Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2


Siam

Anbefalte innlegg

Ja, da er det bare å avduke en ny dagbok!

Oppdaget i går at jeg var gravid, mensen var noen dager forsinket, men siden jeg ammer fremdeles er det ikke unormalt å være litt uregelmessig.

Testet på fredag siden vi skulle drikke vin, og fikk negativt.

På mandag var vi ute og feiret 2 års bryllupsdag og vi ble dritings begge to... Men jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Det var jo veldig tidlig, da.

I går skulle jeg ut med barselgruppa og drikke vin, så jeg tenkte jeg kunne ta en test for sikkerhets skyld. Jeg hadde akkurat fått en ny ladning tester fra billigeteste.dk siden vi skulle begynne å prøve neste syklus.

Jeg testet ikke med morgenurin, så resultatet ble veldig svakt. Men en test skal jo ikke slå ut på noe annet, så jeg tok en alkoholfri tur for sikkerhetsskyld.

I dag tidlig testet jeg igjen og resultatet ble sterkere denne gang; jeg er gravid!

Oliver har akkurat fylt 10 måneder, og det blir nok litt mer slitsomt med nr. 2 enn jeg har hatt det hittil. Men nå er jo Oliver verdens snilleste og enkleste baby, så jeg tror nok det går bra. Besteforeldrene stiller mer enn gjerne opp også.

Det har nok ikke helt gått opp for meg enda, for lykke-følelsen er mer dempet enn forrige gang. Men da gikk vi jo og ventet og ventet i 5 måneder. Nå kom det litt brått på.

Men jeg håper selvfølgelig at det vil gå bra også denne gangen.

Barselpermisjonen min er over i dag, og jeg har tenkt å være hjemme med Oliver i alle fall frem til jul, og etter det blir det vel uaktuelt å jobbe.

4+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Potter

Gratulerer Siam! :blomst:

Skal bli spennende å følge deg i nok et svangerskap!

Endret av Mrs. Potter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Siam!:) Det blir nok fint med en lillebror eller lillesøster til Oliver:) Masse lykke til med svangerskapet! Vi er jo heller ikke så langt fra hverandre, og nå er vi ganske mange med termin rett over nyttår!:)

:klem: fra Sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Siam, tenk naa er du gravid igjen! :klappe::hoppe: Synes ikke det er lenge siden du ble gravid med Oliver, jeg! :ler: Tiden gaar jamen fort.

Oensker deg et lett og fint svangerskap og foedsel. Blir spennende om det blir en lillesoester eller lillebror til gutten din!

Skal nok foelge deg her inne med jevne mellomrom! ;)

God helg, forresten!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsner Mrs.Potter, Sam, pondusa, Prada, cr@sh, Holly Hobbie, Mrs.Potter igjen og Missbumblebee!! :klem:

Fremdeles ingen symptomer, og har egentlig på følelsen av at jeg ikke er gravid. Heldigvis har jeg ikke kastet de positive testene, de ligger på badet så jeg kan gå inn og se på dem hver gang jeg er i tvil.

Men jeg må prøve å slappe av, forrige gang slet jeg med akkurat det samme, og det gikk jo bra. Verden søteste gutt kom til slutt.

Jeg hadde tenkt at jeg ikke skulle ta noen tidlig ul denne gangen, og det står jeg ved enda.

Det er ikke noe jeg kan gjøre fra eller til for at det skal gå bra, så jeg får bare prøve å la være å tenke på det. :eeeh:

I dag var jeg en tur innom legen for jeg har hatt høyt stoffskifte etter forrige fødsel. Jeg har tatt blodprøver annenhver måned for å følge med. Nå er jeg litt bekymret for jeg har hørt at det kan bli skader på fosteret om man går med høyt stoffskifte. Jeg fikk selvfølgelig ikke time før i slutten av måneden, men jeg står på ringelisten hennes til mandag, så får jeg høre om jeg må begynne med noen medisiner eller ikke.

Tok blodprøve i dag, så da får jeg vel vite til uka om det er høyt eller ikke nå. Men jeg føler på meg at det er høyt, jeg har problemer med å sove og jeg kjenner pulsen godt.

Uff, denne gangen har jeg gjort alt feil i begynnelsen av svangerskapet; jeg har drukket flere ganger, den ene gangen var jeg skikkelig full, jeg har spist spekemat og jeg har tatt spraytan som man ikke skal gjøre når man er gravid. :fy_fy: Men, men det går ikke an å gjøre om på det, og jeg trodde virkelig ikke at jeg var gravid. Tok en test forrige fredag (som var IKM) før vi drakk i helgen, og den var negativ.

Satser på at det går bra allikevel. Fra nå av blir det ingen flere utskeielser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg for at du har gjort "gale ting" så tidlig i svangerskapet, det er jo tross alt en grunn til at man ikke tester positivt med en gang et egg blir befruktet! Det må bruke litt tid på å feste seg og få næring fra deg, så det har aller mest sannsynlig gått helt fint!

*Krysser fingrene for at blodprøvene ikke viser noe galt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :) Testa selv i går, og fikk en svaaak strek, men tar en ny test i morgen tidlig for å dobbelsjekke. Tror heller ikke du skal bekymre deg for de "galne" tingene, mange babyer har vært med på slikt før mødrene visste om at de var gravide, og de fleste er friske og sunne likevel :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei... gratulerer!! Må jo følge med i denne dagboken også jeg nå... selvom jeg regner med at du holder den andre aktiv videre fremover? Vil jo gjerne høre masse om Oliver videre også... :)

Ønsker deg en topp graviditet!!

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marthepia

Gratulerer så masse!! Det gikk jammen meg fort :) trodde jeg kom til å bli gravid før deg jeg :ler: jaja..sånn er det. Noen bruker ei stund noen blir gravide med en gang. GRATULERER!! Håper du får et fint svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...