Azlan Skrevet 29. mai 2006 #61 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er produktsjef i IT bransjen. Har 34.000 brutto i mnd + bonus som varierer.
Gjest Miloine Skrevet 29. mai 2006 #62 Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg har tidligere vært barnepsykolog, men nå jobber jeg som dyrepleier! Tjente bedre da jeg hadde det første yrke, men trives best med det jeg jobber som nå! Jobber fortsatt med barn i helgene da! (støttekontakt) Har vel netto ca. kr.30.000; i lønn! Endre for å si at det er inkl.støttekontaktjobben. og inkl.overtid. Uansett, det viktigste er at jobben gir deg noe og at du trives med det du gjør. Endret 31. mai 2006 av Miloine
Gjest Fruktfat Skrevet 29. mai 2006 #63 Skrevet 29. mai 2006 Uansett, det viktigste er at jobben gir deg noe og at du trives med det du gjør. ← tja... så lenge man tjener ok, så kan man si det. jeg har utbetalt omtrent en tredjedel av det du har, og da er det ikke lenger det vikigste at man gjør noe man trives med. penger betyr mye, spesielt når man har altfor lite av det.
Gjest Miloine Skrevet 29. mai 2006 #64 Skrevet 29. mai 2006 (endret) tja... så lenge man tjener ok, så kan man si det. jeg har utbetalt omtrent en tredjedel av det du har, og da er det ikke lenger det vikigste at man gjør noe man trives med. penger betyr mye, spesielt når man har altfor lite av det. ← Joda, jeg er enig med deg i det Nå har jeg studert tilsammen 8 år + lang arbeidserfaring da! Det andre yrke studerte jeg i voksen alder + at jeg har barn. Endret 29. mai 2006 av Miloine
Gjest Miloine Skrevet 29. mai 2006 #65 Skrevet 29. mai 2006 (endret) sorry, kom 2 ganger Endret 29. mai 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #66 Skrevet 29. mai 2006 tja... så lenge man tjener ok, så kan man si det. jeg har utbetalt omtrent en tredjedel av det du har, og da er det ikke lenger det vikigste at man gjør noe man trives med. penger betyr mye, spesielt når man har altfor lite av det. ← Er du misunelig på andres valg? Det tar tid å utdanne seg innen to yrker da!
Gjest Fruktfat Skrevet 29. mai 2006 #67 Skrevet 29. mai 2006 Er du misunelig på andres valg? Det tar tid å utdanne seg innen to yrker da! ← hahahaha, nei, men jeg sa akkurat det samme da jeg tjente bedre!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #68 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har tidligere vært barnepsykolog, men nå jobber jeg som dyrepleier! Tjente bedre da jeg hadde det første yrke, men trives best med det jeg jobber som nå! Jobber fortsatt med barn i helgene da! (støttekontakt) Har vel netto ca. kr.30.000; i lønn! Endre for å si at det er inkl.støttekontaktjobben. Uansett, det viktigste er at jobben gir deg noe og at du trives med det du gjør. ← Jøsses, det må jeg si var flott gjort! Har stor sans for menesker som gjør så store forandringer i forhold til yrkesvalg.Du er jo alenemor i tilegg har jeg tidligere lest, da har du jo b.bidrag og dobbel barnetrygd i tilegg da eller?Er du singel eller?
Gjest Miloine Skrevet 29. mai 2006 #69 Skrevet 29. mai 2006 Jøsses, det må jeg si var flott gjort! Har stor sans for menesker som gjør så store forandringer i forhold til yrkesvalg.Du er jo alenemor i tilegg har jeg tidligere lest, da har du jo b.bidrag og dobbel barnetrygd i tilegg da eller?Er du singel eller? ← Nope, jeg er ikke singel! Du er kanskje det? Har du noengang sett meg på singelforumet?! Jeg er lykkelig forlovet med samboer jeg! Ellers takk for smiger
Krista83 Skrevet 30. mai 2006 #70 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er student og "får" dermed 6000 fra lånekassen, i tillegg så jobber jeg en del og har utbetalt mellom 5-8000 i måneden i tillegg. Og nei det går ikke utover studiene mine!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #71 Skrevet 30. mai 2006 Jobber som politibetjent,- Operativ avd. Uten overtid og etter skatt har jeg ca 16.000,- utbetalt. ← Det er nøyaktig det samme som vi akademiker-medlemmer tjener i kommunal sektor, de med 5 og 6 års høyere utdanning. Og da er det med tillegg, for de av oss som har det... Og politiet klager over lønnen?! "Alle" tjener likt i Norge.
Gjest Fruktfat Skrevet 30. mai 2006 #72 Skrevet 30. mai 2006 (endret) Det er nøyaktig det samme som vi akademiker-medlemmer tjener i kommunal sektor, de med 5 og 6 års høyere utdanning. Og da er det med tillegg, for de av oss som har det... Og politiet klager over lønnen?! "Alle" tjener likt i Norge. ← nå har jo politiet en helt annen jobb da! det er vel ikke akkurat farlig det du driver med? det er ikke bare lengden på utdannelse det skal komme an på. vi skal være glade for at noen i det hele tatt gidder å bli politi om det der er vanlig lønn! Endret 30. mai 2006 av Fruktfat
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #73 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har tidligere vært barnepsykolog, men nå jobber jeg som dyrepleier! Tjente bedre da jeg hadde det første yrke, men trives best med det jeg jobber som nå! Jobber fortsatt med barn i helgene da! (støttekontakt) Har vel netto ca. kr.30.000; i lønn! Endre for å si at det er inkl.støttekontaktjobben. Uansett, det viktigste er at jobben gir deg noe og at du trives med det du gjør. ← Det var en usedvanlig høy lønn til å være dyrepleier! Og støttekontakter tjener da ikke mye....
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #74 Skrevet 30. mai 2006 nå har jo politiet en helt annen jobb da! det er vel ikke akkurat farlig det du driver med? det er ikke bare lengden på utdannelse det skal komme an på. vi skal være glade for at noen i det hele tatt gidder å bli politi om det der er vanlig lønn! ← Så du mener at sykepleiere og politifolk skal tjene mer enn de med dobbelt så langt utdanning?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #75 Skrevet 30. mai 2006 nå har jo politiet en helt annen jobb da! det er vel ikke akkurat farlig det du driver med? det er ikke bare lengden på utdannelse det skal komme an på. vi skal være glade for at noen i det hele tatt gidder å bli politi om det der er vanlig lønn! ← Hvis folk skal lønnes etter grad av "farlighet", blir det vel mange lønnstapere...!
Rosenrød Skrevet 30. mai 2006 #76 Skrevet 30. mai 2006 Adjunkt, tjener ca 18000 utbetalt dersom jeg ikke tar ekstra vikartimer. Har i tillegg lørdagsjobb annenhver lørdag i en klesbutikk, her tar jeg ut lønna i klær, hehe....
Gjest Fruktfat Skrevet 30. mai 2006 #77 Skrevet 30. mai 2006 Så du mener at sykepleiere og politifolk skal tjene mer enn de med dobbelt så langt utdanning? ← som jeg skrev; jeg synes ikke det bare er lengden på utdannelsen det kommer an på! vet ikke helt hva du driver med, men tror nok vi har mer brukt for fler politifolk istedet, og da må de lønnes ordentlig så folk gidder å bli det. kan liksom ikke skjønne hvorfor lengden av utdannelsen skal ha noe å si?
Gjest Metro Skrevet 31. mai 2006 #78 Skrevet 31. mai 2006 Så folk gidder å bli politi? Det er jo ikke akkurat fritt fram for å komme inn på politihøgskolen, slik det nesten er på allmennlærer f.eks. Hvorfor skal de ha høyere lønn så lenge mange vil ha den jobben?
Gjest Miloine Skrevet 31. mai 2006 #79 Skrevet 31. mai 2006 (endret) Det var en usedvanlig høy lønn til å være dyrepleier! Og støttekontakter tjener da ikke mye.... ← Når det gjelder det yrke er det forskjell på privat og offentlig vet du vel! Jeg jobber i det private og har ofte skiftarbeid der intekten er høyere på en nattevakt enn på en dagvakt! Jeg har heller ikke sagt noe om hvorhvidt jeg har spesialisert meg på noe, kanskje jeg har det da, uten at jeg nødvendigvis nevner her "i hva det er." Lønn kan også regnes etter hvor mye praksis du har fra før! .Jeg har alltid jobbet frivilig med dyr lenge før jeg ble dyrepleier. Nei en støttekontakt tjener ikke mye. Når jeg sier at jeg er dyrepleier og tjener det så gjør jeg det da - eller tror du jeg juger for å fremstå anderledes enn virkeligheten? Deg om det. Endret 31. mai 2006 av Miloine
Gjest Neffi Skrevet 31. mai 2006 #80 Skrevet 31. mai 2006 Det er nøyaktig det samme som vi akademiker-medlemmer tjener i kommunal sektor, de med 5 og 6 års høyere utdanning. Og da er det med tillegg, for de av oss som har det... Og politiet klager over lønnen?! "Alle" tjener likt i Norge. ← Og du har studert i fem år eller? Hvor mange år det for politiet :klø: .. 3 år, pluss eventuelle påbyggningsår? Høy i hatten du ell?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå