Gjest King James Skrevet 22. juli 2006 #401 Skrevet 22. juli 2006 Det er ikke religionen det er noe galt med .Det er menneskene som tolker religionene som det er noe galt med. Det er menneskene i religionene som er noe hærk. Noen av dem ikke alle. Dere må slutte og gi religionen skylla. Religionen er en tanke den ekeisterer bare fordi mennesker ønsker det. Det er mennesker som gjør alt det gale men de gjemmer seg bak religionen. Alle religioner forskynner 1 ting kjærlighet. Mens mennesket forskynner en annen,..,Hat. Som sakt det er ikke religionen det er noe galt med. Det er mennesket det er noe galt med
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 22. juli 2006 #402 Skrevet 22. juli 2006 Ja jeg tror faktisk jeg må ha det inn med teskje, for jeg klarer ikke å forstå det du skriver. Kan du svare konkret på hvordan "endetidsprofetiene passer inn med det som skjer idag"? Altså konkrete eksempler? Det er noe helhetelig ved det, som tar tid å skjønne, de enkle profetiene vil ikke-troende bare vri å vende på likavel, kan ikke huske hvor alt jeg har fått åpenbart står, men når jeg leser det skjønner jeg det, jeg ser stykkevis og delt, når vi samles vi som leser en del i bibelen, ser vi dette mer og mer. Det er utenfor emne dette her, vet om en tråd jeg skal fortsette om dette, jeg skal komme med konkrete eksempler, opplevelser som skjer idag som stemmer med dette, ved den åpenbarring Gud har gitt meg. Det som er veit du, jeg er et menneske som feiler, og åpenbarelsen jeg får kan være blandet med min kjødelige tankegang, derfor forteller jeg sånne åpenbarelser heller mer hos de som leser og tror på bibelen, for er vi flere, vil Jesus rense vekk kjødelige tanker. Men profetiene er for alle å lese. Gå inn her å se hva andre kristne har skrevet om profetiene www.profetier.com Husk vi er mennesker som feiler, men Gud lot sitt Ord være ren og ufeilbarlig. Jesus er grunnmuren vi bygger vår tro på.
Midgard Skrevet 22. juli 2006 #403 Skrevet 22. juli 2006 Det er ikke religionen det er noe galt med .Det er menneskene som tolker religionene som det er noe galt med. Det er menneskene i religionene som er noe hærk. Noen av dem ikke alle. Dere må slutte og gi religionen skylla. Religionen er en tanke den ekeisterer bare fordi mennesker ønsker det. Det er mennesker som gjør alt det gale men de gjemmer seg bak religionen. Alle religioner forskynner 1 ting kjærlighet. Mens mennesket forskynner en annen,..,Hat. Som sakt det er ikke religionen det er noe galt med. Det er mennesket det er noe galt med ← Vel joda.. klart det er menneskene. Det finnes ingen andre dyr så lar seg så lett påvikre som menneskene.. Og ja ikkje alle er like "idioter", men det er fortsatt religion som gjør dem til noen "zombier" uten mulighet eller vilje til å tenke selv. Eg prater nå fundamentalisme, heldigvis er ikkje alle religiøse i denne kategorien, men noen ganger blir eg bare skremt over tankegangen til folk. Om alle religioner forkynner bare en ting kjærlighet.. Hvorfor er det da religion som i bunn å grunn er årsak til krig å fanskap. (tar du også med olje, trur eg vi dekker det meste av konflikter i senere tid) Ikkje at eg har lest så mykje i bibelen eller koran, men noe har eg fått med meg.. Det er ikkje bare kjærlighet i dæm. Koranen (som jeg har forstått det) direkte oppfordrer til drap på ikke muslimer. Sharia-lovene som er fra koranen og gir ikkje mye rom for kjærlighet spørr du meg.. Men mulig at andre definere kjærlighet annerledes.. M.
Gjest King James Skrevet 22. juli 2006 #404 Skrevet 22. juli 2006 La meg spør deg om en ting. Et helt hypotetisk spørsmål. La oss si at det bare fantes religion ikke menneske. Ville det da vert krig ? Hva om det bare hadde vert mennesker og ikke religion ville det vert fredelig ? men for og si det rett ut. Det er like idiotisk og gå i krig i religionen navn som det er og forsvare det onde mennesker gjør ved og skylle på religionen. Du kan ikke gi en tanke som det religionen er skyllen for det vi gjør. I bunn og grunn så er religionen blitt formet til og bli det mennesket ønsker fra og vere det det de som startet dem. Mennesket har formet Jesus budskap om kjærlighet og likhet til hat og rasisme. Man har formet alle de stores ord om kjærlighet til hat til krig og elendighet. Mennesket har skyllen i det onde. Ikke religionen. Religionen er blitt noe mennesker kan skylle på når noe ond skjer men de vet at de selv har all skyll
T.S Skrevet 22. juli 2006 #405 Skrevet 22. juli 2006 Ja jeg tror faktisk jeg må ha det inn med teskje, for jeg klarer ikke å forstå det du skriver. Kan du svare konkret på hvordan "endetidsprofetiene passer inn med det som skjer idag"? Altså konkrete eksempler? ← når man leter etter noe bestemt, så finner man det. Slik har det vært alle de andre gangene dommedag har blitt varslet også.
KR-øst Skrevet 22. juli 2006 #406 Skrevet 22. juli 2006 Kjenner man til afrikansk historie, så ser man at vold ikke er noe nytt f eks... Der har de så lenge man har oversikt over at det har vært lemmeleting, krig og konflikter. ← Så du mener at elendigheten ikke kan øke her i Norge i dag, fordi det er og har vært så ille i Afrika? Klarere dere ikke å åpne øynene og se hva som skjer her i landet? Det er faktisk norske tilstander jeg skriver om.
KR-øst Skrevet 22. juli 2006 #407 Skrevet 22. juli 2006 No var det ikkje bare Norge isolert sett at det ble diskutert men likevel. Vi i Norge har vel heller aldri vorre mer fredelig enn det vi er no. Det er dog ei stund sia vi holdt på med blodhevn å slikt. Men basere du utsagnet på det du leser i avisen og ser på nyheten uten å det heletatt reflektere over medienes fremstilling nå og tidligere så e det klart du syns at det e mere vold nå. For 100 år siden, viste man knapt hva som skjedde utenfor låvedåra.. Nå i dag vet vi ka som skjer i så godt som hver en låve. Ta også å les denne, Å se va mediene selv mener.. http://www.dagbladet.no/kultur/2003/10/15/380988.html ← Her har vi det igjen, det sammenlignes med kriger. Og du nevner tilstander i Norge for 100 år siden, det er ikke dette tidspunktet jeg sammenlikner med. Hvor mange mord tror du det skjedde her i landet for 50 år siden? Vi hørte faktisk om at det skjedde mord i Amerika på denne tiden, men dette var bare et sjelden unntak her i landet. I dag er det ingen sjeldenhet. Vi hører om mord i Norge nesten hver eneste dag, til tider. Menneskene som lever i samme samfunn her i lander er blitt mye mer voldelige mot hverandre i dag enn for bare 10 år siden. Det er dette jeg prøver å forklare dere, som tydeligvis ikke hverken ser eller hører om det som skjer i dagens Norge.
T.S Skrevet 22. juli 2006 #408 Skrevet 22. juli 2006 Så du mener at elendigheten ikke kan øke her i Norge i dag, fordi det er og har vært så ille i Afrika? Klarere dere ikke å åpne øynene og se hva som skjer her i landet? Det er faktisk norske tilstander jeg skriver om. ← vet ikke hvorfor jeg gidder men......... Du har skrevet om verden.
KR-øst Skrevet 22. juli 2006 #409 Skrevet 22. juli 2006 Siden det tydeligvis er noen her som kjenner bibelen godt, kan dere ikkje forklare meg hvorfor det er to forskjellige skapelsesfortellinger i den. Hvilken er rett og hvorfor ?? Da de er forskjellig må det enten være en gal og en rett, eller at begge to er feil, ikkje sant ?? M. ← Det står bare om en skapelse i Bibelen. Dette har jeg gjort rede for tidligere. Hva får deg til å tro at det er to?
KR-øst Skrevet 22. juli 2006 #410 Skrevet 22. juli 2006 vet ikke hvorfor jeg gidder men......... Du har skrevet om verden. ← Ok, så har jeg skrevet om Verden, men det gjelder for det samme tidsrommet, og det skjer nok det samme overalt som i Norge. Men du ser vel ikke det som skjer i dag i forhold til det som skjedde for 5, 10, 15 år siden?
T.S Skrevet 22. juli 2006 #411 Skrevet 22. juli 2006 Ok, så har jeg skrevet om Verden, men det gjelder for det samme tidsrommet, og det skjer nok det samme overalt som i Norge. Men du ser vel ikke det som skjer i dag i forhold til det som skjedde for 5, 10, 15 år siden? ← Nei, jeg ser bare at historien er dynamisk, og at det har vært mye vold på jorden før også...
punktom Skrevet 23. juli 2006 #412 Skrevet 23. juli 2006 (endret) Her har vi det igjen, det sammenlignes med kriger. Og du nevner tilstander i Norge for 100 år siden, det er ikke dette tidspunktet jeg sammenlikner med. Hvor mange mord tror du det skjedde her i landet for 50 år siden? ← Gj.snitt 1960-1970: 11.1 pr. år. Korrigert for befolkning: 13 Gj.snitt 1970-1980: 21.9 pr. år Korrigert for befolkning: 24 Gj.snitt 1980-1990: 40.3 pr. år Korrigert for befolkning: 43 Gj.snitt 1990-2000: 37.4 pr. år Korrigert for befolkning: 38 Gj.snitt 2000-2005: 41.8 pr. år ssb.no Det er dette jeg prøver å forklare dere, som tydeligvis ikke hverken ser eller hører om det som skjer i dagens Norge. Vi ser virkeligheten krøst, så ja, den er nok annerledes enn fantasien din. Hvor mange drap trodde du skjedde i Norge i året? Noen par hundre? Tusen? Endret 23. juli 2006 av punktom
Loomy Skrevet 24. juli 2006 #413 Skrevet 24. juli 2006 Det står bare om en skapelse i Bibelen. Dette har jeg gjort rede for tidligere. Hva får deg til å tro at det er to? Nå er det vel ikke meg du spør, men jo det står to. Bibelens to skapelsesfortellinger I Bibelens skaper faktisk Gud mennesket to ganger, først i kapittel 1 hvor han skaper både mann og kvinne i sitt eget bilde (1.Mos 1,27), deretter i annet kapittel hvor han skaper mannen (hebr: Adam) av jord (hebr: adama)(1.Mos 2,7) og litt senere skaper han så kvinnen av mannens ribbein (1.Mos 2,22). Et kuriosum er jo at i første kapittel skapes menneskene etter dyrene, i det annet kapittel blir menneskene skapt før dyrene. http://www.bandoli.no/norsk/sumererne.htm
Gjest Miloine Skrevet 24. juli 2006 #414 Skrevet 24. juli 2006 Ingen Gud bare er Gud er ikke skapt Gud er ← Mulig det du, men hvor kommer han fra og fra hvem?
punktom Skrevet 24. juli 2006 #415 Skrevet 24. juli 2006 Mulig det du, men hvor kommer han fra og fra hvem? ← Jeg tror du misforsto gjesten. Har har jeg gjort det tydligere med litt tegnsetting. Ingen Gud bare er. Gud er ikke. skapt Gud er.
razmatazz Skrevet 24. juli 2006 #416 Skrevet 24. juli 2006 Jeg tror du misforsto gjesten. Har har jeg gjort det tydligere med litt tegnsetting. Ingen Gud bare er. Gud er ikke. skapt Gud er. ←
Midgard Skrevet 25. juli 2006 #417 Skrevet 25. juli 2006 Hvorfor har jeg ikkje sett dette før.. Eg har jo lenge påstått at evolusjonsteorien er bedre bevist en gravitasjonen, hvorfor angriper ikkje kreasjonistene den.. Vel, de gjør det.. Evangelical Scientists Refute Gravity With New 'Intelligent Falling' Theory http://www.theonion.com/content/node/39512 Ka ska man si til dette.. Nei til tyngdekraften, det er Gud vilje at hammern min skulle treffe deg i hodet ?? M.
KR-øst Skrevet 28. juli 2006 #418 Skrevet 28. juli 2006 Nå er det vel ikke meg du spør, men jo det står to. http://www.bandoli.no/norsk/sumererne.htm ← At det står om skapelsen i to forskjellige versjoner, betyr ikke at det er to forskjellige beretninger som ikke harmonerer med hverandre. Hvis en tolker det dithen at det er to skapelser, så må en også tolke det dithen at Gud skapte to Adam-er. Når det står i 1 Mos 1,27: Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, til mann og kvinne skapte han dem, så er dette helt riktig, selv om han tok et ribben fra Mannen og skapte kvinnen. Hvorfor henge seg på disse som prøver å finne skjevheter ved alt i Bibelen? Og hvor ser du at menneskene er født før dyrene? I min Bibel står følgende: 1 Mos 2,19: Gud Herren hadde formet av jord alle markens dyr og alle himmelens fugler. Og han førte dem mennesket for å se hva han ville kalle dem. Altså var dyrene allerede skapt da Gud skapte Adam.
BMD Skrevet 2. august 2006 #419 Skrevet 2. august 2006 (endret) 15 Så tok Herren Gud mannen og satte ham i Eden til å dyrke og passe hagen. 16 Og Herren Gud gav mannen dette påbud: «Du kan spise av alle trærne i hagen. 17 Men treet som gir kunnskap om godt og ondt, må du ikke spise av; for den dagen du spiser av det, skal du dø.» 18 Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like.» 19 Og Herren Gud tok jord og formet alle dyrene på marken og alle fuglene under himmelen, og han førte dem til mannen for å se hva han ville kalle dem. Det navnet mannen gav hver levende skapning, det skulle den ha. 20 Så satte mannen navn på alt feet, alle fuglene under himmelen og alle ville dyr i marken. Men for seg selv fant mannen ingen hjelper som var hans like. 21 Da lot Herren Gud en dyp søvn komme over mannen. Og mens han sov, tok han et av hans ribben og fylte igjen med kjøtt. 22 Av det ribbenet Herren Gud hadde tatt fra mannen, bygde han en kvinne, og han førte henne bort til ham.Nå skal jeg ikke påstå at jeg er bibelekspert, men slik jeg leser det, står det at mannen ble skapt først, så dyrene og til slutt kvinnen. Uten at det egentlig plager meg hvorvidt rekkefølgen var sånn eller slik. Da plager det meg mer det med: "Men treet som gir kunnskap og godt og ondt, må du ikke spise av; for den dagen du spiser av det, skal du dø." Det synes jeg virker unødvendig. Dessuten trodde jeg det skulle være stor bokstav etter semikolon. Gj.snitt 1960-1970: 11.1 pr. år. Korrigert for befolkning: 13 Gj.snitt 1970-1980: 21.9 pr. år Korrigert for befolkning: 24 Gj.snitt 1980-1990: 40.3 pr. år Korrigert for befolkning: 43 Gj.snitt 1990-2000: 37.4 pr. år Korrigert for befolkning: 38 Gj.snitt 2000-2005: 41.8 pr. år ssb.noDETTE er interessant. 3 ganger så mange drap per innbygger på 90-tallet som på 60-tallet. Det er nok ikke tilfeldig. Endret 2. august 2006 av BMD
RPM Skrevet 3. august 2006 #420 Skrevet 3. august 2006 Svar: Regner med at du da tenker på 1.Mosebok, der det står at dyrene ble skapt først, deretter Adam og Eva. Men i kapitel 2 står det at Adam ble skapt først, så dyrene og til slutt Eva. Dette er jo motstridende. Men det er likevel enkelt å forklare. 1.Mosebok handler om skaperverket, og mennesket kommer til slutt. Kapitel 2 handler om mennesket. I dette kapitelet går en gjennom skaperverket sett fra menneskets synspunkt. Det er helt normalt ved hebraisk fortellerteknikk, at et emne først forklares den ene veien, og så den andre. Det skjer ofte at en tekst som er forklart den ene veien, deretter blir forklart baklengs. Godt nok svar for meg, et kapittel, og som er det første i bibelen forteller om hele skapelsen, hvor menneske er det Gud skaper i sitt eget bilde, og setter ham til å råde over alt det andre Gud har skapt på jorden. Synes ikke vi skal gjøre Gud så liten at skapelsen skjedde gjennom evolusjon, da er jo Han lite mektig om det er den evolusjon darwinister taler om. Vi skaper jo selv fantastiske bygninger, duppeditter og underverk, av det som allerede er skapt. Vi er skapt i Hans bilde, skapt til å skape, så kom ut av skapet og tro på Gud, så vil Han vise deg himmelske kakestykker og la deg drikke himmelsk vin. Stor er Hans nåde, mektig til å tilgi alle synder som har blitt begått, for at alle skal kunne bli frelst, og la Gud lede deg til virkelig frihet. Det finnes ikke ondt i det Jesus viste oss hvem Gud var. Mine egne ord om Gud er at "Han hater deg ikke for å feile, men elsker deg for å prøve". Egentlig noe jeg hørte Marge si til Homer i Simplesons.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå