Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så du tror ikke de har eksistert?

KR-Øst høres ut som et forumtroll som sier slike ting for å trekke opp folk. Han har tydelig gjort en god jobb på denne tråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
KR-Øst høres ut som et forumtroll som sier slike ting for å trekke opp folk. Han har tydelig gjort en god jobb på denne tråden.

Har nevnt det selv tidligere ...

• 3 uker senere...
Skrevet

Mennesker har noe som heter piloereksjon. Et annet navn er gåsehud.

Det som skjer er at hårene på kroppen reiser seg når vi fryser. Grunnen til det er at man da kan få mer luft mellom hårene, og da blir varmere.

Det fungerer bare dersom man har pels....

For meg viser dette at vi har hatt pels før.

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Vi har ikke hatt pels før tror jeg, Gud skapte oss hårløse, vi trengte det ikke fordi vi kunne kle oss, det er forskjell på hårvekst hos mann og kvinne for Gud så det best sånn. Tror jeg!! I skaperfortellingen, fortelles det om en hurtigskapelse, det samme mennesket som ble formet av jord før det blåst livsånde i Ham, er Adam, det første mennesket, av jord er vi skapt, til jord skal vi bli. Men denne livsånden ble forpestet av syndefallet, noe jeg bibelen kaller arvesynd, dette er det livet som går igjen fra generasjon til generasjon. Men Jesus kom med fornyelsen, og døde for oss alle, tok på seg straffen, for at vi igjen skulle få leve med Gud, og ikke dø ut.

Skrevet
Vi har ikke hatt pels før tror jeg, Gud skapte oss hårløse, vi trengte det ikke fordi vi kunne kle oss, det er forskjell på hårvekst hos mann og kvinne for Gud så det best sånn. Tror jeg!! I skaperfortellingen, fortelles det om en hurtigskapelse, det samme mennesket som ble formet av jord før det blåst livsånde i Ham, er Adam, det første mennesket, av jord er vi skapt, til jord skal vi bli. Men denne livsånden ble forpestet av syndefallet, noe jeg bibelen kaller arvesynd, dette er det livet som går igjen fra generasjon til generasjon. Men Jesus kom med fornyelsen, og døde for oss alle, tok på seg straffen, for at vi igjen skulle få leve med Gud, og ikke dø ut.

RPM, dette forklarte ikke funksjonen til piloereksjon på mennesker.

Gjest Gjest_morten_*
Skrevet
RPM, dette forklarte ikke funksjonen til piloereksjon på mennesker.

Nei det e sikkert.. Men det forklarer hvorfor menn har mere hår enn kvinner. Vi e tydeligvis dårligere til å kle oss. hahaha

Gjest Gjest_Morten_*
Skrevet

Forresten, siden du gir oss en orginal forlkaring på at vi ble "skapt uten pels". Kan du også forklare hvorfor vi har blindtarm, mandler og halebein ?? Vi treng dem jo ikkje

Morten

Gjest Miloine
Skrevet

Hvem skapte Gud?

Det lurer jeg mere på faktisk!

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet
Kan du også forklare hvorfor vi har blindtarm, mandler og halebein ?? Vi treng dem jo ikkje

Hadde vi bruk for blindtarm og mandler før da? og halebein, mener du å påstå at vi hadde hale og en dag vi ikke trengte den forsvant den over tid?? Finnes jo noen idag som har hale, som har tolv fingre to hoder. Et resultat av syndefallet, sykdom. Man er ganske normal om man er unormal, men i bunn og grunn er mennesket, to armer, to bein, ti fingre og ti tær,en kropp, og et ansikt med en nese, to ører to øyne, og en munn. Vi kommer i forskjellige former og fasonger, blandet med personlighet, så blir vi ganske unike.

Når vitenskapen skiller mellom teorier og sannhet, da vil jeg tro. Men den teorien om at vi ble homo sapiens for trehundretusen år siden, og da begynte vi med å åpne for åndelig tilbedning, viser til vitenskap basert på at Gud ikke finnes, vitenskapsfolkene lager historien om hvordan vi ble til, en historie full av hull og fri fantasi de kan lure en hel flokk med. Var de der da alt ble til, har de vært her siden tidenes morgen?? Jeg misliker de viteskapsfolkene, for historien gjør ikke menneskeheten noe godt.

Siden jeg ble født inn i denne verden, er jeg oppdratt og kastet hit og dit, med forskjellige lærdommer om hva vi er. Har en teori om vi har forverret oss i vondskap, og det er fordi vi tar oss lærdommer, alt etter hva vi lyster etter, og desse lærdommene erstatter Gud som har skapt himmelen og jorden og alt som er i det.

Og finnes det forskjellige troer på Gud, så vil jeg si løgnen har sin tid, men sannheten er evig.

Skrevet

Når vitenskapen skiller mellom teorier og sannhet, da vil jeg tro. Men den teorien om at vi ble homo sapiens for trehundretusen år siden, og da begynte vi med å åpne for åndelig tilbedning, viser til vitenskap basert på at Gud ikke finnes, vitenskapsfolkene lager historien om hvordan vi ble til, en historie full av hull og fri fantasi de kan lure en hel flokk med. Var de der da alt ble til, har de vært her siden tidenes morgen?? Jeg misliker de viteskapsfolkene, for historien gjør ikke menneskeheten noe godt.

Det er jo de gamle skapelsesberetningene som er full av hull og fri fantasi. Det disse vitenskapsmennene gjør er å fortsette å søke etter gud, og meningen med det hele. Det vitenskapen heller baserer seg på er at mennesket ikke er midtpunktet, og at alt er skapt for oss. Slik som mange narsisister hevder og tror. Du kan heller si de er med på å omdefinere troen, enn at de jobber mot den.

Eller har du en forklaring på hvorfor vi har piloereksjon, mandler, blindtarm og halebein? Kom gjerne med dem. Jeg venter i spenning.

Siden jeg ble født inn i denne verden, er jeg oppdratt og kastet hit og dit, med forskjellige lærdommer om hva vi er. Har en teori om vi har forverret oss i vondskap, og det er fordi vi tar oss lærdommer, alt etter hva vi lyster etter, og desse lærdommene erstatter Gud som har skapt himmelen og jorden og alt som er i det.

Faktisk så tyder alt på at vi var mer voldelige før enn nå. Dette fordi vi tar til oss lærdom og innser at alle mennsker er like mye verdt.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvem skapte Gud?

Ingen Gud bare er Gud er ikke skapt Gud er

Gjest Gjest_Morten_*
Skrevet
--Snapp---

Finnes jo noen idag som har hale, som har tolv fingre to hoder. Et resultat av syndefallet, sykdom. Man er ganske normal om man er unormal, men i bunn og grunn er mennesket, to armer, to bein, ti fingre og ti tær,en kropp, og et ansikt med en nese, to ører to øyne, og en munn. Vi kommer i forskjellige former og fasonger, blandet med personlighet, så blir vi ganske unike.

---snapp---

Har en teori om vi har forverret oss i vondskap, og det er fordi vi tar oss lærdommer, alt etter hva vi lyster etter, og desse lærdommene erstatter Gud som har skapt himmelen og jorden og alt som er i det.

Og finnes det forskjellige troer på Gud, så vil jeg si løgnen har sin tid, men sannheten er evig.

haha.. korr skal eg begynne.. Vel ka eg meine e ikkje relevant eg spurte deg korfor vi ALLE MENNESKER (ikkje de med missdanelser) har organer som er totalt uten funksjon. ??

Er det ikkje slik at du forsto spørsmålet helt greit, men da du ikkje har noe svar måtte du gå i strupen på noe helt anna, sånn bare for at du får sagt nokka.

Så dumt at du missliker vitenskapsfolk det må du huske neste gang du e på sykehuset.

Dessuten så trur eg du må finne noe mere flesk på den teorien din. Du vil da finne ut at det er betrakelig mindre vold i no enn før selv utført Guds navn.. Ikke en gang en tid med Bush greier å forandre det (ikkje enda i allefall). Eller vil du påstå at korstogene var en go handling..

