Gå til innhold

Når vil Knerten komme??


magnhild

Anbefalte innlegg

:hoppe: GRATULERER MASSEMASSE! ENDELIG BLE DET DEG!

Jeg ble så gla nå asså! Jeg grein nesten! Detta ordner seg! :enig:

Gratulerer igjen, med knerten!?

:D Lillen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Heisann!!!

Å GRATTIS med baby i magen!!!!!Ble kjempegla når jeg leste dette!!!!!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

masse kosa å klemma frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og TUSEN takk for alle hilsner!! :ler:

Jeg har det veldig bra, men samtidig ikke så veldig bra... Er så utrolig sliten! Jeg holder ikke ut til mer enn elleve om kvelden. og da sover jeg gjerne i ti-tolv timer om natten. Helt utslitt! Har ingen reserver igjen... Så jeg håper det blir bedre etterhvert!

Ellers så har jeg fortalt det til min beste venninne og mannen har fortalt det til sin beste venn. Så nå er det noen som vet det, slik at vi kan få støtte om det går gale. Håper det går bra denne gangen... :-?

Denne helgen er jeg i Kr.sand. Her skulle jeg feste en hel masse. Dette har jeg gledet meg til i to år. Og så kom den positive testen og så må jeg liksom komme meg igjennom denne helgen uten å kunne fortelle det til noen. Jeg er ikke frisk, jeg har vondt i ryggen og må derfor bo hos venninnen min, jeg har tatt en del smertestillende pga ryggen så derfor kan jeg ikke drikke...

De fleste ser ut til at de tror meg...

Jaja, jeg kommer sterkere tilbake etterhvert!

Takk for hilsner alle sammen!!!!!

Klem fra Magnhild

som ikke har helt kontroll over livet for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat Magnhild:

"Mannen og jeg skal på IKEA, men jeg skal ikke fortelle det helt enda. Han har noen regler han da. Eller han vil vite det på en spesiell måte... Så da får jeg oppfylle det da..."

Har lest igjennom dagboka di... GRATULERE så mye med spiren..

Fortell da hvordan fortalte du han det...nyskjerrig :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei!

Tusen takk for hilsen i dagboken min. Det var veldig gøy å lese at du fikk dine to blå til slutt. Gratulerer så mye med spiren. FULL KLAFF!!! Utrolig gøy. Føles det bra? Klarer du å tenke på noe annet? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann og god morgen Magnhild

Håper at ryggen ikke volder deg for mange plager nå og at du har hatt en fin helg og kost deg med nyheten om den lille spiren. Tusen takk for hilsen i dagboka mi - alltid like koselig å høre fra jentene her inne.

Ta godt vare på deg selv og lytt godt til kroppen :wink:

27+1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan fortalte du det?? Kan du ikke fortelle det, da! :wink: :D

Håper du får en fin uke, Magnhild; jeg venter spendt på å få høre mer!!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, dere er spente ja? :ler:

Jeg gjorde ikke så veldig masse ut av det sånn egentlig..

Eller jo jeg gjorde kanskje det, men det var kjapt overstått.

Jeg gikk til byen for å gjøre meg klar. Det vil si; jeg kjøpte sigar (sm han skulle kose seg med helt selv og gode tanker), kjøpte cognac (som han skal kose seg med når knerten er født og h*n og mor er på klinikken), en tåteflakse med snop inni, en hel del snopesmokker, la med den positive testen og så la jeg alt dette i en pose som jeg gav til han og så måtte han finne det ut av seg selv... Og det gjorde han og så måtte han gråte litt, og så har han gått rundt og smiiilt resten av tiden siden! Han klarte ikke la være å si noe til søsteren og beste vennen da, men det er greit, hvis han klarer å holde seg videre nå...

Men jeg har liksom lyst å fortelle det til hele verden, men så føler jeg at alle kan se det på meg. At jeg er gravid altså. At jeg bare stråler ut alle tankene mine!! Så det er faktisk litt slitsomt... I går da jeg traff mamma for første gang på en ukes tid, så følte jeg at hun skjønte det med en gang. Men hun gjør jo ikke det da... Men sukk... jeg har lyst til å fortelle! vente til uke 8. i alle fall! :-?

Ellers så føler jeg ikke at jeg har noe særlig med symptomer. Eneste er at jeg har sånne menslignende smerter, og at jeg er sliten hele tiden. Og at det ikke har kommet noe tante da... :-? Og så har jeg begynt å få ømme pupper, men det er ikke masse. Men de vokser!! (til mannens store glede!!!) Skal de vokse allerede nå? Men hvor mange BH'er må jeg kjøpe da!? Jeg blir sprø jeg!

ÅHH som jeg håper at Maya og lillen (og alle andre) blir med meg på denne bølgen. Det hadde vært så gøy!! ÅÅHH HÅPE HÅPE HÅPE!!!!!

Klem fra Magnhild

Er enda ikke på jorden :hoppe:

stemmer det med 4+5? har ikke helt skjønt det der jeg

PS! Gjett om jeg er sinna for alle de superfine og trange sommerklærene jeg har kjøpt da! Når skal jeg få bruke de da? :-? Jaja, jeg skal vel egentlig ikke klage, men det er så store endringer som skjer fremover og jeg kommer nok aldri til å bli helt fornøyd med de... Kanskje helt til slutt, men...

PS!2

Dessuten så er jeg veldig glad for at jeg ikke testet positivt før forrige helg, for da hadde jeg gått glipp av den siste store festen på aldri så lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnhild!

Fint å se deg her igjen!

:hoppe:

Tusen takk for alle ord i dagboka mi (litt strenge ordre, men får håpe at de hjelper...), og takk for at du ønsker oss inn på bølgen med deg!

Det var en veldig søt måte å fortelle han det på :D . Tenker jo på noe sånt selv, men klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal klare å holde kjeft de timene det tar å ordne noen småting til han... :lol:

Gjør det noe om moren din vet det? Jeg mener; er det ikke fint å ha henne hvis det er ting du vil snakke om, spørre om eller hvis..(Gud eller noen andre forby) Tror jeg hadde vært ganske rask selv, med å fortelle moren min den gode nyheten! Hva gjorde du sist da (husker ikke så langt bak i boka di :oops: )?

Så fint at du ikke har noen av de "vonde" symptomene ihvertfall! Og, ja, jeg har også lurt litt på det der med om man skal kjøpe ørten bher...

Ikke klag :fy: , klærne kan du bruke neste sommer! Skjønner jo at du har gledet deg til å bruke nye sommerklær, men jeg har en liten anelse om at det er noe i livet ditt som gleder deg mer nå... :D

Som sagt; ha en fin uke! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja jeg er nok litt streng!!

Men det er bare snillstreng altså...

Forrige gang så rakk jeg ikke å si det til noen andre enn mannen. Da gikk det gale og det var greit nok å ikke ha fortalt noe til noen. ang det å fortelle til mamma. Hun er en dame som ikke klarer å holde på NOEN hemmeligheter. Derfor får hun heller ikke vite det enda. Da vet hele verden det med en gang!

Men storesøs som er min bestevenninne (sammen med K) kommer nok snart til å få vite det... Men hun er i usa og kommer ikke hjem på en stund. Hadde egentlig lyst til å fortelle med en gang, for jeg fikk svart to dager før hun dro. Tenk på alle de søte små tingene de har der som er mye billigere der borte enn her... Men K skal bort der neste år (skoleår) så hun skal nok handle litt tenker jeg...

En annen ting med å være 'sent' ute med barn i søskenflokken er jo at det allerede er en del utstyr og klær i omløp. Håper å dra nytte av det.

Den kinesiske fødselskalenderen sa i dag at det ville bli en gutt... Da må vi finne guttenavn. Elias... Kanskje... Vet ikke! Noen som har noen forslag? Jentenavn har vi! Og har hatt det lenge! Men guttenavn er mye vanskeligere!

Magnhild

4+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Tusen takk for omtanken, Magnhild. :kysse:

Foreløpig ikke noe å fortelle her i gården.

Ingen mens=håp... :-?

Skal teste i morgen tidlig.

Koselig måte å fortelle at du er gravid på.

Da jeg fant ut jeg var gravid sist var jeg på legevakten med angivelig magekartarr (som nå er blitt 6 år... :ler: ). Elsen var ikke med inn, og da jeg gikk i kassen for å betale - sa hun i skranken høyt og tydelig "det er gratis ved graviditet..." :oops:

Slik fikk han vite at han skulle bli pappa...

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når du har tenkt deg til lege? eller har du bestilt allerede?

Nå har jeg lest igjennom de 4 siste sidene i boka de en gang til, for å se om jeg kan kjenne meg igjen i noen symptomer. Men egentlig ser det dårlig ut... Er veldig lite trøtt f x.

(Dette er andre menskrampe-dag uten mens)

Ok, jeg skjønner at du ikke vil fortelle det til mamman din...

Elias er forresten et kjempefint navn! Jeg og Mannen går for Adrian!

Håper du har det fint

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du gjorde noe veldig fint ut av det jeg..god ide...

Ønsker deg en fin dag!

Klem fra jente 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann

Jeg husker det med å ville fortelle det til hele verden med en gang. Kan godt si deg at tiden fram til 12 uker var utrolig lang :sjarmor:

Nå kan det jo tenkes at dere vil fortelle det tidligere, men ventetiden kan til tider føles gruuuusom lang :lol:

Har du ringt legen?

Jeg skal til min første jordmor time neste mandag (17. mars). Gleder meg veldig.

Og nå ser det jo ut til at Maya30 også er gravid, det er jo kjempe koselig.

Klem fra Håper 12+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Heisann Magnhild. :hoppe::vinke::hoppe::vinke:

Du har et godt og smittende humør.

Gleder meg til å treffe deg "in real life"... :P

Har dessverre ikke samme optimismen som deg enda...

Først må jeg få sterkere utslag på testen... :oops:

Da skal jeg heller begynne å glede meg... :wink:

Er rastløs og nervøs.

Har mest lyst å teste NÅ!!! :ler:

Hvordan er det med deg?

Har du fått noen symptomer?

Når var det du hadde første dag i siste mens?

Jeg hadde fredag 7.februar...

Får opp ulike terminer på ulike kalkulatorer som varierer fra 13. november til 21 november. Du da?

Er glad jeg slipper flere i familien i julestria... :ler:

Mayagutten har 23.desember og Mayamannen har 24.desember. :o

Men tusen takk for gravidevibbene - skal bare se at det var de som skulle til... :ler:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden gravidevibbene dine har vært effektive hittil, så har jeg en viss optimisme, Magnhild :D :-? :D

Takker så meget :lol:

Håper det går bra med oppussingen da, og så må du ikke glemme kg...

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har effektive gravidevibber ja!!! :D stolt av de!!!

Ellers Maya; Jeg hadde første dag, siste mens 5. feb, og jeg har valgt å følge barnimagen sin kalender frem til jeg har vært på ultralyd. Det er mest fordi det er 13.11, som er bursdagen til en god venninne av meg...

Jeg skal til legen 27.mars og gleder meg og gruer meg. Mannen søt som han er er fastbestemt på at han SKAL være med på ALLE legetimer, jordmortimer, ultimer. Alt! Han har skylden til dette og må da bare se til å følge opp, som han selv sier...

Jeg er også glad for å slippe unna å bli flere i julen. Ikke fodi det er så mange da, men fordi det allerede er så masse greier i desember. Dessuten så har vi funnet ut at november var eneste mnd uten noen bursdager i vår familie, så da passet det jo bra.

Med tanke på symptomer, så er det ikke rare greiene. Eneste er at jeg er skikkelig sliten. Er helt kake om jeg ikke sover ti timer hver natt, og det å måtte stå opp før 0900 er helt ute av bildet. Det er ikke snakk om at jeg klarer det. Og så lurer jeg på om jeg begynner å få denne teite harde magen... :oops: Det har jeg ikke lyst på, men det er jo halt vanlig... Så lenge jeg ikke er kvalm i tre-fire mnd da så er jeg glad! Og så vokser puppene til mannens store glede! Og de er ikke særlig ømme, så han slipper til så vidt det er...

Han er så søt. I går kveld så la han hånden på magen min og sa; Natta Knerten, sove godt og ikke være slem med mamma... Og morges sa han; god morgen Knerten, på tide og våkne og holde deg godt fast til natten kommer igjen...

Og så har han kjøpt seg pappaboka. Og svangerskapskalender som han skriver i hver dag. Og så vil han så gjerne vite så masse som mulig. Hva som blir dannet når osv. Kjøpte den store babyboken på mamutt-salg i går. Den var ganske grei egentlig. ikke så veldig detaljert, men helt grei. Mannen hadde nok ikke regnet med at barnet vokser fort, for så å bare gjøre seg ferdig den siste tiden. Hihi, han er søt!

Ang oppussing så tør ikke jeg gjøre så mye mer nå. Det er liksom litt risky å drive å male med oljemaling og masse gasser og sånt noe. Så nå må mannen gjøre resten. Til hans store fortvilelse. Men jeg tror vi snart er ferdige. Stuen ble vi ferdige med i går, kjøkkenet har bare et strøk igjen på en vegg før det er ferdig, men soverommet er bare rot, og der mangler alt. Har tatt ned flere lag tapet, og nå driver vi og pusser, kitter og sparkler for å få opp strie i løpet av morgendagen. Og da er det bare å male, legge nytt gulv og nye liste før vi er ferdige!!

Gleder meg sånn til å flytte inn. Vi får det ganske trengt når knerten kommer, men det går nok bra det også, for en kort stund...

Igjen; tusen tak for alle hilsener. Og så må Lillen snart bli med hun også. Lillen; lær av Maya, Hun hev seg på bølgen!!! :ler:

Klem fra

Magnhild og

knerten med termin 13.11.03

5+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...