Gå til innhold

Produkter som ikke finnes mer


Gjest taia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruspulver! Den kom i rosa/rød flat papirpose, og smakte skikkelig kunstig. Kjempegod!

Det fantes før både is og brus som het pommac, det smakte eple.

Møvenpick kremmerhus-is. Den hadde sjokoladebiter og var himmelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg husker en veldig spesiell godis.

Sist jeg så den var for ti år siden.

Det var en knæsjrosa karamell på en måte. en flat stang, og inni var det sånne smelle greier, hehe

mange som lurer på om jeg mener sånn cracle greie, men det er ikke det jeg mener, er det noen fler som kan erindre dette godteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg husker en veldig spesiell godis.

Sist jeg så den var for ti år siden.

Det var en knæsjrosa karamell på en måte. en flat stang, og inni var det sånne smelle greier, hehe

mange som lurer på om jeg mener sånn cracle greie, men det er ikke det jeg mener, er det noen fler som kan erindre dette godteriet?

Den isen husker jeg! Synn den var så liten...

Savner froske-is! Det var vanilje-is som var forma som en frosk, også hade den grøndt trekk. Lurer på om det var tyggis på den også, men det husker jeg ikke.

Savner den gamle pinupp-isen også... Den som hadde riller i sidene. Den smakte det samme som den som er nå, men den så mye kulere ut hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fin tråd! Jeg liker tråder som man blir nostalgisk av.

I tillegg til Soho-sjokoladen savner jeg en sjokolade som het Basic. Det var ren sjokolade, tror den var fra Nidar. Den kom i sølvfarget papir og på selve sjokoladen sto det BASIC med store bokstaver. Husker at jeg kjøpte den mye da jeg gikk på ungdomsskolen så det må ha vært i 88-89.

Ellers var jeg helt fortvilet da Tines espresso iskaffe forsvant rundt 2001. Den var veldig god og inneholdt masse koffein. De variantene som finnes nå er ikke like gode, og de har ikke like mye "krutt" i seg.

Når man snakker om brus, jeg elsket Donaldbrus da jeg var 5-6 år. Det var rødbrus som smakte litt annerledes en eventyrbrusen.

Når det gjelder Mario så lever jo han i beste velgående som noen nevnte tidligere i tråden. Det nye SuperMario spillet til Nintendo DS er minst like moro som de gamle! Jeg er helt hekta. Forøvrig er jeg heldig som har en samboer som samler på gamle spillmaskiner så jeg kan spille orginal Mario når som helst  ;)

Og jeg er sur fordi Fructis Hydra Smooth sjampo og balsam ikke finnes lenger.

Bokstavkjeks så jeg for et par uker siden på en større dagligvare det må ha vært enten Eurospar eller Meny. Men de var importerte så de har nok ikke Æ, Ø og Å.

Husker at bokstavkjeks kom i bilformede esker da jeg var liten, det var stor stas  :) 

Resten av posten min er litt off-topic:

Forøvrig vil jeg ha fargede frokostblandinger til Norge. Jaja, jeg VET at dette slett ikke er sunt. Hver gang jeg er i Amerika har jeg med meg minst en eske med Fruit loops eller Lucky Charms.... Spiser det selvfølgelig bare på lørdag :)

En annen ting jeg vil ha her i landet er Ranch dressing. Dette er jo helt vanlig i USA men kjempevanskelig å få tak i her, i hvert fall noe som smaker godt. (Mc. Donalds' dressing er faktisk den beste jeg har funnet her)

Og få KFC til Norge!! Nammmmnamm!

Fruit loops har de nå i sverige. på nordby maximat. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese gjennom alle sidene for å se om noen har savnet det samme som meg.

Dere har nevnt mange ting jeg har savnet, men har ikke sett noen har skrevet Astronaut-isen. Det var en vingummi-astronaut inni isen. Dette var saftis. Den var veldig god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den isen husker jeg! Synn den var så liten...

Savner froske-is! Det var vanilje-is som var forma som en frosk, også hade den grøndt trekk. Lurer på om det var tyggis på den også, men det husker jeg ikke.

Savner den gamle pinupp-isen også... Den som hadde riller i sidene. Den smakte det samme som den som er nå, men den så mye kulere ut hehe

men det var ingen is, det var på en måte en kramell eller hva man kaller det. hmm. nesten umulig å forklare.

Papiret var blått husker jeg.

ÅÅ den froske isen var bare himmern da, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

noen som husker BJELLANDS PIZZA SAUS? Den var fantastisk.. Eller i hvertfall i forhold til datidens krav.. Er ikke helt sikkert jeg ville likt den like godt i dag?? men husker den som himla god... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara
noen som husker BJELLANDS PIZZA SAUS? Den var fantastisk.. Eller i hvertfall i forhold til datidens krav.. Er ikke helt sikkert jeg ville likt den like godt i dag?? men husker den som himla god... :)

P-p-p-pizzafyll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det var ingen is, det var på en måte en kramell eller hva man kaller det. hmm. nesten umulig å forklare.

Papiret var blått husker jeg.

ÅÅ den froske isen var bare himmern da, hehe

Aha! En sån firkanta rosa greie? Det fantes litt forskjellige sånnt. En som var avlang og en som kom i tærninger.

Tror du tenker på den avlange flate greia... Den hadde en "bror" som het bananaskids, som var uten sånne poppegreier.

Riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner i alle fall ikke femidom...(en kvinnelig kondom, en slags plastpose du skal stikke inn og ... ja...)

Men jeg savner:

Lakris i små små pakninger, og lukten av nymalt kaffe... savner det.

Og så savner jeg karamellpudding, mandelpudding, sjokoladekakene og alt dette til dessert hver søndag.

Og kjøpebrød fra bakeren rundt hjørnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også bruspulver,og karameller til 10 øre :)

Og tyggegummien som het sweetmint,den var rosa og en deilig smak,men den ble fort hard.

Rødtopp (pålegg) var og veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner froske-is! Det var vanilje-is som var forma som en frosk, også hade den grøndt trekk. Lurer på om det var tyggis på den også, men det husker jeg ikke.

Den hadde ikke tyggis, men var noe veldig godt inni, mykere, lysegrønt, uten at jeg helt klarer å sette ordet på det. Men jeg har smaken på tungen :)

Savner hvit Hapå. Besteforeldrene mine hadde det alltid når jeg var på besøk og når det plutselig ikke var å oppdrive i butikkene var det ikke langt fra at de ringte landet rundt for å finne den. Og jeg var knust når de på Hamar fortalte at det var slutt...

Også hadde besteforeldrene mine en slik brusmaskin med små glassflasker med "mønster" på. Minnet er at brusen var veldig god, men mulig at jeg syntes det fordi brusmaskinen var så tøff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner soho(yoghurtsjokoladen).

Den var skikkelig nam :wow:

Og fantomet bruspulver+kjærlighet med lakrissmak.

Også popcorn med cheddar-ostepulver.

Den forsvant rimelig fort , tror den var ute i butikkene sent på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Den hadde en "bror" som het bananaskids, som var uten sånne poppegreier.

Åååh! Bananaskids! DET savner jeg!

Og så savner jeg de små tyggispakkene med 6 biter i. Tyggisene var ihvertfall rosa og grønne, men tror kanskje også det var oransj/fersken.

Savner også de små sjokoladene Riegel og .... den andre, "broren" til Riegel!

Sikkert mye annet jeg savner også! :ler:

Hurra for at bokstavkjeksen er tilbake! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Jane Helen shampo!Husker vi altid hadde den hjemme da jeg var liten,og plutselig forsvant den for kanskje 10 år siden eller noe...den er sånn pastell-grønn flat flaske og lukter fantastisk godt og fresht!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom plutselig på slike saftflasker som var formet som bamser, av plast.. Med ulike smaker i. Savner det ikke akkurat, men et fenomen var det jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Rød Alexandra deodorantspray!

Husker boksen var belagt med sånn fløyelsaktig "stoff", og fargen var mørk rød. Den duftet bare himmelsk! Har sett Alexandra-sprayen på europris og sånn, men aldri den mørkerøde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Tom&Jerry-isen. Rød eller grønn saftis. Jeg husker at broren min og jeg pleide å få en hver da vi klippet plenen. Gode minner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Rød og blå riegel eksisterer faktisk fortsatt har jeg sett (noen få steder).

Når jeg var liten fikk jeg tegnekoffert i papp med tegneark og farger. Noen flere som husker de?

Hurra for bokstavkjeks ja !! :) Mener de i sin tid ble solgt i papp formet som bil. Noen som husker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...