Sam Skrevet 29. august 2006 Forfatter #181 Del Skrevet 29. august 2006 Ville helst ha 2006-modellen vi også, men den var utsolgt her, så da måtte det bli 2007-modellen. Og du er ført opp på terminlista ← Ja, det var det jeg frykta, at 2006 modellen kom til å dra ut av lager snart, og at det bare var farger igjen som vi ikke likte, men var heldig syns nå jeg da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 1. september 2006 Forfatter #182 Del Skrevet 1. september 2006 I dag har jeg vært på jobb, og så har vi hatt besøk av svigermor. Nå skal vi straks ut å gå tur, få rørt litt på skrotten. Har vært litt plaget med ryggen, pluss vært sinnsykt sliten om dagene, spesielt ettermiddagene, så jeg har ikke fått gått noe ordentlig tur på noen dager. Så nå skal det bli godt å komme seg ut litt! Lillegutten har det bra, og han sparker og styrer inne i magen. Har fått ordenlig gravdikul nå, og det er litt koselig Garderoben er litt begrenset, men har kjøpt meg noen klær som passer nå, siden jeg ble gravid, og skal kjlpe litt mer senere, så jeg har litt å variere i. Jeg har funnet meg en bok der jeg skriver lister over alt mulig. Har blant annet liste over alle klærne vi har fått/kjøpt selv til lillegutt, hvordan de ser ut og str. Så husker jeg det til senere, og kan ha liggende en kort liste med hva slags klesplagg vi har i de ulike str, så kan vi ønske oss klær i de str. vi har minst i. Har også lister over det vi har av utstyr, som seng, vogn og sånt, og liste over det vi må skaffe oss. Liker å holde litt orden, og så er det koselig å planlegge litt til nå av klær så har vi vel mest bodyer. Ble mest naturlig å kjøpe det i starten selv, og har fått flere bodyer av familie. Har noen sparkebukser/sparkedresser og et par myke velourdresser i nøytral farge. Nå har vi fått noe blått også Så tar vi litt etter hvert, og ønsker oss det vi trenger, og et vi mangler på slutten av året kjøper vi selv. Av annet utstyr så har vi jo nå vogn, kurv, vugge og noen småting. Stellebord, seng og bilstol skal vi se på etterhvert. Nå gleder jeg meg til å få ordenlig orden i huset. Har fått omorganisert stuen litt, så den er ganske bra nå, og så har jeg en del prosjekter på gang utover høsten/vinteren. Flere ting kan jeg gjøre selv når jeg blir stor. Skal se gjennom noen klær i skapet og legge vekk og sånn, må rydde plass til småen på soverommet og litt sånne ting. Og så skal sambo fikse til barnerommet. Det skal ikke males, men vi må flytte ut det som står der nå, og lage det litt koselig ialleafall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 2. september 2006 Forfatter #183 Del Skrevet 2. september 2006 Sånn, der var tickeren fiksa også, så nå er et ikke lenger lørdagen jeg kan feire enda en fullgått uke, men på tirsdag! Går etter UL- terminen. Men det virker som om sykehusJM og min JM ikke regner likt, for rrige termin var 30. januar, og da var det egentlig søndag som var den dagen jeg startet på ny uke. Da burde det vel bli mandagen etter at jeg skulle starte på ny uke med termin flyttett til 31.? Men på UL sa hun at jeg var 18+0 på tirsdag i denne uke, og termin 31. januar. Ikke lett å bli klok på. Får iallefall bruke det hun sa. En dag fra eller til er ikke så farlig egentlig, derfor jeg ikke orka å skifta tickeren min en dag, fordi vi uansett da trodde jeg kom til å få tidligere termin i januar. Mye å fundere på, jaja Nå skal jeg dusje, og så skal jeg få opp sambo etterhvert, så vi kan ta oss en handlerunde. I kveld skal vi bort en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 2. september 2006 #184 Del Skrevet 2. september 2006 En sånn bok skal jammen jeg ordne meg også!! I dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 2. september 2006 Forfatter #185 Del Skrevet 2. september 2006 En sånn bok skal jammen jeg ordne meg også!! I dag ← Hehe, det tviler jeg ikke på du Jammen det er veldig kjekt å ha synes jeg! Har til nå holdt rede på klærne og hvor de kom fra, men etter hvert som klesmengden har økt så har jeg begynt å glemme litt hveor det kom fra, og da er det veldig kjekt å ha klesplaggene såpass detaljert nedskrevet, at jeg kan se i boka om jeg er usikker. Så nå fører jeg bare opp på den lista hver gang vi får noe. Også hvis vi får låne brukte klær, så kan det være fint å vite hvem som har brukt dem før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. september 2006 #186 Del Skrevet 2. september 2006 OG, det var ikke to, bare en, og det er en liten GUTT! ← Så gøy! Gutt på deg (dere) også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 5. september 2006 Forfatter #187 Del Skrevet 5. september 2006 Så gøy! Gutt på deg (dere) også!! ← Ja, det blir gutt på oss også! Måtte inn å lese i dagboka di da du skrev det, for jeg tror neimen ikke jeg har fått med meg at du er gravid også. Trodde ut i fra dagboklinken din "siste nytt" at det var en vanlig dagbok. Men var å snek der nå, og ser jo at du også skal ha en liten gutt! Får ikke vært innom så mange dagbøker som jeg skulle ha vært, er alt for sliten om dagene. Er så vidt jeg orker skrive i min egen Jaja, sånn er det. Så må vi litt for 19 uker i dag! Tiden flyr! Lillegutt er meget aktiv Har en del hodepine, ofte etter lange dager på jobb, hvis jeg glemmer å drikke nok eller spise, vhis det er varmt og sånne ting. Og så sliter jeg med svangerskapskløe, så fælt også! usj. Klør og klør. Kunne sikkert blitt bedre om jeg klarte slutte å klø, men det er neimen ikke lett. Smører på fet krem, etter råd fra JM, men det klør likevel. Heldigvis er det bare på små deler, flekkvis, så det er ikke så gærnt, men det klør og jeg får sår Men nå er det natta, er sååååå trøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 6. september 2006 #188 Del Skrevet 6. september 2006 jeg tror neimen ikke jeg har fått med meg at du er gravid også. ← Ikke lett å få med seg alt nei! Men joda, jeg er gravid, etter mye om og men og fram og tilbake. Jeg venter også i januar, så vi er sånn ca like langt på vei til og med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 14. september 2006 Forfatter #189 Del Skrevet 14. september 2006 Ikke lett å få med seg alt nei! Men joda, jeg er gravid, etter mye om og men og fram og tilbake. Jeg venter også i januar, så vi er sånn ca like langt på vei til og med! ← Nei, det er ikke lett å få med seg alt nei, og så sitter jeg ikke en brøkdel så mye ved PC'en som jeg gjorde før. Så koselig at vi er nesten like langt da! Jeg har vært borte en stund nå. Jeg fikk smerter, to ganger, ene gangen ikke så kraftig, men nok til at jeg dro til sjekking. Alt så fint ut da, og jeg dro hjem igjen. Så fikk jeg smerter igjen, kraftige smerter, og da bar det inn igjen. JM kunne ikke si noe fra eller til da heller, lillegutt hadde det fint. Skal til UL for å sjekke for sikkerhetsskyld, men nå tyder alt på at det jeg har kjent er kynnere. Jeg har, uten å ha visst det, hatt kynnere lenge, smertefrie vel og merke. Jeg kjenner at magen knyter seg, og magen blir stein hard en stund. Så går det over og jeg kjenner ingen smerte. Så det var nok flere faktorer som spilte inn slik at kynnerne ble vonde, og jeg kom jo ikke på å kjenne på magen om den var hard, da jeg hadde så vondt. Tar det med ro nå, jobber ikke. Har ikke hatt vonde kynnere igjen, og håper jeg slipper det. Har lært å lytte til kroppen min nå, og ikke overvurdere hva jeg klarer. Lillegutt sparker mye og er mye aktiv, så han har det nok helt fint i magen han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. september 2006 #190 Del Skrevet 15. september 2006 Uff, kjempevonde kynnere, det har jeg hatt også! Forstår godt at du ble engstelig! (Jeg kom på å sjekke om det var kynnere, og tok det med ro siden det ga seg fort, og babyen fortsatt sparket vilt.) Min JM sa at kynnere faktisk KAN gjøre veldig vondt, og blir man bekymret for at det er noe er det viktig å ringe føden. Fikk dem når jeg var sliten og måtte på do samtidig. (Har kynnere ellers også, men de gjør ikke vondt.) De jeg fikk ga meg nok en forsmak på hvordan rier føles, for det var bare å slutte med alt og vente til det gikk over igjen. Håper det gir seg med vonde kynnere nå som du får slappet av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 20. september 2006 #191 Del Skrevet 20. september 2006 Innom med en onsdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 21. september 2006 Forfatter #192 Del Skrevet 21. september 2006 Susan: Ja vonde kynnere var ikke noe særlig, og spesielt siden det er så tidlig, for tidlig for føderier, så ble jeg jo engstelig. Men det var nok en kombinasjon av overarbeid, stress og en aktiv lillegutt som fikk kynnerne igang, og at de varte så lenge og ble så vonde. Har vært på ekstra UL, og alt så bra ut. Han sprella og sparka og så så fin ut atte Tar det mye med ro nå. Jeg er veldig glad i å gå og være ute, men jeg kan ikke gjøre det så mye lenger, ikke nå iallefall. Men så lenge gutten min har det bra så klarer jeg å ta det med ro Missbumblebee: Takk for den! Jeg skulle fått tatt meg en dagbokrunde igjen, men jeg er knapt innom min egen for tiden. Er så sliten og sover hele ettermiddagene som regel, og går bare fra sofaen til senga rundt midnatt og fortsetter søvnen der. Satser på at jeg kommer sterkere tilbake, og jeg håper alle dere andre med mager har det fint! Klem fra Sam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #193 Del Skrevet 2. oktober 2006 23 uker i dag! Ukene suser av gårde, selv om dagene ofte føles lange. Får ikke rørt noe særlig på meg på grunn av kynnerne, så det blir litt langsomme dager. Men jeg gleder meg over gutten i magen som sparker og koser seg I dag har jeg hatt bakedag. Har bakt kanelsnurrer, og de ble jammen gode de Og så har jeg rydda i fryseren, og det trengtes! Det er utrolig hvor mye vi klarer å fylle opp den boksen med, ikke er den så fryktelig stor heller. Men nå er det gjort, så nå får jeg bare passe på å ikke la det gå tre år til neste gang Må nok renske ut i januar også, for jeg har planer om å bake rundstykker, boller, pizza, horn, kaffekaker og lignende, som jeg skal fryse ned å ha på lur til lillegutt kommer og tiden etter det. Så har jeg noe å by på når folk kommer for å se ham Bestemor pleier å fryse ned vafler og pannekaker, med papir mellom, og så bare heiter hun dem og serverer, og det funker kjempegodt. Så det skal jeg også prøve å få fryst ned. I år skal jeg også prøve å få tatt litt og litt av rundvasken til jul, for jeg tåler ikke holde på så mye av gangen før kynnerne tar meg. Tenker jeg tar noen ting nå og noen da, så må det da bli gjort til slutt, og heldigvis så har jeg sambo, familie og venner som kan hjelpe meg, så jeg får gjort ting. Så har vi jo snakket om oppussing, og det er planlagt i god tid før jul, men mesteparten av det skal ikke jeg gjøre uansett, så det får bare mannfolka ta seg av Og så har jeg en rekke andre ting som skal gjøres, f.eks. sende ullposen som jeg hadde da jeg var lita og et par andre ting, på rens. Og babykurven og og vogga skal vaskes grundig. Noen som vet hvordan jeg som best kan vaske ut av en flettet kurv? Blir jo ikke lett å komme innimellom alle krinklene med en klut, og vil jo gjerne at den skal være støvfri og ren. Kurven trenger