Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

The Red Planet, Robert Heinlein.

Egentlig en ungdomsbok, og en av de tidlige bøkene til Heinlein. Den har forøvrig en artig historie, siden den ble heftig sensurert før den ble utgitt første gang. Appendixet inneholder faksimiler av redaktørens massakrering av hele sider som ble bedømt som upassende. Her er det mye lettkledt ungdom som sover sammen med kjæledyra sine (i dette tilfellet et "martiansk rundhode"), alle går med våpen (pga noen plagsomme monstre som refererers til som "water seekers"), og det oppfordres til opprør mot autoriteter som lkolemyndigheter og kolonistyret på Mars (selv om DET er en klar referanse til den amerikanske revolusjonen).

Anyway, det er en ganske spenstig skildring av hvordan Mars kunne tenkes å være når man kommer ned på bakken og lever der, med eksotiske planter og dyr og enda mer eksotiske marsboere. Da tenker jeg på de innfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales på det varmeste!

Fikk startet så vidt på den i går. Og so far, so good. Har hørt flere anbefale denne, så gleder meg til å lese mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Space Cadet, Robert Heinlein. Det har demret for meg at jeg muligens lider av et Heinlein-underskudd, som har bygget seg opp over år. Men det er bedre nå. Kanskje jeg skal lese The Puppet Masters, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk startet så vidt på den i går. Og so far, so good. Har hørt flere anbefale denne, så gleder meg til å lese mer. :)

La oss håpe at du ikke blir skuffet, og at du leser Neverwhere etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harlan Coben: Dypt Savnet.

Elsker skrivestilen hans og hver gang jeg har begynt på en bok av ham går det ikke mer enn et par sider før jeg tenker at vi er bestevenner, boka og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat ferdig med Robin Hobb sin "Fool's Assassin", som er den første i den nye Farseer trilogien. En svært etterlengtet bok for min del, har ventet og håpet på en ny bok siden den siste kom for 11 år siden! Klarer ikke helt å bestemme hva jeg har lyst til å lese nå.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat begynt på Åndenes Hus av Isabel Allende. Denne er det mange som har anbefalt så den har jeg gledet meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden leser jeg Antonio Stradivari - His Life and Work (1644-1737) Skrevet av tre stykker fra Hill familien (W. Henry, Arthur og Alfred.)
Leser også boka Tenke, fort og langsomt av Daniel Kahneman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

A short history of nearly everytying av Bill Bryson, og The Hunger Games :P Leser ofte en fagbok og ren underholdning samtidig.



Anonymous poster hash: 1a2e4...d1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...