Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag ble jeg beskyldt for å stjele varer fra kunder. Sånn siden hvitosten til en mann var søkk vekke og "ingen hadde sett noe".

Ok: når jeg får penger, gir kvittering, og sier hadebra, så er vi over. Da har du ikke min oppmerksomhet lenger. Nå er du på egne bein igjen. Dette klarer du. eller?

Greit at det er irriterende at det skjer, når varer blandes, men når det er ettermiddagsrush, mye folk og mye varer, og du som skal pakke i posene står og plaprer og jatter med en kompis, så skjønner jeg at du går i fra varen, eller ikke følger med om noen andre tar den.

Legg varene på båndet, ta frem penger, betal, pakk varene, dra.

Og kom faen ikke tilbake og beskyld meg for å ha en "lavstatusjobb som trenger dyre varer som hvitosten feks"

(Nå fikk han hjelp av butikksjefen og jeg vet ikke hvordan dette endte, men fy faen det KOKTE inni meg da han sa at vi ikke var til å stole på osv)

Rasshøl

SA han virkelig det der med lavstatusjobb? DET ER FØKKINGS GULOST IKKE FOIE GRAS!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skulle gjerne bestilt litt take away"

"Ja, hvor skal det hentes?"

"eeeh, det skal LEVERES!!!?"

Ikke si at du skal bestille take away, da...........

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nopes! Sperren kicker ikke inn før litt over nettopp mtp folk som står i kø. Slik har systemet vært hvertfall de fire årene jeg har jobbet der! Men kommer en løpende to over og sto ikke i kø hel så hjelper det ikke fordet!

Vårs gikk på presis 20.00 eller 18.00 :)

Men nok avsporing nå synes jeg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i dag på Cubus sin Facebook-side, at en mamma var blitt fly forbannet fordi ungen hadde mistet suttekluten inne i butikken, og fikk ikke komme inn igjen når de sto og låste ned gitteret, fordi de ansatte ikke hadde tid til å vente.

Jeg hadde ALDRI sluppet henne inn. Jeg har en buss jeg kan rekke, som går 15 min etter stengetid. Rekker jeg ikke den, må jeg vente en time. Er ikke deres feil at de ikke klarer å holde fast på tingene sine. :dry::dry:

Hadde jeg hatt tid, kunne jeg vurdert det.

Anonymous poster hash: 3cf19...7c7
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HeiHade

jobber på en bensinstasjon.

ei kjerring kom rasende inn i butikken

kunde: "hvorfor slo du av lyset på pumpene!!!!"

jeg: "det er en sikring som har gått. jeg så det rett før du kom inn selv, men rakk ikke fikse det før du kom til disken"

kunde: "jeg synes det er ekstremt dårlig gjort av dere å skru av lyset når jeg prøver å fylle!!!!"

jeg: "jeg har ikke skrudd av lyset. det er en sikring. jeg skal prøve å fikse det nå"

kunde: "jeg må bare si hvor utrolig dårlig gjort dette er av deg!!! dette skal jeg klage på!!!"

*jeg har blitt oppgitt nå*

jeg: "nei, det er faktisk ikke dårlig gjort, som du sier, fordi det er ikke noe jeg har gjort -- verken med vilje eller uvilje. det er noe som har skjedd av seg selv, og kan derfor ikke være dårlig gjort."

da ble hun sur(ere) og gikk, gitt.

Endret av HeiHade
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber på en bensinstasjon.

ei kjerring kom rasende inn i butikken

kunde: "hvorfor slo du av lyset på pumpene!!!!"

jeg: "det er en sikring som har gått. jeg så det rett før du kom inn selv, men rakk ikke fikse det før du kom til disken"

kunde: "jeg synes det er ekstremt dårlig gjort av dere å skru av lyset når jeg prøver å fylle!!!!"

jeg: "jeg har ikke skrudd av lyset. det er en sikring. jeg skal prøve å fikse det nå"

kunde: "jeg må bare si hvor utrolig dårlig gjort dette er av deg!!! dette skal jeg klage på!!!"

*jeg har blitt oppgitt nå*

jeg: "nei, det er faktisk ikke dårlig gjort, som du sier, fordi det er ikke noe jeg har gjort -- verken med vilje eller uvilje. det er noe som har skjedd av seg selv, og kan derfor ikke være dårlig gjort."

da ble hun sur(ere) og gikk, gitt.

Minner meg om en gang hovedsikringen gikk hos oss. Er heldigvis fort gjort å fikse, og etterpå gikk jeg ut for å si ifra til de som var ute og prøvde å fylle at de bare måtte vente noen minutter til serveren fikk startet igjen, hvorpå jeg får slengt tilbake "er jo ikke en dritt som virker her".......

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om en gang hovedsikringen gikk hos oss. Er heldigvis fort gjort å fikse, og etterpå gikk jeg ut for å si ifra til de som var ute og prøvde å fylle at de bare måtte vente noen minutter til serveren fikk startet igjen, hvorpå jeg får slengt tilbake "er jo ikke en dritt som virker her".......

Strømmen gikk i hele byen og kunden lurte på når det ble fikset. Jeg vet ikke svarte jeg og hun slang tilbake "DERE VET JO INGENTING DERE. DRITTBUTIKK"

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen gikk i hele byen og kunden lurte på når det ble fikset. Jeg vet ikke svarte jeg og hun slang tilbake "DERE VET JO INGENTING DERE. DRITTBUTIKK"

Eller når strømmen har gått i hele byen og du må forklare at butikken ikke åpner før strømmen er tilbake igjen... "Jammen strømmen har jo gått hjemme, så jeg vil handle mens jeg venter på at den skal komme tilbake. Jeg får jo ikke gjort noe hjemme uten strøm..."

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Eller når strømmen har gått i hele byen og du må forklare at butikken ikke åpner før strømmen er tilbake igjen... "Jammen strømmen har jo gått hjemme, så jeg vil handle mens jeg venter på at den skal komme tilbake. Jeg får jo ikke gjort noe hjemme uten strøm..."

Åååh, for hodepine av at folk kan være så overdrevent dumme. Hele byen er fri for strøm og så kommer en eller annen "luring" på at "Hei, siden jeg ikke får gjort noe hjemme, så drar jeg i butikken og handler." Enkelte folk skulle det vært banka vett inn i hodet på, men det spørs om det hadde hjulpet noe særlig :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke legge ut hele dialogen her, for den er ekstremt lett gjenkjennelig, men NEI. Veskehunden din som du har gjemt under jakka er ingen førerhund, og den diskusjonen trenger vi ikke engang ta. (Ikke-fører-)hunder og matbutikk har ingenting med hverandre å gjøre, hilsen mattilsynet og alle andre som er opptatt av mathygiene og allergier.

Diskusjonen varte i godt over fem minutter, ikke gikk kunden ut med hunden før etter handleturen var over heller..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For sånne kunder hjelper det ofte for meg å spille veldig med. "Ja, lovene er helt rævva, men vi er nødt til å følge dem, ellers risikerer vi å miste bevilgningen vår - og da får du ikke kjøpt øl her på en god stund!" Men han der høres helt rabiat ut, så deeet hadde nok ikke hjulpet.

De verste ølkundene jeg treffer på er likevel de som ikke har forstått at alkoholen må være BETALT innen klokken 20 / 18, siden loven sier at vi ikke kan selge alkohol etter visse tidspunkt, og et salgt er rent teknisk ikke avsluttet før kunden har betalt. SÅ når det kommer noen løpende med ølen sin ti sekunder på åtte, så hjelper det ikke at jeg faktisk fortsatt får slått inn ølen i kassen - fordi han vil ikke klare å betale ølen innen de ti sekundene er gått. Akkurat det er det litt knotete å forklare folk! "Pjuuhhh, så bra jeg nådde det!" ....

OG det virker som om bankene har strengere retningslinjer enn tidligere for fornyede bankkort...? Er en god del som klager (til meg) på at banken ikke sendte de bankkort med bilde da de fikk nytt i posten. Forrige uke måtte jeg nekte en jente som skulle ha en øl - fordi bankkortet hun dro frem (med bilde) var utgått, og hun hadde ikke annen legitimasjon med seg. Sur som en potte blir hun da stående med venninnen sin i enden av kassen. Og klage høylytt over "men hva faen skal jeg gjøre da, gå rundt med passet mitt hele tiden?! Er ikke min feil at jeg fikk bankkort uten bilde!".

Nei, men det er ditt PROBLEM at du ikke fikk med bilde, og det er heller ikke min feil som kasseansatt at du ikke fikk med bilde. Jeg kan ikke ta hensyn til at bankene kanskje er blitt strengere her. Om du ikke gidder å gå i banken å skaffe deg et kort med bilde, så ja, da må du nesten ta med deg passet ditt når du vil kjøpe varer med aldersbegrensning. (= tanker i hodet mitt).

Så kommer venninnen hennes, "men, kan ikke bare jeg kjøpe ølen for deg da?". Neeei, når hun ikke får lov å kjøpe den selv, kan ikke du kjøpe den for henne.

Jeg har også kort uten bilde, så jeg går rundt med et som har gått ut på dato, og ingen har nektet meg.. Første gangen var jeg så nervøs, at jeg pratet med hun i kassen, og sa at jeg ikke hadde annet legitimasjon, men om hun ikke kunne se på det gamle kortet mitt, og sammenligne navn med det nye uten bilde. det gikk fint det..

Og den banken jeg har, gir ikke med bilde, uansett om man går ned i banken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kort uten bilde, så jeg går rundt med et som har gått ut på dato, og ingen har nektet meg.. Første gangen var jeg så nervøs, at jeg pratet med hun i kassen, og sa at jeg ikke hadde annet legitimasjon, men om hun ikke kunne se på det gamle kortet mitt, og sammenligne navn med det nye uten bilde. det gikk fint det..

Samme her, eller nå har jeg byttet bank, men jeg brukte et kort som gikk ut i 2010 frem til 2014. Jeg hadde et kort til som hadde bilde fra 8 klasse i tillegg hvis noen skulle be om et til, men det var det aldri noen som gjorde.

Selv sjekker jeg alltid utløpsdato, men fordi jeg kjenner problemet selv så sier jeg at det er greit hvis de kan vise et kort uten bilde i tillegg som bekrefter navn.

Husker før jeg ble 20 brukte fake leg som gikk ut når jeg var 18. Aldri noen som reagerte da heller. Og det er vel grunnen til at jeg selv sjekker utløpsdatoen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at det er mange som sier det går fint å sammenligne ulike ID-kort på den måten, men de fleste skjønner vel samtidig at det egentlig ikke er tillatt å gjøre. Som sagt skjønner jeg at det er kjipt at det er stress å få bilde på bankkortet sitt / om banken man har ikke engang tilbyr kort med bilde, men det er ikke noe jeg har lov til å ta hensyn til. Pass kan skaffes, og om det ikke skulle gå (eventuelt om en ikke gidder å gå rundt med passet sitt hele tiden), kan en faktisk opprette et kundeforhold i en bank som faktisk tilbyr bankkort med bilde...

Selv er jeg bare lei av at kunder skal få det til å virke som at det er jeg som er den store bitchen når jeg ikke lar dem kjøpe varer med aldersbegrensning / lage konto i NP / ulike tjenester i BiB med et utgått leg. Men det er ikke mitt ansvar eller min feil at de ikke klarer å ordne seg heldig leg på egenhånd.

Husker jeg ble skjelt ut av en islending som ville lage en spillekonto for å tippe på, men passet hans var utgått. Han dro frem et kredittkort uten bilde, men det kunne jeg ikke godta. Da fikk jeg verdens lengste tirade om at alt var så vanskelig i Norge, hvorfor kunne ikke dette gjøres enklere, kan du ikke bare kombinere opplysningene fra de ulike kortene?? Når å skaffe nytt pass var såpass komplisert for ham mente han jeg måtte være mer behjelpelig, skulle han liksom reise til Oslo for å skaffe seg nytt for å kunne få en spillekonto??

Fire dager senere kom han tilbake, han hadde fått laget et bankkort med bilde i banken som er 15 meter fra butikken jeg jobber i... Han var fortsatt sur på meg; de ordnet det, hvorfor ordnet ikke du det? Vel, jeg jobber ikke i en bedrift som gir ut identitetskort, så det hadde vært litt vanskelig for meg å ordne...?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er mange som sier det går fint å sammenligne ulike ID-kort på den måten, men de fleste skjønner vel samtidig at det egentlig ikke er tillatt å gjøre. Som sagt skjønner jeg at det er kjipt at det er stress å få bilde på bankkortet sitt / om banken man har ikke engang tilbyr kort med bilde, men det er ikke noe jeg har lov til å ta hensyn til. Pass kan skaffes, og om det ikke skulle gå (eventuelt om en ikke gidder å gå rundt med passet sitt hele tiden), kan en faktisk opprette et kundeforhold i en bank som faktisk tilbyr bankkort med bilde...

Selv er jeg bare lei av at kunder skal få det til å virke som at det er jeg som er den store bitchen når jeg ikke lar dem kjøpe varer med aldersbegrensning / lage konto i NP / ulike tjenester i BiB med et utgått leg. Men det er ikke mitt ansvar eller min feil at de ikke klarer å ordne seg heldig leg på egenhånd.

Husker jeg ble skjelt ut av en islending som ville lage en spillekonto for å tippe på, men passet hans var utgått. Han dro frem et kredittkort uten bilde, men det kunne jeg ikke godta. Da fikk jeg verdens lengste tirade om at alt var så vanskelig i Norge, hvorfor kunne ikke dette gjøres enklere, kan du ikke bare kombinere opplysningene fra de ulike kortene?? Når å skaffe nytt pass var såpass komplisert for ham mente han jeg måtte være mer behjelpelig, skulle han liksom reise til Oslo for å skaffe seg nytt for å kunne få en spillekonto??

Fire dager senere kom han tilbake, han hadde fått laget et bankkort med bilde i banken som er 15 meter fra butikken jeg jobber i... Han var fortsatt sur på meg; de ordnet det, hvorfor ordnet ikke du det? Vel, jeg jobber ikke i en bedrift som gir ut identitetskort, så det hadde vært litt vanskelig for meg å ordne...?

AVSPORING

Anonymous poster hash: 3aa17...180

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AVSPORING

Anonymous poster hash: 3aa17...180

Nei, dette var da absolutt en kunde som sier dumme ting. Det er da åpenbart for enhver ellers at det ikke er den butikkansatte sitt ansvar å skaffe folk ID med bilde...

Anonymous poster hash: 6cedd...d3f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...