Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis di gir utrykk for at du ikke vil ha hjelp men har plukker seg en liten melk også sier en ansatt til deg «den store melken koster faktisk 20 kroner mindre og du får dobbelt så mye» syns du det hadde vært irriterende? Hvem som helst med fornuft setter jo pris på å spare penger

Anonymkode: 5cba5...529

I kassa? Nei. Mens jeg står og vurderer om jeg skal ha varen, etter å ha takket nei til hjelp? Ja. Meget irriterende. 

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer den ansatte med et godt råd om å spare penger.  Hvis du og flere oppfatter dette som frekt så burde dere ta dere en bolle.  Ikke rart kunder er ufordragelige mennesker. 

Anonymkode: e2fc0...b2a

Ikke frekt, men det er anmassende og utelukkende forstyrrende når man allerede har takket nei til hjelp og bare ønsker å se. Jeg liker ikke gode råd om pris på et produkt jeg ikke ennå vet om jeg er interessert i, da føler jeg meg overvåket og at den ansatte prøver å presse meg til kjøp. Jeg er også fullt i stand til å regne ut literpris selv, men uansett er dette informasjon jeg ikke trenger før jeg faktisk har valgt varen.

Når det er sagt, ville jeg ikke svart deg frekt. Men jeg kunne funnet på å finne meg en annen butikk hvor jeg fikk titte i fred.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElMona

Altså så slitsomt det må være å eksistere når man ikke tåler at noen snakker til en...både som kunder og ansatte. Snakk om storm i vannglass og i-landsproblemer. Folk er forskjellige, lær å sameksistere uten å svare frekt eller anta det verste om den andre, hjelpes. Disse trådene avspores konstant av klaging på alle mulige småting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis di gir utrykk for at du ikke vil ha hjelp men har plukker seg en liten melk også sier en ansatt til deg «den store melken koster faktisk 20 kroner mindre og du får dobbelt så mye» syns du det hadde vært irriterende? Hvem som helst med fornuft setter jo pris på å spare penger

Anonymkode: 5cba5...529

Er virkelig dine argumenter så elendige at du må dikte opp helt usannsynlige forutsetninger?
En dobbelt så stor melk koster ikke 20 kr mindre, da ville den være helt gratis.
Mer realistisk er prisen er kanskje 70% høyere. (Som ville vært en helt bortkastet ekstrakostnad for meg, jeg vil bare måtte kaste det meste).
Uansett, vil jeg ha hjelp, har jeg jo fått tilbud om det, og det burde være nok.

Men er ekspeditrisene tunghørte, så er de jo unnskyldt, da.

Anonymkode: 2cc52...131

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hactar skrev:

Ikke frekt, men det er anmassende og utelukkende forstyrrende når man allerede har takket nei til hjelp og bare ønsker å se. Jeg liker ikke gode råd om pris på et produkt jeg ikke ennå vet om jeg er interessert i, da føler jeg meg overvåket og at den ansatte prøver å presse meg til kjøp. Jeg er også fullt i stand til å regne ut literpris selv, men uansett er dette informasjon jeg ikke trenger før jeg faktisk har valgt varen.

Når det er sagt, ville jeg ikke svart deg frekt. Men jeg kunne funnet på å finne meg en annen butikk hvor jeg fikk titte i fred.

Kunne ikke blitt mer enig. For min del hadde jeg bare svart at jeg ønsket å titte i fred, men at jeg heller tar handelen et sted hvor det er mulig. Å være anmasende mot kunder, viser bare dårlig kundebehandling. Og før noen sier noe: Jeg har nærmere 11 års fartstid i servicebransjen... (Jobber ikke i servicebransjen i dag)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Veldig stor skjede da;)

Anonymkode: 79530...14c

Hvor mye er det egentlig plass til i den skjeden?

Anonymkode: bbf69...e8d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er virkelig dine argumenter så elendige at du må dikte opp helt usannsynlige forutsetninger?
En dobbelt så stor melk koster ikke 20 kr mindre, da ville den være helt gratis.
Mer realistisk er prisen er kanskje 70% høyere. (Som ville vært en helt bortkastet ekstrakostnad for meg, jeg vil bare måtte kaste det meste).
Uansett, vil jeg ha hjelp, har jeg jo fått tilbud om det, og det burde være nok.

Men er ekspeditrisene tunghørte, så er de jo unnskyldt, da.

Anonymkode: 2cc52...131

Hahaha nei i dette tilfelle hadde kunden plukket en body lotion (200 Ml) til 299,- men det ekspeditrisen prøvde å informere om er at 400 Ml kostet 169,- , så nei ikke veldig usannsynlig. Og til alle som sier de vil bli informert om dette i kassen, skal jeg fortelle dere at i denne butikken Har ikke kasserne kontroll på slik og hadde lite sannsynlig informert om at den store er billigere. 

Men beklager jeg glemte meg bort og tenkte ikke på at å legge ut noe på kg ikke går uten å få litt kjeft i fleisen av folk som lager egne tolkninger av dine opplevelser.

neste gang du handler ett sted så håper jeg ingen informerer deg om at du kan spare penger

Anonymkode: 5cba5...529

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis di gir utrykk for at du ikke vil ha hjelp men har plukker seg en liten melk også sier en ansatt til deg «den store melken koster faktisk 20 kroner mindre og du får dobbelt så mye» syns du det hadde vært irriterende? Hvem som helst med fornuft setter jo pris på å spare penger

Anonymkode: 5cba5...529

Jeg blir sur. Jeg vet f eks akkurat hvor mye melk jeg trenger. Jeg er ikke interessert i å kjøpe mer bare fordi det er billigere, for så å være nødt til å tømme ut melken når den har blitt sur.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg har bitt meg merke i, er at kvinner i en viss alder ofte er de aller frekkeste og jævligste kundene. Mellom 45-65 omtrent. Sier ikke at alle er sånn, men av alle de jævlige kundene jeg har hatt, så er flesteparten kvinner i den aldersgruppen. 

Anonymkode: f29ac...ba3

Det er faktisk riktig. Har opplevd dette jeg og og skjemmes over mine jevnaldrende medsøstre. Alt skal klages på.


Beklager at jeg poster 2 ganger. Jeg får ikke til multisiteringen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg blir sur. Jeg vet f eks akkurat hvor mye melk jeg trenger. Jeg er ikke interessert i å kjøpe mer bare fordi det er billigere, for så å være nødt til å tømme ut melken når den har blitt sur.

Men herregud da er det bare å si «takk for informasjonen» og gå videre , er det noe å bli sur for? Er det virkelig slik man skal oppføre seg?

Anonymkode: 5cba5...529

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud da er det bare å si «takk for informasjonen» og gå videre , er det noe å bli sur for? Er det virkelig slik man skal oppføre seg?

Anonymkode: 5cba5...529

Jeg blir sur, men ikke ufin. Jeg sier takk for informasjonen og tar den lille melken. Allikevel synes jeg det er utrolig irriterende når man er ute og handler.

Det går fint an å bli irritert og sur uten å bli ufin.

Endret av Honey Dew
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Jeg blir sur, men ikke ufin.

Akkurat , i dette tilfelle var jo kunden ufin og det er jo unødvendig 

Anonymkode: 5cba5...529

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg har bitt meg merke i, er at kvinner i en viss alder ofte er de aller frekkeste og jævligste kundene. Mellom 45-65 omtrent. Sier ikke at alle er sånn, men av alle de jævlige kundene jeg har hatt, så er flesteparten kvinner i den aldersgruppen. 

Anonymkode: f29ac...ba3

Opplever det som ca 50/50, med hovedvekt på mannfolk som har behov for å heve seg over meg eller som alltid skal ha rett. Føles av og til som om de vil sette meg på plass, kun fordi de er menn og jeg automatisk skal kunne mindre enn dem!🙄 Det skal også sies at en del av mine kunder er business-menn som sikkert er litt høye på seg selv, sammenlignet med butikkansatte.