Morten

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet
haha.. korr skal eg begynne.. Vel ka eg meine e ikkje relevant eg spurte deg korfor vi ALLE MENNESKER (ikkje de med missdanelser) har organer som er totalt uten funksjon. ??

Din tro er basert på at dette er evolusjonen som ikke har fått vekk. Min tro er Gud har skapt oss uten form for evolusjon som darwinister tilsier, hvorfor vi har desse organene kan jeg bare ikke forklare, jeg var ikke med i skapelsen. Har vi bruk for hår på hodet da??

Og mobb så mye dere vil om de som tror Gud har skapt alt dette for oss, ikke noe narsisisme det. Viser bare til kjærlighet mellom Gud og mennesker det.

Og det var vitenskapsmenn som laget desse historiene utifra evolusjonsteorier jeg misliker. For meg viser ikke piloereksjonen at vi har hatt pels før.

Det er visst forskjellig syn på hvor onde vi mennesker er idag og før, jeg mener at roten av ondskapen er i ferd med å vise seg mer, ikke ønsker jeg det, ikke ønsker jeg å oppleve det, men hva kan jeg gjør, jeg gjør det som har blitt gjort meg, forkynne evangeliet, for det hjalp meg. Synes jeg har bedret meg i å gjøre godt, ikke fordi det er en lov som sier jeg skal gjøre, men jeg har en god tro.

At korstogene var noe godt, vet jeg ikke, drapene samsvarte ikke med hva Jesus sa vi skull gjøre, og det er det jeg tro på.

Skal ikke si at det ikke kommer noe godt ut av media og kommunikasjonsteknologi, vi lærer sannheten å kjenne meget mye raskere, og vi skjønner mer helheten i hva bibelen sier, og Gud for meg syner seg mer, lærer Gud å kjenne mye gjennom bibelen, og ved å se Ham i skapelsen, blir Han levende for meg, full av kjærlighet, og vil at jeg skal ha det bare bra, og at Han er der for meg.

Jeg tror at Gud vil mennesker bedre enn dette livet her, det er nydelig alt Han har skapt, men døden og synden er her, jeg kan ikke se for meg, en verden utenom denne uten at en detalj vil ødelegge en annen, men Gud forbereder en ny verden hvor djevelen ikke lenger forpester oss, og Han begynner allerede når vi blir født på denne jord.

Måten jeg trenger Gud på, gjør at jeg mener vi alle trenger Gud.

Da førte de mannen som hadde vært blind, til fariseerne. Det var sabbat den dagen Jesus hadde laget til leire og åpnet øynene hans. Også fariseerne spurte hvordan han var blitt seende. Han svarte: «Han la leire på øynene mine, jeg vasket meg, og nå ser jeg.» Da sa noen av fariseerne: «Denne mannen er ikke fra Gud siden han ikke holder sabbaten.» Andre sa: «Hvordan kan et syndig menneske gjøre slike tegn som han?» Det ble uenighet blant dem om dette. Da spurte de igjen ham som hadde vært blind: «Hva mener du om ham, siden han har åpnet øynene dine?» Han svarte: «Han er en profet.»

Jødene ville ikke tro at han hadde vært blind og nå kunne se. Derfor tilkalte de foreldrene til ham som hadde fått igjen synet, og spurte dem: «Er dette deres sønn, han dere sier er født blind? Hvordan er det gått til at han kan se?» Foreldrene svarte: «Vi vet at dette er vår sønn, og at han er født blind. Men hvordan det er gått til at han nå kan se, det vet vi ikke, og heller ikke vet vi hvem som har åpnet øynene hans. Spør ham selv, han er gammel nok til å svare for seg.» Foreldrene sa dette fordi de var redde for jødene. Jødene hadde alt bestemt at den som bekjente at Jesus var Messias, skulle utstøtes av synagogen. Derfor sa foreldrene hans: «Han er gammel nok, spør ham selv.»

For annen gang kalte de til seg ham som hadde vært blind, og sa til ham: «Gi Gud æren! Vi vet at dette mennesket er en synder.» Han svarte: «Om han er en synder, det vet jeg ikke. Men dette vet jeg: Jeg var blind, og nå ser jeg.» «Hva gjorde han med deg, hvordan åpnet han øynene dine?» spurte de. «Jeg har jo allerede sagt det, og dere ville ikke høre på meg,» sa han. «Hvorfor vil dere høre det nå igjen? Vil kanskje dere også bli hans disipler?» Men de skjelte ham ut og sa: «Du er hans disippel, vi er disipler av Moses. Vi vet at Gud har talt til Moses, men vi vet ikke hvor dette mennesket er fra.» Han sa: «Det er da merkelig at dere ikke vet hvor han er fra, enda han har åpnet øynene mine. Vi vet at Gud ikke hører på syndere, men bare på den som er gudfryktig og gjør hans vilje. Så lenge verden har stått, har ingen hørt om at noen har åpnet øynene på en som er født blind. Var ikke denne mannen fra Gud, kunne han ikke gjøre noe.» «Du er født som en synder tvers igjennom, og du vil belære oss?» sa de. Så kastet de ham ut.

Joh9.13-34

Men nå er vi gjort syndfrie fordi Jesus tok på seg all vår synd da Han døde på korset. Og Gud vil igjen lytte til oss. For vi har mye å si til Ham, og Han til oss.

Skrevet
Din tro er basert på at dette er evolusjonen som ikke har fått vekk. Min tro er Gud har skapt oss uten form for evolusjon som darwinister tilsier, hvorfor vi har desse organene kan jeg bare ikke forklare, jeg var ikke med i skapelsen. Har vi bruk for hår på hodet da??

Og mobb så mye dere vil om de som tror Gud har skapt alt dette for oss, ikke noe narsisisme det. Viser bare til kjærlighet mellom Gud og mennesker det.

Og det var vitenskapsmenn som laget desse historiene utifra evolusjonsteorier jeg misliker. For meg viser ikke piloereksjonen at vi har hatt pels før.

Det er visst forskjellig syn på hvor onde vi mennesker er idag og før, jeg mener at roten av ondskapen er i ferd med å vise seg mer, ikke ønsker jeg det, ikke ønsker jeg å oppleve det, men hva kan jeg gjør, jeg gjør det som har blitt gjort meg, forkynne evangeliet, for det hjalp meg. Synes jeg har bedret meg i å gjøre godt, ikke fordi det er en lov som sier jeg skal gjøre, men jeg har en god tro.

At korstogene var noe godt, vet jeg ikke, drapene samsvarte ikke med hva Jesus sa vi skull gjøre, og det er det jeg tro på.

Skal ikke si at det ikke kommer noe godt ut av media og kommunikasjonsteknologi, vi lærer sannheten å kjenne meget mye raskere, og vi skjønner mer helheten i hva bibelen sier, og Gud for meg syner seg mer, lærer Gud å kjenne mye gjennom bibelen, og ved å se Ham i skapelsen, blir Han levende for meg, full av kjærlighet, og vil at jeg skal ha det bare bra, og at Han er der for meg.

Jeg tror at Gud vil mennesker bedre enn dette livet her, det er nydelig alt Han har skapt, men døden og synden er her, jeg kan ikke se for meg, en verden utenom denne uten at en detalj vil ødelegge en annen, men Gud forbereder en ny verden hvor djevelen ikke lenger forpester oss, og Han begynner allerede når vi blir født på denne jord.

Måten jeg trenger Gud på, gjør at jeg mener vi alle trenger Gud.

Da førte de mannen som hadde vært blind, til fariseerne.  Det var sabbat den dagen Jesus hadde laget til leire og åpnet øynene hans.  Også fariseerne spurte hvordan han var blitt seende. Han svarte: «Han la leire på øynene mine, jeg vasket meg, og nå ser jeg.»  Da sa noen av fariseerne: «Denne mannen er ikke fra Gud siden han ikke holder sabbaten.» Andre sa: «Hvordan kan et syndig menneske gjøre slike tegn som han?» Det ble uenighet blant dem om dette.  Da spurte de igjen ham som hadde vært blind: «Hva mener du om ham, siden han har åpnet øynene dine?» Han svarte: «Han er en profet.»

Jødene ville ikke tro at han hadde vært blind og nå kunne se. Derfor tilkalte de foreldrene til ham som hadde fått igjen synet,  og spurte dem: «Er dette deres sønn, han dere sier er født blind? Hvordan er det gått til at han kan se?» Foreldrene svarte: «Vi vet at dette er vår sønn, og at han er født blind.  Men hvordan det er gått til at han nå kan se, det vet vi ikke, og heller ikke vet vi hvem som har åpnet øynene hans. Spør ham selv, han er gammel nok til å svare for seg.»  Foreldrene sa dette fordi de var redde for jødene. Jødene hadde alt bestemt at den som bekjente at Jesus var Messias, skulle utstøtes av synagogen.  Derfor sa foreldrene hans: «Han er gammel nok, spør ham selv.»

For annen gang kalte de til seg ham som hadde vært blind, og sa til ham: «Gi Gud æren! Vi vet at dette mennesket er en synder.»  Han svarte: «Om han er en synder, det vet jeg ikke. Men dette vet jeg: Jeg var blind, og nå ser jeg.»  «Hva gjorde han med deg, hvordan åpnet han øynene dine?» spurte de.  «Jeg har jo allerede sagt det, og dere ville ikke høre på meg,» sa han. «Hvorfor vil dere høre det nå igjen? Vil kanskje dere også bli hans disipler?»  Men de skjelte ham ut og sa: «Du er hans disippel, vi er disipler av Moses.  Vi vet at Gud har talt til Moses, men vi vet ikke hvor dette mennesket er fra.»  Han sa: «Det er da merkelig at dere ikke vet hvor han er fra, enda han har åpnet øynene mine.  Vi vet at Gud ikke hører på syndere, men bare på den som er gudfryktig og gjør hans vilje.  Så lenge verden har stått, har ingen hørt om at noen har åpnet øynene på en som er født blind.  Var ikke denne mannen fra Gud, kunne han ikke gjøre noe.»  «Du er født som en synder tvers igjennom, og du vil belære oss?» sa de. Så kastet de ham ut.

Joh9.13-34

Men nå er vi gjort syndfrie fordi Jesus tok på seg all vår synd da Han døde på korset. Og Gud vil igjen lytte til oss. For vi har mye å si til Ham, og Han til oss.

er det meningen at vi skal lese igjennom HELE posten??

Skrevet (endret)

Nei strengt tatt så har det også liten funksjon nå. Så hvorfor ville Gud skape så lite perfekte vesner, vesner som ikke kan leve uten en symbiose med bakterier og andre mikroorganismer som lever i og på kroppen vår. Hvorfor valgte gud denne kompliserte måten å skape oss på?

Hvis man velger å tro at verden er skapt for oss mennesker så har man et narsissistisk syn på skapelsen og livet. Og det er jo bare et menneske som kan tro at alt er skapt for oss. Nok et argument for at skapelsesberetningen er skrevet av mennesker.

Det er visst forskjellig syn på hvor onde vi mennesker er idag og før, jeg mener at roten av ondskapen er i ferd med å vise seg mer, ikke ønsker jeg det, ikke ønsker jeg å oppleve det, men hva kan jeg gjør, jeg gjør det som har blitt gjort meg, forkynne evangeliet, for det hjalp meg.

Den viser seg ikke mer og mer, men faktisk mindre og midre. Det er bare det at du med ny teknologi er mer bevisst hva som skjer i verden. Men hadde du hatt den samme teknologien for å se hva som skjedde før, ville du vært enda mer skremt. Så du får heller relatere til den ondskapen Gud ser, og ikke den du ser. Og Gud så da all ondskapen som skjedde før og. En ondskap som passet bedre inn i bibelske profetier. Men likevel endte det ikke med en dommedag da, så hvorfor skal det ende med det nå. Nå som du ser mer av den?

Endret av punktom
Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Det har seg så at hele bibelen har et forunderlig sju-tallsmønster, for å vite om dette helt sant, må jeg ha en kunnskap som vil ta tid å lære, heldigvis er det andre "vitenskapsmenn" som ikke kan undrebygge denne påstanden, en påstand som baseres på enkel matematikk, og hebraisk og gresk språkkunnskap.

Vitenskapsmenn skriver også en skapelsesberetning da, men de bruker tid som deres skaper, noe som ikke er så usannsynlig siden tall er uendelig. Og tid forandrer så mangt.

Les du litt bibelen, håper jeg, for jeg leser da litt om vitenskap. Det er ikke forgjeves at du bærer på de orda som står i bibelen.

Det er vitenskapelig dokumentert at vi er forgjengelige, av kjøtt og blod.

Men har du tro i ånd, vet du den er evig. Gud er ånd, tro på Ham som er evig. Se hva fortidens menn har skrevet om Gud, før du lager deg en gud, de var nærmere den første skapelse enn vi var, nærmere skapelsen av himmel og jord, nærmere Gud, nærmere sannheten.

Eller du kan leve dine tilmålte år i forgjengelighet, uten å tro, og ikke ville tro på Gud.

I sodomi, synes jeg det har blitt verre her i verden, sikkert med mangfoldigheten av vi mennesker i verden som gjør at jeg synes det er mer forferdelig nå, kanskje verdenskriger er det som betyr krig, men det er mange små kriger rundt om, ikke krig mellom land, men mellom folkeslag, og borgerkriger.

For ikke å snakke om hva alle våpnene i verden kan gjøre med denne sarte lille jordkloden.

Hvorfor drepe noen i en buss, når de dreper seg med bomben de på seg. Hvorfor ikke detonere atombomben de kan trykke på når de finner ut de vil ta livet sitt.

Hvor galne vi kan bli når vi blir avslørt er individuelt, men se bare på de som har makt i fotballverdenen, når de blir avslørt tar de livet sitt.

Jeg sier det igjen, verden er syk, og trenger lege.

Herren er min lege, og Han vil være din også.

Skrevet

RPM, er du klar over at muslimene også finner magisk nummerologi i Koranen? Og slik jeg har erfart det er den viktigere for dem en for kristne. Og pyramidologien nærmest utelukkende er basert på magisk nummerologi i pyramidenes konstruksjon?

Nummerologi og å finne usannsynlige sammenhenger i kaos er veldig vanlig, og noe som mennesker har drevet med lenge. Bare tenk på de første som så dyr og guder i stjernene.

Ellers er syv et spesielt tall i mange kulturer og religioner. Mest sannsynlig er dette tallet spesielt da det er lik antallet himmellegemer i vårt solsystem som er synlig for det blotte øye (sola, månen, mars, venus, jupiter, saturn og merkur).

Og ja, jeg leser litt av bibelen. Det som skuffer meg når jeg leser den, er at kristendommen i dag mer er påvirket av Paulus tolkninger av hva Jesus angivelig har sagt til ham, enn hva Jesus selv angivelig har sagt i testamentene. Jesus ga jo troen tilbake til folket, men man kunne jo ikke styre folket med det, så da var det kjekt at Paulus kom på banen med utsagn som lettere kunne styre folk. Jeg tror ikke Jesus hadde satt pris på Paulus sine meninger. Men dette er det vanlige som skjer med profetene. Noen andre skriftlærde kommer etter dem, danner religioner og igjen er det intet nytt under solen. Muhammed ga også troen tilbake til folket, men alle vet jo at muslimer ikke akkurat er så uavhengig av skriftlærde, fatwaer og hadiths. Jeg tror også Muhammed ikke hadde vært så fornøyd over hvordan de skriftlærde klarte å forvrenge hva han sa etter hans død.

Skrevet
For meg viser ikke piloereksjonen at vi har hatt pels før.

Ok. Viser det at Gud ikke har gjort en særlig god jobb da?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Driver dere og diskuterer ENDA?

Jeg har gitt opp for ganske lenge siden. Var litt for slitsomt for meg :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...