Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kiwi XL har en blomsterbutikk (Mester grønn) INNI butikken...så enig med forrige taler.



Anonymous poster hash: 88adc...4f7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest smilejenta

Vi har jo disse som kommer med sekk og poser med masse varer og når man da spør om å få se kvittering så sier de "de er fra kiwi".. - åja, sier du det? Og jeg skal bare ta deg på ordet og stole helt og fullt på at du nettopp har vært på kiwi å handla sekken full så tenkte du bare å ta turen innom rema for å vise deg frem eller?

Tror virkelig folk det er greit å komme inn med varer fra en annen butikk uten kvittering og så forvente at man bare skal la dem gå? Vi har folk på daglig basis som stjeler på denne måten, vis litt forståelse og ikke stå der å kveruler! Ditt ansvar å si ifra om du har med varer inn FØR du går inn for å handle.. Eller "handle", lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo disse som kommer med sekk og poser med masse varer og når man da spør om å få se kvittering så sier de "de er fra kiwi".. - åja, sier du det? Og jeg skal bare ta deg på ordet og stole helt og fullt på at du nettopp har vært på kiwi å handla sekken full så tenkte du bare å ta turen innom rema for å vise deg frem eller?

Tror virkelig folk det er greit å komme inn med varer fra en annen butikk uten kvittering og så forvente at man bare skal la dem gå? Vi har folk på daglig basis som stjeler på denne måten, vis litt forståelse og ikke stå der å kveruler! Ditt ansvar å si ifra om du har med varer inn FØR du går inn for å handle.. Eller "handle", lol.

Jeg er alltid livredd for å bli beskyldt for å stjele hvis jeg for eksempel har med en vannflaske fra tidligere når jeg handler... Pleier alltid å tydelig drikke av den på vei inn og sørge for at det vises på kameraet, slik at jeg har bevis :P

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Jeg er alltid livredd for å bli beskyldt for å stjele hvis jeg for eksempel har med en vannflaske fra tidligere når jeg handler... Pleier alltid å tydelig drikke av den på vei inn og sørge for at det vises på kameraet, slik at jeg har bevis :P

Men kassen er vel alltid i nærheten av inngangspartiet? Kan du ikke bare si i fra der? Vi har faktisk kunder som legger en tom cola flaske på båndet og sier : "ble så tørst jeg.." - Neeei tuller du?..

Med andre ord; folk drikker fra vannflasker og brus inne i butikken så om den er halvfull så sier det oss ingenting egentlig..

Og det blir jo bare mer arbeid på oss om vi skal måtte sjekke om du har "bevis" på at den er utenifra ved å sjekke kamera.

Endret av smilejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå kom jeg på hu treningsberta som drakk en halv pepsi max og la den fra seg.. Har hun på film og har vist den rundt til mange bare for å vise at helt "normale" mennesker faktisk og stjeler, ikke bare romfolk (som jeg selv trodde før jeg startet å jobbe i butikk)

Anonymous poster hash: 2c21b...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kassen er vel alltid i nærheten av inngangspartiet? Kan du ikke bare si i fra der? Vi har faktisk kunder som legger en tom cola flaske på båndet og sier : "ble så tørst jeg.." - Neeei tuller du?..

Med andre ord; folk drikker fra vannflasker og brus inne i butikken så om den er halvfull så sier det oss ingenting egentlig..

Æsj, nå kom jeg på hu treningsberta som drakk en halv pepsi max og la den fra seg.. Har hun på film og har vist den rundt til mange bare for å vise at helt "normale" mennesker faktisk også er tyver, ikke bare romfolk (noe jeg selv trodde før jeg fikk jobb i en matbutikk)

Hun sier ikke at hun drikker av den for at den ikke skal være full i kassen, men for at den skal være synlig på overvåkningskamera i inngangspartiet:)

Og kassen er langt ifra alltid i nærheten av inngangspartiet. Av de kanskje 20 siste matbutikkene jeg har vært innom,har jeg kun gått forbi kassen i 3-4 av de på vei inn. Noen steder er det kassen bare litt lenger bort, mens andre steder (spesielt på kjøpesentre) kan kassa være plassert et helt annet sted enn inngangspartiet:)

