Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2


Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei vennen, høres ut som en fin, men litt slitsom tur. skjønner at "borte bra, men hjemme best" gjelder akkurat nå!

Moro at Oliver har begynnt å gå, her er det også full fart, Pernille regelrett løper igjennom stuen her nå... veldig morsomt!!

Godt å høre referat, og at alt har gått fint med dere alle 4 på turen!

Ha en fin sluttuke!

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig aa lese om ferien deres. Faar meg til aa lengte etter vaar...

Vet ikke om jeg har gratulert med en liten jente i magen? Saa da gjoer jeg det naa! :blomst:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere tilbake?? Skulle se om det var et lite reisebrev, og fant et laaangt et.

Godt å høre at dere har hatt det fint, selv om dere kom hjem litt før planlagt. Kan skjønne at det var litt slitsomt.

Hils til mannen!

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsner, alle sammen! :klem::klem::klem:

Hva har vi gjort i dag? Er så trøtt på kvelden at jeg ikke klarer å tenke rett. Skal legge meg nå, venter bare på at overføringen av noen bilder til Elkjøp skal bli ferdig. Har ikke fremkalt bilder på akk så lenge, så det er en kjempejobb.

Men i dag har jeg vært hos frisøren! Så nå er etterveksten borte og jeg har fått litt kortere og litt mer oppklippet hår. Det ble fint det.

Samtidig byttet jeg noen gardiner vi kjøpte på mandag som ble litt for mørke på stua, og kjøpte noen andre jeg tenkte kunne passe. De passet faktisk bedre på kjøkkenet, så jeg er nødt til å kjøpe noen fler, så bytter jeg ut de vi har.

Mangler fremdeles noen til stua. Gardiner er så vanskelig!!

Ellers har vi faktisk vært en tur i Sverige, så nå er fryseren full av diverse kjøttvarer.

Jeg har fremdeles glemt å sjekke hvor langt jeg er på vei, men jeg tror den forrige opptellingen ikke var så gal, så derfor sier jeg

18+6 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi en tur i Oslo, manne skulle kjøpe dresser og skjorter til den nye jobben, og tok med seg Oliver.

Jeg tok en tur på Panduro og HM og kjøpte meg litt mammaklær. Og så var jeg en tur innom en venninne og fikk skravlet litt.

Koselig, og veldig deilig å handle uten vogn og Oliver for en gangs skyld.

Etterpå var vi på vaffellunch hos svigermor, tantene til mannen var der også, de var veldig glade for å se Oliver. Svigerfar og svoger kom også en tur etter jobben, så vi fikk sett mange familiemedlemmer på en gang.

Da vi kom hjem satt mamma og ventet på oss, hun ville sitte barnevakt for Oliver så vi fikk gått oss en tur på kino. Men ikke nok med at hun satt barnevakt for oss, i tillegg fikk vi penger til å gå ut og spise for også... Nesten litt flaut.

Hun overnattet og tok Oliver i dag tidlig, og i tillegg har hun vasket vinduer og vasket gulvene i første etg... Utrolig deilig, og veldig snilt av henne å gjøre det, men det er da egentlig ikke nødvendig.

Jeg fikk tatt en tur til byen og kjøpt flere gardiner til kjøkkenet, fant noen ensfargede brune lingardiner som vi skal ha på stua. (Og mamma skal legge dem opp for oss... :rodme: )

Også fikk jeg kjøpt noen nye planter til blomsterkassa ved inngangsdøren. Veldig greit å kaste de gamle, visne kvastene som sto igjen etter ferieturen, og litt dårlig vanning.

Ellers har vi fått gjort en del småting, jeg har oljet hagemøblene, mannen har klippet gresset, jeg har vasket skapet hvor søppelkassen står, vasket klær og laget middag.

Oliver har blitt så flink til å gå!! Han går tvers over stuegulvet og det er ganske langt! Også har han fått en jeksel. Vi oppdaget den på ferieturen, så jeg vet ikke akkurat når den kom. Den sitter ganske langt inn, og det er et mellomrom mellom den og de andre tennene, så det er tydelig at det skal en eller to tenner til i mellom der.

19+1.

Til neste uke er jeg halvveis!! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Høres ut som du har en kjempesnill mamma :) Er ikke alle som har ei sånn ei!

Oi oi, halvveis allerede!! Synes tiden går kjempefort jeg!

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Innom og hilser på jeg :) Er ikke blitt mye KG på megi det siste, mye annet å gjøre, soving f.eks ;) Håper du har det bra og koser deg og slapper av som best du kan med Oliver i hælene :) Artig at han går da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndagsengel?, marthepia, Sam og Cr@sh, så koselig at dere har vært innom boka mi!

Så var denne helgen slutt allerede! Vi har vært hjemme og kost oss. I går var vi en tur på Mosseporten, fikk kjøpt bursdagsgave til pappa og litt filmer til oss selv.

Tok en tur til svigers og drakk kaffe etterpå.

Var en tur innom Elkjøp på vei hjem for å se på bursdagsgave til svigermor, og der ble jeg beskyldt for å ha laget hakk i lakken på en nabobil da jeg tok Oliver ut av bilen. Heldigvis viste det seg at den sinte mannen tok feil, jeg hadde knapt vært borti bilen. Det var en liten møkkflekk på bilen hans og den var ikke en gang der døren min skulle ha kommet borti. :klappe: Herregud for en dust!

Da Oliver var i seng laget jeg og mannen oss et deilig biffmåltid, han koste seg med en flaske vin (åhh som jeg gleder meg til å drikke vin igjen!! :sur: ) og jeg tok meg en munkis. Etterpå så vi en film.

I dag har jeg sovet lenge, det var min tur siden jeg sto opp 6 i går med morgendyret vårt.

Etter en lang lat morgen/ettermiddag dro vi på åpen bondegård og kikket på dyrene. Det var veldig populært hos gullungen.

Pappa, B og farmor var en tur innom på vei hjem.

Da Oliver hadde lagt seg så vi Adams Epler, en kjempebra film. Vi holdt på å le oss skakke.

Nå er det snart klart for å byssanlalle for min del... Regner med at det er en viss liten herremann som våkner tidlig i morgen også. :Gjesp:

19+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi tenkt oss på knøttetreff i kirka. Har hørt at de er bra, men de hadde selvfølgelig ikke funnet noen til å lede dem denne høsten, så de utgikk! :grine: Det var litt synd, for jeg hadde håpet at det var en fin anledning til å møte noen som var hjemme med barn i nærheten av meg.

Vel, vel, vi får fortsette på åpen barnehage på tirsdager og torsdager.

Og vi fikk oss en fin spasertur på morgenkvisten i tillegg. ;)

Ellers har vi holdt på litt hjemme, vært en tur på Elkjøp og kjøpt bursdagsgave til svigermor, og Tekken til PSP til oss selv, handlet mat, og ellers vært en tur og sett på de store guttene som spiller fotball på fotballbanen. Det er nemlig veldig stas. Tror nok vi får en liten fotballspiller i huset om noen år. Han fyker rundt og sparker på en badeball på stuegulvet, så jeg aner et visst talent.

Hvor han skal ha fått ballteft fra er meg totalt ufortåeligfor det mangler både jeg og pappa'n. :ler:

Mannen er på salgsmøte på den nye jobben og kommer ikke hjem før i morgen. Jeg hadde tenkt å scrappe litt og kose meg hjemme alene, men har sittet i telefonen og skravlet med mamma, og så pappa, så jeg er helt varm i øret.

Men det har vært koselig det også, altså.

19+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har virkelig en snill mamma! :overrasket: Jeg er dødsimponert. Virkelig hyggelig for dere å ha så mye støtte og hjelp. Trenger forresten noen til å vaske vinduer her, kan du sende henne over? :ler:

Håper ellers alt er bra med deg og magen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nesten for mye av det gode noen ganger. Jeg føler nesten at jeg er 14 år igjen. Jeg hadde da virkelig klart å vaske vinduene mine selv, om det hadde vært vikig for meg. Men misforstå meg rett, jeg er veldig glad for at hun vil gjøre det!

I dag var jeg innom legen og tok stoffskifteblodprøve før vi dro til åpen bhg. Oliver stortrivdes, og han malte et fint bilde til pappa'n sin. Det har fått hedersplassen på kjøleskapet.

Vi droppet uteleken, og dro hjem for å sove. Han var trøtt siden han våknet halv seks i dag tidlig. Heldigvis sovnet han igjen i sengen min i halv sju-tiden og sov en time til. Det gjorde jeg også.

Etter ettermiddagsluren dro vi innom en jente som er på helsestasjongruppa mi som bor rett i nærheten. Oliver var så sutrete at han ikke var til å være i hus med, så vi måtte finne på noe. Der kunne han leke med J. og hans leker, noe som falt i smak.

Da mannen kom hjem ble han helt fra seg av glede, og det var så koselig å se. Han så ikke på meg resten av kvelden, bare flørtet med pappa'n sin. Søte gutt.

Har vondt i brystvortene, på kvelden er jeg nødt til å åpne ammebh'en eller ta av meg bh'en. Det kan hende at det er fordi Oliver biter litt, men jeg tror det er mest svangerskapsrelatert.

Ellers er jeg øm på høyre side nederst av magen, har vært det nesten hele svangerskapet. Det gjør ikke vondt når jeg trykker, men jeg kjenner at det er noe ømt der inne. Jeg sa det da vi var på ul, men damen sa det sikkert var der livmoren var festet... Får høre med legen når jeg skal på kontroll om en ukes tid.

Ellers har jeg lagt på meg 5,3 kilo, eller det var i forrige uke. Det kom nok på litt ekstra etter ferien... Må prøve å ikke legge på meg mer enn forrige gang, men jeg må innrømme at jeg ikke akkurat gjør så veldig mye for å unngå det. Skulle ønske at det var tanken som gjelder, men...

Jeg har bestemt meg for å melde meg på GR-kurs to måneder etter fødselen.

