Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kunden tok feil. Rett skal være rett.

Det er nettopp fordi kunder som dette av og til får kranglet til seg viljen sin at de gidder å holde på sånn.

Hadde aldri gitt en kunde avslag på et produkt bare fordi de ikke klarer å lese prislappene. Hadde _jeg opplyst om feil pris hadde det vært noe annet, men man skal jo ikke belønne dumskap og krangling.

Du tror ikke at det muligens kan være litt seint å prøve å oppdra voksne folk? Og er det egentlig butikkenes oppgave?

Jeg stemmer for at slikt spares til de groveste kasusene. De som aktivt går inn for å forpeste livet til de butikkansatte. Ellers kommer en faktisk lenger med honning enn med pisk. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tror ikke at det muligens kan være litt seint å prøve å oppdra voksne folk? Og er det egentlig butikkenes oppgave?

Jeg stemmer for at slikt spares til de groveste kasusene. De som aktivt går inn for å forpeste livet til de butikkansatte. Ellers kommer en faktisk lenger med honning enn med pisk. :jepp:

Det er da heller ikke butikken sin oppgave å gi goder til folk som ikke klarer/gidder å lese (riktige) prisene riktig. Har dessverre ingen tro på at hun hadde blitt en god, lojal, og hyggeligere kunde hos dem av å få varen billigere bare fordi hun tok feil, tvert i mot har jeg null problemer med å se for meg at hun hadde hatt lettere for å krangle flere ganger. Vi har en del slike kunder selv. Får de viljen sin én gang, så krangler de helt til de får viljen sin neste gang også. Jeg gir selv konsekvent kundene billigste pris hvis det er gjort feil fra vår side, men de får ikke varene billigere når de selv står for feilen. Det er vanskelig nok å få butikker til å gå rundt om man ikke skal kaste penger etter kundene, også.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir man sånne lillefingeren så har man det gående..seriøst. "HVA?? Det sto 10 kr, ikke 1500 kr, jeg skal ha den til 10 kr, det er faktisk dere som må merke bedre, når dere merker dårlig må jeg få til den prisen, sånn har det ALLTID VÆRT HER!"... ser det for meg..

(Har jobbet i kundeservice...og det var den store faren ved å tøye reglene i noen tilfeller, veldig mange tror det betyr konsekvent særbehandlig for dem og alle de har fortalt det til og det skaper en bølge av problemer og forklaringer man må gjøre senere)

Som kassearbeider har man sannsynligvis ikke lov til å gi rabatt uannsett, da må låseansvarlig tilkalles, og det tar fort tid det også (og lager kø for andre kunder).



Anonymous poster hash: a5d44...a73
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Du tror ikke at det muligens kan være litt seint å prøve å oppdra voksne folk? Og er det egentlig butikkenes oppgave?

Jeg stemmer for at slikt spares til de groveste kasusene. De som aktivt går inn for å forpeste livet til de butikkansatte. Ellers kommer en faktisk lenger med honning enn med pisk. :jepp:

Jeg snakker ikke om å oppdra dem. Jeg snakker om å ikke belønne det faktum at de ikke er oppdratt. Det er ikke mitt eller butikkens problem at de er uoppdratte og vi skal ikke ta støyten for det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir man sånne lillefingeren så har man det gående..seriøst. "HVA?? Det sto 10 kr, ikke 1500 kr, jeg skal ha den til 10 kr, det er faktisk dere som må merke bedre, når dere merker dårlig må jeg få til den prisen, sånn har det ALLTID VÆRT HER!"... ser det for meg.. (Har jobbet i kundeservice...og det var den store faren ved å tøye reglene i noen tilfeller, veldig mange tror det betyr konsekvent særbehandlig for dem og alle de har fortalt det til og det skaper en bølge av problemer og forklaringer man må gjøre senere) Som kassearbeider har man sannsynligvis ikke lov til å gi rabatt uannsett, da må låseansvarlig tilkalles, og det tar fort tid det også (og lager kø for andre kunder). Anonymous poster hash: a5d44...a73

Her kan kun butikksjefen gi rabatt. Er mange som prøver seg å få rabatt på blomster de mener er "stygge". Men hvorfor kjøpe den om den er stygg? Og hvorfor ikke ta en av de x antall andre som ikke er stygg. Årh.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere sparte arbeidsgiveren deres for en hel tier, mens dere kostet bedriften 30-40 kroner i arbeidstid pluss en misfornøyd kunde. Greit nok at kunder kan orientere seg ved å finlese hva som står med liten skrift på prisbrikka, men når det er såpass lik pris, og såpass likt utseende produkter, tror jeg en vil tjene mer på å si til kunden at den til 24,90 var den med svinekjøtt, men at det får være greit for denne gang om dette er den hun vil ha.

Kundeservice derimot, er at allerede kollega som sjekker pris, og likevel er der borte, tar med seg riktig type til 24,90. Og sier til kunden:"Det er denne her som er på tilbud!" - Med spredte munnviker. Dere har helt sikkert en eller annen bruskjøler eller iskremfryser nær kassen, som dere kan legge den kunden ikke ville ha, inntil den får komme hjem igjen.

Ja, det finnes mange dumme kunder. Men ansatte er ikke forpliktet til å prøve og overgå dem. :P

Har du jobbet i butikk, Kamikatze? (Sagt på en snill spørrende måte, ikke en krass måte...). Vi kan ikke gi kunder en billigere pris om merkingen er riktig. Jeg er streng med merking, og er som oftest enig med kundene, men det finnes grenser - uansett om det bare var snakk om 10 kroner her. Vi kan ikke bare flytte rundt på produktene heller; de to pølsepakkene det var snakk om her er fra samme merke, og som du kanskje vet så betaler leverandører for ulike hylleplasseringer - og disse to SKAL så vedsiden av hverandre...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal sies at jeg er ganske takknemlig overfor de kundene jeg har når jeg ser hva alle andre har gått gjennom, kjære vene :fnise:

Men jeg har jo noen hendelser på lager....

Ettersom vi enda ikke har gått over til digitalisering av prisene enda fikk jeg i oppgave å bytte ut priser som var eldre enn så og så mye. Fjernet etikettene, scannet inn nye og drev å satte disse på plass, noe som selvfølgelig tar litt tid. Så kommer det ei dame som skal ha en tube med tannkrem. På dette tidspunktet står det bare pris på en av dem i hylla. Hun er stamkunde og jeg tror egentlig ikke hun liker meg noe særlig, selv om jeg alltids er hyggelig og behjelpelig. Først velger hun å henvende seg til kollegaen min som sitter i kassa en god stubb unna, selv om jeg står akkurat der. Og for å bli hørt roper hun endelig ut "HVOR MYE ER DET FOR DENNA TANNKREMEN HER A!? STÅR BARE EN PRIS DER!!!". Jeg svarer at hvis hun bare venter litt så skal jeg lete fram prisen på tannkremen, hvorpå hun bare setter blikket sitt i meg som om jeg hadde sagt noe helt utenkelig. Jeg ble satt ut, og hun stormet bort i kassa for å få sjekket prisen på tannkremen.

Jeg vet ikke hva jeg har gjort henne for at hun ikke ville prate normalt til meg :grine: Kan være at jeg en gang nektet å gi henne en boks kesam gratis, fordi den gikk ut samme dag. Den var også nedpriset med 50%. Jeg forklarte også at det ikke er noe jeg har lov til å gjøre, og at hun heller fikk spørre sjefen.... men nei. Når JEG ikke hadde klart å selge den innen utløpsdatoen var det helt og holdent mitt problem.

Jeg hadde også en kunde som skulle bytte inn en merkedags-kake.... fordi hun "hadde ikke bruk for den allikevel".... og den var også nedpriset på 50% fordi det var dagen etter merkedagen hun hadde kjøpt den. Jeg prøvde vennlig å forklare at vi ikke returnerer nedprisete varer, og at det heller ikke var noe grunn til det ettersom kaken ikke var utgått på dato og var fullt spiselig i noen dager til. "MEN DET ER DA EN *MERKEDAGSKAKE*!!!!!" Akkurat som om den smaker annerledes bare fordi den eventuelt bli spist på en annen dag enn fars- eller morsdagen, og den ble trossalt kjøpt etter denne merkedagen... :bond:

Jeg betjener også Post i Butikk, og her er det mye merkelig man skal høre og bli beskyldt for... :fnise:

Kunde: "Jeg skal hente en pakke, men jeg aner ikke hva det er."

Jeg: "Ok, har du en hentekode så kan jeg finne den til deg så du kan se den!"

Kunden leser opp hentekoden, jeg finner pakken og legger den på disken.

Kunde: "Men hva er dette??"... hun ser på meg som om dette er noe jeg skal vite.

Jeg: "Nei du, det vet jeg faktisk ikke."

Kunde: "Hvorfor ikke?? Jobber du ikke her!?"

Jeg: "Joooo... men det er ikke jeg som har pakket inn dette, og jeg kan ikke vite hva du har bestilt for noe."

Kunde: "Ja, men da åpner vi den bare så jeg ser... jeg vil ikke skrive under på noe jeg ikke vet hva er!"

Jeg: "Du kan dessverre ikke åpne den uten å skrive under.... Du kan skrive under, åpne, også kan vi eventuelt finne en måte å returnere den på om det er noe du ikke skal ha. Eller jeg kan bare returnere den nå om du er usikker på hva det er....."

Kunde: "Nei. Jeg vil ikke skrive under, og jeg skal vite hva det er!!"

Jeg: "Men da kan jeg dessverre ikke utlevere den......"

Kunde: "NEIVEL! DA RINGER JEG OG KLAGER!!!"

Jeg: "Javel......"

Pakken var borte da jeg kom på neste skift, så hun hadde nok hentet den ut ja... :fnise: Blir litt overrasket når folk ikke vet hva de har kjøpt seg. Skjønner det jo om de har blitt prakket på noe de ikke vet hva er for noe, men det skulle da gå an og ta det pent å skjønne hva jeg sier allikevel... :skratte:



Anonymous poster hash: 19496...25c
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Blir litt overrasket når folk ikke vet hva de har kjøpt seg. Skjønner det jo om de har blitt prakket på noe de ikke vet hva er for noe, men det skulle da gå an og ta det pent å skjønne hva jeg sier allikevel... :skratte:

Anonymous poster hash: 19496...25c

Jeg får pakker ukentlig som jeg ikke aner hva er... Hilsen eBay-avhengig :fnise: Jeg reagerer dog ikke like ille og tar imot alle mine pakker med et smil :laugh:

*skrivefeil

Endret av Kragebein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får pakker ukentlig som jeg ikke aner hva er... Hilsen eBay-avhengig :fnise: Jeg reagerer dog ikke like ille og tar imot alle mine pakker med et smil :laugh:

*skrivefeil

Hahah, ser jo den såklart! Hender seg jeg får raptuser på eBay selv, men blir jo ikke helt hysterisk om jeg ikke vet hva som er i hvilken pakke da :fnise: det er iallefall noe jeg vet at jeg har kjøpt! :P

Anonymous poster hash: 19496...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden tok feil. Rett skal være rett.

Det er nettopp fordi kunder som dette av og til får kranglet til seg viljen sin at de gidder å holde på sånn.

Hadde aldri gitt en kunde avslag på et produkt bare fordi de ikke klarer å lese prislappene. Hadde _jeg opplyst om feil pris hadde det vært noe annet, men man skal jo ikke belønne dumskap og krangling.

Signerer!

Hvorfor i all verden skal vi gi kunden viljen sin og bare la oss overkjøre? Rett skal være rett ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du jobbet i butikk, Kamikatze? (Sagt på en snill spørrende måte, ikke en krass måte...) [...]

Jada, men det begynner å bli noen år siden. Jobbet i to samt drevet to. :jepp:

Jeg får pakker ukentlig som jeg ikke aner hva er... Hilsen eBay-avhengig :fnise: Jeg reagerer dog ikke like ille og tar imot alle mine pakker med et smil :laugh:

Ditto! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde stormer mot kasseområdet og brøler et eller annet...

Hun får (uheldigvis) min oppmerksomhet, og til tross for at det er kø og ikke hennes tur, spør jeg hva det er for noe

"Jeg får da ikke opp noen kurv!!!"

"Å, står de for høyt?"

"Nei må jo betale for den!!!"

"Åja er det handlevogn du tenker på?"

"Ja jeg har da ikke 10 kroner?? Skal jeg gå en annen plass å handle eller????"

Jeg ble litt paff, men tilbød henne å låne en tier i kassa men... "NEI HERREGUD DA MÅ DA SKJØNNE AT JEG IKKE KAN LÅNE PENGER AV DEG, dette er ingen BANK JEG VIL HA EN POLETT"

"Vi er dessverre tomme for det, men du kan få låne en tier av m..."

"Dere må ha ÅPNE VOGNER! Går da ikkr AN å låse vognene sånn!!"

Altså herregud. Vi er på et kjøpesenter. Derfor er det ikke bare "våre vogner" og "vårt ansvar". Hvis vi ikke låser dem får vi aldri se dem igjen. Folk er så frekke atte hjelp

Dessuten går det faen meg an å si "ja takk:)" når du blir tilbudt en tier til vogna. Kjerringskrømt.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte:

Dagens latterkrampe. :strix:

Haha! Virker som om de dummeste av de dumme samlet seg i dag og bestemte seg for å handle i kassa mi:p

Vi hadde en demo (en smaksprøve-utdeler) i dag, og til tross for at folk får et stykke nystekt ferdigpizza helt gratis, er det alltids noe å klage på.

Overhørt mens jeg fylte varer i nærheten:

"Hva erre for noe hæsli du deler ut, du a?"

Og

"Kan dere ikke ha noe sunt, ikke bare pizza??" Lol vi hadde gratis laks i går linsom, skyt meg.

"Den var dyr, den skal jeg aaaaaldri kjøpe" og tar et stykke til

"Skal du ikke ta utdanning? Eller trives du med å dele ut mat?"

Og min favoritt fra i dag:

"Er det mulig å få et stykke med glutenfri skinke?"

Nei..?:P

Fra kassa:

Og nå mister jeg all min anonymitet, men seriøst. Jeg spør ikke om medlemskort fordi jeg brenner for å vite om du har det. Ikke lurer jeg på hvorfor du har/ikke har det, eller hvor lenge du har hatt det, eller hvordan du syntes det kunne vært grønt i stedet, så du kunne se forskjellen på det og tippekortet. Virkelig. Det er kø, flekk opp kortet og betal. Og forlat stedet.

Så kynisk er det faktisk.

... Og hvertfall ikke kom med den der "nei, jeg meldte meg ut etter at den derre derre SKIIIIKONGEN VÅR får flere MILLIOOONER av våre hardt oppsamlede poeng, og attpåtil fyllekjører!! Støtter ikke sånt jeg sjø! Så jeg har ikke medlemskort nei så du trenger ikke spørre meg om det!"

"Ok, tre hundre og f..."

"Ja er du ikke ENIG DA??"

"Tre hundre og femt..."

"HAaaalloOoo jeg snakker til deg!"

"Ok. Tre hu.."

"Herregud ble du sur for at jeg har meldt meg ut av samvirkelaget eller??"

Øh nei..? Var kanskje like greit. Orker bare ikke å svare på sånt. Er ikke akkurat pliktig til det heller..

