Gå til innhold

På vei mot et bedre forhold

jenta27

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ordner seg for snille jenter ser du. Jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for at du sa at du hadde tre uker til å tenke på. Det har jo han også. Han snudde tross alt opp ned på alt for deg rett før han reiste vekk for en hel mnd. La han også få tid til å oppdage at han savner deg, og elsker deg. Det er bra for han også og kjenne litt på følelsene.

Dette kommer til å ordne seg skjønner du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker nok en gang for dere som føller meg i dise dagene! :)

Nå har det gått 2 dager siden jeg pratet med ham, og jeg merker jeg savner han på en annen måte. Det knyter seg i magen, jeg vil så gjrne se ham. Det er vanskelig å kun ha kontakt når han er i en storby, og det er vanskelig åsitte og vente på mail. Jeg fikk en ny mail fra ham i går. Da satt han på flyplassen og måtte være der i 15 timer pga at flyet hans ble kanselert. Jeg er utrolig spent på om han kom seg vel frem til Lima, for jeg har ikke hørt noe fra ham ennå. Men hvis han kom veldig sent i går kveld, og klokken er bare 9.30 der nå, så kan det jo enda gå noen timer før jeg hører fra ham.

Jeg har liksom fått en litt mer ro over meg nå, men er samtidig usikker. Han skal nå på en 16 dagers opplevelsestur sammen med 12 andre personer han ikke kjenner. Jeg er jo selvsagt redd for at han skal finne ut at han ikke savner meg mer og at han har ombestemt seg i forhold til meg.....

I kveld skal jeg sitte barnevakt for nevøen min, og drar vel rundt syv tiden. Håper jeg får mail før det da, for han sa han skulle skrive et telefonnummer der så jeg kunne ringe.

Jeg håper av hele mitt hjerte at ting ordner seg, for jeg VIL ha denne mannen. Vi har jo pratet om barn i 8 måneder, og skull eliksom begynne prøvingen nå i juni... men det blir det jo ingenting av selvfølgelig, men jeg håper det ikke blir så lenge til.

Jeg savner han grusomt i dag, men på en annen måte enn da jeg trodde alt håpet var ute. Nå lengter jeg bare etter å få være med ham og dele opplevelser og se smile hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det vanskelig igjen da... :tristbla: Han har ikke sendt meg mail i dag som forventet, og jeg er utrolig skuffet. Sist mail jeg fikk fra ham var i går kveld da han satt på flyplassen i Quito og skulle til Peru. Han sa jeg kunne ringe ham i dag, men han har jo ikke sendt meg mail med telefonnummer! :frustrert: Jeg prøver å tenke rasjonelt, men det er ikke lett.

Jeg syns han kunne ha sendt en mail om at han har kommet vel frem hvertfall, siden han nå reiser alene igjen. Han skal møte den nye gruppen sin i dag tror jeg. Og i morgen reiser han fra Lima. Jeg prøver å si til meg selv at han kanskje ikke har funnet en internettkafe (i en by med 7 mill. innbyggere!), at han har hoppet på en sightsingtur tidlig i morges (slik han gjorde sist), eller at han har møtt gruppen sin tidlig i dag og ikke har kommet fra ennå. Klokken er der nede snart 16.00.

Jeg prøver å kjenne på følelsene mine og tankene mine. Jeg føler meg tom, ikke trist. Jeg klarer ikke gråte, føler liksom ikke så mye. Jeg er kanskje litt sint, sint fordi han "glemmer" meg og ikke tenker på å sende en mail tidlig på dagen slik at jeg får den før jeg legger meg. Jeg tenker han er egoistisk som ikke tenker mer på meg som sitter her hjemme! :frustrert: Jeg vet ikke hva jeg kan si,men de negative følelsene kom tilbake med en gang. At dette ikke er vits å bygge videre på, at jeg bare kommer til å bli såret på ny! :forvirret: At jeg ikke kan stole mer på ham.

Jeg HÅPER han gir meg en GOD forklaring på hvorfor han drøyet det med mailen denne gangen. Han sa jo han skulle skrive... :frustrert: Jeg er irritert på meg selv som tillot meg å få nytt håp og trodde at ting hadde ordnet seg. :tristbla: Jeg vet ikke mer hva jeg kan si

Om ikke lenge legger jeg meg, så får jeg håpe at jeg har fått en mail i løpet av natten. Jeg føler meg sviktet på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren er jo poå ferie og jeg synes du skal prøve å slappe av og la han få nyte ferien uten å måtte skrive mail i hytt og pine.

Nå er det forsåvidt dumt av han og love å skrive mail - er vel ikke nødvendigvis tilgang på det alle steder til enhver tid slik at han får gjort det.

Det kan bli slitsomt for deg hvis du skal tolke alt som skjerf (og ikke) i verste mening slik du gjør - du må prøve å snu de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Hei :)

Takker for hilsen i dagboka mi! Det var hyggelig.

Har lest igjennom din nå og forstår at du ikke har det helt greit for tida...?

Håper alt ordner seg, tenker på deg i allefall...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Hei!

En ny dagbokleser hilser på! :vinke:

Jeg skjønner at du har det vanskelig, og at det er frusterende å være langt borte fra han i en slik situasjon. Men jeg tenkte jeg skulle si som punky B, kjærsten din er på ferie, og den har han planlagt og gledet seg til lenge. Jeg synes det er for mye å forlange å høre fra ham til bestemte tidspunkt så ofte som du gjør. Jeg har vært ute og reist selv, og selv om man er i storbyer så er det faktisk ikke altid man får tilgang til internett eller sendt mail. Byene er store, og det tar tid å finne frem. Det er ikke slik at det er en nettkafe på hvert eneste hjørne. Hvor mange nettkafeer kjenner du til i Norge?

Det er bra du ikke maser på han og sender sure mail, da vil du støte han bort fra deg. Han vil iallefall ikke se det som noe positivt at du er sur og vrang fordi han ikke tar kontakt med deg flere ganger i uka når han er på tur. Jeg har vært på ferie med venninner, og bare snakket med kjærsten min 1-2 ganger i løpet av den uka selv om jeg var i en europeisk by. Hvis man er så avhengig av å snakke med hverandre hver dag har man veldig godt av å være borte fra hverandre. Jeg synes iallefall det virker som du er litt lite selvstendig, og å være alene 1 mnd er jo en super måte for deg å lære å ta vare på deg selv om ditt eget liv.

Uansett hvordan dette går så virker det som om du er i en god sirkel. Du virker allerede mer positiv, og du bruker mye tid med venner. :tommelsmil: Det er også svært tydelig at samboeren din savner deg, og kanskje det er nettopp det han trenger? Kanskje han trenger å være litt for seg selv og kjenne at han savner deg?

Dette går så bra skal du se! Og plutselig er måneden over og han er hjemme igjen! Og i mellomtiden har du ditt eget liv, familien din, vennene dine, og kg til å hjelpe deg gjennom hverdagen!

Stå på! :kose:

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen! :)

Så kjekt at det er flere som leser dagboken min og som hjelper meg i en vanskelig tid! :klem:

Nei, jeg har ikke hørt noe fra ham ennå, og syns det er utrolig ulikt ham! Hvertfall med tanke på at han sa han skulle skrive, og han faktisk også HAR skrevet mail de dagene han har vært i en by. Som sagt reiser han videre i dag, og jeg vet ikke om det er internett kafeer i Cuzco (men tror det er det).

Jeg får dette ikke helt til å stemme, og er jo redd for at noe har hendt ham, at han ikke har kommet seg til Lima, at han har blitt kidnappet eller noe. For dette ER faktisk ikke likt ham. En annen tanke som har slått meg er at han kan ha sendt mail, men at den ikke har kommet frem?

Jeg har vurdert å sende mail til ham, men det vil nok ikke hjelpe. For dersom han er på internett, så vil han garantert sende mail. Så grunnen til ikke å ha sendt mail er jo at han ikke har hatt tilgang til internett av en eller annen grunn.

La oss si at han faktisk ikke har funnet internett kafe (men har de ikke internett på hotellene da???), da tror jeg ikke han har det så lett nå. Han vil jo da garantert tenke på meg som sitter hjemme og som han vet er engstelig.

Kan det foresten være fordi jeg sa til ham at jeg tenkte over forholdet vårt og at jeg hadde 3 uker igjen til å finne et svar at han ikke skriver???? Nei, tror ikke det, for jeg har jo fått en mail etter det....

Nei, jeg får nok mail en dag, håper bare det skjer raskt..... :tristbla: Fælt å sitte her og ikke vite om han har det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si tiden går sakte gitt! Bare 3 timer siden jeg stod opp, men det kjennes som enevighet! Jeg sjekker mail heeele tiden, håper på livstegn. Han har med minibankkortet til felleskontoen vår, men den er ubrukt... jeg vet ikke hvor han er eller hva han gjør. Jeg kjenner meg ikke trist, bare en ubehagelig tomhetsfølelse inni meg. For en uke siden gren jeg dagen lang, nå er jeg bare tom. Jeg var sikker på at alt var i orden nå mellom oss, og at han virkelig angret (og kanskje kom til å fri når han kom hjem). Da jeg snakket med ham på telefonen på torsdag var han nemlig den samme gamle som jeg engang ble så forelsket i! Og den siden er det faktisk lenge siden han har vist sist. Jeg fikk se den på torsdag, og ble varm rundt hjerteroten. Han viste så mye følelser den dagen i telefonsamatlen :klappe: Men nå er jeg altså usikker igjen. Hvorfor gir han ikke lyd fra seg? Var det i dag han skulle reise videre? Jeg trodde selv det var i morgen tidlig, men han skrev i sist mail at det var i dag....

Om han ikke finner internett, så kan hanvel finne en telefon å ringe og gi et pip??? Dagen går så utrolig tregt, og eksamenslesning blir det ikke mye av (bare 1 uke til eksamen). Hvis jeg ikke hører fra ham innen i morgen, så vil jeg ta kontakt med reisebyrået han dro med bare for å få en bekreftelse på at han faktisk har kommet vel frem. Jeg syns det er så rart dette her, for vi hadde så god tone i telefonen på torsdag,,,, Hva skjer egenlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Men du, skjønner du ikke at han er på ferie? Han har ikke tid til å tenke på deg hele tiden.. Du må bare slå deg til ro med at han er opptatt! Det er faktisk ikke alltid så lett å få tid til sånt når man er på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vampyra!

Jo selvsagt forstår jeg at han er på ferie og at jeg ikke skal forvente mail fra ham hver dag, men hvis du hadde lest hele dagboken min, så forstår du nok at det ligger mer bak!

Det er tross alt snakk om at han kanskje flytter fra meg når han kommer hjem. Det er vanskelig å leve i usikkerheten. Og på torsdag fikk jeg enormt håp igjen om at dette skulle ordne seg, jeg kjente det dypt i mitt hjerte når jeg pratet med ham på telefonen! Men så får jeg pluttselig ikke flere mail??? Og han skrev tross alt i forrige mail at jeg kunne ringe ham i går, så jeg syns ikke det er for mye å forlange at jeg da tror han skal sende en mail!!!

Ble faktisk litt provosert jeg nå... :frustrert: Hadde det ikke vært for den samtalen vi hadde før han reiste, så hadde jeg ALDRI forventet at han skulle skrive mail hver dag. Men nå har jeg faktisk et stort behov for at han tar kontakt og bekrefter at han fremdeles er glad i meg! Ikke minst syns jeg han kunne ha sendt en mail og fortalt at han var kommet vel frem, han reiste tross alt alene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Joda har lest hele dagboken din jeg ;)

Men jeg synes kanskje du er litt urimelig likevel... Det er ikke lett å finne kommuniksasjonsmidler i alle land! Det vet jeg ALT om!

Og han har nok et stort behov for å tenke litt for seg selv, og ikke minst savne deg!

Jeg forstår at det er vanskelig, men er det ikke bedre at han har litt "fritid" der han kan finne seg selv, kose seg og kjenne hvor mye han savner deg? Det er vanskelig å savne noen hvis man skal snakke med de, eller maile de ofte for da føles det ofte som en plikt.

Men ut i fra den samtalen dere hadde tror jeg ikke du har noe å bekymre deg over! Han sa jo at han elsker deg, han sa at han savnet deg forferdelig! Han gråt jo til og med! Så derfor forstår jeg egentlig ikke hvorfor du bekymrer deg hvert sekund! nyt heller livet ditt slik han nyter sitt, så har dere masse å snakke om når dere kommer hjem og han ser at du er ett nytt og bedre menneske!

Jeg har vært igjennom et samlivsbrudd selv, og vet hvor vondt det er, men jeg synes du må tenke positivt, da vil det påvirke deg selv og da vil han igjen se at du føler deg bedre. Hvis han har sagt at han sliter med angsten din, og at du har lav selvtillit så må du jobbe med det! Han elsker deg garantert, men hvis han kommer tilbake og du er slik han var da han dro spørs det vel hvor lenge det holder.

Beklager at jeg er så streng mot deg, men jeg tror du trenger å se ting fra hans sin side.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Da har jeg nettopp kommet tilbake fra en lang sykkeltur. Syklet til min mor og spiste middag. Tok meg 50 minutter og sykle til, og 1 time hjem igjen. Da trakket jeg godt på, og er temmelig utslitt nå.

Mamma hadde besøk av tanten og onkelen min som skal reise nordover med hurtigruten i dag. De er fra nord norge, og det er 4 år siden de var på besøk sist. De møtte min samboer rett før han reiste, og de likte han selvsagt veldig godt. I dag da jeg var på besøk så pratet de ikke om annet enn at jeg måtte si til min samboer at han snart måtte fri, og at vi måtte få barn snart. Utrolig vanskelig samtale, men de vet jo ingenting om situasjonen. Jeg har ikke fortalt det til noen i familien, bare til mine venninner.

Og nei, jeg har ikke hørt noe fra ham i dag heller, så jeg tror ikke jeg får mail i dag. Det MÅ være noe med tilgjengeligheten til internett..... :tristbla: men sysn fremdeles han kunne ha sagt hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen...

føler nesten som om jeg maser i min egen dagbok jeg... men jeg har det så jævlig, og det er godt å få skrevet det ned.

Klokken er nå 21.30 (14.30 i Lima) og jeg har ikke hørt noe i dag heller. I dag har jeg fått meg en skikkelig knekk, og tårene bare renner og renner Jeg føler meg så alene. Ingen matlyst. Orker ingenting. Jeg er så redd og jeg er så skuffet/trist. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke skriver... eller ringer.. I morgen tror jeg han drar på ny utflukt, og da er han ikke tilbake til sivilisasjonen før neste søndag/mandag. Så hvis jeg ikke hører noe i dag eller morgen, så vil jeg ikke høre noe fra ham før om 1 uke tidligst. Den er vanskelig å svelge. Fryktelig vanskelig å svelge... For dersom jeg ikke hører fra ham i Cusco, ja da vil jeg kanskje ikke høre fra ham før han er hjemme igjen 24. juni.

Jeg føler jeg snart ikke orker mer. Jeg blir gal, har det så vondt. Jeg sitter her i krampegråt, tårene siler. Jeg orker ikke mer.. :grine:

Jeg har et telefonnummer til et hotell i Lima jeg tror han er på, kanskje jeg kan ringe der?

Kanskje jeg skal sende ham en mail og fortelle hvordan jeg har det? Han tror jo jeg har det bra han, jeg har jo ikke med en eneste setning gitt utrykk for noe annet. Jeg har bare vært positiv når jeg har sendt mail og den dagen jeg pratet med ham....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg skjønner at det er tungt med ventetiden, men sannsynligvis får han ikke sendt mail til deg. Jeg er bombesikker på at han har lyst og savner deg!

Send mail til han du, og si at du savner han og er litt bekymret siden han sa han skulle gi lyd fra seg. Men vær litt restriktiv med hva du skriver. Bare si at du lurer på om han har det bra og om han koser seg på turen.

Jeg tipper han tar kontakt så snart han har mulighet! Kanskje han sender en mail i løpet av natten? Hvis ikke må du ikke tro at det er noe galt! Det er nok bare tilgangen til mail som er dårlig.

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen!

Nok en ny dag, og ingen mail har kommet ennå. Jeg krysser fingrene for at det dukker opp en mail i løpet av dagen. Det MÅ det vel gjøre? Som sagt hvis ikke så er det hvertfall 1 uke til jeghørernoe fra ham siden han skal på nok en utflukt. Han sa selv at han reiste til Cusco i går, men jeg tror han har tatt feil av dagene og at han reiser i dag (etter det jeg klarer å lese ut ifra reiseplanen hans som han la igjen hjemme). Så hvis jeg har rett så kan det ennå komme en mail i dag.

Ute skinner sola fra skyfri himmel, endelig! :) Så i dag blir det nok eksamenslesning ute tenker jeg!

Ellers er dette en effektiv slankekur, og jeg er nå lettere en jeg har vært på 2 år (og jeg som var tynn fra før av).

Jeg skriver mer senere, skal opp og spise frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Skjønner at du har noen vanskelige dager akkurat nå.

Det hadde nok vært mye bedre om han hadde tatt opp det der med samlivsbrudd og flytting etter ferien sin synes jeg. Han måtte jo vite hvor tøfft det ble for deg å få en sånn beskjed rett før han dro vekk en hel mnd.

men kanskje trengte han å få sagt det ikke vet jeg.

Men jeg skjønner jo at du blir engstelig når du ikke hører fra han. Men det er kanskje vanskeligere enn han trodde å få sendt deg mailer og beskjeder. Det har jeg opplevd selv på tur, at jeg ikke har klart å gi beskjeder når jeg skulle og slikt.

Håper du klarer å slappe av litt også nå når han er vekke og kanskje bruke tiden på deg selv.Ofte kan det være godt også å kjenne at man virkelig savner partneren sin.Man har jo lett for å ta hverandre for gitt etterhvert som tiden går og forholdet har vart lenge.

Du hører nok fra han om ikke lenge tipper jeg.

Ha en fin dag!

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok!

Jeg orker snart ikke mer. Jeg er så deprimert og utkjørt at jeg aldri har kjent på maken! :tristbla: Tårene triller og eksamen er en glemmesak. :grine: Jeg tenker negativt hele tiden, og har det helt jævlig!!!!!! Og jeg som trodde ting hadde ordnet seg da jeg pratet med ham på torsdag! :riste: Men neida, her kan han faenmeg ikke ta kontakt med meg for å si at han har kommet seg frem engang! :frustrert:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg føler jeg ikke orker mer nå... :grine: Skal jeg reise langt bort? Ikke sjekke mailen før han eventuelt kommer hjem? Pakke sakene hans? Flytte ut? :klø:

Jeg føler meg helt dårlig, og har null matlyst. Kanskje jeg må fortelle familien min alt snart? :hår: Det blir ikke noe bryllup, det blir ikke noe barnebarn, det blir ikke noe mer... :grine:

Jeg har ennå et lite hengende håp som holder meg oppe, og det er at han skriver til meg i dag, men jeg tviler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

Ville bare gi deg en :klem:

Og så vil jeg at du bestemmer deg for å være trist og lei - ETTER at du har fått kontakt med han igjen. Nå vet du ingenting vennen :klem: Det kan hende han er fortvilet for at omstendighetene gjør det vanskelig for han å få kontakt med deg.

.... Tålmodighet... bare litt til :sjenert: vet det er vanskelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...