Endret av superdupermeg
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smilejenta

Hun sier ikke at hun drikker av den for at den ikke skal være full i kassen, men for at den skal være synlig på overvåkningskamera i inngangspartiet:)

Og kassen er langt ifra alltid i nærheten av inngangspartiet. Av de kanskje 20 siste matbutikkene jeg har vært innom,har jeg kun gått forbi kassen i 3-4 av de på vei inn. Noen steder er det kassen bare litt lenger bort, mens andre steder (spesielt på kjøpesentre) kan kassa være plassert et helt annet sted enn inngangspartiet:)

Ja skjønte det, men tenkte bare å få frem at folk tror det er "nok bevis" når flasken ikke er full.

Jeg er heller for å si ifra, enn å bruke min egen tid og ikke minst de ansattes tid på å sjekke om en har tatt med seg brus/varer inn når det hele kunne vært overstått med "unnskyld, jeg tar med meg xxx inn jeg"

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønte det, men tenkte bare å få frem at folk tror det er "nok bevis" når flasken ikke er full.

Jeg er heller for å si ifra, enn å bruke min egen tid og ikke minst de ansattes tid på å sjekke om en har tatt med seg brus/varer inn når det hele kunne vært overstått med "unnskyld, jeg tar med meg xxx inn jeg"

:)

Joda, enig i det. Men noen steder kan det være litt langt å gå, andre ganger kan det være midt i rushet og da er det kanskje ikke så lett å få kontakt med de i kassa heller og da syns jeg det er greit at de har fått vist frem på kamera:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt forvirret over en kunde her om dagen:

Kunde: Har du halve?

Meg: Halve av hva da?

K: Ja, ikke hele, men halve.

M: Ja, men halve av hva?

K: Halve.. Åh.. Bare glem det.. *går*

M: ......okei....

Hva i alle dager ville han ha? Jeg dro på en pall med hakkede tomater da. Halve hakkede tomater? Halve tomater? Jeg vet ikke..

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har du kunden som kom for å bytte en vare som hadde gått ut på dato for et halvt år siden. Dette er en vare vi kun har inne til jul, og vi går alltid tom i januar/februar. Det går rett å slett ikke an at kunden har kjøpt varen hos oss i år. Men kunden sto på sitt og nektet å innrømme at h*n kunne ta feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Kom på en kunde jeg hadde for ett års tid siden. Hun skulle ha nye bukser, og var interessert i å prøve en spesifikk modell.

"Jeg skal ha den i størrelse 44!"

"Det er det du vanligvis bruker? I så fall anbefaler jeg deg å ta med 42 med en gang, for de fleste må ned i hvert fall én størrelse i denne modellen fordi det er så mye stretch i den"

...det var det dummeste hun hadde hørt, så hun tok bare med størrelse 44, og kommer ut av prøverommet et par minutter etterpå.

"Denne er jo altfor stor!"

"Ja, som sagt er det en del stretch i de. Gi meg et øyeblikk, så skal jeg finne de i 42"

Finner 42, kunde prøver på, kommer ut igjen.

"Denne er jo også stor!"

"Ja, den kunne kanskje sittet bedre. Men du liker de ellers?"

"Absolutt, veldig fine bukser!"

"Men da skal jeg gå og hente 40 til deg, jeg"

"Nei, jeg bruker ikke 40, jeg bruker 44!"

Altså... :klo:

Eller en annen dame som var innom en annen butikk jeg jobbet i:

Først gikk hun rundt og fant feil ved alt. Det er i og for seg helt greit, noen butikker er bare ikke riktige for noen mennesker. Det var bare noe med tonen, og samme hvor hyggelig jeg var, så var ingenting bra nok. Så kom kommentaren som fikk det bermte begeret til å renne over.

Kunde: "Herregud, dette er størrelse 34?! Det er ingen normale mennesker som bruker størrelse 34, vet du, da må man handle i barneavdelingen, da"

Meg: "Jeg har på meg størrelse 34 akkurat nå, og jeg har ikke handlet i barneavdelingen siden jeg var 14 år og ferdig utvokst"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Vi har jo disse som kommer med sekk og poser med masse varer og når man da spør om å få se kvittering så sier de "de er fra kiwi".. - åja, sier du det? Og jeg skal bare ta deg på ordet og stole helt og fullt på at du nettopp har vært på kiwi å handla sekken full så tenkte du bare å ta turen innom rema for å vise deg frem eller?

Tror virkelig folk det er greit å komme inn med varer fra en annen butikk uten kvittering og så forvente at man bare skal la dem gå? Vi har folk på daglig basis som stjeler på denne måten, vis litt forståelse og ikke stå der å kveruler! Ditt ansvar å si ifra om du har med varer inn FØR du går inn for å handle.. Eller "handle", lol.

Supert! Takk for ideen...Imorgen skal jeg ta med meg en gigantisk trille-tralle inn på Lefdal, lesse på med det største fjernsynet de har, ta med meg med noe billig, batterier for.eks, på vei til kassa og påstå at jeg bare skal betale for batteriene, fjernsynet er jo kjøpt på expert for en halvtime siden :hoppendeglad:

Hvordan pleier disse historiene å ende? Dere kan vel bra bevise at disse matvarene ikke er fra andre butikker, og dermed straffe/anmelde dem?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smilejenta

Supert! Takk for ideen...Imorgen skal jeg ta med meg en gigantisk trille-tralle inn på Lefdal, lesse på med det største fjernsynet de har, ta med meg med noe billig, batterier for.eks, på vei til kassa og påstå at jeg bare skal betale for batteriene, fjernsynet er jo kjøpt på expert for en halvtime siden :hoppendeglad:

Hvordan pleier disse historiene å ende? Dere kan vel bra bevise at disse matvarene ikke er fra andre butikker, og dermed straffe/anmelde dem?

Hvordan disse historiene pleier å ende? La oss se, har fått ørefik av en høygravid dame som påstod at hun skulle inn å betale varene litt senere. I går ropte en at han skulle voldta meg foran mange kunder + 2 vektere. Også har vi jo de som ikke aner hvordan alle varene havnet oppi posen/baggen. Fy f%#^ for en dritt jobb jeg har egentlig når jeg tenker på alle disse hendelsene.

Men det er nettopp det at vi ikke lett kan sjekke om en cola er kjøpt fra kiwi eller rema når strekkoden er den samme.. (Gjelder alle varer), så da er det bare å sjekke kamera for å være 100% sikker. Det som er helt umulig å si, er hvem som stjeler. Kan være den søte nabojenta, sigøyner som stinker grillmat, mann i dress som ser ut som om han skal på jobbmøte, you name it!

Med andre ord; en tyv har ingen farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har du kunden som kom for å bytte en vare som hadde gått ut på dato for et halvt år siden. Dette er en vare vi kun har inne til jul, og vi går alltid tom i januar/februar. Det går rett å slett ikke an at kunden har kjøpt varen hos oss i år. Men kunden sto på sitt og nektet å innrømme at h*n kunne ta feil.

Vi har et par sånne! De kommer inn med varer de vil bytte, har ikke med seg kvittering (som jo normalt er helt ok). Så ser jeg på varene - f.eks en yoghurt, en melk og en pakke kjøttdeig - og spør kunden, "var det noe galt med disse varene?". "Nei".

Det er jo kjølevarer, og da kan jeg ikke ta dem inn igjen med mindre jeg vet at kunden akkurat kjøpte dem, men så ombestemte seg. Så snur jeg litt rundt på varene, og joda, alle er utgått på dato. "Når kjøpe du disse?". "Forrige uke".

Ja, altså, jeg kan ikke ta inn igjen utgåtte kjølevarer, nei...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det verste, men jeg får så lyst til å rive meg i håret hver gang dette skjer..

Meg: Pose?
Kunde: *i en eller annen form for tone som inneholder "pakke inn"*
Meg: *teller kjapt til 10 innvendig* Det kan jeg ordne, men vil du ha en pose på etter jeg har pakket den inn?

Altså, hvor vanskelig er det å bare kunne si "Ja takk, men kunne du pakket den inn også?"
Trodde ikke det skulle være så irritabelt, men det er det :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbet på bensinstasjon for noen år siden. Så at en kunde slet med å finne hva han skulle ha så jeg gikk bort for å hjelpe.

