Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2


Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Burpen, Cr@sh, Imax og cappocino: :klem::klem::klem:

Jeg ser visst litt friskere ut i dag, men jeg hører fremdeles lite. Jeg får gi det noen dager til.

I dag har vi vært ute på den aller første trilleturen. Mannen, mamma, Oliver, Kaja og jeg var en tur i butikken. Vogna var supergod å trille, og både Kaja og Oliver trivdes oppi der. (Selv om Oliver ikke gadd å sitte der lenge av gangen. Greit når det er flere som går sammen, men når det bare blir oss tre må han nok venne seg til å sitte fastspent.)

Det var ikke bare-bare å trille på umåkte fortau, og jeg gleder meg bare mer og mer til våren. Heldigvis har det allerede blitt mye lysere ute, og det er jo bra bare det. Må bare få vekk den ekle snøen, så blir jeg fornøyd.

Oliver er så god, jeg synes han takler ny lillesøster bra, jeg.

Og språkutviklingen er på turbofart. Det kommer så mange nye ord, og det er så stas å følge med.

Lillejenta har blitt så utrolig søt, hun har forandret seg en del fra da hun ble født. Hun er mer og mer våken i blikket og vi har fin kontakt.

I dag har hun sovet mye på dagen, og jeg har hatt skikkelig brystspreng noen ganger.

På natta vil hun ikke ligge alene i senga si, mens det ikke er noe problem på dagen, da kan hun godt sove timesvis i vogga. :klø:

Nå sover hun i senga hos oss, og det har jeg egentlig ikke lyst til. Men jeg har klart å venne meg til det og sover egentlig ganske godt nå.

Får håpe det går over av seg selv. Hvis ikke får jeg heller ta den kampen når hun er større, nå er hun altfor liten.

Oliver sov godt i egen seng helt fra begynnelsen, så vi er litt bortskjemte.

I dag smakte jeg på rødvin igjen! Mannen hadde laget så god middag og de åpnet en rødvinsflaske. Det var veldig godt, men jeg har ikke samvittighet til å drikke så veldig mye enda. Et par slurker er nok nå i begynnelsen. Det blir plenty av muligheter til å drikke rødvin senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igjen i går, og da manglet jeg 300g på å ha gått ned 10 kilo. Merker at jeg har fått mindre vann i kroppen, men det er fremdeles en del igjen.

Gleder meg til jeg begynner å tære litt på resten av lageret også!

Jeg har nesten sluttet å blø også, men det går litt i rykk og napp. Husker ikke hvor lenge jeg blødde med Oliver, men jeg tror ikke det varte så veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja høres så herlig ut... :hjerter_rundt: Må være fantastisk herlig å være mamma til en storsjarmør og ei lita herlig tulle!

Ha en kjempefin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er fantastisk, Burpen!

Kaja er 1 uke i dag. :hjerter_rundt:

Nå er mannen på møte og mamma har dratt hjem, så nå er jeg alene hjemme med mine to små. Begge sover, så det er ingen sak så langt... :ler:

I natt har Kaja sovet i sin egen seng hele natten! Prøvde teppe-trikset, hvor jeg pakket henne inn i et babyteppe og dyne før amming og flyttet hele bylten over i egen seng etterpå. Og i natt har hun ikke våknet etter flytting.

Hun har nesten sovet for godt. Puppene holder på å eksplodere så jeg er våken en stund før hun begynner å bevege på seg. Ved det minste klynk har jeg fått plassert henne ved puppen. Føler nesten at jeg tvangsforer henne... :ler:

Jeg har det samme "problemet" nå som med Oliver, masse-masse melk og ganske så harde pupper. Men det går seg nok til etterhvert.

Mamma tok Oliver i dag (som sov helt til kvart på åtte! I går våknet han halv seks..) så både jeg og mannen har sovet lenge i dag. Vi sto opp i halv ti-tiden.

Sikkert godt for han å sove litt også, selv om han ikke ammer om natta.

Oliver våknet i natt i to-tiden og gråt minst en halvtime før han sovnet igjen. Nå har dette skjedd noen netter. Kanskje en reaksjon på at han har fått lillesøster?

Han har alltid sovet hele natten gjennom.

Eller kanskje han også har vondt i ørene?

Nå våkner Oliver... Best å avslutte.

Ps. nå har jeg gått ned 11 kg!! :sjarmor: 9 kilo igjen til utgangspunkt.

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om hverdagen deres og forelskelsen i lille Kaja :hjerte: Jeg blir varm om hjerterota når jeg leser her inne og gleder meg til jeg skal få en liten baby igjen.

Håper du blir frisk igjen snart, høres ikke noe særlig ut!

:klappe: for 11kg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: tilbake til April og Cr@sh.

Det ble litt mer hektisk utover dagen, gitt...

Oliver er ikke flink til å høre når vi sier nei til han, og vi hadde en fight når jeg skulle stelle Kaja. Han skal absolutt krabbe opp på kanten av badekaret, og det er langt ned, så det får han ikke lov til. Men hører han når jeg sier nei? Ikke i det hele tatt! Og det gjorde han ikke før Kaja ble født heller, så det har ikke noe med ny situasjon å gjøre.

Jeg synes det er litt vanskelig, for jeg vet ikke hvor mye man kan forvente av en 1 1/2-åring når det gjelder lydighet og forståelse av et nei, men han får et rampete uttrykk i ansiktet, så jeg tror han skjønner. Men hvordan skal jeg få han til å høre?

I tillegg har jeg hatt vondt i hodet i hele dag, så jeg føler meg ganske sliten nå. Jeg har tatt maks dose med paracet, men det har ikke hjulpet noen ting.

Tenker det blir senga snart, jeg.

I morgen skal heldigvis mannen være hjemme hele dagen.

Jeg synes Kaja sover så mye. Blir jo nesten bekymret over det, men det er vel ganske normalt for nyfødte å sove nesten hele tiden. Jeg må vekke henne for å gi henne mat for puppene holder på å sprenges.

Hun var våken to timer tidlig i dag, men etter det har hun omtrent sovet hele dagen, bortsett fra de gangene jeg har vekket henne for å få henne til å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner en ny dagbok på generell, er jo tross alt ikke gravid lenger...

Håper dere kommer innom der også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...