AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:09 #101 Skrevet lørdag kl. 18:09 Lulz at 500 i uka på mat 😂 Man får langt bedre ernæring i fengsel. Jepp, vært der selv og vet hva jeg snakker om. Anonymkode: 2e1c7...4b9 3
Fru Uperfekt Skrevet lørdag kl. 19:08 #102 Skrevet lørdag kl. 19:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. De bruker vel ikke stang. Anonymkode: 8b481...ad6 Les setningene om igjen Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Stangfiske er det man normalt sett gjør når en ikke er yrkesfisker. Synes egentlig synd på de + synes deler av det norske kvotesystemet er merkverdig. (Ikke selve det at det er kvoter, det er bra, men måten det praktiseres) men det er en annen situasjon
TheLegendBellaGoth Skrevet 22 timer siden #103 Skrevet 22 timer siden Lykke til med det, det går fort 500 kroner her i løpet av en dag
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #104 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.10.2026 den 7.28): Uke 1: Inn: 568,27kr - Ut: 510,99kr - Neste uke: +57,28kr. Uke 2: Inn: 500kr (=557,28kr) - Ut: 550kr - Neste uke: +4kr Penger spart med tilbud/rabattdisken (brød, yoghurt, nøtter, tørrfôr til katt og grillpølser): 205kr. Uke 3: Inn: 500kr (=504kr) - Ut: 565kr - Neste uke: -65kr Penger spart med tilbud/rabattdisken (Div brød, div yoghurt, div pålegg): ca 150kr Denne uken kjøpte jeg blant annet 2 kg ris, kjøtt, salami, bokser med tunfisk i vann, kaffe, spinat, aspargesbønner, hakkede tomater, hvite bønner i tomatsaus, kryddersmør, div brød, yoghurt, kattesand, våtfôr til katten, godteri, dopapir. Jeg brukte 65 kr ekstra denne uken. Ikke fordi jeg ikke hadde nok penger. Jeg handlet dagligvarer på forhånd til neste uke. For eksempel, i går (fredag) kjøpte jeg to brød i stedet for ett. Ett brød varer i mer enn tre dager (så det er mer enn nok til fredag, lørdag, søndag); jeg kunne ha kjøpt det andre brødet neste uke. Og en pakke fullkorn nudler, men jeg har fortsatt 2kg ris, bulgur, osv, så jeg hadde lett klart meg uten. Det er stor sjanse for at pakken forblir lukket til etter helgen. Det er ting jeg kjøpte ekstra, ikke fordi jeg trenger det nå, men på forhånd til neste uke. Så på lager har jeg nå bl.a. tunfisk i boks, en pakke fullkorn nudler, røde linser (Vilje) og hakkede tomater. I fryseren er bl.a. grønnsaker (bl.a. spinat og aspargesbønner), kryddersmør, kjøtt, salami, kraft (6 porsjoner) og 2 brød. Og jeg har ris, bulgur, havre, tørkede røde linser, tørkede kikerter, tørkede mungbønner. Denne uken spiste jeg blant annet rundstykker med kryddersmør og kjøtt. Og ris med hvite bønner i tomatsaus, salami og spinat. Og ris/røde linser/bulgur (litt av hver) med aspergesbønner og kjøtt. Neste uke vil jeg kjøpe frukt. Ellers mel, sukker, vaskemiddel og oppvaskmaskintabletter hvis mulig, men det kan også vente litt lenger. Anonymkode: dd596...2cb Ser at du nevner kjøtt flere ganger,hva slags kjøtt kjøper du? Anonymkode: 06212...b86
enhjørningfis Skrevet 9 timer siden #105 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.9.2026 den 16.10): Jeg vil prøve å leve på 500 kr i uken. Det er det beløpet jeg brukte i mange år, frem til for omtrent 5 år siden. De siste årene har vært veldig turbulente med svingende inntekt og utgifter. Nå vil jeg tilbake til maks 500 kr per uke. For alt jeg kjøper i dagligvarebutikker. Så mat, men også rengjøringsprodukter, kattemat, frimerker osv. Jeg er kvinne, 40-45år og har katt. Jeg setter inn 500 kr på kontoen min hver uke (eller 1000 kr hver 2. uke eller 2000 kr hver 4. uke). Noen ganger er det "ekstra inntekt", men det er veldig lite. For eksempel 60 kr fra bostøtte eller noen løse kroner fra å plukke opp tomflasker og bokser fra gaten. Eller kanskje 10kr-20kr overføring fra Trumf. Og i februar penger fra Coop-medlemskap. Slike ting. Anonymkode: dd596...2cb Åssen skal du få til det med dagens matvarepriser? Må spise sykt mye nudler/spaghetti da? Null kjøtt? Droppe pålegg?
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #106 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ser at du nevner kjøtt flere ganger,hva slags kjøtt kjøper du? Anonymkode: 06212...b86 Ubearbeidet kjøtt. Jeg kjøpte bl.a. storfelever fra fryseren. Det er ca 60-80kr/kilo og det er ofte 400-600gr/pakke. Anonymkode: dd596...2cb
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #107 Skrevet 8 timer siden enhjørningfis skrev (45 minutter siden): Åssen skal du få til det med dagens matvarepriser? Må spise sykt mye nudler/spaghetti da? Null kjøtt? Droppe pålegg? Jeg skriver hvordan jeg gjør det i denne tråden. Anonymkode: dd596...2cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå