Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest anonym2233

Årh, si meg, er det virkelig blitt en ny universal lov blandt hundeeiere at det er lov å ta med seg hund inn i butikk?

Jo, men du skjønner.. "Hunden min er så liten og den fryser så lett. Jeg skal bare ha en ting" >.<

Håper virkelig å oppleve en dag med en annen kunde i nærheten av en hundeeier som for allergisk reaksjon 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du skjønner.. "Hunden min er så liten og den fryser så lett. Jeg skal bare ha en ting" >.<

Håper virkelig å oppleve en dag med en annen kunde i nærheten av en hundeeier som for allergisk reaksjon 😒

Jeg har så mange ganger måtte gå opp å plukke hundebæsj i butikken. Neste gang skal jeg ta bilde og vise kunden og skrike dramatisk "derfor!!!!!" Endret av BonBon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjon; drev å lagde mat til kunde da jeg så at en dame kom inn døren. Tok ett par minutter før jeg var ferdig med maten. Da jeg var ferdig tenkte jeg at jeg skulle ekspedere hun damen som kom inn. Men da drev hun å kikket på godteri-reolen ved kassa (jeg så at hun bare kikket fordi hun ventet, men hun hadde likevel gått VEKK fra kassen og snudd seg), så jeg begynte å pusle med noen andre arbeidsoppgaver litt vekk fra kassa bak disken. Tar noen sekunder så roper dama: "hallo? KAN jeg få litt hjelp her eller???"

Jeg visste at hun hadde venta men herregud, stå foran kassa da!!!

Er også irriterende når det kommer kunder inn som skal ha olje til bilen sin og de ikke aner hvilken bil de har en gang. Vi har en liste med hva slags olje som skal til hvilken bil... Fyren visste han hadde en Volkswagen eller hva det var da.. Så viste jeg han listen over de forskjellige type av det merket.. Han ante ikke. Han fikk vel prøve et annet sted. :P som om det hjelper!!

Anonymous poster hash: c8b98...a52

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk vel prøve et annet sted. :P som om det hjelper!!

Anonymous poster hash: c8b98...a52

Kanskje de kunne kikke ut av vinduet og si han hva slags bil han hadde da?

Anonymous poster hash: f9635...135

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet på en cafe før hvor vi solgte vafler. Jo fler man kjøpte av gangen, jo billigere ble det.

Kunde: jeg skal ha vafler

Jeg: hvor mange vil du ha? :)

Kunde: hva er vanlig?

Ehhh...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på en cafe før hvor vi solgte vafler. Jo fler man kjøpte av gangen, jo billigere ble det.

Kunde: jeg skal ha vafler

Jeg: hvor mange vil du ha? :)

Kunde: hva er vanlig?

Ehhh...

Haha, det er sånn jeg kan si. Kjøper mat i varmdisken, og når de spør hvor mye jeg skal ha så svarer jeg: eeeh, en vanlig lunsj? En liten middag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er sånn jeg kan si. Kjøper mat i varmdisken, og når de spør hvor mye jeg skal ha så svarer jeg: eeeh, en vanlig lunsj? En liten middag?

Ja, det er jo greit, jeg sier også det :) men de fleste klarer vel å telle antall plater. Hun var med familien, så visste ikke om hun skulle ha kun til seg

Eller hele gjengen, da det lønnet seg der å kjøpe mange på en gang.. Hun skulle forsåvidt ha 8 plater.. Ikke vanlig i forhold til hva vi pleier å selge av gangen :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner seg igjen i det her:

Du forteller kunden at dere er utsolgt for en vare eller at dere tett og slett ikke har en vare.

Kunden blir bare stående i flere sekunder å glo dumt på deg. Også gjør de den blunkinga samtidig som gloinga. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :P

Men har vært borti den situasjonen en del ganger. Hva forventer kunden at man skal gjøre/si?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BonBon

Noen som kjenner seg igjen i det her:

Du forteller kunden at dere er utsolgt for en vare eller at dere tett og slett ikke har en vare.

Kunden blir bare stående i flere sekunder å glo dumt på deg. Også gjør de den blunkinga samtidig som gloinga. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :P

Men har vært borti den situasjonen en del ganger. Hva forventer kunden at man skal gjøre/si?

Du skal selvfølgelig dra fram tryllestaven, rope "appear" og vente. Legg til at du er litt ute av trening og mest sannsynelig er det bedre å bare gi opp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner seg igjen i det her:

Du forteller kunden at dere er utsolgt for en vare eller at dere tett og slett ikke har en vare.

Kunden blir bare stående i flere sekunder å glo dumt på deg. Også gjør de den blunkinga samtidig som gloinga. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :P

Men har vært borti den situasjonen en del ganger. Hva forventer kunden at man skal gjøre/si?

Det forventes at du skal dra produktet ut av ræva og si "naah, bare lurte deg. Selvfølgelig har vi EN ekstra av den utsolgte varen, egentlig holdt jeg den av til meg selv, men siden du spør så pent skal du få kjøpe den :)"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forventes at du skal dra produktet ut av ræva og si "naah, bare lurte deg. Selvfølgelig har vi EN ekstra av den utsolgte varen, egentlig holdt jeg den av til meg selv, men siden du spør så pent skal du få kjøpe den :)"

Og om du som ansatt kjøper den siste varen og kunden ser dette (F.eks. om du akkurat er ferdig på jobb)

Da blir det kela, fordi kunden mener at du som ansatt ikke har lov å kjøpe de siste varene.... -.-

Er jeg bare en ansatt eller er jeg ett helt vanlig menneske som deg? Hva gjør deg så ***** spesiell at du ABSOLUTT må ha den siste varen :fnise: Og når du som ansatt allerede har betalt for den varen :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kjenner seg igjen i det her:

Du forteller kunden at dere er utsolgt for en vare eller at dere tett og slett ikke har en vare.

Kunden blir bare stående i flere sekunder å glo dumt på deg. Også gjør de den blunkinga samtidig som gloinga. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :P

Men har vært borti den situasjonen en del ganger. Hva forventer kunden at man skal gjøre/si?

Jeg har fått kjeft mange ganger før hvis vi har vært utsolgt for en vare. Ja, for det er jo min feil :roll: nytter ikke å kjefte på meg eller glo dumt. Jeg et så glad for at jeg ikke jobber i butikk mer! Endret av smalls
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid livredd for å bli beskyldt for å stjele hvis jeg for eksempel har med en vannflaske fra tidligere når jeg handler... Pleier alltid å tydelig drikke av den på vei inn og sørge for at det vises på kameraet, slik at jeg har bevis :P

Det har ikke tenkt over før! Ikke så lenge siden jeg hadde handlet på Meny og jeg gikk inn på Rena siden jeg ikke fant det jeg skulle ha på Meny. Jeg hadde kvittering da. Ble hellet ikke spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min første jobb (var vel 14 når jeg begynte) på det lokale hotellet, som også hadde gatekjøkken og kafeteria.

Verste jeg opplevde der var en kunde som kom og sa at vi kanskje burde se på toalettet (hadde vaska der inne for 30 min siden)

jaja tenkte jeg og gikk inn...

På hver side av toalettet var det kanskje 30cm til veggen, altså et ganske så smalt rom..

jadda.. på ene sida hadde noen dritt fra seg og lagt en haug med papir over... Hvordan de i det hele tatt klarte å treffe de 30cm mellom doen og veggen, og ikke doen er meg et stort spørsmål...

Jobba også et år på den lokale bensinstasjon etter vgs.

Faste stamgjengen kom hver morra kl 8 for å drikke kaffe og spise frokost.. og samme samtaleemnene opp og opp igjen.. og ene spurte alltid om det var noe rabatt å få idag da (nei, dessverre ikke i dag heller...)

Også en stamkunde.. Kjøpt pommes frites.. spiser opp 90% av begeret og kommer og skal ha ny fordi den var kald...

Ellers var det mest hyggelige folk (og noen som sa de bare kom når de visste jeg jobba, for da var det så koselig, og maten var så god)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blubberella

Noen som kjenner seg igjen i det her:

Du forteller kunden at dere er utsolgt for en vare eller at dere tett og slett ikke har en vare.

Kunden blir bare stående i flere sekunder å glo dumt på deg. Også gjør de den blunkinga samtidig som gloinga. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :P

Men har vært borti den situasjonen en del ganger. Hva forventer kunden at man skal gjøre/si?

De forventer at du skal innrømme at du selvsagt bare løy fordi du er for lat til å sjekke lageret/varebeholdningen en ekstra gang. Hvis du da går og sjekker sånn for syns skyld og bekrefter at det er tomt eller man ikke har varen, fortsetter de å glo mens de forventer at du skal bryte sammen og avsløre hemmeligheten om det hemmelige ekstralageret for spesielle kunder.

Jeg var ganske imponert over hvor mange kunder som rotet seg inn på stormotebutikken der jeg jobbet og ble helt sjokkert over at vi ikke hadde mindre størrelser. Jeg fikk ofte beskjed om at det var urettferdig at vi ikke hadde klærne i mindre størrelser og at jeg burde ta det videre til ledelsen så vi kunne begynne å selge klærne i mindre størrelser. Går ikke an å ha noen få stormotebutikker altså... :rolleyes:

Men selv om jeg nå jobber med det jeg er utdannet til og tjener mye mer, savner jeg faktisk av og til å jobbe i butikk. Det var mange festlige kunder.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Årh, si meg, er det virkelig blitt en ny universal lov blandt hundeeiere at det er lov å ta med seg hund inn i butikk?

Er også utrolig artig når de blir bedt om å gå ut med hunden, binder den ute, og kommer inn igjen med det sure trynet. Veldig voksen oppførsel ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Hallo, hvor finner jeg lysene som koster ti kroner?"

Jeg: "De du tenker på er det dessverre tomt for akkurat nå."

Kunde: "Tomt? Det henger jo et svært skilt her!!" *Peker på et stort skilt som står fast i veggen hvor varen pleier å stå*
Jeg: "Ja, det er fordi de pleier å stå rett under der, men dessverre er det utsolgt for øyeblikket."
Kunde: "Utsolgt?! Hallo! Ser du at det henger et stort skilt her med lys til ti kroner??"
Jeg: "Ja, det er dessverre utsolgt, men de kommer inn igjen."
Kunde: "Dere kan jo ikke ha plakat hengende om dere ikke har varen!!"
Jeg: "Siden det er en fastvare til fast pris som kommer inn igjen, så henger plakaten der også fast. Sannsynligvis kommer lysene inn igjen allerede neste uke." (Dette var en lørdag)

Kunde: "Du må jo ta ned plakaten da, kjære vene! Dere har jo ikke lysene dere reklamerer for!"
Jeg: "Som sagt så er det en fast vare, og plakaten har dermed fast plass her. Vi er dessverre tom for varen akkurat nå, men har du sett at vi har noen andre fine fargerike lys til halv pris nå?"
Kunde: "JA! Men jeg skulle jo ha HVITE lys!"

Jeg: "Akkurat, jeg forstår. Vel, i så fall så har vi mange andre hvite og lignende lys her, men de koster fra 20 kr og oppover" *viser*
Kunde: "JA JEG KLARER VEL Å FINNE LYS SELV!! Det var de til ti kroner jeg skulle ha!!!" :kjefte:

Jadda, sorry for at jeg prøver å være hjelpsom og komme med alternativer til deg......

Endret av Amananas
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Hallo, hvor finner jeg lysene som koster ti kroner?"

Jeg: "De du tenker på er det dessverre tomt for akkurat nå."

Kunde: "Tomt? Det henger jo et svært skilt her!!" *Peker på et stort skilt som står fast i veggen hvor varen pleier å stå*

Jeg: "Ja, det er fordi de pleier å stå rett under der, men dessverre er det utsolgt for øyeblikket."

Kunde: "Utsolgt?! Hallo! Ser du at det henger et stort skilt her med lys til ti kroner??"

Jeg: "Ja, det er dessverre utsolgt, men de kommer inn igjen."

Kunde: "Dere kan jo ikke ha plakat hengende om dere ikke har varen!!"

Jeg: "Siden det er en fastvare til fast pris som kommer inn igjen, så henger plakaten der også fast. Sannsynligvis kommer lysene inn igjen allerede neste uke." (Dette var en lørdag)

Kunde: "Du må jo ta ned plakaten da, kjære vene! Dere har jo ikke lysene dere reklamerer for!"

Jeg: "Som sagt så er det en fast vare, og plakaten har dermed fast plass her. Vi er dessverre tom for varen akkurat nå, men har du sett at vi har noen andre fine fargerike lys til halv pris nå?"

Kunde: "JA! Men jeg skulle jo ha HVITE lys!"

Jeg: "Akkurat, jeg forstår. Vel, i så fall så har vi mange andre hvite og lignende lys her, men de koster fra 20 kr og oppover" *viser*

Kunde: "JA JEG KLARER VEL Å FINNE LYS SELV!! Det var de til ti kroner jeg skulle ha!!!" :kjefte:

Jadda, sorry for at jeg prøver å være hjelpsom og komme med alternativer til deg......

Jeg er ikke enig i oppførselen til kunden, men jeg synes dere kunne tatt ned plakaten. Har dere ikke tilbudet inne så ikke reklamer for det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...