Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Prinsesse_*
Skrevet

Jeg er ei prinsesse som tjener stort på å klippe snorer og smile pent til pressen :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet
For det første kan man ikke sammenlikne bonus og en garantert låneutbetaling. Fior det andre har selvsagt en bonus noe å si for hvor mye penger man kan disponere gjennom et år.

nettopp!

• 3 uker senere...
Gjest King James
Skrevet (endret)

Jobber som Arkeolog og på et museum

Endret av Keiser James
Gjest Gjesta
Skrevet

Jobber som kafemedarbeider 3-4 dager/uka og tjener 10-13000 kr. brutto.

Gjest Gjest
Skrevet
Oi, det var da voldsomt til sur kommentar? Blir egentlig ganske dumt å klippe ut bittelitt fra et langt innlegg sånn, med mindre man  v i l  missforstå.. Jeg mener uansett ikke at det ikke skal betale seg å studere?! Jeg bare konstaterer at "sånn er verden" i allefall i kommunenorge.  Også "trøster" jeg meg selv med at jeg ikke ville byttet min jobb mot en mye bedre betalt "sitte-i-kassa-jobb" og at de sånn sett fortjener all verdens lønn, for i mine øyne høres det drepende kjedelig ut osv osv osv. I sammenheng med innlegget jeg siterte. Å si at jeg bedriver kommunistisk valgkamp pga dette er frekt og vitner om idioti og manglende pragmatiske evner, eventuelt trang til å missforstå og slenge dritt.  :forvirret:

Har jobbet hos Meny nå i litt over to år. Og det erdrit kjedelig. Og utrolig slitsomt.

Faktisk den mest slitsomme jobben jeg har hatt. Har utbetalt 16000 pr.mnd. Og det er fortjent. Har ingen lederstilling.

Skrevet

Jobber i vinmonopolet, har utbetalt ca 19-20 000.

Gjest Gjest
Skrevet
kaptein. 25000 i mnd etter skatt.

Nå vet jeg ikke hvor du er kaptein,men lønnen din er liten.

Gjest Gjest
Skrevet
Joda, greit å klare seg på 2000-3000 i mnd. når man f.eks. har fått kjøpt seg hus/leilighet og er etablert, men som student så er de fleste uten egen bolig og må leie!

Hvis du hadde klart deg på så lite når du skal betale husleie, skolematriell,mat,strøm og andre ting så må du virkelig fortelle meg hemmeligheten din!

Du tror kansje at man bor gratis når man har køpt bolig og er etablert+

uansett hvordan man bor, så går det ikke an å leve på 2-3 tusen i mnd.

Om man leier bolig,borettsleilighet eller leier privat, så er det husleie.

Du skal bo langt på landet i dag om du i det hele taTT KAN FINNE NOE TIL UNDER 2000 KR, SÅ KOMMER STRØM, FORSIKRINGER,TV OG ANDRE UTGIFTER.Så skal du ha mat,er du flink, så kan du vel knipe ned på det ganske mye. Vil tro de fleste vil trenge 2000 i mnd uansett

Gjest Gjest
Skrevet

De aller fleste tar studier som de er intr. i. Mange tar studier hvor de vet at lønnen er lav da de er ferdig.

Når jeg ser hva enkelte får i lønn er inne, så reagerer jeg.

Personlig synes jeg enkelte grupper bør få noe mer enn andre.

Det behøver ikke ha noe med lengden på utdannelsen å gjøre.

Selv jobber jeg med noe som jeg ikke er utdannet til.Det er en jobb hvor man ikke trenger utdannelse. erfaring er en stor fordel,men det gir meg en god lønn og mye fritid. Det innebærer at jeg må jobbe 12 timers dag7 dager i uken.

Lønnen er 31000

Gjest Gjest
Skrevet

Ser at det ikke er andre sivilingeniører her.

Jeg er siv.ing innen miljøteknologi og har ei årslønn på ca 850.000 brutto. 3 års erfaring etter endt studier.

Veldig godt fornøyd både med jobb og lønn jeg (jobber masse da, ca 60 timer i snitt i uken).

Gjest Gjest
Skrevet

Selger sex, og har ingen problemer med å få inn 20- 30 000 i uka. I tillegg er det skattefritt :). Heller ingen studielån.

Skrevet (endret)

Hei.

Har en ganske vanlig barnehageassistent jobb, men stortrives i jobben. Synes lønnen er passe, men ønsker meg selvfølgelig høyere lønn. Har 21 000 før og 16500 etter skatt.

Ser att dette er en svært engasjerende tråd for mange http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/a032.gif , så her er det masse morsom lesing!!! http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/c018.gif

Img-tagger fjernet i h.t. Kvinneguidens regler.

Trille (mod)

Endret av Trille
Gjest Gjest
Skrevet
Nå vet jeg ikke hvor du er kaptein,men lønnen din er liten.

Synes det hørtes greit ut i forhold til min mann som er ingeniør, han tjener like mye (lite) og jobber i kommunen.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Hei.

Har en ganske vanlig barnehageassistent jobb, men stortrives i jobben. Synes lønnen er passe, men ønsker meg selvfølgelig høyere lønn. Har 21 000 før og 16500 etter skatt.

Ser att dette er en svært engasjerende tråd for mange http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/a032.gif , så her er det masse morsom lesing!!! http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/c018.gif

Klart denne engasjerer mange...det er surt og litt bittert og se at 6 års høyere utdanning ikke gir noen uttelling i kommune-Norge. Når vår lønn er like lav som en barnehageassistent, så bygges det opp mye sinne, det er helt klart!

Endret av Trille
Gjest Sativa
Skrevet

Vernepleier, ikke full stilling. Tjener alt fra 9000 til 20000 etter skatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Turnuslege og tjener 330 000kr i året :grine:

Synes godt start-lønnen kunne vært bedre etter drøyt 6år på universitet!

Håper jeg går opp en god del så snart jeg er ferdig med turnus da jeg har 520 000 i studielån..... Så nok å klare disse avdragene + husleie!

Gjest Gjest
Skrevet
Turnuslege og tjener 330 000kr i året :grine:

Synes godt start-lønnen kunne vært bedre etter drøyt 6år på universitet!

Håper jeg går opp en god del så snart jeg er ferdig med turnus da jeg har 520 000 i studielån..... Så nok å klare disse avdragene + husleie!

Ps div tillegg kommer på topp så nærmer meg nok 400 000 til slutt, men likevel...

Gjest Gjest
Skrevet

Uføretrygdet akademiker med litt over 20 000,- brutto.

Gjest Gjest
Skrevet
hei, studenter!

Jeg ser at dere skriver at dere har 6000,- utbetalt i måneden. Det er jo en sannhet med modifikasjoner. Jeg mener ikke å provosere eller noe, men dere får en større sum første måneden. Lån/stipend er ujevnt fordelt mellom månedene, men dersom dere regner studieåret som ti måneder så får dere 8140,- per måned. Det er ganske lite, og som student er man ganske avhengig av en ekstrajobb eller sommerjobb for å få råd til det man trenger. MEn dersom dere hadde fått 6000,- i snitt så ville det vært helt umulig...

Ja vi får en større sum den første måneden men denne får bein å gå på:

Sem avgift m kopi avgift - 1600

Pensum bøker - 3000+/-

Depositum på hybel - varierende

Forsikrings preimer ol

Men jobber en så snart en har muligheten og lever veldig nøkternt så går det såvidt rundt :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Selger sex, og har ingen problemer med å få inn 20- 30 000 i uka. I tillegg er det skattefritt :). Heller ingen studielån.

Nei takk. Da vil jeg heller ha en ordentlig jobb og tjene mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...