Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tiden går fort ja! Hvordan står det til med bryllupsplanleggingen for tiden da? Er kjæresten din interessert i planleggingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planleggingen står ganske stille, pga flyttingen.

Men joda, han er interessert nok. Han anser det som "min jobb" å planlegge det hele, men det er fordi han vet jeg elsker dette. Han syntes at det planlegge et bryllup mått være akkurat midt i blinken for meg, og det stemmer nok :)

Men han hører gjerne på meg, og bidrar med en og annen mening, selv om han mener det er lenge til noe haster enda...

Når vi bare er kommet i orden i nytt hus, så skal det nok bli mer planlegging (eller, FØR vi eri orden i nytt hus, mamma kommer jo om 2,5 uke forå hjelpe oss me flyttinga, og, ja, da skal vi nok planlegge litt bryllup også, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig for oss å planlegge ennå, men snakker jo litt om det innimellom. Sambo har meninger om det meste, men må mase litt for å få dem fram... Heldigvis er vi enig om det meste, og har inngått noen kompromiss om andre ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så ikke dagboken din før nå.. Jeg skal også gifte meg neste somme rog kommer til å følge planleggingen din. Koseligå lese om deg, og du har virkelig fått gjort og planlagt mye. Skjønner at du er midt i flytteprosess nå, det er så spennende å komme i nytt hus, altså! Selv om jeg synes det er gørr kjedelig å pakke da.. hehe..

Kanskje vi må prøve å få samlet alle 07-dagbøkene et sted så vi lett kan følge med på hverandre.

Lykke til med flytting og planlegging! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Lenge sidne jeg har oppdatert noe her

Jeg har ikke egentlig kommet så mye lenger.

Vi styrer ivei med gjestelisten, hvor mange skal vi be? Det blir fort MANGE.

Vi tenker en god del på hva vi skal gjøre med musikk, musiker(e) eller plate/playlist. Men vi har ikke funnet noen genial løsning.

Vi vet enda ikke hvem vi skal ha som forlovere (jeg tror han har noen tanker, men jeg får ham ikke til å sette ord på dem høyt... og jeg tenker muligens min kusine)

Vi vet slett ikke om vi vil ha brudepike/brudesven, det ville i så fall bli av våre søskenbarn, og jeg vet ikke om jeg føler at det er noe jeg vil.

Men brudekjolejakt er det snart tid for, og Linn3c har sagt at hun gjerne vil være med meg og lovet å være ærlig på om det er kledelig det jeg prøver, så vi får se om vi kan få til noe slikt.

Brudekjolejakt... skal ikke det egentlig være kjempemoro og spennende? Jeg synes det er spennende og SKREMMENDE jeg....

Jaja, gift skal vi nok bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har noen i nærheten som kan være med å se på kjoler, sikkert mye morsommere når man har med noen.

Har du sett mer på kjoler på nettet? Har forelsket meg helt i Rembokjoler jeg, og finner nesten ikke andre kjoler jeg liker. Men så har jeg aldri vært den jenta som har drømt om stor hvit kjole heller da :sjenert:

Lykke til med kjolejakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke glodd mer på nett jeg, for jeg synes liksom jeg faller for annenhver kjole som ser sånn ca ut sånn som jeg tror jeg liker (dvs stroppeløs (men livredd det ikke vil sitte på meg, jeg har jo ikke akkurat former...) og litt "A-form" som jeg har lest det heter når den er vidre nederst, pluss slep da.

Men det er jo SLETT ikke sikkert det er en sånn kjole jeg ender opp med når jeg ser dem på MEG.

Høyst usikker på om jeg skal ha slør, hva jeg skal gjøre med håret, om jeg skal låne "brudekrona" min mor hadde (lita, hvit, hekla krone)

En ting, når man skal på kjolejakt, jeg liksom leser at man bør prøve kjolen med det undertøyet og sko med samme høyde som man har tenkt å bruke den store dagen... Ja, for DET vet jeg jo nå, ikke sant? antar jeg skal ha sko med litt hel, sånn ca som jeg pleier ha til det meste, men det må jeg da se hvilke sko jeg FINNER, som er GODE (for jeg har en vanskelig fot, og det er ikke lett for meg å finne sko som både sitter og ikke er smertefulle å gå med)

Og undertøyet, det skal da vel være sånn "spesielt for dagen", og DET er da vitter lig ikke meningen jeg må finne ut av enda? Og jeg kan love at jeg neppe har noe i skapet som "ligner"? Siden jeg ikke vet hvordan det skal være engang...

Men dersom Linn3c gleder seg til kjolejakta, så kan vel jeg slappe av og ikke tro det er sååååååååååå skummelt som dt føles da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville funnet kjole først jeg, og så lett etter undertøy og sko. Regner med det er lett å finne undertøy når man er slank og ikke har for store pupper. Du ser jo om lengden passer sånn ca, dessuten har de sikkert sko i forskjellige høyder i butikken som du kan prøve sammen kjolen.

Jeg bruker 70/75 DD/F - ser for meg at utvalget er dårligere i de størrelsene, og gruer litt til å jakte på en kjole med plass til puppene mine, som ikke er for utringet og i tillegg finne undertøy som passer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes nok at å finne kjolen først sikkert er lurt.

Mmm, mulig at det er vanskeligere for deg å finne undertøy og sånn ja, jeg passer jo fint inn i "normalstørrelser" jeg da (stort sett 75b) Det er mer det at jeg er redd for at det ikke vil "sitte" og "holde seg oppe", en stor kjole på min lille kropp...

Men det får tida vise.

Spennende er det jo i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg må da kunne puste. Og spise. Og danse...

Jeg fikk bunaden min sydd såpass vi i livet (og forsåvidt andresteder også, fordi alle antok jeg ville vokse) da jeg ble konfirmert at jeg kunne snu meg inni dn (men den faller jo ikke akkurat av!) fordi jeg var redd for å ikke få plass til å spise... Vel, jeg kunne spise. Og i dag, 12-13 år senere, så har jo kroppen forsndret seg en del, men bunaden er ikke lagt ut noe, og passer enda...

slik kan jeg ikke ha brudekjolen, den må SITTE. Og likevel ha plass til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om brudekjolen sit godt på deg eller ikkje, kjem veldig an på kva slags kjole du vil ha.

Om du skal ha stroppar er det ikkje problem i det heile tatt, men om du skal ha stroppelaus kjole blir den nok sydd perfekt til deg. Eller så er det som på min kjole, korsettliv der ein snører kjolen på plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker i retning stroppeløs, men er usikker på om det vil sitte på meg, det er jo ikke som om jeg har så innmaru mye... former.. som den kan holdes oppe av.

Men jeg liker tanken på snøring bak, fordi jeg innbiller meg at det lettere tilpasses/justeres, dessuten ser det stilig ut på bilder i alle fall.

Stropper har jeg ikke egentlig lyst på, men hvem vet, kanskje ender jeg opp med det likevel. Egentig burde jeg sikkert hatt en som er noe... dekkende, ettersom jeg egentlig har en periodevis kviisete rygg, som sånnsett ikke alltid er så pen å vise frem. Er jeg riktig heldig får jeg sikkert en illrød kvise bak på skuldra elle to tenker jeg, slik jeg får akkurat når det passer dårligst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stroppeløs med snøring i ryggen. Den satt veldig bra, særlig siden vi kunne snøre stramt. Jeg tror det er vanskelig å få en stroppeløs til å sitte bra hvis det ikke er snøring i ryggen. Kjolen bestilles jo lenge før bryllupet, og vekten kan forandres. Min kjole hadde korsett inni, og jeg fikk beskjed om at den da ikke kunne sys inn/ut når den først var ferdig. Men siden det var snøring så var jo ikke det noe problem.

Sånne stroppeløse kjoler skal forresten ikke holdes oppe av puppene, men av hoftene/rundt livet.

Lykke til med kjolevalg! Det er gøy å kikke rund, drømme og velge. Etter at jeg hadde valgt og kjøpt, var jeg litt redd for å titte mer, i tilfelle jeg fant en enda penere kjole og ville angre. Heldigvis fant jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...