Og så har du de kundene som nettopp har oppdaget at Lotto har gått opp i pris. Og samtidig har utbytteprosenten her gått ned. Og vi var utsolgt for svinekam... Altså ja, det er tre kjipe ting på en gang- men hey. Jeg sitter bare her og prøver å betjene boliglånet, ok? Jeg studerer ved siden av. Jeg er her fordi jeg må. Jeg bestemmer ingen ting. Ingen priser, plasseringer, aldersgrenser, varesortiment, innnkjøpsmengder, åpningstider eller noe som helst. Det kan komme som en overraskelse!! IKKE KJEFT PÅ MEG!!!!:'(

*fått igjen pusten*

  • Liker 41
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om en eneste butikk som har priser/hylleetiketter på stell.

Rema 1000 torggata! Der er de flinke synes jeg, handler alltid der hvis jeg er i oslo sentrum området.

Anonymous poster hash: 2c21b...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

----------------------------

Overhørt mens jeg fylte varer i nærheten:

"Hva erre for noe hæsli du deler ut, du a?"

Og

"Kan dere ikke ha noe sunt, ikke bare pizza??" Lol vi hadde gratis laks i går linsom, skyt meg.

"Den var dyr, den skal jeg aaaaaldri kjøpe" og tar et stykke til

"Skal du ikke ta utdanning? Eller trives du med å dele ut mat?"

Og min favoritt fra i dag:

"Er det mulig å få et stykke med glutenfri skinke?"

Nei..? :P

-------------

:laugh:

Du skriver så bra :) Gleder meg til neste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Står i kassen, det er littegrann kø, og en mann går rett forbi de andre i køen for å spørre om en liten ting;

Kunde: Jeg glemte en melk her i går.

Jeg: Ååh, har du kvittering? Husker du hvilken kasse du var i?

Kunde: Nei.

Jeg: Visst du bare venter litt så skal jeg sjekke i gjenglemt-boken om det står noe om den der.

Måtte få unna de to neste i køen, gikk så for å sjekke i boken - der stod det ikke noe om melken hans.

Jeg: Stod ingenting i boken dessverre, men du kan likevel bare gå å hente deg en ny en. :)

Kunde: Kan ikke du hente den for meg?

Jeg: Er litt kø her nå, så det vil nok ta litt tid før jeg kan hjelpe deg dessverre, men melkekjølen er i den retningen *peke bort*.

Kunde: Gidder ikke å gå gjennom hele butikken for en melk.

Jeg: Kan hente den for deg altså, men da må du vente til jeg har fått vekk køen, og det kan ta sin tid. :)

OKI, så - du glemte melken, du har ikke kvittering, jeg sier det er greit at du henter deg en ny en (uansett om jeg bare kunne ha sagt - sorry, no milk for you!), og så er du så ekstremt %¤#/#F¤&2 at ikke gidder å hente den selv...?

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i kassen, det er littegrann kø, og en mann går rett forbi de andre i køen for å spørre om en liten ting;

Kunde: Jeg glemte en melk her i går.

Jeg: Ååh, har du kvittering? Husker du hvilken kasse du var i?

Kunde: Nei.

Jeg: Visst du bare venter litt så skal jeg sjekke i gjenglemt-boken om det står noe om den der.

Måtte få unna de to neste i køen, gikk så for å sjekke i boken - der stod det ikke noe om melken hans.

Jeg: Stod ingenting i boken dessverre, men du kan likevel bare gå å hente deg en ny en. :)

Kunde: Kan ikke du hente den for meg?

Jeg: Er litt kø her nå, så det vil nok ta litt tid før jeg kan hjelpe deg dessverre, men melkekjølen er i den retningen *peke bort*.

Kunde: Gidder ikke å gå gjennom hele butikken for en melk.

Jeg: Kan hente den for deg altså, men da må du vente til jeg har fått vekk køen, og det kan ta sin tid. :)

OKI, så - du glemte melken, du har ikke kvittering, jeg sier det er greit at du henter deg en ny en (uansett om jeg bare kunne ha sagt - sorry, no milk for you!), og så er du så ekstremt %¤#/#F¤&2 at ikke gidder å hente den selv...?

For en idiot.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Har jobbet på bensinstasjon - som 16-åring, søndagsvakter. Jobba bare 3 mnd før jeg slutta for å si det sånn. Hver søndag kom det en fast kunde, som plukket med seg avis, melk, skinke, rett og slett en mini-handletur. Og HVER JÆVLA GANG hun skulle betale, så var det klaging på PRISEN. For det er jo dyrere på bensinstasjon, det vet alle. Men for HUN, så var det heeelt hinsides hvor dyrt og grusomt det var, huffameg her og der. Altså, seriøst. Du kan handle skinka di helt frem til 23.00 på den lokale Kiwin på lørdagskvelden, eller 07.00 på mandagsmorgen. Du kan planlegge litt bedre. Faen ikke kom til meg på bensinstasjonen og klag.
Jobbet også da Kongeparken hadde sitt russetreff, og det var søndag og tid for å dra hjem. Antall burgere jeg serverte til gretne bakfulle russ den dagen.. Og klaginga på tiden det tok. Oh my god.
Jobbet også på flyplass-cafe en sommer for noen år siden, også under 18. Og antall folk som skulle ha en flaske vann, og klage på dette i samme slengen som de betalte, var endeløst. Vann er dyrt på flyplass, folkens. Og mat generelt. Jeg som under-age i kassa kan ikke bestemme prisen. Sorry.
(understreker at jeg er svært tålmodig i jobb-sammenheng og smiler til det gjør vondt, var aldri frekk med kunder eller fikk klager på meg personlig. Men det var mye frustrasjon som måtte da når jeg kom hjem!)

Endret av Dragejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var min kollega som fikk gleden av to kunder som kom i følge i butikken vår i går. Jobber i blomsterbutikk, og vi har noen blomster utstilt i krukker/potter mens resten står på brett/bord etc. Tilbudsplakaten står på plantene uten krukker for potta følger naturligvis ikke med med mindre vi skriver en samlet pris. Og vi er veldig nøye på å prise riktig, samt at vi opplyser kunden når potter ikke følger med. To middelaldrene menn kommer inn og samtalen forløper noe sånt som dette:

*Kunde kommer til kassa med blomst med krukke på*

Kollega: Hei, skal du ha med potta på denne?, tilbudsprisen er på bare blomsten, krukka koster 70 kr i tillegg.

Kunde: HVA? Da må dere prise riktig. Dette går ikke an! PRISEN MÅ GJELDE HELE PAKKA!

Kollega: *viser til diverse skilting og prisplakater og forklarer vennlig at det som står stemmer, og spør igjen om de vil ha med krukke eller kjøpe uten*

Kunde: Mener du SERIØST at vi kundene må LØFTE planten ut av krukken for å få den til tilbudspris??! (Altså... Ingen har sagt noe om det, du kan ta en av plantene som står uten potte eller ta med hele greia, slik du gjorde, så kan da vi ta den ut... Men det var jo heller ikke bra nok.. Veit ikke helt hvor kunden fikk dette fra egentlig :huh: Det er ikke helt sånn at hvis du gjør halve jobben selv så spanderer vi liksom :P )

Kollega: *rekker ikke svare*

Kunde igjen: NEI vi skal selvfølgelig ikke ha!! Dette går bare ikke ann! *Snur om og vandrer ut med masse uff og æsj og stønn om hvor FÆLT dette var*

Ja HUFFAMEI for en GRUSOM opplevelse dere hadde!! Var sikkert INGENTING i veien med holdningen og attituden deres i allefall!

Kunde 1 til kunde 2 ide de går ut: Kom, vi går herfra! Her var det dårlig service, ELENDIG service! Dessuten var hun bak kassa så snerpete!! , Før de roper ut i døra når de forlater sjappa : JA, SERVICE ER NO' DRITT!!

:bond: Whaaat? :klo:

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...