Er selv ung kvinne (ser yngre ut enn jeg er), har jobba med service i over 11 år, og det er alltid menn som er kritiske til om jeg kan jobben min eller ikke, og om jeg nøler i 1 sekund er det alltid mannfolk som har et behov for å nærmest skrike til meg: ÅRH, DETTE KAN DU TYDLIGVIS IKKE *SUKK OG STØNN*! Hvorpå jeg alltid klarer å motbevise dem. Da er det bare grynting og surmulig å få tilbake😂

Alltid lurt på hva de (og kunder generelt) får ut av denne type oppførsel? Det er iallefall ikke bedre service de oppnår!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet på bensinstasjon i herrens mange år og fått min del av kundekjeft og finurlige kommentarer. Og vanvittig rive seg i håret irriterende kunder.

Den soleklare Favoritten:

- barnefamilie bakerst i en lang kø: far er utålmodig, nesten mer utålmodig enn de barna hans som løper sikksakk mellom kunder i butikken. «Herregud så trege dem er bak kassa her...går jo ikke framover..» hører jeg bakerst i køen. Far sukker og akker seg. Ser de nærmer seg kassen for hver kunde jeg ekspederer. ENDELIG er det hans tur. Han og konemor står nå i kassen, klare til å bestille middag for to voksne og to barn. Men hvor er barna? «Unger, nå må dere komme å si hva dere skal ha da!» (NÅ må de det?? Kunne ikke brukt ventetiden på å bestemme dere?) Barna kommer subbende litt etter litt. Unger: «Jeg vil ha bolle! Jeg vil ha is!» mor: «nei vi må ha ordentlig mat, bestem dere nå da..» far: «skal dere ha pølse? Åssen pølse vil dere ha? Grillpølse? Sånn stor pølse? Eller wienerpølse, sånn tynn?» unger: «jeg vil ha tynn pølse. Med lompe. Nei med brød. Nei med lompe. Nei med brød mener jeg.» far: «da ble det en wiener i lompe og en i brød. Hva skal du ha mor? ...mor?» (mor har vandret motstrøms bakover i køen og står nå med nesa i baguettedisken de nettopp har passert under ventetiden og klarer.altså.ikke.bestemme seg. Roastbiff eller skinke?? Valgets kvaler)  mor: «neei jeg er ikke sulten jeg, bare bestill til deg selv du.» far: «jeg tar en sånn dobbel cheeseburger jeg.» (denne kunne vært ferdig allerede hadde han bare bestilt denne først) Yes, sier jeg, var det alt? Noe å drikke feks? Far: «ja det var alt. Ja også drikke, ja. Unger gå å hent dere noe drikke.» Hele køen på 10-12 personer er nå spente vitner til to smårollinger som skal velge sitt eget drikke helt uten bistand. 4 og 5 åringen har ca 70 uliker varianter å velge mellom. Jeg kan like gjerne gå å ta lunsjpausen min sålenge. Ungene ender til slutt opp med hver sin kuli, med litt oppmuntring ifra far om å kjappe seg litt, og far kan nå endelig betale. Men hvor er bankkortet? «Mor, har du kortet mitt? Sikker på jeg tok det med inn...» *sjekker febrilsk alle lommer. Finner det omsider* Akkurat idet far har satt inn kortet og begynt å taste koden, kommer mor som et snikende ullteppe inn fra sidelinjen med en muslibar på lur. Mor: «Ta med denne også.» Far: «argh. Jaja. Kan du slå inn denne også?» jeg: «*trekker pusten dypt* Det kan jeg vettu. Ikkeno problem. 😬Skal bare avbryte hele salget her og slå det inn på nytt jeg så😬..» Idet jeg ser lyset i enden av tunnelen hører jeg fra bakerst i køen: «herregud så trege dem er på denne stasjonen...går jo ikke framover...»

Jepp. Det er vi som trege. Er akkurat sånn det er. 

Anonymkode: 45e4b...d5c

Haha, fantastisk skildring! 😅 tålmodighet er en dyd! Imponert over deg 😇

Anonymkode: d9c14...f66

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på bensinstasjon i herrens mange år og fått min del av kundekjeft og finurlige kommentarer. Og vanvittig rive seg i håret irriterende kunder.

Den soleklare Favoritten:

- barnefamilie bakerst i en lang kø: far er utålmodig, nesten mer utålmodig enn de barna hans som løper sikksakk mellom kunder i butikken. «Herregud så trege dem er bak kassa her...går jo ikke framover..» hører jeg bakerst i køen. Far sukker og akker seg. Ser de nærmer seg kassen for hver kunde jeg ekspederer. ENDELIG er det hans tur. Han og konemor står nå i kassen, klare til å bestille middag for to voksne og to barn. Men hvor er barna? «Unger, nå må dere komme å si hva dere skal ha da!» (NÅ må de det?? Kunne ikke brukt ventetiden på å bestemme dere?) Barna kommer subbende litt etter litt. Unger: «Jeg vil ha bolle! Jeg vil ha is!» mor: «nei vi må ha ordentlig mat, bestem dere nå da..» far: «skal dere ha pølse? Åssen pølse vil dere ha? Grillpølse? Sånn stor pølse? Eller wienerpølse, sånn tynn?» unger: «jeg vil ha tynn pølse. Med lompe. Nei med brød. Nei med lompe. Nei med brød mener jeg.» far: «da ble det en wiener i lompe og en i brød. Hva skal du ha mor? ...mor?» (mor har vandret motstrøms bakover i køen og står nå med nesa i baguettedisken de nettopp har passert under ventetiden og klarer.altså.ikke.bestemme seg. Roastbiff eller skinke?? Valgets kvaler)  mor: «neei jeg er ikke sulten jeg, bare bestill til deg selv du.» far: «jeg tar en sånn dobbel cheeseburger jeg.» (denne kunne vært ferdig allerede hadde han bare bestilt denne først) Yes, sier jeg, var det alt? Noe å drikke feks? Far: «ja det var alt. Ja også drikke, ja. Unger gå å hent dere noe drikke.» Hele køen på 10-12 personer er nå spente vitner til to smårollinger som skal velge sitt eget drikke helt uten bistand. 4 og 5 åringen har ca 70 uliker varianter å velge mellom. Jeg kan like gjerne gå å ta lunsjpausen min sålenge. Ungene ender til slutt opp med hver sin kuli, med litt oppmuntring ifra far om å kjappe seg litt, og far kan nå endelig betale. Men hvor er bankkortet? «Mor, har du kortet mitt? Sikker på jeg tok det med inn...» *sjekker febrilsk alle lommer. Finner det omsider* Akkurat idet far har satt inn kortet og begynt å taste koden, kommer mor som et snikende ullteppe inn fra sidelinjen med en muslibar på lur. Mor: «Ta med denne også.» Far: «argh. Jaja. Kan du slå inn denne også?» jeg: «*trekker pusten dypt* Det kan jeg vettu. Ikkeno problem. 😬Skal bare avbryte hele salget her og slå det inn på nytt jeg så😬..» Idet jeg ser lyset i enden av tunnelen hører jeg fra bakerst i køen: «herregud så trege dem er på denne stasjonen...går jo ikke framover...»

Jepp. Det er vi som trege. Er akkurat sånn det er. 

Anonymkode: 45e4b...d5c

Nå lo jeg høyt på venteværelset her :skratte: 

 

Anonymkode: 71351...963

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunder som vil levere tilbake brukte varer stiller i en egen kategori. 

Hadde akkurat kommet på jobb og fikk tlf fra en dame, hun hadde tidligere kjøpt vogn hos oss, da bagdel og understell. Barnet var nå så stort at hun hadde kjøpt sportsvogndel til vognen, men barnet hennes var for langt, og kunden angret kjøpet. 

Kunden: hei, jeg kjøpte denne vognen av dere her om dagen, men barnet mitt er for langt, så jeg lurte på om jeg kunne levere den inn igjen og få pengene igjen?

Jeg: hei, så dumt å høre, vanligvis tar vi ikke inn vogner igjen da de er spesialbestilt, men hvis vognen er ubrukt og lappene er på, og du har kvitteringen så kan du komme tilbake med den igjen, du kan ikke få pengene tilbake nå, da summen er for stor og da må sjefen min overføre pengene til deg igjen. 

Kunden: jeg har selvsagt tatt av lappene, jeg kunne ikke vite at vognen ikke passet barnet. Kvitteringen har jeg ikke. Vogna er prøvd å sove i en dag i barnehagen men bare prøvd altså. 

Jeg: da kan vi dessverre ikke ta inn igjen vogna, den regnes som brukt når du har latt barnet sove i den i barnehagen. Vi må også ha kvitteringen for at du skal kunne få tilbake pengene for den. Det er også sånn at når du har tatt av lappene så får ikke jeg solgt vogna videre til andre kunder (kunne selvsagt ikke ta den inn igjen ettersom at kunden hadde brukt vogna) og ingen kunder ønsker å kjøpe en brukt vogn her hos oss. 

Kunden begynte å kjefte meg huden full, insisterte på at vogna kun var prøvd og ikke brukt, og at dette ikke skulle være hennes tap. Jeg prøvde å forklarer kunden flere ganger at da har vi forskjellig definisjon på prøvd og brukt, men at vi fortsatt ikke kan ta inn vognen hennes. Kunden fortsatte å krangle og ville benytte seg av angreretten (som kun gjelder ved nettkjøp og tlf salg). Til slutt ga jeg opp, og sa at kunden heller fikk ringe tilbake dagen etter på formiddagen når daglig leder var på jobb, men at hun ville få samme beskjed av henne. Da klikka det totalt for kunden og det var ikke måte på hvor ubrukelig jeg var, som ikke hadde sagt det med en gang sånn at hun kunne få tilbake pengene sine uten å snakke med meg. 

Kunden ringte tilbake dagen etterpå, snakket med daglig leder og fikk samme beskjed som av meg; vogna er brukt og da får hun heller selge den på Finn, vi som butikk kan ikke tape på at hun ikke har prøvd barnet i vogna før hun kjøpte den. 

Hadde tilfeldigvis en ansatt på opplæring når jeg fikk denne telefonen, og hun sa hun ikke skjønte hvordan jeg klarte å svare kunden så rolig og hyggelig (men bestemt) når hun bare kjeftet og kalte meg stygge ting tilbake. 

Veldig glad jeg ikke jobber i butikk lenger, uten tvil flest hyggelige kunder, men de ufine kundene overskygger dessverre de hyggelige

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helsekostbutikk på 8. året. En gjenganger er at kundene sier nei til kvittering fordi de ikke får igjen beløpet på skatten. De gangene jeg glemmer å spørre om de vil ha kvittering, ønsker de å få den.

Anonymkode: 591a7...ac3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2019 den 4.18, misssssnorway skrev:

Opplever det som ca 50/50, med hovedvekt på mannfolk som har behov for å heve seg over meg eller som alltid skal ha rett. Føles av og til som om de vil sette meg på plass, kun fordi de er menn og jeg automatisk skal kunne mindre enn dem!🙄 Det skal også sies at en del av mine kunder er business-menn som sikkert er litt høye på seg selv, sammenlignet med butikkansatte.

Er selv ung kvinne (ser yngre ut enn jeg er), har jobba med service i over 11 år, og det er alltid menn som er kritiske til om jeg kan jobben min eller ikke, og om jeg nøler i 1 sekund er det alltid mannfolk som har et behov for å nærmest skrike til meg: ÅRH, DETTE KAN DU TYDLIGVIS IKKE *SUKK OG STØNN*! Hvorpå jeg alltid klarer å motbevise dem. Da er det bare grynting og surmulig å få tilbake😂

Alltid lurt på hva de (og kunder generelt) får ut av denne type oppførsel? Det er iallefall ikke bedre service de oppnår!

Enig, men en viktig detalj er at mennene i stor grad kun oppfører seg sånn mot (unge) kvinner mens damene lar det gå ut over hvem enn det måtte være. Det er min erfaring hvertfall, det er plutselig en helt annen tone fra mennene når en «voksen» mannlig ansatt dukker opp. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...