Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Er litt i samme landskap med mysterier og mystiske ting og tidsreiser i "Out of Time"-serien til Monique Martin. Er i bok 4 nå. Har funnet mange gode serier der førsteboken er gratis.

Skulle si at denne har jeg visstnok allerede kjøpt! :) Men kanskje denne er noe for deg - er gratis og den første i en serie.

http://www.amazon.com/gp/aw/d/B005VTVE0U?pc_redir=1404652683&robot_redir=1

Anonymous poster hash: 34d46...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brudekisten av Unni Lindell var en opptur! Det var så spennende mot slutten at jeg måtte anstrenge meg for ikke å smugtitte på sidene foran..

Nå skal jeg begynne på Shantaram, men tenkte å parallellese den med en eller annen sommerpocket som er litt nettere å ha med seg i veska :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elantris - Brandon Sanderson (lydbok).

Og fortsatt Gardens of the Moon av Steven Erikson på kindle'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuse

Jeg er nettopp ferdig med Den usynlige broen av Julie Orringer. Skal nå i gang med bok nr 20 av Nattmannens datter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp begynt på Somrenes bok av Emylia Hall :)



Anonymous poster hash: 03973...c7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Earth Unaware. The first formic war" av Orson Scott Card.

Hvordan krigen mot de insectoide formics som er skildret i Enders Game begynte.

Det er en ganske god bok. Jeg liker å spekulere på hvordan menneseheten kan komme seg utover i solsystemet, og denne boken var midt i blinken sånn sett. Den begynner med en skildring av livet ombord på et gruveskip i Kuiper-beltet, med et mannskap på 90 menn, kvinner og barn. Det artigste var skildringen av hvordan dette fungerer sosialt. Skipet er organisert som en liten landsby i rommet, og alle andre lignende skip er på samme måten. For å holde genpoolen i bevegelse, er det etablert ganske sterke tabuer mot å innlede forhold på skipet (Det kalles "dogging" og er totalt forbudt) og en vesentlig del av handelen med andre skip dreier seg om ekteskap.

Dette skipet er det første som oppdager et enormt objekt som kommer inn mot solsystemet utenfor det ekliptiske planet mens det bremser ned fra nær lyshastighet og endrer retning..... Og stort lenger er ikke jeg kommet. Men det virker lovende.

And get this! Her treffer vi for første gang Mazer Rackham, maorien som var Ender Wiggins lærer på slutten av Enders Game. Mazer Rackham var for den første krigen mot insektene det Ender var for den siste, så jeg antar at vi får se mer til ham etter hvert.

The first formic war er en serie med bøker, for Orson Scott Card tror ikke på å bare skrive èn roman når han kan skrive en trilogi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg er akkurat ferdig med "The Rosie Project" som var faktisk veldig morsom - jeg ble hyggelig overrasket :) Nå leser jeg "The Shuddering" av Ania Ahlborn, som er en nokså klassisk grøsser, og vanligvis reagerer jeg ikke så mye på denslags, men jeg synes akkurat denne er ubeskrivelig creepy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lettlest krim på i en serie av Faye Kellerman som jeg drar med meg ut i sola, og en litt mindre lettlest, men desto bedre, krim av Peter Temple. Sannheten på iPad'en. Anbefaler sistnevnte forfatter!

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...