også ny madrass, og vugga, og kurvstativet skal vaskes, men det er lettere å vaske enn kurven. Vogna er heldigvis ny og fin, så den må jeg bare gå over, for litt støvete blir den nok av å stå på et rom i flere måneder. I dag blir det oksestek med poteter, brokkoli og saus til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #194 Del Skrevet 3. oktober 2006 Akkurat stått opp, og ikke helt våken enda. Fikk faktisk sovet "lenge" i dag da, i og med at jeg pleier å være oppe i åtte-ni tida I dag kommer mamma innom, men først skal jeg bake rundstykker, skal straks lage deig, må bare våkne litt først og få på meg noe annet enn nattbukse. Er ikke mye jeg har å få på meg da, har vokst fra alt, magen vokser hele tiden og nå er den god og rund, men den er spiss og dekker ikke ut til sidene enda, så jeg har ordentlig guttemage Føler meg til tider rimelig stor og uformelig, men da er det godt å ha en sambo som sier pene ord uansett hvordan jeg ser ut Jeg har foresten begynt å strikke til lillegutten vår. Har til nå strikka blå babysokker og lue og holder nå på med et tykt og deilig babyteppe som jeg tenker bruke på vogna/eventuelt inne om det er kaldt. Det blir nok et godt teppe, for jeg bruker mega tykt garn og tykke pinner. Ellers så har jeg stoff til lappeteppe klart, så vi får se når jeg får starta på det. Stoffet jeg har er reststoff og og et annet stoff jeg fant på salg, men store fine dyrebilder blant annet, med sterke fine farger som vil bli et godt blikkfang for en liten baby. Men har ikke funnet selve teppestoffet enda, men det skal være hvitaktig har jeg tenkt, gjerne med noe mønster i. Så vi får se om jeg får til det. Er en stund siden jeg satt med symaskinen, og er vel like greit å få det gjort før magen blir i veien hele tiden Jeg har også planlagt å komme meg ut en tur i dag, men det blir ingen lang gåtur, heller bare å være ute litt, for kynnerne er plagsomme, og her forleden fikk jeg vondt igjen. Men denne gangen tok jeg signalene og tok et par paracet, som jordmor sa, og slappet av. Gikk over fort. Hadde gjort litt husarbeid og gått en tur med hunden, og det var visst nok. Så det blir heller å gjøre ting som strikking, smårydding og baking, og planlegging og tv-titting selvsagt, men selv det blir litt langsomt i lengden, og føler meg veldig unyttig o jeg ikke gjør noe. Fikk jo rydda ut av fryseren i går da, og baka litt, så da var noe gjort iallefall. Nå skal jeg hive meg rundt å lage rundstykkedeig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #195 Del Skrevet 3. oktober 2006 Nå har jeg akkurat spist middag. Sambo jobber overtid i dag, men kommer vel om ikke så lenge. Det ble kjempegode rundstykker! Må lage mere og putte i fryseren. Lillegutt er våken og ruller rundt og sparker i magen Nå skal jeg rydde litt og putte rundstykkene i fryseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #196 Del Skrevet 3. oktober 2006 Koselig med spark! Min kjære jobber også overtid... Skal se Jakten på Kjærligheten om en time! Planer for kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #197 Del Skrevet 3. oktober 2006 Koselig med spark! Min kjære jobber også overtid... Skal se Jakten på Kjærligheten om en time! Planer for kvelden? ← Ja, det er så kos med spark Sambo kom hjem i syv tiden han Og nå skal vi sette oss ned å se en film, hvilken vet vi ikke enda, men vi finner nok en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #198 Del Skrevet 3. oktober 2006 Håper dere får en koooselig filmkveld! Vi ser ofte film, er kos Mannen er dessverre seeeen idag, er nok ikke hjemme før 23-00... En skikkelig sløøøv dag ellers.. tv og pc.. Derfor skal jeg begynne med scrapping etterhvert, brodere julekalender og lage smykker - for jeg savner å være kreativ. Hva med deg, hva du gjør om dagene? Er det første barnet? Fått utstyr i hus? Jeg er så glad i tulla allerede. Skjønt når hun sparker Hva med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #199 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ble ikke film i går da, sambo måtte jobbe mer hjemmefra, og så måtte han legge seg sånn høvelig for å komme seg opp til kl syv i dag. Men jeg så Grey's og Christine før jeg køya jeg og. Så da blir det film en annen kveld, for sambo skal opp syv i morgen også. Scrapping ja, det har jeg faktisk utstyr til, bortsett fra selver albumet, og jeg har planer om å få til noe til lillegutten blant alle de andre hobbyprosjektene mine Jeg er juloman, så jeg går og gleder meg til jul allerede når høsten trer inn Liker å lage julepynt og sånn, og nå som vi bare har hatt en jul i huset her, så har vi ikke noe særlig med julepynt og sånt, siden vi har bodd i langt mindre leiligheter før vi flyttet hit. Så da trengs det jo mer :D Vi er flinke å brenne lys i juletiden da, når vi er hjemme om kveldene. Og vi har hatt et par uhell med lys som har eksplodert så vi følger nøye med dem kan du tro Jeg MÅ jo bare se julebarnetv på nrk, og tv2 om det er noe bra, og i samme tiden tenner vi adventskalenderlyset og en rekke andre lys og koser oss, ser også andre juleserier om det er noe som går Nå om dagene så jobber jeg ikke og gjør ikke noen ting egentlig, for jeg har så mye kynnere, og de har vært ordentlig vonde, så jeg kan ikke trimme, ikke gå noe særlig tur engang, og nesten ikke gjøre husarbeid, iallefall ikke kombinere. Så jeg blir ganske lei innimellom. Men jeg har liksom en kvote og bruke hver dag på hvor mye jeg kan gjøre, og det går som regel bra om jeg går en liten tur ut, men da må jeg for all del ikke støvsuge eller gjøre noe annet fornuftig samme dag, så sånn er det. Det blir en del pc sitting, og tv, men jeg strikker også, og baker og er en del sammen med mamma, for da kan vi kose oss litt sammen og jeg slipper å sitte alene hele dagene. Dette er første barnet ja, lillegutten vår Til nå så har vi jo selvsagt kjøpt en del klær, det måtte jeg jo bare ganske tidlig, for det var så koselig å gå ut å handle til VÅR baby Vogna kjøpte vi i høst, Emmaljunga Duo Edge, 2006 modellen, før den gikk ut av salg og de ble frie for farger vi likte. Så får vi låne vugge som går i familien, og jeg har babykurv fra jeg var lita. Så har vi lånt en rekke småting men skal kjøpe seng, stellebord og bilstol blant annet. Og det er skjønt med spark da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 4. oktober 2006 #200 Del Skrevet 4. oktober 2006 Skulle ønske jeg også var flink til å bake... Har ambisjoner om å gjøre det når jeg skal være hjemme. Jeg orker ikke å gjøre det når jeg kommer sliten hjem fra jobb... Og fryseren er det kjempelurt å rydde litt i, ja! Jeg og sambo har funnet ut at vi har en god del middager i fryseren, som med fordel kan spises opp. Vi har stoooor fryser, men jammen fylles den fort opp likevel. Så nå får vi grave frem kjøtt og steker og kylling og forskjellig og spise det isteden for å kjøpe middager på butikken Fikk dessuten litt julestemning når jeg leste her nå. Jeg pleier å ha julestemning i oktober også går det over når desember kommer... Men vi får vel en ekstra koselig jul i år, med magene våre Jeg går ikke ut i permisjon før 20. januar, men siden vi maks får èn fridag hver i jula på jobben min, og jeg i tillegg ser for meg at jeg er stor og tung og det meste er litt slitsomt når jula kommer, ser jeg for meg at det hadde vært deilig med sykemelding fra jul og utover... Hvis jeg holder ut i full jobb så lenge da, det vet jeg jo ingenting om. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå