Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2

Siam

Anbefalte innlegg

Hei vennen... så moro med liv i magen.. kjenner jeg gleder meg veldig til det blir min tur igjen.... og i mellomtiden får jeg følge med på deg, og suge til meg alt det spennende som skjer med din graviditet. :)

Oliver oppfører seg akkurat som Pernille... brødskiver går rett i bakken, og innimellom så får hun tak i ting hun VET ikke er greit, og da ser hun lenge på meg med et lurt blikk, også tar hun det allikevel..... små rampeunger... men jeg er nokså sikker på at det er for reaksjonen de gjør det... de elsker at mamma gir dem oppmerksomhet vettu.. uansett på hvilken måte det måtte skje...

Ønskjer deg en fin uke.. jeg begynner i jobb i dag, så da var det slutt på hjemme-livet for min del.

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med besøk fra deg, shy! Lykke til med jobbstart.

Oliver var varm da han våknet i dag, (halv ni!!) men tempen målte bare 37,7 og han var i god form så vi har vært ute og gått en tur, kikket på hestene, kaninene og grisen som bor borti her. Men da mannen kom hjem var han ikke i form og han skiftet til lettere klær og målte tempen til 38,9. Han begynte å gråte for ingenting mens vi spiste middag, så han var tydeligvis ikke i form. Han fikk bade i litt kaldere vann enn vanlig og ble lagt klokka 6. Han sovnet som en sten.

Håper han våkner frisk og fin i morgen, for vi hadde tenkt oss en tur til mamma. Mannen skal på hytta med noen kompiser, så det hadde vært greit å slippe å være hjemme alene, og med en syk unge i tillegg...

16 dager til ultralyd.

14+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han våknet frisk som en fisk dagen etter, Missbumblebee og Holly Hobbie. Heldigvis, stakkars lille gutt.

Så vi dro til mamma, og vi er her enda. Mamma er så kjempebekymret for at jeg ikke skal få nok hvile, så hun passer på Oliver hele tiden. Når han våkner på morgenen må jeg sende henne en tekstmelding så kommer hun og henter han så jeg får sove videre... :) Ganske deilig i grunn.

Han var litt urolig i natt, han er gjerne det første natten på et nytt sted. Vi holdt på en times tid i fire-tiden. Men det har jammen ikke vært mye nattetull med den gutten, så jeg tåler det.

Han øver seg for harde livet på å stå uten støtte nå, og i sted prøvde han til og med å reise seg opp uten støtte midt på plenen. Det gikk ikke, men jeg synes han er tøff som prøver. Det er bra han øver opp balansen sin, for det er vel det det står på for at han skal begynne å gå.

Var en tur i byen i sted og søsteren min og jeg var innom en scrappebutikk. Fikk handlet papir og litt stæsj. Alltid kjekt å ha... :sjenert:

15+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Så flink Oliver er... er nok ikke lenge før han tar noen skritt heller nei :klappe::klappe: !!

Fint at han var bedre nå da... aldri noe kuult med dårlige barn. :forvirret:

Så spennende det blir med UL!! Gleder meg virkelig til oppdatering på den fronten ja!!

Ønsker deg og dine en flott helg!!

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei....

Var så koselig med hilsen fra deg i boka mi! :blomst:

Må være deilig å ha litt avlastning med Oliver, sov litt, slappe av.... snill mamma du har! :Nikke:

Ellers må jeg jo gratulere med vel 15 uker da! Går jo veldig fort det her må jeg si... ;) Og snart er det UL? Det er alltid spennende!

Ønsker deg en god og avslappende helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Jeg må si at du har en snill mamma!

Blir spennende å se om den neste blir like snill som Oliver er. Det sier mange, mest slekt, at vi må ikke forvente at den neste blir like snill. Er jo fullstendig klar over det :ler:

Nå går han snart skal du se! Det er like før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til shy, Cr@sh og marthepia.

Da har vi vært en natt på hytta også. Vi har hatt besøk av to vennepar. Hyggelig å være litt sosial innimellom, selv om det ikke er det samme å sitte klinkende endru mens de andre koser seg med rødvin. Jeg savner vinen mer denne gangen enn forrige gang jeg var gravid, men det er sikkert fordi det tross alt ikke er såå lenge siden jeg var gravid sist, og jeg har ikke rukket å drikke så mye etter at Oliver ble født. Vel, vel, det er ikke akkurat noe stort problem, merker det kun ved sånne anledninger, og det er jo ikke hver helg. Dessuten har jeg munkisene mine. :klem1:

Oliver har vært en umuligper i dag, han har sutret og klaget for den minste ting og har helst villet bli båret hele tiden. Og da av meg, selvsagt. Og han pleier ikke å være så vanskelig, så jeg er redd han brygger på noe, eller kanskje det er en jeksel på gang? Han ble i alle fall lagt litt over klokka 6 i dag, da var han så smal i øynene at han nesten ikke kunne se. Han smilte da han fikk se senga si, og det har ikke kommet et pip fra han siden han ble lagt. Søten vår.

Han er i alle fall en skikkelig godgutt, det er det ikke tvil om. Mannen og jeg forteller hverandre hver dag hvor heldige vi er som har han. Jeg kjenner jeg blir helt varm i magen bare av å tenke på han. :hjerte:

I morgen er det første jordmorkontroll på abc. Oliver skal være med, så jeg håper ikke han blir syk.

Jeg er veldig spent på å høre hjertelyden, og jeg vil gjerne ha noen forsikringer om at det sikkert bare er et barn inni der... ;) Jeg vil gjerne høre at det er helt normalt å få så stor mage så fort. :Nikke:

Ellers er det mye sykdom i familien for tiden, men jeg synes alle tar det veldig fint. Jeg orker ikke å gå inn på alt nå.

12 dager til ul - uff så tregt tiden går...

15+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke vært inne her i den nye dagboka di jeg :sjenert: Du har jo fjaksen dagbøker, hele tre stykker! Ikke dårlig :klem:

12 dager går ganske fort, det er jeg sikker på. Jeg leste gjennom svangerskapsdagboken min og syntes egentlig at svangerskapet hadde gått ganske fort! :ler: Selv om det ikke helt føltes sånn ;)

Blir spennende å høre hva som skjer på UL, men før det skjer det sikkert masse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: referat fra kontroll følger.

Imax: jeg bruker bare denne boka nå...

I går var jeg og Oliver på kontroll på abc. Jeg ble ønsket hjertelig velkommen tilbake av jordmoren min, og det er hyggelig å bli fulgt opp av samme person.

Oliver var stort sett grei, men han er helt klart ikke den stille og rolige babyen som han var tidligere, men det er vel ganske naturlig.

Alt var normalt, ingen utslag på urin, bt på 110/60, og hun fant hjerteslag i magen. SF-målet ble målt til 15-16 cm noe som er høyt, men ikke unormalt. Det er utenfor det grønne feltet, men hun sa det sikkert kom til å normalisere seg. Jeg lå øverst i det grønne feltet forrige gang.

Så det ble verken bekreftet eller avkreftet tvillinger, så jeg får vente til neste fredag. *trom-trom-trom*

Etter jordmortimen dro vi en tur på IKEA for vi skulle kjøpe gåvogn til Oliver, men det var selvfølgelig utsolgt. Fikk med oss en del andre ting allikevel... :sjenert:

Oliver var ganske slitsom, han var kjempetrøtt, så det var nok derfor. Men det er ikke noe greit med en krakisk unge som bare vil bli båret, en full handlevogn og masse folk på Ikea... Deilig da vi endelig fikk satt oss i bilen og han sovnet. Han sov hele veien hjem, stakkars.

På kvelden var jeg på lekeparty hos en barselvenninne. Det ble xylofon og bok til Oliver og en leke til ny-babyen.

Jeg var helt utslitt etter Oslo-turen, så jeg var stolt av at jeg kom meg ut av huset. Men veldig glad for at jeg gjorde det. Koselig å treffe en del av barseljentene igjen, det blir ikke så ofte nå lenger...

I dag har vi vært på Åpen Barnehage for første gang. Vi kom dit en stund etter halv elleve og var der til nærmere halv to. Oliver storkoste seg! Han lekte med lekene, krabbet rundt, øvde seg på å stå, spiste maten sin med god appetitt, koste seg under sangen, og lekte i sandkassa etterpå.

Det var virkelig en suksess, og vi kommer nok til å dra dit flere ganger. Det var også mange hyggelige mamma'er der, så det var veldig greit for meg også.

Lille gutten min sov i nesten to timer da vi kom hjem, så det var nok masse inntrykk som måtte fordøyes.

Uffameg, jeg er trøtt som en strømpe, lillegutt har hatt en del dager hvor han har våknet 6 og vil opp, og det er et par timer for tidlig for meg. Så jeg tar kvelden nå.

Natta!

15+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så fint at alt var bra på kontrollen! Skulle ønske jeg kunne føde på ABC denne gangen også... Vel, det KAN jeg jo, men gubben nekter å kjøre så langt sier han. :ler: Heldigvis har de fått ny fødestue her i Tønsberg som er som ABC da, men uten oppfølgingen i forkant. Blir sikkert bra det også.

Heldig du som nærmer deg ultralyd... Fortsatt noen uker igjen for meg, har ikke fått time enda engang. Er jo bare 12 uker enda da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engel: ja abc er jammen flotte greier. Fikk godstemning med en gang jeg kom inn der igjen. Og denne gangen håper jeg at det går bedre så jeg virkelig får født der også!

I dag har vi vært og besøk oldemor. Men hun var så trøtt at vi dro etter to timer, hun var helt uttafor. Vi var bare en liten tur i butikken så hun fikk kjøpt litt frukt og melk.

Ellers er babysvømmingen i gang igjen, og Oliver var helt vill! Han sprellet og hylte og koste seg glugg ihjel. Det begynte halv sju, og var ferdig sju, noe som er hans vanlige leggetid, men vi kom oss hjem og fikk i han grøt før han sovnet.

Håper at han sover litt lengre i morgen tidlig, da...

Han har vært über-snørrete i dag, men ellers i god form. Vi skulle egentlig hente farmoren hans på sykehuset og kjøre henne hjem, men når han er småsyk kan vi ikke risikere å smitte henne. Blodverdiene hennes er ikke helt på topp.

Men nå er hun i alle fall ferdig med cellegiftkuren og strålingen begynner på fredag.

I morgen er det Åpen Barnehage igjen!

Og nå er det sengetid for trøtte gravide jenter.

15+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk høre hjertelyd da.Husker Nicolai var og glad hver gang vi var i åpen bhg.

Snill mamma du har da.En sånn mamma skulel alle hatt.

Også må jeg spørre,hva er forskjellen mellom ABC og andre fødestuer?Hører alle vil dit men er det noe spesielt med det? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg spørre,hva er forskjellen mellom ABC og andre fødestuer?Hører alle vil dit men er det noe spesielt med det? :sjenert:

Vel, abc prøver å gjøre fødselen så naturlig og avslappet som mulig. Fødestuen minner lite om et sykehus, og det er kun tilgang på naturlig smertelindring som akupunktur, vann og massasje. Men det aller beste er vel oppfølgingen man får gjennom svangerskapet. Det er veldig betryggende å være kjent på avdelingen og kjenne jordmødrene når man skal føde.

Og jeg har inntrykk av at jordmødrene som jobber på abc brenner litt mer for yrket sitt enn andre steder, og det var også inntrykket jeg fikk da jeg ble overført til avd. B (eller var det A) under forrige fødsel.

Du kan lese mer her.

I dag er Oliver frisk igjen, det har ikke kommet noe snørr så langt. Så jeg er imponert over immunforsvaret hans. Det er vel værre med mitt, for nå er jeg tett i nesen etter at det klødde i halsen i går.

Vi har vært i Åpen Barnehage i dag også, og han var minst like blid som sist gang. Vi droppet uteleken i dag, det var så vått og vi har enda ikke anskaffet oss regntøy. Men det må vi kjøpe i morgen!

Nå kan det umulig være lenge til han prøver seg på noen skritt. Han har veldig lyst, men det er nok litt skummelt enda. Balansen er ganske bra nå.

Han har dessuten begynt å ta kortere lurer på morgenen, til min store fortvilelse, det var så deilig med en lur for meg også. Men heller en lengre på ettermiddagen. Så kanskje vi sakte beveger oss mot en sovings i løpet av dagen?

Kjenner litt småsparking nesten hver dag, og det er veldig koselig.

15+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oliver tok sine første skritt i stad!!! :klappe: Det var bare to, men hele familien er stolte som haner.

Han gjorde det til og med to ganger i løpet av kvelden, så nå varer det nok ikke lenge før han fyker rundt på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, en flott milepæl er nådd! Det er jo virkelig flott at ungen er oppe og går. Sånn er det: Man gleder seg til ungen begynner å gå og snakke, men når de gjør det vil man bare at de skal sette seg ned og holde kjeft ;)

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hi, mulig det er noe i det, Imax.

I dag dro vi tidlig avgårde til Oslo for å kjøpe regntøy til Oliver. De var selvfølgelig utsolgt for Reflex i hans størrelse på BabyShop på Ryen, men de hadde det i Fredrikstad... Og det er jo typisk. Men de skulle holde det av til meg til manda, så får jeg hente det da.

Grunnen til at vi dro til Oslo var at vi hadde tenkt oss på hytta på fjellet. Men da vi endelig satt i bilen i en uendelig kø ut av byen etter lunch med svigersene hørte vi på radioen at veien var stengt pga flom, og at alle omveier var nesten like håpløse. Så vi tok tunnellen tilbake, og var hjemme igjen i halv seks-tiden...

Så det var den fine fredagen i bilen. :forvirret:

Vel, vel, sånn kan det gå.

Nå er vi hjemme og koser oss i stedet, og hvis det ikke høljer ned i morgen skal vi allikevel innvie bæremeisen og ta oss en tur i skogen.

Og hvis det høljer så har vi nok av småting å foreta oss i huset.

Venter og venter på at jeg skal kunne kjenne spark utenpå magen, men så langt ingenting.

16+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR OLIVER SOM NESTEN KAN GÅ!! da er det nok ikke lenge til han går masse... er skikkelig moro! Og fint for deg som er gravid, for da blir det ikke såå mye løfting og bæring.

Koselig med spark, jammen meg tidlig, men det er vel lettere å kjenne 2 gangen man er gravid? Det har jeg i allefall hørt.

Følger spent med på graviditeten din!!

ha en fin helg.

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...