag, og lot det være med det. Og jeg skjønner at ansatte opplever mye dumt fra kunder, men da er det å tenke at også de kan ha dårlig dag/dårlig periode i livet.. Eventuelt at de ikke er fullstendig utviklet sosialt😊

Anonymkode: 10a84...4a0

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd litt av hvert av både ansatte og kunder, men som regel av sure kunder. Selv passer jeg på å være høflig og grei mot ansatte, selv om det ikke er alltid like enkelt.

For eksempel var det var en gang da jeg skulle scanne varene selv i selvbetjent kasse, og jeg ikke fikk til å scanne en vare. Da spurte jeg om hjelp fra en ansatt som tilfeldigvis gikk forbi. Først spurte hen om det var butikkens vare. Og jeg svarte «ehh... ja» (og tenkte at det var jo et ganske teit spørsmål). Og da sto ansatte og så på meg som jeg var en idiot før hen svarte «ja, og hva vil du jeg skal gjøre med det da?!? jeg kan jo ikke tvinge varen til å scanne seg liksom». Jeg ble paff og sa bare «ehh.. nei?» Og ansatte sa bare «nei!» og gikk. Da var det litt vanskelig å være høflig. Jeg skjønner jo at ansatte i butikker kan tvinge varer til å scanne seg liksom, men det kunne jo hende vedkommende hadde et triks eller to på lager for å få det til. 

Men tenkte at det kunne være at vedkommende hadde en dårlig dag, og lot det være med det. Og jeg skjønner at ansatte opplever mye dumt fra kunder, men da er det å tenke at også de kan ha dårlig dag/dårlig periode i livet.. Eventuelt at de ikke er fullstendig utviklet sosialt😊

Anonymkode: 10a84...4a0

Tror det skal være mulig på selvbetjeningskassene å skrive inn PLU-koden på produktet. Men det kunne selvfølgelig ikke du vite. Er jo normalt at den ansatte hjelper til om det er problemer.

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2019 den 16.11, lunalynx skrev:

Jobber med forsikring, skadeoppgjør. En kunde søkte opp saksbehandleren sin på facebook og sendte en privat melding hvor hen etterspurte utbetaling av oppgjøret. I stedet for å ringe saksbehandleren på jobben. Eller sende en mail til jobbmailen. 

Dette gjør også pasienter med leger! Det er helt forunderlig oppførsel, og mange er skrekkelig ufine. Man bør aldri svare på slike henvendelser. 

Anonymkode: 4eee8...56a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Når kunder har latt barnet sitt tygge (full av bitemerker og til og med hull!) og sikle på en liten tube skinkeost, og presterer å bare plassere den pent tilbake på brettet med de andre tubene etterpå. Den var veldig tydelig tygget og klemt på en god stund, det var umulig å ikke legge merke til når de satte den på plass igjen. Jeg forstår ikke hvordan folk synes dette er greit, gi i det minste beskjed til oss ansatte sånn at vi kan svinne det, og aller helst tvinge dem til å betale for det.. 

Anonymkode: a9ae2...e49

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 15.07, Vox_populi skrev:

Folk er vant med at butikkene har et lager som de etterfyller fra ved behov.

Min erfaring er at kunder flest glatt ignorerer lapper. I allefall når beskjeden på lappen er det motsatte av det de ønsker å høre.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at kunder flest glatt ignorerer lapper. I allefall når beskjeden på lappen er det motsatte av det de ønsker å høre.

Men det er vel tilferdsstillende å kunne henvise til en lapp og dermed få kunden til å framstå som en idiot som ikke engang får med seg enkle beskjeder? Så sure og kundehatende og hevngjerrige som butikkfolk i denne tråden framstår, ville jeg tro at å kunne sette en kunde på plass på den måten, måtte være svært så kjærkomment.
Alternativet, å ikke henge opp lapp, ville jo medføre at butikkpersonellet ville anses å være udugelige og lathanser som ikke gidder gjøre jobben sin. Selv om det i og for seg skulle være sant, er det vel ikke hyggelig å levere sikre bevis på at det er slik?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, malibu skrev:

Har mange gullkorn ifra mine glansdager på bensinstasjon:

Vi hadde kun to kasser, og begge var åpne. Det var kø i begge to. Jeg sto midt imellom kassene og serverte pølser til de som hadde bestilt det. Da kom det en luring og slengte sjokoladen sin foran meg, og ser forventningsfullt på meg: «har du bestilt pølse?» spør jeg. «Nei, jeg skal betale denne» svarer han. «Det må du gjerne gjøre, enten i kassen til høyre eller den til venstre her» svarer jeg med min falskeste servicestemme. Mannen er nå dypt sjokkert. «Men det er jo kø i begge to?» Jeg ser meg til begge sider og snur meg mot mannen og later som jeg er overrasket. «Det har du sannelig rett i» sier jeg. Hvorpå han spør «Må jeg stille meg i kø bare for å kjøpe én liten sjokolade?». «Det er sånn det fungerer, jeg har ikke noe kasseapparat i lomma mi». Mannen er nå så sjokkert at han har ikke ord, og rister på hodet mens han stiller seg bakerst i kø. Kanskje det var hans aller første besøk i en butikk av noe slag, ikke vet jeg..

————

kunde: Jeg skal ha en kaffe

jeg: vil du ha liten eller stor?

kunde: medium

jeg: vil du ha liten eller stor?

kunde: liten eller stor?? Bare en vanlig kaffe??

 

Akk dette livet, består av så mange valg...!

———-

kunde: jeg skal ha en pølse

jeg: hva slags pølse vil du ha? Og vil du ha noe tilbehør?

kunde: nei, bare en helt vanlig pølse

jeg: er det en wiener eller grill eller baconpølse eller løkpølse eller krydderpølse som er vanlig for deg da?

kunde: bare en vanlig baconpølse med rekesalat og sprø løk og lompe over. 

Jeg: ikke sant..... 

————

kunde: jeg skal ha to wiener i lompe

jeg: *gir kunden to stk wiener i lompe*

kunde: *måper og er fullstendig handlingslammet* jeg sa jeg skulle ha to wiener i lompe! Altså i samme lompe!

jeg: (ser at kunden venter på at jeg skal fikse det for han) åh, beklager! jeg skal hjelpe deg å legge den ene wienerpølsa oppi sammen med den andre, skal vi se, sånn! Løste seg det gitt. 

 

Jeg er så vanvittig glad for at jeg ikke lenger jobber i serviceyrket😅

😂 Han første kunden der har jeg også hatt i min tid på bensinstasjon, bare at han ble rasende og slengte sjokoladen på meg🙄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fantastiske kundene som legger igjen matrestene sine rundt i butikken.. 

Meg: Ehm.. Unnskyld, men jeg tror du glemte den halvspise burgeren din bak de pottene i den hylla der 😊

Har ikke tall på hvor mye søppel jeg har plukka opp etter kunder. Altså... Spørr meg heller om jeg har ei søppel bak kassa!!! Selvsagt skal du få lov til å kaste søpla de der! 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sofus21 skrev:

De fantastiske kundene som legger igjen matrestene sine rundt i butikken.. 

Meg: Ehm.. Unnskyld, men jeg tror du glemte den halvspise burgeren din bak de pottene i den hylla der 😊

Har ikke tall på hvor mye søppel jeg har plukka opp etter kunder. Altså... Spørr meg heller om jeg har ei søppel bak kassa!!! Selvsagt skal du få lov til å kaste søpla de der! 

 

Ja og de som legger ferskvarer i frys og omvendt. Morsomt å finne dyre steiker blant frossenpizzaen. Eller ferskvarer blant tørrvarer stappa inn i hylla tar jo kaka.. 

En annen ting.. Greit at de spør om søppel bak kassa men vil ha meg frabedt å ta imot nedsikla posesmoothies for babyer og klissete ispapir de gangene jeg er i kassa. Æsj.. 

Annen kunde som også spurte om å spise opp berlinerbollen før hun betalte. Jeg sa klart og tydelig nei. Ser den samme dama dytter i seg halve berlinerbolla like etterpå. Sa ifra litt strengt at jeg jeg ba henne om å la være, da lata hun som om jeg to minutter tidligere hadde sagt det var greit.. Jeg skjønner det bare ikke.. Hvor vanskelig er det å vente de få minuttene? Når man jobber i butikk blir man skremt av å oppdage hvor mange idioter uten respekt for butikkansatte som faktisk finnes.. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007

Må si meg litt skyldig her :D Det gjelder alltid spørsmålet om jeg vil ha pose i den lokale matbutikken. Det er som spørsmålet fører til en rekke kognitive prosesser for å løse et komplisert spørsmål. Så smått litt flaut når jeg ser for meg hva kassabetjenten tenker om meg de 5 sekundene jeg bruker for å ta stilling til om jeg vil ha pose eller ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det var vi to involverte kundene som var fjerne/distre eller den ansatte. Men jeg synes den var litt morsom. Samtidig synes jeg det er utrolig at man ikke reagerte på prisen.. Her er situasjonen:

Jeg hadde fylt bensin på pumpe 1 pålydende 350 kr.. Skulle betale i kassen, men måtte noe innmari på do så jeg gikk på do før jeg gikk til kassen...

jeg går til kassen " Hei skal betale bensin for 350 kr på pumpe 1" . Damen i kassa får et rart uttrykk... 

Kassadame: "Ja det har han mannen bak deg betalt! Jeg har slått inn feil,han skulle bare betale kaffe" Han sto og hadde samtale med venner så han var ikke dratt...