"Hei, trenger du hjelp til noe?" (Folk pleier å slite når det gjelder olje, men denne kunden hadde noe annet på lur)

"Jeg trenger registerreim til bilen min" (på en bensinstasjon wtf)

"Dessverre, vi har ikke det. Da må du nok på et verksted å høre."

"DET ER SØNDAG, ER VEL INGEN VERKSTED SOM HAR ÅPENT NÅ, HERREGUD HVS SLAGS BUTIKK ER DET DU DRIVER?"

"Beklager, men jeg har dessverre ikke registerreim til bilen din."

"ÅÅ HERREGUD, ESSO ER JO HELT ELENDIG. MAKAN TIL DRITT. Jeg stikker til konkurrenten, for jeg vet de har"

Seriøst? Bensinstasjoner sitt vareutvalg skal tydeligvis inneholde alt i verden, og ikke en dritt mindre.

Anonymous poster hash: 0a678...b65

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, det å jobbe på bensinstasjon er en ny hverdag hver gang du er på jobb.

"Siden du jobber her, sykler du til jobb da? (Indikasjon på lavtlønnet yrke = jeg har ikke råd til bil)

"Uff, de tatoveringer dine var stygge. Fyfy"

"Du er dame, du kan ikke skifte lyspærer"

"Du fikk 500 av meg, du har gitt meg for lite"

"Jeg liker ikke kollegaen din siden hun er neger"

"Herregud, selger du ikke brie ost?!"

"Selger du ullsokker?? Ullvang helst"

Hadde en narkoman mann som stjal på jobb, konfronterte han og da ble det baluba. Var rett før trynet mitt fikk gjennomgå.

"Hei, de gratulasjonskortene du la i innerlomma de, har du betalt for de?

"Såklart?! Hva tror du? At jeg er et slikt null som jobber på bensinstasjon, og ikke har råd til kort?!"

Uff. Livet er (var) hardt.

Anonymous poster hash: 0a678...b65

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en kunde jeg hadde for ett års tid siden. Hun skulle ha nye bukser, og var interessert i å prøve en spesifikk modell.

"Jeg skal ha den i størrelse 44!"

"Det er det du vanligvis bruker? I så fall anbefaler jeg deg å ta med 42 med en gang, for de fleste må ned i hvert fall én størrelse i denne modellen fordi det er så mye stretch i den"

...det var det dummeste hun hadde hørt, så hun tok bare med størrelse 44, og kommer ut av prøverommet et par minutter etterpå.

"Denne er jo altfor stor!"

"Ja, som sagt er det en del stretch i de. Gi meg et øyeblikk, så skal jeg finne de i 42"

Finner 42, kunde prøver på, kommer ut igjen.

"Denne er jo også stor!"

"Ja, den kunne kanskje sittet bedre. Men du liker de ellers?"

"Absolutt, veldig fine bukser!"

"Men da skal jeg gå og hente 40 til deg, jeg"

"Nei, jeg bruker ikke 40, jeg bruker 44!"

Altså... :klo:

Eller en annen dame som var innom en annen butikk jeg jobbet i:

Først gikk hun rundt og fant feil ved alt. Det er i og for seg helt greit, noen butikker er bare ikke riktige for noen mennesker. Det var bare noe med tonen, og samme hvor hyggelig jeg var, så var ingenting bra nok. Så kom kommentaren som fikk det bermte begeret til å renne over.

Kunde: "Herregud, dette er størrelse 34?! Det er ingen normale mennesker som bruker størrelse 34, vet du, da må man handle i barneavdelingen, da"

Meg: "Jeg har på meg størrelse 34 akkurat nå, og jeg har ikke handlet i barneavdelingen siden jeg var 14 år og ferdig utvokst"

Så sært, skulle tro de fleste synes det er stas å måtte ha noen buksestørrelser mindre! Og hun andre...hva skal man si til sånn dritt? Synes du svarte bra for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi XL har en blomsterbutikk (Mester grønn) INNI butikken...så enig med forrige taler.

Anonymous poster hash: 88adc...4f7

Rimelig god stund siden de sluttet med akkurat det men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...