Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2


Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hyggelige besøk, jenter. Og gratulerer til deg marthepia!

Vi var hjemme i halv fem-tiden, og vi var ganske slitne etter en lang biltur. Men Oliver er så grei i bilen, atte. Bare litt lei den siste halvtimen, så da satt jeg meg bak sammen med han og ga han fruktmos og tullet og tøyset litt. Stakkars liten, det er sikkert uhorvelig kjedelig å sitte sånn en hel dag for han. Han var urtrøtt i kveld og sovnet nesten ved kveldspuppen, og han ligger og sover søtt i sengen sin nå.

Vi har hatt en fin tur på Voss, koselig å være på besøk, og vi har vært veldig heldige med været. Vi har bare slappet av og kost oss, på søndag var vi ved et lite vann og badet. Oliver badet også, og han storkoste seg.

I morgen tar vi nok en tur på hytta, da skal Oliver få prøve å bade i saltvann for første gang.

Svangerskapet går sin gang, merker ingenting til det, bortsett fra magen som nå begynner å bli ganske stor. Jeg tar meg mange ganger i å ha glemt at jeg er gravid, det er helt klart en helt annen oppmerksomhet nå enn med Oliver. Men det blir vel anderledes når det begynner å sparke, og jeg har sett ultralyden.

Jeg har forresten fått time til ultralyd allerede. Siden vi skal på feire akkurat da fikk jeg time litt før, og det blir 1. september.

8+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det gjør vi Soul! :klem:

Glemte å si at Oliver driver og trener på å reise seg. Når vi var på Voss skulle han hele tiden "klatre" i en liten trapp, og han blir sååå stolt når han klarer å rette ut beina sine. Foreløpig står han med strake armer i en omvendt bro, han har enda ikke kommet seg opp i vannrett stilling. Men det varer vel ikke lenge før han gjør det. Siden han har fått dilla på å klatre i trapper, er det jammen bra at vi endelig fikk skrudd opp trappegrinda forrige uke!

Nei, nå er det byssan-lalle for meg. Trøttheten har slått innn for fullt de siste dagene, jeg går og gjesper hele dagen, og er helt zombie på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til Missbumblebee, Prada, marthepia og Holly Hobbie!

Helgen har vært kjempefin. Vi har vært ute på hytta siden tirsdag ettermiddag. På onsdag var mamma på besøk, og på kvelden var vi hos pappa og grillet.

På torsdag fikk vi besøk av en venninne som overnattet, på fredag fikk vi besøk av to vennepar som ble til søndag. Så det har vært sosiale og hyggelige dager.

Nå skal vi være hjemme i natt i alle fall, vanne litt i hagen og spise pizza. I morgen skal jeg på barseltreff, det blir hyggelig å treffe dem igjen. Om det fine været kommer tilbake stikker vi ut på hytta igjen. Mannen går inn i sin siste pappa-perm uke nå.

Og så har han fått ny jobb!! Det er veldig stas, for det er kortere reisevei, morsommere arbeidsoppgaver og bedre lønn!

Og magen har blitt stooor! :overrasket: Ser ut som om jeg er 4-5 måneder på vei. Er nødt til å finne fram mamma-klærne mine fra forrige sommer.

Oliver har begynt å reise seg! Han står stolt som en hane, og har også begynt å vandre litt rundt. Jammen har det skjedd fort!

9+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at Oliver reiser seg!! Moro med sånne store ting som er så synlige i utviklingen.

Det er bare å få på seg mammaklær ja, ingen vits i å presse på seg trange ting, det er bare ubehagelig.

Håper du får en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk Missbumblebee og Veslo!!

I dag var vi på barseltreff igjen. Veldig hyggelig å treffe jentene og barna igjen. Det blir vel litt hyppigere treff for meg nå som mannen snart skal begynne å jobbe igjen. Jeg skal ha barseltreffet hos meg neste uke.

Det har vært et nydelig vær i dag, vi hadde besøk av svigersene til middag på terrassen. Og jeg og mannen hadde Kubb-duell på plenen akkurat. Jeg tapte 2-1. :frustrert:

Oliver har lært seg og klappe også. Han startet torsdag morgen og har klappet jevnt og trutt siden da. Og så har det kommet en ny tann!!

Jammen skjer det ikke mye med lillegutt om dagen. :)

9+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Oliver har lært seg og klappe også. Han startet torsdag morgen og har klappet jevnt og trutt siden da.

:klappe:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Var det planlagt med to så tette graviditetar? Vi ynskjer også at barna skal vere tette, omlag eit par år i mellom, men veit ikkje om det lar seg gjennomføre då..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, akkurat sånn, Mrs.Potter! :klappe:

veslo: vi hadde planlagt to tette, men vi skulle egentlig ikke begynne prøvingen før etter St.Hans, og jeg hadde regnet med at vi ville bruke noen måneder siden vi gjorde det med Oliver. Men her gikk det unna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Gøy!!!

Blir spennande å følge deg, og høyre korleis det går!!

Tenk kor fint for barna, som nesten blir jamngamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg håper de vil få litt glede av hverandre fremover. Selv om man ikke er garantert at søsken liker hverandre...

I dag har jeg hatt besøk av en kollega fra jobben. Eller gamle-jobben... Hun giftet seg en uke før meg og vi startet prøvingen samtidig. Hun prøvd en stund og mistet, men nå er hun gravid og har termin om ca 3 måneder. Veldig koselig å se henne, og skravle litt.

Det har vært skikkelig trist vær ute, så vi har måttet vært inne i hele dag. Så da hun dro var jeg så rastløs at jeg jeg klarte å overtale mannen til å bli med til Babyshop som har åpnet i Fredrikstad.

Der fikk vi kjøpt en reisetrille til Oliver, det blir vel til at vi tar den med til Kroatia i september. Den har full liggestilling, stor kalesje og er lett. Var den fra BabyDan? Tror det...

Så fikk jeg kjøpt meg en ny ammebh, det blir vel ett år eller to til jeg får brukt den.

Gikk en tur innom den nye Elkjøpen også, så da ramlet det en vannkoker og en film til Oliver ned i kurven. (Han "sparer" nemlig på Disney og andre tegnefilmer. :sjenert: )

Uff, nå har jeg vært altfor mye inne på SM og lest om SA'er og MA'er... Det er nesten så jeg bestiller meg en ul time snart. Men jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle gjøre det denne gangen. Det går som det går uansett. Og jeg er tross alt ikke så bekymret som forrige gang. Det er helt tydelig at det "hjelper" å ha fokus på noen andre enn meg selv. Og Oliver lar meg ikke få så mye tid til å se på magen min, han har blitt en skikkelig mark. Han kravler og kryper overalt, og skal reise seg opp hele tiden. Og så er han så ustø enda at han ramler en del. Men heldigvis virker det som om han er av den litt forsiktige typen så han kaster seg ikke ut i alle farer. Enda...

9+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å gå bra, Siam. Man blir jo helt sprø av å lese om alt som kan galt..

:hoppe: litt jeg, for jeg synes det er så gøy at du er gravid igjen. Skulle virkelig ønske jeg ble det også. Men som jeg har sagt så bør vi vel nesten vente litt!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja. Man må prøve å ikke henge seg for mye opp i det, April. Jeg får jo ikke gjort noe fra eller til åkke som.

I dag har vi vært innom en stor brukthandler, og der hadde de jammen mye skrap. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi dro dit, for vi er jo ikke så veldig glad i gamle, antikke ting og snurrepiperier.

Etterpå kjørte vi rundt i Rygge og Råde for å lete etter en åpen bondegård. Da vi hadde gitt opp fant vi den. Spiste kake der, og gikk rundt og så på dyra. Oliver syntes det var veldig morsomt. Og særlig kaninene var stas. Han tok forsiktig på dem med pekefingeren. :ler:

I morgen drar vi en tur til mamma, og vi blir nok der til søndag.

Og så er pappapermen over, det blir trist, for det har vært hyggelig å ha mannen hjemme. Men han skal vel kanskje bare jobbe en ukes tid før han tar ferie, og den uka lurer jeg lit på om jeg skal tilbringe i Oslo... Fårse.

9+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med bondegård.. hvilken var dere på? "bondegården i Råde" drives av noen familiemedlemmer av meg...

Høres ut som dere koser dere i sommervarmen, solen har forhåpentligvis kommet til Moss også? Skal besøke mamma og søster der i helgen så jeg håper på pent vær. Blir nok en tur ned på Amfisenteret for en kopp kaffe, hvis du ikek har noen planer kanskje vi kan møtes? Send meg pm hvis du vil :)

Hadde vært gøy for snuppa og treffe andre barn igjen, alle vennenne hennes er på ferie nå...

Nå er det nattinatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...