Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2


Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig med spor Cr@sh!

Nat26: det går mye fortere enn forrige gang, i hvertfall. Da syntes jeg de første 12 ukene var som 12 måneder.

I dag har jeg kjøpt den andre julegaven denne uken, og jeg er ganske imponert over meg selv. Kanskje jeg vil være like flink i år som i fjor? Det var i alle fall veldig deilig å være ferdig i god tid.

Oliver og jeg gikk en tur til byen i dag, og det var et slit å komme seg hjem. Formen har blitt rimelig laber i sommer. Jeg lurer litt på om graviditeten også gir meg litt dårlig kondis, og i tillegg er det jo fryktelig varmt. Til mitt forsvar... :sjenert: Men jeg bør nok gå mer enn jeg har gjort de siste månedene.

I byen fikk vi handlet en del småting vi trengte til bursdagsfeiringen og sånn ellers.

Oliver har begynt å slippe seg! Han står og balanserer og synes det er så gøy før han deiser i bakken. Men han bare ler av det også.

Så nå kan det vel ikke være så fryktelig lenge til han går? Ikke at det er noe hastverk, men det er jo en milepæl.

Jeg har ikke kjent noe bevegelse i magen denne uken, men det er jo fryktelig tidlig enda, så jeg er ikke så veldig bekymret.

21. skal jeg til jordmor, så da håper jeg selvsagt på å høre hjertelyd igjen.

13+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner marthepia, shy og april!

Det har vært en kjempekoselig dag, hvor alle besteforeldrene og broren til mannen har vært på besøk. Vi har hatt kaker og kaffe under kirsebærtreet i hagen, og det var kjempekoselig.

Oliver fikk så mye fint, og var ganske sliten da det nærmet seg sengetid.

Tenk at den lille gutten vår er et år! Det har gått så fort. Samtidig er det lenge siden han ble født! Jeg er i alle fall super-takknemlig for den fine gutten vår.

Nå blir det vel bare sløving resten av kvelden, jeg er ganske trøtt og sliten. Det tar på å arrangere bursdag.

13+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen Oliver!!!

litt på etterskudd ja... :sjenert:

Håper du har kommet deg etter bursdagsfeiringen, jeg husker det var et ork, men da var jeg jo i den verste gravidperioden min og ingen viste om det før slutten av dagen... og da var det greit at jeg var litt sliten... haha :ler:

Tiden går litt altfor fort noen ganger syns jeg.. var litt blandet følelser jeg hadde når snuppa fylte 1 år . Og nå raser tiden fra meg. Snart er høsten her og vinter og jul.. og du har begynt med julegaver???? :overrasket: Det bare fremskyndet tiden for meg med flere måneder!

Kos deg masse videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagen gikk fin-fint, men det var greit at alle dro og at Oliver sovnet med en gang. (Det gjør han forøvrig alltid (bank-i-bordet!), han er så grei atte. Sover hele natta også. Helt til 1/2 8-8 :) )

:ler: Jeg er litt sjokkert over at jeg har begynt med julegaver allerede selv, cappocino, men det er veldig greit å kjøpe når jeg har ideen og muligheten.

Vet jo ikke hvor klar jeg er for å gå i julefulle butikker høygravid i desember.

I dag var visst jeg den eneste som var klar for barseltreff, alle andre har enten begynt å jobbe eller var opptatt med noe annet. Så da måtte vi finne på noe annet. Vi tok en tur til byen og byttet en cd, før vi dro til Plantasjen for å kikke på et huskestativ som var på tilbud. Men det var ikke noe babyhuske å få kjøpt til det, så da utgikk det.

Vel hjemme igjen tuslet vi litt rundt i hagen med gåvogna, og spiste rips, noe Oliver elsker. Han sitter musestille på fanget og plukker små rips fra hånda mi og putter dem i munnen. Søte gutten vår. :hjerter:

Ellers har vi lekt litt med de nye lekene, særlig bil m/henger som han fikk av onkel og gynge-elgen han fikk av mormor var stas. Sjiraffen han fikk av farmor måtte være med i senga i går, så det var vellykkete gaver.

Ingen graviditetstegn, bortsett fra en diger mage. :overrasket:

13+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa artig aa lese om koselig bursdagsfeiring. Gratulerer med Olivers 1-aarsdag paa etterskudd! :gratulerer:

Du er visst tre uker foer meg, spennende aa se om jeg ogsaa har stor mage i uke 13! Men det er vel vanligere for andregangsgravide aa faa synlig mage tidligere enn foerstegangsgravide, saa jeg burde kanskje vaere taalmodig en stund til.

Ogsaa veldig imponert over julegavehandling saa tidlig, jeg har ikke engang begynt aa tenke i de baner. :ler:

Ha en fin dag med Oliver!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk Holly Hobbie! Magen kom mye senere forrige gang. Det var ikke store magen i uke 13 sist. Vet ikke om det var noe i det hele tatt... (Bortsett fra det som var der fra før, dah.)

I dag har Oliver og jeg vært og svømt i svømmehallen på treninga, og han storkoste seg. Vi var i bassenget i over en halv time, og rundt 10 minutter i det varme bassenget. Han var ganske sliten etterpå.

Bortsett fra det har vi bare kost oss hjemme, lekt med bursdagsgavene og sånn.

Jeg har vært trøtt i dag, det går litt opp og ned med trøttheten nå. Har hatt noen fine dager hvor jeg ikke har hatt behov for å sove på dagen, men i dag bare måtte jeg.

Og så lurer jeg på om jeg kjente et spark i går, men er ikke helt sikker.

13+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å begynne å merke litt liv derinne! Jeg må nok vente en god stund enda har jeg skjønt.

Skal du ha Oliver hjemme på dagen når den nye babyen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Angrer meg litt på at jeg ikke var på babysvømming med Emma. Jeg tenkte på det, men det var alltid noe som kom iveien.

Denne gangen vil jeg prøve det. Jeg ser for meg at det er litt koselig :)

Hehe, jeg har fått kommentert magen min jeg også. Men da var jeg kun noen dager på vei, så det var ikke særlig sannsynlig. Jeg sier bare at da ser de feil og at jeg bare er feit :ler: Jeg har vel en mage som mange mødre har etter å ha født for ikke så lenge siden. Litt løs hud som legger seg over buksa om den er stram :sjenert: Men feit er jeg ikke! :ler:

Herlig med sparkene igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh har du begynt å kjenne spark fra den lille allerede? Jeg også vil!

Kommer nok ikke før uke 20 eller noe som sist gang!

Gleder meg til det.

Jeg kommer til å ha snuppa hjemme når babisen kommer. Har lang vei til dagmammaen og hvis vi ikke får barnehageplass så har jegi ngen annen utvei. Men da blir det i allefall mange turer til Moss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prada: Jeg tror i alle fall at det er spark jeg har kjent! Men helt sikker kan man jo aldri være, men jeg mener å kjenne forskjell på luft og fosterbevegelse.

Jeg håper på å få barnehageplass til Oliver etter jul. Jeg har fått et innsidetips om at det sannsynligvis blir en ledig plass i en familiebarnehage jeg har hørt positive ting om etter jul. Så jeg skal mase litt på dem. Men den barnehagen jeg egentlig vil ha plass i, som bare ligger noen meter fra huset vårt, er det minimale sjanser for å få plass i. Det er selvfølgelig den barnehagen med lengst venteliste i Moss. :frustrert:

Om et år åpner det 2 nye barnehager i området, så da kan presset på "min" bli litt mindre.

marthepia: Ja, du burde begynne med babysvømming. Men det er ikke for sent for Emma heller.

cappocino: Det kan jo hende at du kjenner liv litt før denne gangen? Jeg kjente det i uke 16 sist.

Jeg ser for meg at det blir litt vanskelig å både passe på en på 1 1/2 og en nyfødt samtidig. Den nyfødte krever jo en del ammetid og en 1 1/2-åring krever jo en del aktivisering og tilsyn. Så jeg håper jeg får barnehageplass. Hvis ikke får vi vurdere dagmamma.

