April Skrevet 23. juli 2006 #101 Del Skrevet 23. juli 2006 Mange fine navn der ja Var noen som jeg har på min liste også! Oscar er veldig fint Håper dere koser dere masse, høres sånn ut Det blir spennende å få en til i hus.. Sikkert mye jobb, men sikkert masse kos også! Jeg skulle mer enn gjerne blitt gravid igjen(men det har jeg sikkert sagt 1000ganger nå ) Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 23. juli 2006 #102 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Blir det så dere kjøper 1 vogn til når babyen kommer? Tenkte vi skulle kjøpe en sportsvogn vi, eller hva det nå heter. Som Emma kan sitte i. Babyen får den vogna vi allerede har. Barnepikene (mamma og pappa) ønsket å trille seg noen turer, så vi må ha 2 vogner. Litt tidlig å tenke på det allerede nå kanskje? Endret 23. juli 2006 av marthepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #103 Del Skrevet 23. juli 2006 Takk for det Missbumblebee! Hm, ja du har vel nevnt at du er klar for en til, April... Men det er sikkert greit å gjøre som dere har bestemt dere for. Jeg gru-gleder meg til lille-babyen kommer, det kommer nok til å bli noen slitsomme år foran oss, men det blir sikkert mye kos også. Vi har tenkt å kjøpe søskenvogn, marthepia. Jeg kommer til å være alene med begge ganske mye, og er nødt til å trille på begge to samtidig. Vi har kjøpt en litt mindre trille til Oliver nå, så jeg regner med at vi har nok vogner etter kjøp av søskenvogn. Det må kanskje stå en vogn i barnehagen også (hvis vi er så heldige å få plass!), så kanskje vi må ha enda en. Men det tar vi som det kommer. I går var mannen ute på hytta og lekte seg med vannsport og båt, mens jeg og Oliver var hjemme og slappet av i hagen i det deilige været. I dag har vi gått en lang tur, og ellers bare vært hjemme og puslet. Jeg har vært ganske slapp i dag, så det har ikke vært så mye jeg har fått gjort. Oliver har plutselig blitt litt vanskelig med sovingen, han våkner en times tid etter at han har sovnet, og roer seg ikke før etter pupp igjen. Og det er jo en ganske teit uvane. Så i dag tok vi en liten skrikerunde, og han sovnet etter en halvtimestid. Mannen var selvfølgelig nede og trøstet han innimellom. Jeg var nede en tur nå for å sjekke hvordan han lå, og han har tydeligvis falt fremover og sovnet, for han lå på knærne med ansiktet nede i madrassen med et godt tak rundt pusen sin. Søte gutten vår. Han har også lagt seg til å våkne i halv seks/seks-tiden, noe vi synes er skrekkelig tidlig. Før var det bare å gi han pupp og så sov han et par timer til, men nå vil han ikke det mer. Han er trøtt som bare det, og han sovner igjen etter stell og frokost. For et par dager siden sov han da en time eller to, men de siste dagene har han bare sovet en halvtime til tre kvarter. Så han er supertrøtt og grinete store deler av dagen. Lurer på om det er noen tenner som plager han, eller om det er noe annet. Han krabber etter meg og småsutrer, og klatrer oppover beina mine når jeg står stille. Ikke lett å få gjort så mye annet... Når han er sånn begynner jeg å lure på om vi har gjort noe virkelig dumt i å skulle få småsøsken allerede nå. 11+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #104 Del Skrevet 24. juli 2006 Nok en fin dag. Vi har bare slappet av hjemme, har gått en liten tur bare. Det er så fint i området her! Jeg er virkelig glad vi flyttet hit. I morgen må vi ned på stranda og bade, vi har enda ikke vært der i år. Det hjalp visst å klage i dagboka mi, for i dag sov Oliver til halv åtte! Og halv elleve sovnet han igjen og sov i to timer! Så nå kan jeg ikke klage. Mamma var innom en liten tur, de skulle på en hytte på Hvaler. Det begynner å føles som om magen har begynt å fylle seg opp. Jeg kjenner at det er noe der nede. Om 2 dager skal jeg på kontroll. Legen ringte forresten i dag og sa at blodprøvene mine var fine, så det var bra. 11+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #105 Del Skrevet 25. juli 2006 Våknet med vondt i hodet i dag, og etter at jeg sto opp kastet jeg opp 3 ganger. Var ellers i ganske laber form, og det var ikke noe særlig når Oliver prøvde å klatre i buksene mine mens jeg kastet opp. Så jeg måtte ringe til mannen og han kom heldigvis hjem. Stakkars hadde bare vært på jobb i 5 minutter da jeg ringte. Så da måtte han kjøre en time hjem igjen. Oliver sovnet heldigvis greit etter frokost (som var helt forferdelig å gi han, jeg ble superkvalm av grøtlukta), og jeg la meg på sofaen og sov mens han sov. Da mannen kom hjem våknet jeg og var i litt bedre form. Fikk i meg litt vann og mat. La meg litt igjen, og etter noen paracet har formen vært ganske bra resten av dagen. Mystiske greier. Det kan ikke ha vært svangerskapskvalme nå, så jeg satser på en mini-omgangssyke, eller migreneanfall med mer kvalme enn hodepine. Ja, ja, samma kan det være, det er over nå, vaffal. Vi tok oss en liten tur på stranda etter at Oliver hadde sovet ettermiddagsluren sin. Det er helt håpløst å ligge på stranda med Oliver, for han vil bare bade hele tiden, han begynner å gråte når vi tar han opp, selv om han skjelver av kulde. Så etter at han hadde badet to ganger måtte vi bare gå hjem, han krabbet i vei mot vannet ved hver anledning han hadde. Men stranda var fin, vi kommer nok til å få mange fine stunder der fremover. Det er så deilig at det bare er 5 minutter hjemmefra. I morgen er det kontroll! Gleder meg, jeg. Selv om det ikke er så mye spennende som kommer ut av det. Men gleder meg til å få helsekort, og kanskje, kanskje høre hjertelyden. I morgen skal vi også feire 1 års-dagen til barna i barselgruppa. Vi tenkte det var like greit å ta en felles fest, så samler vi pappa'ne og søsknene også og lager skikkelig bursdag. Det blir koselig, jeg gleder meg til å se pappa'ne, det er ikke mange jeg har truffet. Jeg synes kanskje at jeg kjenner liv... Det kjennes i alle fall ut som små bevegelser. Men helt sikker er jeg ikke. 11+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 26. juli 2006 #106 Del Skrevet 26. juli 2006 Så spennende det blir å dra på kontroller igjen! Håper du får høre hjertelyden da Kos dere med feiring av bursdager i dag, det var jammen meg en lur måte å gjøre det på! Ha en flott dag i det fine været! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #107 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei April! Jeg kommer akkurat fra legen nå, og jeg er så glad! Hørte hjertelyden fra lille knøtt, og det var den vakreste lyden jeg har hørt på lenge. Fikk helt klump i halsen. Og jeg som ikke har funnet toppen på livmoren min... Jeg har kjent altfor langt ned, for symfyse-fundusmålet ble målt til 12 cm. Var det mye når jeg er 11+5? Kanskje det er fler inni der? Legen hørte bare en hjertelyd, da. Og den var på 168. Jeg har gått opp 1 1/2 kilo siden jeg ble gravid, og det er jeg ganske fornøyd med, egentlig. Blodtrykket var 110/60, og jernprosenten 12,6 Nå skal vi snart i bursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 26. juli 2006 #108 Del Skrevet 26. juli 2006 Så moro med kontroll og hjertelyd!! Blir mer virkelig da kan jeg tenke meg!! Oops tenk om det er flere...? Det hadde vel kanskje legen sagt noe om.. tror du ikke? Hvis legen hadde mistanker mener jeg..? Vi skal også feire bursdagen til alle barna i barselgruppen, med menn og søsken... gleder meg veldig... håper det var vellykket for dere! stor kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #109 Del Skrevet 26. juli 2006 Hm, ja jeg får nok litt angst om det er fler der... Da blir det slitsomt da! Nå spørs det om jeg klarer å vente helt til 1. september med ul. Legen sa at det var litt høyt, men siden jeg hadde født før ville jeg vokse raskere. Først målte hun det til 15 cm, men jeg måtte tisse, så etter at jeg hadde gjort det ble den målt til 12. Vel, vel, vi får ta i mot det vi får. Det var en veldig hyggelig bursdagsfering! Klart det ble litt kaos med 14 voksne, 4 småsøsken og 8 1-åringer. Men veldig koselig. Vi satt ute på en diger uteplass, og barna koste seg i plaskebassen, sandkasse og vognene sine. Vi hadde bidratt litt hver, så vi hadde masse pølser, kaker, frukt, brus og is. Jeg tror alle koste seg. Det var også veldig hyggelig å hilse på alle pappa'ne. I kveld har vi sett Superman Returns, og nå er det natta! Er trøtt som bare det, har nemlig bestemt meg for å slutte og sove på dagen, jeg har nemlig hatt store problemer med å sovne på kveldene i det siste. I går lå jeg til halv to! Og jeg la meg halv elleve!! Så det er nok sannsynlig at trøttheten min har gått litt over, men at jeg må snu meg til å sove på natta isteden for på dagen. 11+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 28. juli 2006 #110 Del Skrevet 28. juli 2006 Goood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #111 Del Skrevet 28. juli 2006 Takk for det, Mrs.Potter! Vi har vært på hytta en natt. Jammen greit at den er så nærme, for da kan vi bare ta en svipptur når været er bra, og vi føler for det. I går hadde vi besøk av to tanter og en kusine av mannen og foreldrene hans. Vi grillet og koste oss ute. Familien har jammen blitt mer ivrige til å se oss, det er tydelig hvem som er det store trekkplasteret... Det er ikke meg eller mannen. Bare koselig det altså, jeg viser gladelig bort vidunderet mitt. Som forresten har fått enda en ny tann. Det ser ut til at vi kan slutte med kveldspuppen, han er som en mark på fanget og vil bare ned og krabbe eller tulle med pappa, eller hva som helst annet. Han har vanligvis vært helt utrøstelig hvis vi legger han uten pupp og jeg er i huset, men nå har han ikke fått kveldspuppen to dager på rad, og nå roer han seg ganske fort. Han blir selvfølgelig tilbudt puppen før tannpussen, men han vil ikke ha. Så da dropper vi det, og ser om vi heller får lagt inn en puppe-pause midt på dagen om det passer. Morgenpuppen er han fremdeles veldig interessert i, så den beholder vi. Men det spørs jo hvor mye melk det blir om han bare skal amme en gang i døgnet... Vel, vel. Om han slutter å amme nå, er det ikke akkurat noen katastrofe. Jeg hadde tenkt å få han avvent innen ny-babyen kommer. Svigermor har blitt innlagt på sykehus igjen. Hun har nå bare en cellegift-kur igjen før behandlingen er ferdig, så kroppen er ganske sliten, og immunforsvaret ikke-eksisterende. Hun fikk feber i går kveld og ble innlagt på isolat. Håper hun kommer seg fort igjen. Og jeg har litt dårlig samvittighet for jeg har blitt forkjølet, og jeg håper det ikke var jeg som smittet henne. Jeg holdt meg unna henne i går, og vi satt ute, så det er nok ikke det... 12 uker i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 28. juli 2006 #112 Del Skrevet 28. juli 2006 Gratulerer med 12 uker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. juli 2006 #113 Del Skrevet 29. juli 2006 Gratulerer med 12 uker!! Jeg er 12 uker idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #114 Del Skrevet 30. juli 2006 Takk for det marthepia og Ephemera (gratulerer selv!) I går var vi en tur og handlet klær til hele familien. Greit med noe nytt innimellom. Egentlig var det bare mannen som trengte t-skjorter, men det havnet da endel oppi kurven til meg og særlig til Oliver. Etter at mamma med følge hadde vært en liten tur innom dro vi på stranden og badet. Middagen spiste vi på verandaen, og like etter at vi hadde satt oss til bord begynte det å hølje ned. Heldigvis hadde vi markisen over oss. Oliver ble litt forskrekket av alt regnet, mens mannen tok seg en dusj på plenen. I dag har vi gått en lang tur, de siste 10 minuttene kom det nok en styrtregnskur og vi ble våte helt inn til undertøyet. Men det er greit så lenge det bare er å gå rett inn for å skifte. Svigerfar var en tur innom og spiste middag, han har vært en tur i Oslo for å se på en leilighet han er interessert i. Det er vel på tide å bytte ut den han har siden han har hatt den siden påske... Han skifter leiligheter som andre skifter dekk på bilen. Men så lenge han tjener på det er det vel greit. Ikke sliter han seg ut på selve flyttingen og pakkingen heller, det får han noen til å gjøre for seg. Og det er jo tross alt bare pendlerleiligheter. Ja, ja, han får styre på. Det er tross alt veldig greit for oss å ha en leilighet tilgjengelig i Oslo. 12+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #115 Del Skrevet 31. juli 2006 Vi skulle egentlig ha vært på barseltreff i dag, men så kom jeg på at Bikubens QK-tilbud gikk ut i dag, så vi måtte en tur til Strømmen. Handlet scrappeting for 1200,- noe jeg er ganske fornøyd med siden jeg sa til meg selv at jeg fikk lov til å bruke 2000,- Det var 800,- spart, det! Jammen en fin dag. Men jeg fikk da brukt litt mer penger, for vi dro innom Toys R'us på vei hjem. Måtte jo ha bursdagsgave til gullungen. Han får treklosser, puslespill og legodyrehage. Han er så opptatt av giraffer, så han måtte få noe med giraff. Vi var en tur innom Ikea også, men vi snudde i døra. Det var stappfullt der inne. Når det ikke er noe spesielt vi skal gidder jeg ikke å utsette oss for det. Vel hjemme igjen spiste vi en herlig biffmiddag når mannen kom hjem. 12+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 2. august 2006 #116 Del Skrevet 2. august 2006 Gratulerer med passerte 12 uker! Har kost meg med å lese litt i boka di nå. Har du tenkt noe på hva slags søskenvogn dere skal kjøpe? Vi trenger nok også det, Daniel kommer jo til å være under 2 år når bebisen kommer, og da er han vel litt liten til å gå/stå på søskenbrett. Men jeg hater brede vogner, så har begynt å kikke på den til Phil og Teds. Er ikke overbegeistret for den heller, men det er jo utrolig kjekt at den kan brukes både som singelvogn og søskenvogn. Et vennepar av oss har den vogna, så vi får nok ta å kikke litt nærmere på den etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. august 2006 #117 Del Skrevet 2. august 2006 Oi, har du allerede passert 12 uker? Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 2. august 2006 #118 Del Skrevet 2. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. august 2006 Forfatter #119 Del Skrevet 2. august 2006 Engel: ja, vi må nok ha en søskenvogn, men jeg vet enda ikke hvilken vi går for. Jeg har kikket litt, men det er ingen jeg har falt for. De fleste er altfor klumpete, og jeg gruer meg til å måtte gå med en sånn diger doning. Jeg har også sett på Phil & Ted sin, men det ser da ikke så fint ut å sitte nederst? Jeg får nesten lete litt til. Hittil er den fineste OTH sin, men den er selvsagt den dyreste. Så jeg får se... Surfer litt på NM så får jeg se. søndagsengel?: takk for det. Jeg synes det går ganske fort selv... Missbumblebee: I dag dro vi rett etter frokost for å besøke farmor. Hun er like surrete som før. Vi dro i butikken og handlet masse mat, for kjøleskapet hennes var helt tomt. Jeg lagde muffins, så vi koste oss med det etter lunch. Etterpå var jeg innom Babyshop for å se om de kunne fikse på vogna som mannen har klart å bøye en stang på, så den bremser på bakhjulene. Men det var ikke sikkert de fikk til!! Makan, går det ikke an å reparere en vogn til nesten 2000,-? Grunnen til at vi kjøpte den var jo at den skulle tåle mye, bla flyturen til Kroatia. Etter det dro vi til pappa og fikk middag der. Oliver ble overøst med oppmerksomhet, og han ville nesten ikke bli med meg når vi skulle dra. 11+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 2. august 2006 #120 Del Skrevet 2. august 2006 En snikleser legger igjen spor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå