Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg tror jeg lærer av denne tråden her.  har lest 408 sider. Var på butikken idag og skulle kjøpe et kjøtt produkt. Oppdaget at to av forpakningene var åpnet og innholdet stakk ut. jeg varslet de ansatte. Ble sikkert oppfatta som sær som bryr meg om det.

Anonymkode: ecda7...383

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Har denne tråden tatt sommerferie nå?           

Anonymkode: 75ce8...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje alle de fæle kundene har tatt ferie😂

De plager nok folk i Spania og Hellas akkurat nå.

Anonymkode: 56352...0d1

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sto bak en alkis på butikken her en morgen. Hun skulle kjøpe en sixpack med øl samtidig som hun skulle bytte røyk som hun hadde kjøpt feil. Systemet på kassa slo seg vrang og hun som tok i mot alkisen var ganske ny og ikke så dreven på dette med bytting til andre varer. Den alkoholiserte heksa var så stygg i kjeften at jeg tror haka mi falt ned i gulvet. Ba henne snakke penere til den stakkars kassadama men da fikk jeg beskjed om å holde kjeften min. Da de endelig fikk løst floka og hun hadde gått måtte jeg rose den ansatte for å holde roen. De var tydeligvis vant med henne 😳

Anonymkode: 4776b...943

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk som er noen år over 20 blir overrasket når jeg spør om legitimasjon for å kjøpe 18- og 20-års produkter.
Var en som sa: "MÅ jeg vise legg for å kjøpe øl når jeg har blitt 20?!" 😱

Også var det ei jente som svarte surt: "Jeg er 25 år da!"

Sinnsykt vanskelig å se forskjellen på en 18-åring og en 25-åring. Vi har ofte kontrollører innom. En person mellom 18-23 kjøper et produkt, så sjekker de om vi spør om legg. Så får vi rapport om de blir spurt eller ikke. Sinnsykt kjipt å bomme, så vi spør alltid folk vi tror er under 25 om legg.

Det hender at de som er rundt 25 blir fornærmet, mens de mellom 30 og 35 blir glade og tar det som et kompliment (dette skjer ganske ofte). ;) Jeg spurte ei som nærmet seg 40 her om dagen. Hun smilte og sa: "Nå gjorde du dagen min. Tusen takk! 😄"

Endret av kenpet
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, kenpet skrev:

Når folk som er noen år over 20 blir overrasket når jeg spør om legitimasjon for å kjøpe 18- og 20-års produkter.
Var en som sa: "MÅ jeg vise legg for å kjøpe øl når jeg har blitt 20?!" 😱

Også var det ei jente som svarte surt: "Jeg er 25 år da!"

Sinnsykt vanskelig å se forskjellen på en 18-åring og en 25-åring. Vi har ofte kontrollører innom. En person mellom 18-23 kjøper et produkt, så sjekker de om vi spør om legg. Så får vi rapport om de blir spurt eller ikke. Sinnsykt kjipt å bomme, så vi spør alltid folk vi tror er under 25 om legg.

Det hender at de som er rundt 25 blir fornærmet, mens de mellom 30 og 35 blir glade og tar det som et kompliment (dette skjer ganske ofte). ;) Jeg spurte ei som nærmet seg 40 her om dagen. Hun smilte og sa: "Nå gjorde du dagen min. Tusen takk! 😄"

Haha, jeg har vært i et par sånne situasjoner selv, både som ansatt og som kunde.

Jeg pleide ofte (altså 2-3 ganger i uka) å handle på Rimi som var like ved meg, og derfor ble jeg etter en stund litt på hils med de fleste, fordi de kjente meg igjen. På tross av det var det ei som konsekvent skulle legge meg hver.eneste.gang jeg skulle kjøpe så mye som et flaxlodd, så en gang humret jeg litt og sa "du vet vel at jeg er gammel nok nå?" og hun i kassa ble SINT, og bjeffet "DU SER IKKE SÅ GAMMEL UT SOM DU KANSKJE TROR" og jeg bare "ooookeyy". 

Er det ikke vanlig å slutte å legge folk etter hvert som man kjenner dem igjen og har legget dem et par ganger før? Omtrent ALLE stedene jeg har handlet mye har gjort det sånn hvertfall. 

Anonymkode: f29ac...ba3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.5.2019 den 4.15, The Kitten skrev:

Jeg tvang noen foreldre til å betale for et eple barnet deres hadde slikket på en gang. Barnet slikket på det hele handleturen og da de kom til kassen skulle de ikke ha det...

Greit det jeg kan kaste det jeg, men dere må likevel betale.

 

På 20.5.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Når kunder har latt barnet sitt tygge (full av bitemerker og til og med hull!) og sikle på en liten tube skinkeost, og presterer å bare plassere den pent tilbake på brettet med de andre tubene etterpå. Den var veldig tydelig tygget og klemt på en god stund, det var umulig å ikke legge merke til når de satte den på plass igjen. Jeg forstår ikke hvordan folk synes dette er greit, gi i det minste beskjed til oss ansatte sånn at vi kan svinne det, og aller helst tvinge dem til å betale for det.. 

Anonymkode: a9ae2...e49

Wow er folk virkelig så evnesvake? De burde aldri ha fått barn. 

På 16.6.2019 den 1.20, LaptopPute skrev:
På 15.6.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Jeg havnet bak en kunde som hadde allverden med tid. Da han hadde lempet alle varene på båndet gikk han for å sortere varene kassamannen hadde scannet ferdig. Slik holdt han på også når alle varene var ferdigscannet. Alt ble sortert, og deretter pakket. Saaakte og nøye. Det var tydelig at alt måtte komme på rett plass. Slik holdt han på helt til kassamannen måtte be han om å komme for å betale for varene sine. "Jeg kommer straks, skal bare pakke ferdig denne posen først." Kassamannen gadd tydeligvis ikke vente, så han fikk satt salget på vent før han scannet mine varer. Da fikk mannen fart på seg og skyndte seg til kassa for å scanne coop-kortet sitt! Også begynner kassamannen å forklare at han valgte å ta meg siden mannen brukte for lang tid. "Det går helt fint. Jeg skyndte meg bare for å få bonusen hennes. Hehe".

Stor takk til kunden  bak meg i køen som svarte mannen med at hvis han hadde visst at det var noen ører som skulle til for at han fikk fart på seg, så skulle han ha tilbudt han ei hel krone. 😄 Og til kassamannen som passe irritert kom med ei lang forklaring om at butikken ikke tillater at kunder prøver å tillure seg andres coop-bonus.

Han var ikke særlig høy i hatten der han sto med kortet i hånda og ventet på at kassamannen skulle bli ferdig og la ham få betale. 

Anonymkode: 39f55...e40

Hvordan gir det han hennes bonus??

 

Anonymkode: c1712...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kenpet skrev:

Når folk som er noen år over 20 blir overrasket når jeg spør om legitimasjon for å kjøpe 18- og 20-års produkter.
Var en som sa: "MÅ jeg vise legg for å kjøpe øl når jeg har blitt 20?!" 😱

Også var det ei jente som svarte surt: "Jeg er 25 år da!"

Sinnsykt vanskelig å se forskjellen på en 18-åring og en 25-åring. Vi har ofte kontrollører innom. En person mellom 18-23 kjøper et produkt, så sjekker de om vi spør om legg. Så får vi rapport om de blir spurt eller ikke. Sinnsykt kjipt å bomme, så vi spør alltid folk vi tror er under 25 om legg.

Det hender at de som er rundt 25 blir fornærmet, mens de mellom 30 og 35 blir glade og tar det som et kompliment (dette skjer ganske ofte). ;) Jeg spurte ei som nærmet seg 40 her om dagen. Hun smilte og sa: "Nå gjorde du dagen min. Tusen takk! 😄"

Jeg måtte vise leg for å kjøpe red Bull. Da spurte jeg gutten i kassa om han var seriøs. Jeg var 25år og de hadde 13års grense i butikken..

Ellers så bryr jeg meg ikke om de spør om leg på alkohol og tobakk. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å tyde alder. 😉

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg har vært i et par sånne situasjoner selv, både som ansatt og som kunde.

Jeg pleide ofte (altså 2-3 ganger i uka) å handle på Rimi som var like ved meg, og derfor ble jeg etter en stund litt på hils med de fleste, fordi de kjente meg igjen. På tross av det var det ei som konsekvent skulle legge meg hver.eneste.gang jeg skulle kjøpe så mye som et flaxlodd, så en gang humret jeg litt og sa "du vet vel at jeg er gammel nok nå?" og hun i kassa ble SINT, og bjeffet "DU SER IKKE SÅ GAMMEL UT SOM DU KANSKJE TROR" og jeg bare "ooookeyy". 

Er det ikke vanlig å slutte å legge folk etter hvert som man kjenner dem igjen og har legget dem et par ganger før? Omtrent ALLE stedene jeg har handlet mye har gjort det sånn hvertfall. 

Anonymkode: f29ac...ba3

Ikke alle som er gode på ansikter, så kanskje hun rett og slett ikke husker deg? 

Vi blir også kontrollert på jobb, og selv om du har samme kontrolløren innom flere ganger på samme dag men kun spør første gangen (fordi du kjenner igjen vedkommende 2. gangen) blir det regnet som avvik og at man ikke bestod kontrollen. Derfor spør jeg selv alt og alle! 

Virker alltid som de som nærmer seg 30 tar det som et kompliment, men de som er 25 + 2 mnd blir fornærmet. Aldri skjønt hvorfor man skal bli sur for å bli legget. Det betyr bare at bedriften gjør en god jobb med å forhindre salg til mindreårige.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det kan regnes som en kunde, men som frisør opplever jeg mye rart.

Her om dagen så oppdaget jeg at det hadde tikket inn en forespørsel på Messenger. Åpner den og ser at en vilt fremmed person lurer på om jeg kan klippe sønnen hennes på 2 år hjemme hos henne selv. Hun skriver at hun bor i samme boligkompleks som meg og har skjønt at jeg er frisør. Har aldri snakket eller hilst på dama før. Grunnen hennes var visst at frisøren de vanligvis bruker var stengt på lørdag. Og så? Tenker jeg da. Er sikkert noen andre som har åpent. Dessuten fikk jeg meldingen på en torsdag, så hun hadde vel tid til å finne noen annen. Skulle visst få betalt for det da, men regner med at hun forventer en kraftig rabatt eller noe siden hun ikke kan gå til en salong.

Synes det er ganske frekt at folk tror at jeg gidder å jobbe på fritida mi for småpenger og at det er en selvfølge at jeg gjør det svart. 

Anonymkode: f22b9...510

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2019 den 17.38, Vegglampe skrev:

Jeg måtte vise leg for å kjøpe red Bull. Da spurte jeg gutten i kassa om han var seriøs. Jeg var 25år og de hadde 13års grense i butikken..

Ellers så bryr jeg meg ikke om de spør om leg på alkohol og tobakk. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å tyde alder. 😉

 

 

Jeg måtte vise legg til min bestevenninne en gang som jeg gikk i klasse med, fordi det kunne vært en kontrollør i butikken.  

Jeg hadde en morsom hendelse her om dagen. Gikk innom polet og kjøpte vin (viste ikke legg) gikk innom apoteket  å kjøpte ibux400mg (viste ikke legg) kom på spar for å kjøpe en burn, ble stoppa i kassa å måtte vise legg 😂

Anonymkode: 4cc97...199

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på ett hotell. Kommer innom ett ektepar å sier de skal sjekke inn. Jeg spør om navn osv. Så viser de meg en bekreftelse på telefonen. Jeg sier at de er dessverre ikke på riktig hotell, men hvis de kjører dit og dit kommer de dit de skal. Det tar ca en time. Jeg har aldri opplevd surere mennesker. Forstår jo at det var litt stress å måtte kjøre videre men.. Så spør de om rom hos meg, jeg oppgir prisen. Og de sier at det ble aaalt for dyrt, og er fortsatt kjempesure til meg. Da sier jeg at det er ikke min feil dere har kjørt feil, og ønsker de en god tur videre. Orker ikke alltid være hyggelig når det ikke er min feil, og de ikke legger igjen penger!

Anonymkode: 5df50...947

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på ett hotell. Kommer innom ett ektepar å sier de skal sjekke inn. Jeg spør om navn osv. Så viser de meg en bekreftelse på telefonen. Jeg sier at de er dessverre ikke på riktig hotell, men hvis de kjører dit og dit kommer de dit de skal. Det tar ca en time. Jeg har aldri opplevd surere mennesker. Forstår jo at det var litt stress å måtte kjøre videre men.. Så spør de om rom hos meg, jeg oppgir prisen. Og de sier at det ble aaalt for dyrt, og er fortsatt kjempesure til meg. Da sier jeg at det er ikke min feil dere har kjørt feil, og ønsker de en god tur videre. Orker ikke alltid være hyggelig når det ikke er min feil, og de ikke legger igjen penger!

Anonymkode: 5df50...947

En klassiker. Vi har støtt og stadig samme saken hos oss. Gjenganger er alltid at kunden ikke forstår hvorfor vi ikke bare kan bytte bestillingen til der de er, eller hvorfor de må betale med her enn der. På sett og vis forstår jeg kunden, men har du gjort en glipp kan vi selvsagt prøve å hjelpe til med det vi kan. Det vi ikke gjør, er å dekke taxiregning og mat når det er kunden som har gjort feil selv. "dere burde jo ha skjønt det". Det overstående her havner som regel i en sånn "sted jeg aldri skal bo igjen på" tråd. En sånn "helt hårreisende behandling, absurd at det går an". Noen kunder prøver seg også fordi det er rimeligere ett annet sted og at de vil få samme prisen når de står hos meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg måtte vise legg til min bestevenninne en gang som jeg gikk i klasse med, fordi det kunne vært en kontrollør i butikken.  

Jeg hadde en morsom hendelse her om dagen. Gikk innom polet og kjøpte vin (viste ikke legg) gikk innom apoteket  å kjøpte ibux400mg (viste ikke legg) kom på spar for å kjøpe en burn, ble stoppa i kassa å måtte vise legg 😂

Anonymkode: 4cc97...199

Du må ikke vise legitimasjon for å kjøpe ibux på apotek, det er bare i matbutikker hvor den aldersgrensen gjelder.

Anonymkode: 92671...4e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2019 at 7:31 AM, AnonymBruker said:

Under et ettermiddagsrush ble det såpass kø i to kasser at jeg måtte åpne en tredje. Roper så «ledig kasse!». I dette tilfellet er det normal folkeskikk at nestemann i den nærmeste køen får flytte seg til den ledige kassen, og at folk generelt ikke oppfører seg som apekatter. Den eldre damen som sto nærmest kom bort og la varene sine i den ledige kassen. Hun gikk litt treigere enn han yngre og sprekere mannen som sto heeelt der bakerst i den andre køen, som så sitt snitt til å spurte bort til den ledige kassen, og de ankom derfor nesten samtidig, men hun var altså først. Mannen, en typisk familiefar i 40 års alderen, brøyter seg fram til kassen ved å regelrett skubbe den eldre damen til siden sånn at hun ramlet over sjokoladehyllen som sto på siden. Jeg bare måpte mens en annen kunde hjalp damen på beina igjen. Kasseområdet var naturlig nok fullt av folk, som lurte på hva som gikk av dette mennesket. Jeg sa til mannen at «jeg tror jammen hun var først, hvis du stiller deg i kø du så...» Han prøvde igjen å legge varene sine på båndet fordi han ikke orket å stå i kø for så få varer. Han skulle jo bare ha et par ting. Jeg klarte ikke å dy meg og ba han pelle seg ut av butikken, og at han var velkommen tilbake når han hadde lært å oppføre seg. Fly forbannet ble han geleidet ut døra av en av de andre kundene, og siden har jeg ikke sett han. Kanskje han måtte hjem til mor og bli oppdratt på nytt, ikke vet jeg.

Anonymkode: 9325a...c68

Jeg pleier å spørre sånne snikejævler om de har snikekort, og om jeg kan få se det.
Som regel blir de litt satt ut og spør hva jeg mener, hvorpå jeg svarer at hvis de ikke har snikekort, så får de værsågod å stille seg bakerst i køen.
Da pleier de å bli litt spake.

 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En gang da jeg gikk i en togluke på Oslo S, så spurte damen hvor jeg skulle reise. Jeg spurte henne - Hva vil du anbefale? Så sender inn denne for damen bak luken. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 7.31, AnonymBruker skrev:

Under et ettermiddagsrush ble det såpass kø i to kasser at jeg måtte åpne en tredje. Roper så «ledig kasse!». I dette tilfellet er det normal folkeskikk at nestemann i den nærmeste køen får flytte seg til den ledige kassen, og at folk generelt ikke oppfører seg som apekatter. Den eldre damen som sto nærmest kom bort og la varene sine i den ledige kassen. Hun gikk litt treigere enn han yngre og sprekere mannen som sto heeelt der bakerst i den andre køen, som så sitt snitt til å spurte bort til den ledige kassen, og de ankom derfor nesten samtidig, men hun var altså først. Mannen, en typisk familiefar i 40 års alderen, brøyter seg fram til kassen ved å regelrett skubbe den eldre damen til siden sånn at hun ramlet over sjokoladehyllen som sto på siden. Jeg bare måpte mens en annen kunde hjalp damen på beina igjen. Kasseområdet var naturlig nok fullt av folk, som lurte på hva som gikk av dette mennesket. Jeg sa til mannen at «jeg tror jammen hun var først, hvis du stiller deg i kø du så...» Han prøvde igjen å legge varene sine på båndet fordi han ikke orket å stå i kø for så få varer. Han skulle jo bare ha et par ting. Jeg klarte ikke å dy meg og ba han pelle seg ut av butikken, og at han var velkommen tilbake når han hadde lært å oppføre seg. Fly forbannet ble han geleidet ut døra av en av de andre kundene, og siden har jeg ikke sett han. Kanskje han måtte hjem til mor og bli oppdratt på nytt, ikke vet jeg.

Anonymkode: 9325a...c68

Fantastisk!:klappe:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har to typer kunder:

1. De som forstår at en regning blir sendt til inkassobyrå ved uteblitt betaling. De syns det er dumt, men de forstår at det er sånn det er og de tar ansvar for at de selv har gjort en feil. Slike kunder går jeg LANGT for å hjelpe dersom det fremdeles er mulig.

2. De som bokstavelig talt tar fyr fordi vi har sendt de et inkassovarsel (og at regningen evt. har gått til inkassokrav). Fordi "de har aldri vært mer enn et par dager over forfallsdato". Well, well. Vi sender ut en purring TO UKER etter forfallsdato, og det går enda lenger etter det før det blir et inkasokrav. Hvorvidt praksisen til inkassoselskap er etisk eller ikke er ikke noe jeg vil diskutere, men vi har ingen interesse av at du ikke skal betale regningen din. Vi taper penger på å sende det til et inkassobyrå. Vi går LANGT for å hjelpe deg med å få betalt. Men dersom du driter i det og ikke tar kontakt før lenge etter forfallsdato så ikke begynn å krangle om at vi ikke legger godt nok til rette for deg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Eun skrev:

Man har to typer kunder:

1. De som forstår at en regning blir sendt til inkassobyrå ved uteblitt betaling. De syns det er dumt, men de forstår at det er sånn det er og de tar ansvar for at de selv har gjort en feil. Slike kunder går jeg LANGT for å hjelpe dersom det fremdeles er mulig.

2. De som bokstavelig talt tar fyr fordi vi har sendt de et inkassovarsel (og at regningen evt. har gått til inkassokrav). Fordi "de har aldri vært mer enn et par dager over forfallsdato". Well, well. Vi sender ut en purring TO UKER etter forfallsdato, og det går enda lenger etter det før det blir et inkasokrav. Hvorvidt praksisen til inkassoselskap er etisk eller ikke er ikke noe jeg vil diskutere, men vi har ingen interesse av at du ikke skal betale regningen din. Vi taper penger på å sende det til et inkassobyrå. Vi går LANGT for å hjelpe deg med å få betalt. Men dersom du driter i det og ikke tar kontakt før lenge etter forfallsdato så ikke begynn å krangle om at vi ikke legger godt nok til rette for deg.

Her for en stund siden hadde jeg en regning som faktisk hadde gått så langt som at det var sendt utleggbegjæring til namsmannen. Ikke spørr, jeg vet faktisk ikke hvordan jeg har greid å overse regning, purring, purring, purring og prring i nesten ett år. Det skal teoretisk sett ikke være mulig.

Uansett, jeg ringte inkassoen (Kredinor) når jeg fikk utleggssbegjæringen. Jeg hørte at han stålsatte seg i andre enden av røret for kjeft og jeg fikk skrekkelig vondt av han. Jeg visste jo at det her nok var min egen feil selv om jeg fortsatt ikke skjønner hvordan jeg klarte det. Jeg hadde to valg: Kunne hyle og skrike og være ufin og forlange å få det sletta, true med advokat og what not, eller jeg kunne gå i dialog og si at "hør her, jeg tror faktisk jeg har klussa det litt til, kan vi fikse det her på noen måter?" jeg gjorde sistnevnte og slapp å betale fullt ut inkassosalær. Å være hyggelig hjelper alltid.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...