19+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var normalt, ingen utslag på urin, bt på 110/60, og hun fant hjerteslag i magen. SF-målet ble målt til 15-16 cm noe som er høyt, men ikke unormalt. Det er utenfor det grønne feltet, men hun sa det sikkert kom til å normalisere seg. Jeg lå øverst i det grønne feltet forrige gang.

Så det ble verken bekreftet eller avkreftet tvillinger, så jeg får vente til neste fredag. *trom-trom-trom*

Men hvis det blir tvillinger, må det vel da bli Siamesiske tvillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvis det blir tvillinger, må det vel da bli Siamesiske tvillinger?

:ler:

Nå er det heldigvis bare en i magen.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra cafétur med et par jenter fra barselgruppa. Utrolig deilig å komme seg litt ut av huset og få skravlet litt. Jeg er altfor dårlig til det.

Oliver er ganske sutrete og krevende om dagen, jeg lurer på om han jobber med en ny tann. Han klarer ikke å leke for seg selv i det hele tatt, og han gråter og gråter hvis jeg setter han på gulvet og gjør noe. Det er ganske slitsomt i lengden.

Heldigvis har vi vært på åpen barnehage både tirsdag og torsdag, i går var vi en tur og besøkte oldemor.

Er nødt til å finne på noe, ellers går vi på veggen begge to.

Jeg håper at det er tenner han sliter med, og at det ikke er sånn det kommer til å bli fremover.

Han har vært veldig trøtt de siste par dagene, og han har nok ikke sovet nok. Så i dag la vi han klokka seks, og han sovnet som en stein.

Uansett når vi legger han så våkner han i sekstiden, så det er kanskje for sent å legge seg sju for han? I går var vi jo på svømmingen, og da kommer han ikke i seng før halv åtte.

Det blir spennende å se om han er mer uthvilt i morgen.

Nei, nå er det natta for meg.

Er 20 uker i dag, og det betyr vel halvveis. Eller egentlig er vel 20+1 halvveis, og det er i morgen. Sånn ca. halveis, kan jeg si. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med halvveis!!!

Er du hjemme om dagen? Jobber ikke?

Som du leste blir jeg sannsynlig sykemeldt 100% ganske snart og da blir det endel Mosseturer til mamma. Kanskje vi kunne treffes?

Skal til Moss på onsdag neste uke, hvis du har lyst å ta en kaffe eller noe.

Mamma vil gjerne ha snuppa noen dager så jeg får tatt igjen søvnen litt.

Ha en fortsatt fin helg :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært kjempekoselig, cappocino!

Jeg sender deg en PM.

Uff, helgen har gått så fort. Jeg har vært vant til å ha mannen her i uker av gangen, så nå når han bare har vært hjemme 2 dager føles det litt lite. Han har vært hjemme på kvelden, altså, men vi er blitt bortskjemte etter så mye ferie og pappaperm i sommer.

I morgen begynner han i ny jobb, og det gleder han seg veldig til. Og jeg gleder meg til han får kortere vei hjem. Selv om jeg tror at han kommer til å jobbe mer nå, så håper jeg at vi kanskje kan se han litt tidligere om ettermiddagene. Vi får se.

På fredag var vi en tur i Oslo. Både jeg og mannen hadde avskjedskake på jobben, siden jeg ikke har hatt noen etter at jeg sa opp. De hadde ordnet kjempegode kaker, blomster, tale og gaver til oss. Jeg ble helt overveldet, hadde ikke ventet det. Så det var veldig koselig.

Først var vi innom K. og spiste lunch.

Dro rett fra byen og til svigers på pølsemiddag. Olivers oldemor var der, koselig å se henne også.

Lørdag fikk vi endelig tatt opp båten. Stakkars mannen måtte kjøre båten mens det høljet ned, så det var en gjennomvåt mann jeg hentet på brygga.

Svigers og oldemor kom en tur innom, og litt senere på kvelden kom et vennepar på besøk. Vi bestilte pizza, så matserveringen ble enkel.

Etterpå spilte vi Buzz i stykker. Jeg la meg i elleve-tiden siden det var min tur til å ta Oliver i dag.

Han våknet klokka 5! :frustrert:

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å slutte med pupp i helgen, men når han våkner så grytidlig får det vente. Jeg tilbød han en kopp med melk, men han ville visst heller ha den tomme puppen...

Han fikk melka i senga etterpå, og han sovnet heldigvis i 6-tiden og sov helt til 8. Jeg sov ikke så godt siden jeg ikke turde å bevege meg i senga i frykt for at han skulle våkne.

I dag har vi gått en lang tur, vært på cafe og utstilling i byen.

Oliver har blitt skikkelig stødig på beina, han krabber nesten ingenting lenger.

Det har ikke dukket opp noen ny tann, men siden han sikler og er såpass utålmodig om dagen, regner jeg med at det er en på gang.

Masse liv i magen, og den har vokst masse!

20+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt forsinket gratuelerer med halveis- :klem:

Er det ikke morro når magen vokser? Min har også vokst mye i det siste, og selv om jeg føler meg som en stor ku for tiden, så er det kos :) Nå skal jeg bake rundstykker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...