Gjest Mireya Skrevet 20. august 2006 #1141 Skrevet 20. august 2006 Når du får ut babyen din, og får føle på hvordan det er å være mor/forelder- så tror jeg at du vil bli kvitt noen av de vanskelige tankene. (Kanskje til og med føle et slags felleskap med stesønnens mor?) Og du vil helt sikkert skjønne samboeren din enda bedre, og støtte ham i å ha kontakt med sønnen sin. Jeg må innrømme at dersom jeg var sammen med en annen mann nå, enn han som er far til første (han er jo far til denne også, men hvis-om-atte-dersom), og denne nye var far til den i magen- så hadde jeg tatt det for gitt at han skjønte at jeg var like glad i begge barna, uavhengig av hvem som var faren. Og jeg hadde rett og slett blitt sint dersom han på noen måte forventet at jeg skulle bli mer glad i den andre ungen enn den første, fordi han var faren til denne og ikke eksen. Det har ingen sammenheng. Burde i alle fall ikke ha det. Det er jo barna mine det handler om. Og da hadde det heller ikke betydd noe at jeg bare så første ungen annenhver uke, eller mindre- jeg hadde uansett vært akkurat like glad i det barnet, som det jeg hadde hos meg 24/7. (Puh- glad jeg har samme far til begge barna mine! ) Håper du ikke tok dette på gal måte- jeg ville bare dele hva jeg tenker om saken. Skjønner at det er vanskelig.
Gjest gjesta Skrevet 20. august 2006 #1142 Skrevet 20. august 2006 Jeg forstår det du sier Mireya, men det må vel være litt mer spesielt å ha et barn som også er endel av den man elsker, ellers er det vel ingen vits å få barn med kjæresten - da kunne alle gått til sædbanken hvis du forstår? Jeg mener at det å ha barna sine hos seg hver dag og oppdra dem sammen med den du elsker, det i SEG SELV er vel mest spesielt? Jeg hater tanken at jeg må deal'e med fortiden til mannen, mens han slipper å deal'e med min, er så urettferdig .. Men det er jo han jeg har valgt, så da må jeg svelge unna 1000 kameler..
Ephemera Skrevet 20. august 2006 #1143 Skrevet 20. august 2006 Men du - jeg tror mannen din mener at han ikke tenker på eksen når det gjelder sønnen, nettopp fordi han ikke er sammen med henne lenger - men elsker deg nå Da er han litt ferdig med henne, selv om sønnen like fullt er hans og kommer til å være den han er mest glad i resten av livet, i tillegg til deg, prinsessa og eventuelt andre barn dere får sammen! Nå har heldigvis hverken jeg eller sambo barn fra før, så dette blir første gang for oss begge. Men jeg har tidligere datet endel menn med barn fra før, og jeg må si jeg av og til ble overrasket over hvor utrolig mye barnet betød for dem. Da forsto jeg at de elsket barnet over alt på jord, selv om enkelte hadde et heller traumatisk forhold til mamman til barnet. Så ikke tvil på at mannen din kommer til å elske prinsessa også - minst like mye som han elsker gutten sin. Prinsessa er jo 50 % deg og 50 % han og dere er gift og elsker hverandre
Gjest Svimle Skrevet 20. august 2006 #1144 Skrevet 20. august 2006 Vet du hva Epica? Jeg tror han kommer til å nyte spedbarnstiden bedre nå, og kommer til å bli mer kjent med babyen. Når en skal bli pappa første gang er det som å bli mamma første gang: masse usikkerhet. Andre gang vet en hva en går til, og kan virkelig nyte det, avslappet og deilig! Hør på meg nå, jeg som ikke har en eneste en.. Men har snakket endel om dette med fedre, og jeg tror faktisk det er sånn. Dessuten, kjære vennen, så er det jo like stort for ham å få barn med deg som når han fikk sønnen! For du er hans nå, og ingenting er vel bedre å få barn med den man elsker? Jeg tror også at når babyen kommer og du kjenner på morsfølelsen (som du helt sikkert allerede har), så forstår du hvordan mannen din føler for sønnen sin - og sin nye datter.
Susan Sto Helit Skrevet 20. august 2006 #1146 Skrevet 20. august 2006 Hei på deg! Skulle bare innom og vise fram det nye brukernavnet mitt. (Har endelig fått somlet meg til å bytte... tildl. Sensommerbruden
MiNNieMooSe Skrevet 20. august 2006 #1147 Skrevet 20. august 2006 Hei Epica:) Hvorfor ja..Det kan du si...Tror vel egentlig probleme ligger i at vi bestandig begynner på forskjellig nivå. Han er somregel ferdig på jobb,og da tar han seg den første ølen, og da har jeg omregel vært på et vorzpiel og er allerede fin i formen. Og ikke minst det at han er sliten og allergisk mot fulle folk, fordi det faktisk er jobben hans å underholde dem og bestandig får noen hengene ovr seg imens han står på scena, når han skal gå ned eller opp.... Derfor stiller an vel større krav til meg. Men, han har alltid sagt at han synes jeg er bitch når jeg drikker, og han blir diktator. Faktum er vel at jeg tør å si ifra mer..Eller at det kommer sterkere frem...? Jeg synes hele situasjonen er veldig tragisk, for jeg synes det er trist hvis det ikke skal gå an å gå ut å ta seg en øl eller to. Hvis man ikke kan unne seg sånt så får man det ikke bra. Jeg har ialfall behov for å være sosial på den mten, men han ser på det som et STORT problem t jeg må ha akohol for å kose meg, men det er jo ikke sånn det er heller... Men, ikke moro å få høre at jeg blir bitch heller, han er faktisk den første personen som har sagt dette til meg. Jeg kom med et forslag om at vi kunne prøve en gang hvor vi begynner samtidig, fordi da er vi vel noenlunde på samme nivå hele tiden. Det ville han. Problemet er bare at vi aldri har muligheten til det, pga spillejobbene hans, men i september så har han helt fri og da skal jeg sørge for at vi skal gjøre noe sosialt sammen!!!!!
MiNNieMooSe Skrevet 20. august 2006 #1148 Skrevet 20. august 2006 (endret) HA EN FIN SØNDAG VENNEN! Endret 20. august 2006 av Bethina
Susan Sto Helit Skrevet 21. august 2006 #1149 Skrevet 21. august 2006 Uvant at du ikke er her, merker jeg. Rart hvor lite som skjer på KG i arbeidstiden når jeg ikke har deg her! (Skulle tro du holdt liv i hele KG-miljøet alene... ) Håper du her det bra og koser deg hjemme! Er ikke lenge igjen før prinsessa melder sin ankomst nå! (Det går nok fortere enn vi tror!) Jeg har bare 3 mnd igjen til jeg har startet permisjonen min. Og det er jo faktisk ikke så veldig lenge!
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #1151 Skrevet 21. august 2006 Ja det er det jg mener Ephemera.. At siden det er 50% meg & han, og vi elsker hverandre, så BØR det jo bli mer spesielt... i seg selv.. Cr@sh Du er så gooood Svimle! Jeg blir så glad og letta på en måte når du skriver det.. Søstra mi nevnte det også, at andre gangen - da er mannen mer rolig & gleder seg mer, istedenfor å være nervøs.. Mannen min har jo sagt at det gikk ikke opp for han at han var far før gutten var et halvt år. Pluss, han har jo gått glipp av masse.. Nok om meg, har du hatt en fin helg vennen? Så kjedelig at det blir sånn Bethina! Men, hvorfor mener han du er bitch? Kun fordi du er full? Kanskje han ikke liker at du er "der oppe" mens han er "der", som det kan bli når en er fullere enn den andre. Ja jeg har også behov for å kose meg med alkohol, og har savnet det! Gleder meg til jeg og mannen kan drikke sammen igjen. Ja dere får begynne på "likt" neste mnd, når dere har mer tid sammen! Ja jeg var jo veldig KG-aktiv i arbeidstiden Susan Sto Helit.. Grattis med nytt nick! Hvem er Susan? Ja det går fort... Blir deilig med perm! Jeg gleder meg sånn til ny UL 4. september! Petra Prøvedokke Det ble tid til en film og serie etter en dag med husmorssysler & hus"far"ssysler. Idag ble jeg vekt av mannen... ... Nå snekrer han på verandaen, mens jeg spiser Safari-kjeks & drikker kaffe.. Det er suuuuuuper deilig med fri! Gleder meg til imorgen, da kommer fire venninner på sen-feiring av bursdagen. Blir rolig, med kaffe og kake & snacks. Hun ene venninna ble fridd til i helga, kjempestas! På onsdag skal jeg og ei venninne på første time med Gravid Yoga, gleder meg!
Susan Sto Helit Skrevet 21. august 2006 #1152 Skrevet 21. august 2006 Susan Sto Helit er en av karakterene i Terry Pratchetts Discworld serie. (Hun er dødens barnebarn...) Discworld er en bokserie i "comic fantasy" sjangeren. Og Susan er selvfølgelig en av mine absolutte favoritter i den serien. Blir sikkert kult med gravid-yoga sammen med venninne. Jeg begynner om et par uker, og gleder meg masse! Håper det blir en hyggelig bursdagsfeiring. Koselig med venninne som har blitt fridd til da! Nå kan du jo hjelpe til med tips og råd når det gjelder bryllupsting. Ha en fortsatt fin dag!
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #1153 Skrevet 21. august 2006 Aldri hørt om bøkene Susan Sto Helit. Er gøy å bli hekta på bokserier. Jeg har begynt på den nye av Margit Sandemose, men ikke blitt så hekta dessverre (har ikke konsentrasjonen helt heller alltid). Jeg var SÅ hekta på Sagaen om Isfolket... Ja jeg gleder meg til Gravid-Yoga! Det blir koselig med venninnebesøk imorgen. Idag har jeg vært flink husmor, vaskt vinduer & rydda på terrassen. Litt trøtt nå kjenner jeg.. Våkner endel om nettene.. Tror vi må kjøpe ny overmadrass, den andre er ganske hard.. Mannen er innom jobben entur, men er snart hjemme. Da blir det sikkert serie, kanskje en film..
Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2006 #1156 Skrevet 22. august 2006 Våkner ikke så mye om nettene ennå, med mindre jeg må tisse... Men sliter med å finne en god sovestilling. Har egentlig sagt jeg skal hente fram gjesteputene våre, og begynne å bruke dem til å "bygge opp" en god sovestilling. (Tror det kan hjelpe.) Håper det hjelper, for jeg sovner sent og må opp tidlig for tida. (Opp tidlig går fint, for jeg må sånn tisse når jeg våkner... ) Men så blir jeg supertrøtt i løpet av arbeidsdagen også.
Gjest gjesta Skrevet 22. august 2006 #1158 Skrevet 22. august 2006 Toblerone iss Cr@sh Jeg våknet masse i natt også Susan Sto Helit... Jeg tror det er pga den harde madrassen, så vi må snart få kjøpt ny overmadrass. Mannen sover også litt dårlig. Jeg har invitert jentene her på besøk kl 18, blir koselig! Så ikveld blir det sladris & TV-kveld. Jeg har ikke fått besøkt alle dagbøkene enda.. Blir mindre KG-tid nå når jeg har fri. Nå har jeg hatt meg frokost og kaffe. Tror jeg skal slenge meg i dusjen snart!
Fremhevede innlegg