Gå til innhold

Produkter som ikke finnes mer


Gjest taia

Anbefalte innlegg

Jeg savner Jane Helen shampo!Husker vi altid hadde den hjemme da jeg var liten,og plutselig forsvant den for kanskje 10 år siden eller noe...den er sånn pastell-grønn flat flaske og lukter fantastisk godt og fresht!

Jane Helen lever i beste velgående i vårt naboland Sverige! Oppdaget den grønne flasken i dusjen hos en venninne, hun hadde fått tak i den i Svinesund. Jeg tror jeg ble stående med nesa i flaska og sniffe et kvarters tid. Shampoen er jo ikke akkurat helt god for håret, men den lukter så godt at venninnen min kjøpte den for å bruke den som dusjsåpe...

:ler:

Jeg savner sjokolade-Hapå, den gode gamle blå Toy-tyggisen (med sukker), de gamle Bugg-tyggisene, Tutti-Frutti-karameller, Smurfe-karameller, pære-is, Riegelsjokolade, bringebærdrops som var formet som bringebær + antageligvis en drøss av andre ting jeg ikke kommer på i farten...

;)

Endret av Betsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så savner jeg de små tyggispakkene med 6 biter i. Tyggisene var ihvertfall rosa og grønne, men tror kanskje også det var oransj/fersken.

De het Tutti-Frutti :)

Jeg savner Jane Helen shampo!Husker vi altid hadde den hjemme da jeg var liten,og plutselig forsvant den for kanskje 10 år siden eller noe...den er sånn pastell-grønn flat flaske og lukter fantastisk godt og fresht!

Tror det var i Gøteborg jeg så noe Jane Helen-stæsj for et par års tid siden. På Åhlens, tror jeg. Det er jo et litt større konsept i Sverige enn i Norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Smurfe-karameller

Jeg savner de sorte smurfepastillene som smakte saltlakris. De var i en gul eske.

De het Tutti-Frutti :)

Aha! Det er faktisk ikke så mange år siden sist jeg så de, men jeg husker ikke hvor..

------

Høres ut som det meste finnes i Sverige, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner de sorte smurfepastillene som smakte saltlakris. De var i en gul eske.

Aha! Det er faktisk ikke så mange år siden sist jeg så de, men jeg husker ikke hvor..

Jaaaa!

Gul eske med svart smurf!

De var supergode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise
Jeg kan jo starte med meg selv (dette er bare spisbare produkter da, men dog):

shio-brusen fra ringnes

ananas hapå (ja, det var faktisk noen som likte den)

soho (yoghurt sjokoladen med den kule innpakningen)

er det noen flere som savner noe ??  :grine:

Vettu hva, jeg saner akkurat de samme tingene... Savner alle tre! Satt og tenkte på Soho nå nettopp, den var så god... *savnemasse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise
hmm, jeg husker en veldig spesiell godis.

Sist jeg så den var for ti år siden.

Det var en knæsjrosa karamell på en måte. en flat stang, og inni var det sånne smelle greier, hehe

mange som lurer på om jeg mener sånn cracle greie, men det er ikke det jeg mener, er det noen fler som kan erindre dette godteriet?

Ja jeg husker den. Likner på snap'n'crackle men var ikke den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for bokstavkjeks ja !! :) Mener de i sin tid ble solgt i papp formet som bil. Noen som husker?

Ja, der sa du noe! De ble solgt som papp-biler ja. ¤mimre-mimre¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grått slips
Nei, det er ikke de. Disse som eg tenker på var i en pose, på størrelse med f.eks Fox i pose. Husker ikke hvem som produserte de heller.. Disse fantes bare med en smak.. Når eg tenker etter så lurer eg på om de het noe med Isbre, ikke isbjørn :ler:  De såg ut som en liten isklump!

Oså var de helt blanke ikke sant? De smakte søtt og godt, peppeminte! De var supergode!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetmints

SorBits

Isbre

Bokstavkjeks (ååååhhh så mye gøy jeg hadde med den)

Men det jeg savner aller mest er at folk hadde faktisk tid til hverandre på den tiden... i motsetning til i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner 5-minutt sjokoladen.

Også skulle jeg gjerne fått lankene mine på sånn shampo som vi brukte på 80-tallet. Jane Helen. Det var et halvt dameansikt på shampoflaska og et halvt på balsamflaska, også man kunne sette de vedsiden av hverandre. Og lukta satt i håret vanvittig lenge.

Har sett denne i salg på qxl til blodpris regner med at den er litt billigere i Sverige og at de som selger den her tjener gode penger på andres nostalgi.

Men viktigere.

Natruds Kavring , hvor er den??

Er fremdeles i denial på denne, kan umulig forstå at den noen kunne bestemt seg for å ta den ut av prod. :sur:

Brun Sorbits men uten papir rundt hver bit :)

Salte lakrispastiller i blå eske med rød sol/stjerne.

Har ikke sett den siden jeg var liten og tviler vel på at de var like gode som jeg husker men skulle gjerne hatt en eske.

Likte hu dama med badedrakt også.

Youghurt mousse.

Perfekt til småbarn da de kunne holde den opp ned uten at innholder rant ut - gode var de også,,

men

NATRUDS KAVRING,, HVOR ER DU???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg et vagt minne om en slags appelsinjuice-konsentrat-pakke man fikk kjøpt i frysedisk tror jeg, på 80-tallet. (??)

Det husker jeg også! Vi pleide å ha sånne små, frosne bokser i fryseren, og når vi virkelig skulle ha noe godt å drikke blandet vi ut en boks med appelsinkonsentrat med vann :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....bringebærdrops som var formet som bringebær + antageligvis en drøss av andre ting jeg ikke kommer på i farten...

Nam. Fikk akutt lyst på bringebærdrops nå....

Kan jeg plusse på med den der pinneisen..? Vaniljeis på pinne. Fantes i to sorter. Den ene hadde to striper med jordbær inni (blått og hvitt papir), den andre hadde to striper med karamell inni (gulbrunt papir). Begge hadde sjokoladetrekk med nøtter utapå.

Hva i allverden var det nå de het??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også popcorn med cheddar-ostepulver.

Den forsvant rimelig fort , tror den var ute i butikkene sent på 90-tallet.

Det har de i Sverige, Indian popcorn heter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg plusse på med den der pinneisen..? Vaniljeis på pinne. Fantes i to sorter. Den ene hadde to striper med jordbær inni (blått og hvitt papir), den andre hadde to striper med karamell inni (gulbrunt papir). Begge hadde sjokoladetrekk med nøtter utapå.

Hva i allverden var det nå de het??? :klø:

Skipper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop: Maarud med vårløk og ost også selvfølgelig med meditteranean smak! (jeg tror jeg var nesten den eneste som likte dette!)

smågodt: de små rød ubåtene i gele..fantastiske!

av brus må det bli pink panther!

Så de kjøttbollene i salsasaus fra gilde..de var dødsgode!

Nå kom jeg på Ice Burger fra diplom is! Nydelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sett denne i salg på qxl til blodpris regner med at den er litt billigere i Sverige og at de som selger den her tjener gode penger på andres nostalgi.

Men viktigere.

Natruds Kavring  ,  hvor er den??

Er fremdeles i denial på denne, kan umulig forstå at den noen kunne bestemt seg for å ta den ut av prod. :sur:

Brun Sorbits men uten papir rundt hver bit  :)

Salte lakrispastiller i blå eske med rød sol/stjerne.

Har ikke sett den siden jeg var liten og tviler vel på at de var like gode som jeg husker men skulle gjerne hatt en eske.

Likte hu dama med badedrakt også.

Youghurt mousse.

Perfekt til småbarn da de kunne holde den opp ned uten at innholder rant ut - gode var de også,,

men

NATRUDS KAVRING,, HVOR ER DU???????

Stupedama pastiller finnes jo enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Stjerneposer, peanøtt og crisp melkesjokolade, krokan og mandel melkesjokolade, Soho sjokolade, Blå hubbaba (lakris) og Riegel! Vil ha tilbake :sur:

Endret av GoldenGlow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Soho sjokoladen

Blå lakris huba buba

Sorbits, den turkise

Funny og bugg

Lakris smurf

Gul Dent

Drakula kjærlighet

Jane Hellen shampo pga. den gode lukten

Fingern isen (rød saftis)

Salmiak pastillen fra Fazer

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så, noe ikke-spiselig:

-Barne-TV-ormen! Husker jeg ble så lei meg da de byttet ut den..

-Jenta fra verdensrommet (serie. Tror det var det den het. Sikkert best å ikke se den igjen)

-"Det var en gang et menneske" (men den finnes forresten, på DVD nå)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...