Stikk innom neste gang du er i Moss, da! :)

Våknet med vondt i hodet i dag, nå har jeg jammen hatt mye vondt i hodet i det siste. Ikke forferdelig vondt, bare sånn at det tar all energien min. Prøver å ikke ta altfor mye paracet. I dag har jeg klart meg uten, men det er mulig jeg tar en før jeg legger meg så jeg sover godt.

Oliver våknet halv syv, fikk litt pupp og sov til ni! Jeg er helt imponert.

I dag har vi ikke gjort mye, gitt. Vaskedamen kom i halv tolv-tiden, da sov Oliver så jeg slumret på sofaen. Jammen deilig å slumre på sofaen mens huset blir rent. Skikkelig luksus! :sjarmor:

Vi har bare vært på en liten trilletur bort på butikken i dag, ellers har vi bare kost oss inne og i hagen.

13+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det plutselig gått noen dager.

Vi har hatt besøk i helgen, av en barndomsvenn av mannen med samboer og 3 måneders datter. Jeg hadde ikke møtt noen av dem før, men det var hyggelige folk.

Magen har vokst mye de siste dagene. Nå er det skikkelig gravidmage.

Er veldig spent på ultralyden om 19 dager. Siden magen er såpass stor er jeg spent på hvor mange barn det er i magen. :sjokk:

Og om vi kan se kjønn denne gangen også. Og selvfølgelig om alt står bra til.

14+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Gleder meg til magen vises selv jeg. Synes den vises allerede nå, men det er litt tidlig? Eller ikke :)

UL om 19 dager! Tiden går fort. Håper dere på en jente denne gangen?

Selv håper jeg på en gutt, men det har ikke noe å si om ei jente kommer nå også. Bare barnet er friskt :) Men det hadde vært arti med ei jente og en gutt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart det hadde vært gøy med en jente denne gangen. Men en gutt er like velkomment. Da har vi det meste av klær klart, og det blir kanskje en bedre lekekamerat for Oliver. Men vi får se. Det viktigste er som du sier at det er friskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei! Lenge siden jeg har vært "innom" her nå... Håper aøt står bra til! Spennende med UL snart da! :) Deilig å kjenne spark, og nå blir dte jo bare mer og mer av det fremmover også! Ha en strålende fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, au, jeg har så vondt i puppene. Det verker i brystvorta, de vil slettes ikke være inni bh'en. Jeg hadde det sånn forrige svangerskap også, men ikke så sent, tror jeg.

I dag har vi hatt besøk av en barselvenninne med barn og det var hyggelig, både for meg og Oliver.

Det er nesten bare henne og meg igjen, resten jobber. Og hun begynner å jobbe om et par uker, så da er det bare meg igjen som er hjemme.

Men det er en barselvenninne som er dagmamma, så vi har tenkt å henge litt sammen hjemme hos henne.

Og så er det jo åpen barnehage to ganger i uken, så det blir sikkert nok å finne på utover også.

Gode Oliver skatten min, han har blitt en skikkelig kosegutt. Han kommer bort og legger hodet inntil meg og sier mmmmm, og så farer han videre. Noen ganger får jeg en skikkelig lang kos, og det er så mammahjertet eksploderer av kjærlighet. At det går an å bli så glad i en liten gutt. :hjerte:

Men han er en liten ramp også. Når han begynner å bli mett av brødskive, kaster han bitene på gulvet. Han ser på meg mens han gjør det og får et lurt uttrykk i ansiktet. Jeg sier nei, ikke kaste, og han slipper brødet. Makan!

Jeg håper det bare er en fase han går gjennom, flere av de andre barna på barselgruppa er også sånn, så han er nok ikke spesielt rampete.

En uke til første jordmorkontroll på ABC, gleder meg til det!

Oliver skal være med, jeg har ikke barnevakt. Men jeg gleder meg uansett til å vise han frem.

14+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...