Jeg begynner å le. Både jeg og kassadama henvender seg til mannen. Jeg smiler og sier " Du synes ikke kaffekoppen var veldig dyr i dag?"

Mannen: Nei...(skjønner ikke hva jeg mener)

Kassadamen forklarer han at hun slo inn min bensin når han betalte kaffe. Men han skulle få igjen pengene. Alle lo.

 

men jeg fatter ikke hvordan kan du betale det tidobbelte av kaffen uten å reagere? Skylde på tidlig morgen og distre...🤣.

 

Ellers er jeg nok en av de som sier unskyld jobber du her? Fordi den får samtalen i gang. Men skal slutte med det.

 

 

 

Anonymkode: ecda7...383

Vet dette er et gammelt innlegg, men her måtte jeg bare kommentere 🙈

Etter en lang arbeidsdag klarte jeg å kjøre inn på bensinstasjonen sammen med et busslass med gutter type 12 år høye på sukker på vei hjem fra fotballcup eller noe lignende. Jeg fylte dieselen min og tasset inn for å betale (måtte så på do så tenkte jeg bare kunne betale inne). Når jeg kom inn var det kjempelang kø så jeg gikk på do først. Etterpå rasket jeg med meg en brus og en kaffe og stille meg i kø.

Etter langt om lenge og lenger enn langt var det min tur. Han som jobbet bak disken var på dette tidspunktet så stresset at han bare hadde lyst til å begynne å grine tror jeg. Jeg sier: "Dette og diesel på pumpe 5", setter inn kortet og betaler. Etter noen timer får jeg telefon fra bensinstasjonen om at jeg ikke har betalt for dieselen 🙈

Jeg ble først litt irritert for jeg hadde jo betalt for den, så sjekker jeg kontoutskriften min 🙈 Jeg har betalt for brus og kaffe, men de 400kr i diesel har ikke blitt slått inn :P Jeg VET at jeg ga beskjed om dieselen, men mannen bak disken var for stresset til å få det med seg. Jeg var også for stresset til å dobbeltsjekke at han faktisk slo det inn 🙈

Fort gjort!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobbet i lekebutikk og bor i en havneby. Rundt stengetid var det et par piker rundt og kikket i butikken som småbarn ofte gjør, ikke noe uvanlig med det. Men så kommer to lettere berusede sjømenn inn i butikken av utenlandsk opprinnelse. Heller ikke uvanlig, og så lenge de oppfører seg er det ikke noe problem. (Her er det snakk om lettere beruset, og de kommer som regel innom rundt stengetid, så ikke ofte det er noen andre i butikken. Disse kundene punger ofte ut med tusenvis av kroner på en gang også, så sjefen mente det ikke var noen vi skulle umiddelbart vise bort)

Men en av disse karene fant det for godt å begynne og snakke til en av disse småpikene på kanskje 9-10 år. Jeg vet ikke om det var jeg som bare leste situasjonen i en negativ forstand, men det tok meg ca ett sekund fra han begynte å prate til henne før jeg var der og ba han forlate butikken. Han lot som han ikke gjorde noe som helst, men jeg var krass nok til at det ikke ble noe særlig krangling av det.

Kan godt hende han ikke hadde vonde intensjoner, men å nærme seg ett fremmed barn når du selv er beruset og dere ikke har et felles språk virket ikke som noe barn ville sett på som en komfortabel situasjon.

Endret av Anwa
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på kafé, og har en del stamkunder. Har vært en mann innom ganske ofte i det siste, og han har åpenlyst flørtet med meg og prøvd seg. Her om dagen prøvde han igjen. 

Kunde: du har kanskje samboer og barn, du? 

Meg: stemmer det. 

Kunde: ser du venter en til også (ser på bollemagen min - ingen baby i den, bare overskudd etter svangerskapet pluss litt brus og junk) 

Meg: nei, jeg er bare feit. 

Aldri har jeg sett en kunde like flau som han, og han har ikke vært innom siden heller. Dette er nå noen dager siden. 

Anonymkode: 0c868...192

Dør🤣🤣🤣 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sa ikke denne kunden noe, men det hun gjorde var meget spesielt.

Jeg var innom en stor matbutikk, det var lørdag og masse kunder. I store glassmontre ligger det forskjellige bakervarer, og jeg tenkte kjøpe rundstykker. Ved siden av meg står det en strøken dame i 40-årene som plukker fylte smultboller i en pose. En av bollene faller ned på gulvet, damen bøyer seg elegant ned og plukker opp smultbollen, nå full av skitt og støv fra et gulv der hundrevis av mennesker har tråkket rundt, og plasserer den pent tilbake sammen med de andre bakervarene, før hun skynder seg videre.

Anonymkode: aa350...1c9

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...