Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på bensinstasjon, og det skjer veldig ofte at folk insisterer på å få hjelp av en mann, selv til de enkleste ting.

Jeg står alene i kassa.

Mannlig kunde: (Skriker) Jobber det ingen menn her? Jeg trenger hjelp med sykkelen.

Jeg: Joda, skal plinge på han jeg, etterfulgt av et ikke akkurat strålende smil.

Mannlig kollega kommer, følger etter denne mannen, og jeg ser at de går bort til luftpåfyllingen. To minutter etterpå kommer kollegaen inn igjen, superstresset fordi han ikke får fylt luft i sykkelhjulet.

Jeg gir kollegaen min en overgang han kan bruke, og fortsetter med mitt.

Kollegaen kommer inn igjen, han får det fortsatt ikke til, og nå er kunden sint.

Jeg går ut, hjelper kunden med å fylle luft i dekket, smiler pent, og går inn igjen.

Hva er greia? Det er ikke vanskelig å fylle luft i et hjul/dekk, trenger ikke være mann for å klare det!!!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ref. Rosaboble15: Sånne kunder forundrer meg stadig, ekstra rart er det at når kunden selv er mann, men ikke får til problemet sitt - hvorfor i all verden tror han at en mannlig ansatt skal være særlig egnet til jobben? Hvis disse egenskapene lå på Y-kromosomet burde han jo for svarte fått det til selv!

Anonymous poster hash: 22642...db8

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh de sure tippekundene!! det er som om hele trynet deres er dynket i sitron

Spyr

Tippekunder er en egen rase. I alle fall de som tipper eller kjøper en drøss med flaxlodd hver eneste dag. Kjempelang kø i butikken? Tippekundene forventer de skal få hjelp på sekundet uansett. Vi hadde en slik ringeknapp borte ved tippingen som kundene kunne bruke til å ringe etter oss med, men den måtte vi rett og slett fjerne... kunder trykket ikke en gang, neida, samme kunden stod og trykket igjen og igjen og IGJEN OG IGJEN! "Det er litt kø nå, men kommer bort til deg med en gang jeg er ferdig med neste kunde *stort smil*". "RING RING RING RING. (NEI MEN FOR FAEN SA JEG IKKE TIL DEG AT DU BLIR NØDT TIL Å VENTE?! DU KAN JO EVENTUELT GÅ 15 SEKUNDER BORT TIL DEN KIOSKEN, DE HAR OGSÅ TIPPING).

Men de tippekundene som kun kjøper lotto og joker hver lørdag er veldig grei.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en søpledrita kunde i går som skulle bestille kylling i sursøt saus. Han sa "en kulling i sjursøt sveis!" Flere ganger! :daane: lo godt da :fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den dumme kunden idag. Samboeren og jeg skulle kjøpe skjermbeskytter til den nye iPhone 6. Han som jobbet der viste oss forskjellige typer forklarte. Så sier ja vi tar den! Så skal han gi oss den men det er feil, så sier jeg "vi har vanlig seks vi :)". :fnise: vi lo godt når vi gikk ut av butikken :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippekunder er en egen rase. I alle fall de som tipper eller kjøper en drøss med flaxlodd hver eneste dag. Kjempelang kø i butikken? Tippekundene forventer de skal få hjelp på sekundet uansett. Vi hadde en slik ringeknapp borte ved tippingen som kundene kunne bruke til å ringe etter oss med, men den måtte vi rett og slett fjerne... kunder trykket ikke en gang, neida, samme kunden stod og trykket igjen og igjen og IGJEN OG IGJEN! "Det er litt kø nå, men kommer bort til deg med en gang jeg er ferdig med neste kunde *stort smil*". "RING RING RING RING. (NEI MEN FOR FAEN SA JEG IKKE TIL DEG AT DU BLIR NØDT TIL Å VENTE?! DU KAN JO EVENTUELT GÅ 15 SEKUNDER BORT TIL DEN KIOSKEN, DE HAR OGSÅ TIPPING).

Men de tippekundene som kun kjøper lotto og joker hver lørdag er veldig grei.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Så sant, samme med de som skal hente pakker fra postnord... Av en eller annen grunn tror de at de har sin egen kø. Selvfølgelig, når du kommer ene alene for enten å tippe eller hente pakke, så skal du få hjelp med en gang du kommer inn døra, mens de som faktisk handler hos oss skal måtte stå i kø som vanlige folk...

En gang hadde jeg faktisk en som presterte å si at vi måtte jo ha en som sto ved tippekassen hele tiden... Da klarte jeg ikke å holde kjeften igår så jeg svarte:

"ja vi burde det, og en på panteautomaten, en på postnord. to/tre i kassen, en i fryseavdelingen, en på kjøl, en på melka, en på frukta, en på kontoret som driver med bestillinger."

Han ble stille:P

Anonymous poster hash: 9edb6...098

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kommer inn i butikken og kommer bort til resepsjonsdisken hvor jeg står i klistrer adresseetiketter på noen kataloger.

Meg: "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med i dag?"

Kunde: "Er det mulig å bare kikke litt uten å bli mast på?" (I et veldig irritert tonefall)

Altså, når en kunde kommer bort til disken hvor jeg står er det vel ikke unaturlig å anta at vedkommende ønsker hjelp? Hadde garantert vært feil om jeg ikke hadde spurt også.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en garnbutikk i går:

Kunden foran meg i køen: Jeg vil gjerne levere tilbake dette garnet.

Ung jente bak disken: Har du kvitteringen?

Kunden: Nei, men det er ikke noe problem.

Ung jente bak disken: Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, du må ha kvittering for å få levert tilbake garn.

Kunde (hisser seg opp): Det er bare tull, jeg har levert tilbake garn her mange ganger uten å ha kvitteringen.

Ung jente bak disken + kollega som har kommet til: Vi har dessverre ikke lov å ta imot garn uten kvittering.

Kunde (veldig høyrøstet): Men jeg har jo ALLTID fått byttet garn her uten kvitteringen.

Begge bak disken: Vi har fått streng beskjed fra sjefen her om ikke å ta imot uten kvittering, så vi kan dessverre ikke hjelpe deg.

Kunde (rødflammet av sinne): Jo, men jeg har jo alltid fått levert tilbake garn uten kvittering!

Jenta bak disken (som ser køen vokser og vokser): Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg, vi har regler vi MÅ følge.

Kunde: Jeg kommer tilbake når de VOKSNE damene er på jobb.

Jenta bak disken: Ja, du får gjøre det.

Kunden går og alle i butikken trekker ett lettelsens sukk....

Er det så forbasket vanskelig å ta med seg kvitteringen når hun vil bytte noe?

Greit nok å spørre, det er lov å prøve seg, men så går det også an å oppføre seg som folk om svaret blir nei.

Endret av Fjåge Frida
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde (hisser seg opp): Det er bare tull, jeg har levert tilbake garn her mange ganger uten å ha kvitteringen.

Kunde (veldig høyrøstet): Men jeg har jo ALLTID fått byttet garn her uten kvitteringen.

Kunde (rødflammet av sinne): Jo, men jeg har jo alltid fått levert tilbake garn uten kvittering!

Men herlighet da, hvis hun ALLTID må bytte garn, kan hun ikke se og få med seg riktig nøste neste gang hun kjøper garn!!!

Jeg jobber (som kjent?) i dagligvaren, og når køa til kassene vokser så plinger vi på en ny kasse. Noen ganger er de ansatte rett i nærheten og åpner ny kasse på sekunder, andre ganger kan det ta litt lengre tid.

Denne gangen var det jeg som var på gulvet, og hørte at det ringte i bjella. Før jeg rakk å komme til kassen, ble jeg stoppet av en kunde som trengte hjelp, og jeg ble opptatt med henne en liten stund. Deretter gikk jeg frem og åpnet ny kasse. Vanligvis møter jeg blide fjes som gleder seg av å komme først i køen, men denne gangen...:

Jeg: "Heihei:)"

"Det er alltid så jævla lang kø!"

Sånne kommentarer har begynt å prelle av meg, så jeg er like blid og svarer:

"Jaja:) Nå står du fremst:)"

"Er det så vanskelig å åpne ny kasse med en gang det oppstår kø? Er det så vanskelig?"

For et mas, men jeg gidder ikke å svare på sånn dritt og spør:

"Har du medlemskort?:)"

"Men for faen! Kan du svare! For en jævla service!"

Og da kunne jeg ikke dy meg:

"Siden du spør: Jeg var opptatt med å hjelpe en dame i rullestol med å ta ned noe som sto høyt oppe på hylla. Hvis det hadde vært deg - og jeg hadde løpt i fra deg til fordel for å åpne en jævla kasse, tror jeg ikke du hadde blitt så veldig blid nei! KUNDENE KOMMER FAKTISK FØRST:)"

Da ble han stille, faktisk.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet da, hvis hun ALLTID må bytte garn, kan hun ikke se og få med seg riktig nøste neste gang hun kjøper garn!!!

Jeg jobber (som kjent?) i dagligvaren, og når køa til kassene vokser så plinger vi på en ny kasse. Noen ganger er de ansatte rett i nærheten og åpner ny kasse på sekunder, andre ganger kan det ta litt lengre tid.

Denne gangen var det jeg som var på gulvet, og hørte at det ringte i bjella. Før jeg rakk å komme til kassen, ble jeg stoppet av en kunde som trengte hjelp, og jeg ble opptatt med henne en liten stund. Deretter gikk jeg frem og åpnet ny kasse. Vanligvis møter jeg blide fjes som gleder seg av å komme først i køen, men denne gangen...:

Jeg: "Heihei:)"

"Det er alltid så jævla lang kø!"

Sånne kommentarer har begynt å prelle av meg, så jeg er like blid og svarer:

"Jaja:) Nå står du fremst:)"

"Er det så vanskelig å åpne ny kasse med en gang det oppstår kø? Er det så vanskelig?"

For et mas, men jeg gidder ikke å svare på sånn dritt og spør:

"Har du medlemskort?:)"

"Men for faen! Kan du svare! For en jævla service!"

Og da kunne jeg ikke dy meg:

"Siden du spør: Jeg var opptatt med å hjelpe en dame i rullestol med å ta ned noe som sto høyt oppe på hylla. Hvis det hadde vært deg - og jeg hadde løpt i fra deg til fordel for å åpne en jævla kasse, tror jeg ikke du hadde blitt så veldig blid nei! KUNDENE KOMMER FAKTISK FØRST:)"

Da ble han stille, faktisk.

Realitetsorientering hjelper ofte :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle innom butikken sånn kjapt for å kjøpe melk her om dagen. I køa foran meg i kassen står to damer.
Den første var den klassiske glefs-glefs-kunden, som først later som om hun ikke hører at den ansatte spør om hun vil ha pose, og så glefser for å få kvitteringa. Men jeg ble så ufattelig stolt av kassadama!
Sånn gikk det;
Kassadame; Hei! *stort smil* vil du ha pose?
Kunde: *mumler og roter rundt i pengboka* Og den her. *gir en sånn røyk/snus/legemiddellappe..*
Kassadame: *stort smil*
Kunde: *stirrer stygt* GI Meg kvittering!!
Kassadame: Okei, *holder handa over betal-knappen* Men trenger du pose?
Kunde: JA!!
Kassadame: *trykker på knappen for pose og så betal-knappen* Her har du kvitteringen, ha en fin dag! :)
Kunde: *sender kassadamen et blikk som hadde passet bedre inn om kassadamen nettop hadde kjørt over katten hennes..*
(Jeg gikk bak suredamen ut av butikken og hørte henne syte til mannen over at hun bare hadde en pose fordi kassadamen ikke lot henne "glemme" å kjøpe poser..)
Neste kunde så ut som om hun hadde spist en sekk med sitroner og svarte ikke på noe, men kassadamen fortsatte å være hyggelig, og ønsket henne en god dag.
Når det ble min tur hadde jeg bare lyst til å gi henne en klem fordi hun greide å holde på det pene smilet gjennom hele greia, uten at det ble falskt. Så jeg gjorde det som ble mer naturlig ved å smile og le sammen med henne, og svare hyggelig og ønske henne også en god dag.

Så takk, kjære kassadame - og alle andre i serviceyrket som greier å holde på smilet på tross av drittkunder - på vegne av alle oss kunder som ikke har hodet opp i ræva, takk for at du yter god service!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sto akkurat bak et eldre ektepar på Bunnpris for å betale. Det var laaaang kø, og begge kassene var åpne. Den eldre damen forran meg skjelte den unge gutten i kasse huden full fordi han ikke hadde innpakningspapir tilgjengelig i kassen for å kunne pakke inn melkesjokoladen hun nettopp hadde kjøpt som en gave. Han måtte jo forstå at hun ikke kunne komme i bursdag uten innpakket gave, og nå var det hans skyld at bursdagsbarnet ville bli skuffet.

Gutten prøvde seg på å si at bunnpris er en dagligvarebutikk som vanligvis ikke tilbyr å pakke inn matvarene de selger i gavepapir - alt med verdens største smil. Det endte med at ekteparet kjeftet og smalt på vei ut til taxien som ventet på utsiden... Folk...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fikk jeg årets første femtiåring med en femårings trassanfall da ølsalget stengte.

Han kom løpende inn i butikken et par minutter på åtte, og stod og valgte øl en liten stund før han kom til kassa 19:59. Da det var hans tur smalt klokka på kassen over til 20:00 og alkoholsperra slo seg naturligvis på.

Da han fikk høflig beskjed om at han var for sein, slo han rett over i et syteanfall som ikke engang verdens trassigste femåring kunne funnet på. Det var ikke måte på hvor feil vi tok, han skulle ha den ølen, og ville ikke engang la oss snakke ferdig da vi forsøkte å forklare at når kasseklokka slår åtte, så stenger ølsalget, uansett hvor jævlig han ville ha den ølen.

Han lira av seg noe om at han visste at vi hadde et kort som kunne override den sperra, (men det har vi jo ikke lov til å bruke til salg, kun ved returslag eller lignende) og at han kunne den loven MYE bedre enn oss.

Han kjefta og smelte hele veien ut av butikken, men han gikk nå da av fri vilje....

Ærlig talt altså. Om den jævla ølen er så forbanna viktig, så kommer du deg til butikken mer enn to minutter på åtte og står ihvertfall ikke lenge og velger noe før du kommer til kassa. Og når du er 50+ så oppfører du deg ikke som en drittunge som ikke får vilja si.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg årets første femtiåring med en femårings trassanfall da ølsalget stengte.

Han kom løpende inn i butikken et par minutter på åtte, og stod og valgte øl en liten stund før han kom til kassa 19:59. Da det var hans tur smalt klokka på kassen over til 20:00 og alkoholsperra slo seg naturligvis på.

Da han fikk høflig beskjed om at han var for sein, slo han rett over i et syteanfall som ikke engang verdens trassigste femåring kunne funnet på. Det var ikke måte på hvor feil vi tok, han skulle ha den ølen, og ville ikke engang la oss snakke ferdig da vi forsøkte å forklare at når kasseklokka slår åtte, så stenger ølsalget, uansett hvor jævlig han ville ha den ølen.

Han lira av seg noe om at han visste at vi hadde et kort som kunne override den sperra, (men det har vi jo ikke lov til å bruke til salg, kun ved returslag eller lignende) og at han kunne den loven MYE bedre enn oss.

Han kjefta og smelte hele veien ut av butikken, men han gikk nå da av fri vilje....

Ærlig talt altså. Om den jævla ølen er så forbanna viktig, så kommer du deg til butikken mer enn to minutter på åtte og står ihvertfall ikke lenge og velger noe før du kommer til kassa. Og når du er 50+ så oppfører du deg ikke som en drittunge som ikke får vilja si.

Det er alltid morsomt når folk hevder de kan lovene mye bedre enn oss som jobber i butikken. I 100 % av tilfellene har jeg kunnet bevise at de tar feil. :nigo:

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg årets første femtiåring med en femårings trassanfall da ølsalget stengte.

Han kom løpende inn i butikken et par minutter på åtte, og stod og valgte øl en liten stund før han kom til kassa 19:59. Da det var hans tur smalt klokka på kassen over til 20:00 og alkoholsperra slo seg naturligvis på.

Da han fikk høflig beskjed om at han var for sein, slo han rett over i et syteanfall som ikke engang verdens trassigste femåring kunne funnet på. Det var ikke måte på hvor feil vi tok, han skulle ha den ølen, og ville ikke engang la oss snakke ferdig da vi forsøkte å forklare at når kasseklokka slår åtte, så stenger ølsalget, uansett hvor jævlig han ville ha den ølen.

Han lira av seg noe om at han visste at vi hadde et kort som kunne override den sperra, (men det har vi jo ikke lov til å bruke til salg, kun ved returslag eller lignende) og at han kunne den loven MYE bedre enn oss.

Han kjefta og smelte hele veien ut av butikken, men han gikk nå da av fri vilje....

Ærlig talt altså. Om den jævla ølen er så forbanna viktig, så kommer du deg til butikken mer enn to minutter på åtte og står ihvertfall ikke lenge og velger noe før du kommer til kassa. Og når du er 50+ så oppfører du deg ikke som en drittunge som ikke får vilja si.

For sånne kunder hjelper det ofte for meg å spille veldig med. "Ja, lovene er helt rævva, men vi er nødt til å følge dem, ellers risikerer vi å miste bevilgningen vår - og da får du ikke kjøpt øl her på en god stund!" Men han der høres helt rabiat ut, så deeet hadde nok ikke hjulpet.

De verste ølkundene jeg treffer på er likevel de som ikke har forstått at alkoholen må være BETALT innen klokken 20 / 18, siden loven sier at vi ikke kan selge alkohol etter visse tidspunkt, og et salgt er rent teknisk ikke avsluttet før kunden har betalt. SÅ når det kommer noen løpende med ølen sin ti sekunder på åtte, så hjelper det ikke at jeg faktisk fortsatt får slått inn ølen i kassen - fordi han vil ikke klare å betale ølen innen de ti sekundene er gått. Akkurat det er det litt knotete å forklare folk! "Pjuuhhh, så bra jeg nådde det!" ....

OG det virker som om bankene har strengere retningslinjer enn tidligere for fornyede bankkort...? Er en god del som klager (til meg) på at banken ikke sendte de bankkort med bilde da de fikk nytt i posten. Forrige uke måtte jeg nekte en jente som skulle ha en øl - fordi bankkortet hun dro frem (med bilde) var utgått, og hun hadde ikke annen legitimasjon med seg. Sur som en potte blir hun da stående med venninnen sin i enden av kassen. Og klage høylytt over "men hva faen skal jeg gjøre da, gå rundt med passet mitt hele tiden?! Er ikke min feil at jeg fikk bankkort uten bilde!".

Nei, men det er ditt PROBLEM at du ikke fikk med bilde, og det er heller ikke min feil som kasseansatt at du ikke fikk med bilde. Jeg kan ikke ta hensyn til at bankene kanskje er blitt strengere her. Om du ikke gidder å gå i banken å skaffe deg et kort med bilde, så ja, da må du nesten ta med deg passet ditt når du vil kjøpe varer med aldersbegrensning. (= tanker i hodet mitt).

Så kommer venninnen hennes, "men, kan ikke bare jeg kjøpe ølen for deg da?". Neeei, når hun ikke får lov å kjøpe den selv, kan ikke du kjøpe den for henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...