AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:19 #61 Skrevet lørdag kl. 14:19 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er 2 stykker her hjemme, jeg og et tenåringsbarn, vi bruker ca 12000 pr.måned Så dere bruker på 4 uker, 1 mnd, like mye som jeg kan leve 24 uker, 6mnd av? Det dere bruker på 2 mnd, kan jeg leve et helt år av. Jeg bruker veldig lite, det er jeg enig med deg i. Men kanskje bruker dere altfor mye! Anonymkode: dd596...2cb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:20 #62 Skrevet lørdag kl. 14:20 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor denne besettelsen om å bruke minst mulig penger på mat hvis man ikke må? Anonymkode: 7aad9...d06 Les tråden. Det handler ikke om å bruke så lite penger som mulig. Anonymkode: dd596...2cb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:24 #63 Skrevet lørdag kl. 14:24 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Les tråden. Det handler ikke om å bruke så lite penger som mulig. Anonymkode: dd596...2cb Ehh...jo, tråden handler om å bruke under 500,- i mnd i dagligvarebutikken. Anonymkode: 7aad9...d06 3 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:25 #64 Skrevet lørdag kl. 14:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ehh...jo, tråden handler om å bruke under 500,- i mnd i dagligvarebutikken. Anonymkode: 7aad9...d06 Les tråden. Det handler ikke om å bruke så lite penger som mulig. Anonymkode: dd596...2cb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:30 #65 Skrevet lørdag kl. 14:30 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så dere bruker på 4 uker, 1 mnd, like mye som jeg kan leve 24 uker, 6mnd av? Det dere bruker på 2 mnd, kan jeg leve et helt år av. Jeg bruker veldig lite, det er jeg enig med deg i. Men kanskje bruker dere altfor mye! Anonymkode: dd596...2cb Ja heller bruke for mye, så vi kan spise det vi vil, sunt, godt og variert. Spise oss mette uten å jakte på hva som er billigst, og tenkte at nå ar jeg 4 kroner mer å bruke neste uke. Det å spise kun for å spise hadde jeg aldri giddet. Bare en pakke egg koster over 60 kroner (rosa prior med 12 stykk), smør koster over 60 for en pakke, kommer ikke langt med 500 kroner skal du leve og ha det godt og få i deg nødvendige næringsstoffer. Det å spinke og spare og ha som mål å bruke under 500 pr.uke må vøre vanvittig tidkrevende og trist Anonymkode: 6105d...309 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:30 #66 Skrevet lørdag kl. 14:30 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Les tråden. Det handler ikke om å bruke så lite penger som mulig. Anonymkode: dd596...2cb Den handler om å bruker under 500,- i måned i dagligvarebutikk, det er så nærme "bruke minst mulig penger" det er mulig å komme. Anonymkode: 7aad9...d06 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:32 #67 Skrevet lørdag kl. 14:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den handler om å bruker under 500,- i måned i dagligvarebutikk, det er så nærme "bruke minst mulig penger" det er mulig å komme. Anonymkode: 7aad9...d06 3. gang. Les tråden. Det handler ikke om å bruke så lite penger som mulig. Anonymkode: dd596...2cb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:34 #68 Skrevet lørdag kl. 14:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 3. gang. Les tråden. Det handler ikke om å bruke så lite penger som mulig. Anonymkode: dd596...2cb ⬇️ AnonymBruker skrev (På 24.9.2026 den 16.10): Jeg vil prøve å leve på 500 kr i uken. Det er det beløpet jeg brukte i mange år, frem til for omtrent 5 år siden. De siste årene har vært veldig turbulente med svingende inntekt og utgifter. Nå vil jeg tilbake til maks 500 kr per uke. For alt jeg kjøper i dagligvarebutikker. Så mat, men også rengjøringsprodukter, kattemat, frimerker osv. Jeg er kvinne, 40-45år og har katt. Jeg setter inn 500 kr på kontoen min hver uke (eller 1000 kr hver 2. uke eller 2000 kr hver 4. uke). Noen ganger er det "ekstra inntekt", men det er veldig lite. For eksempel 60 kr fra bostøtte eller noen løse kroner fra å plukke opp tomflasker og bokser fra gaten. Eller kanskje 10kr-20kr overføring fra Trumf. Og i februar penger fra Coop-medlemskap. Slike ting. Anonymkode: dd596...2cb Anonymkode: 7aad9...d06 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:39 #69 Skrevet lørdag kl. 14:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja heller bruke for mye, så vi kan spise det vi vil, sunt, godt og variert. Spise oss mette uten å jakte på hva som er billigst. Det å spise kun for å spise hadde jeg aldri giddet. Bare en pakke egg koster over 60 kroner (rosa prior med 12 stykk), smør koster over 60 for en pakke, Det å spinke og spare og ha som mål å bruke under 500 pr.uke må vøre vanvittig tidkrevende og trist Anonymkode: 6105d...309 Overforbruk er bra? Norges overshoot day er på ca 16 april. https://www.wwf.no/slik-arbeider-wwf/norges-overforbruksdag Sitat Utfordringen er at vi hvert år forsyner oss av mer ressurser enn det jorden klarer å produsere. Resultatet er at vi blir sittende med mindre natur og ødelagte økosystemer, noe som også svekker livsgrunnlaget til oss mennesker. Dersom alle skulle hatt like høyt forbruk som nordmenn, ville vi ha trengt 3,6 jordkloder. Du synes at 60kr for litt smør er helt ok å betale? Tidkrevende og trist? Ville det gjøre deg trist? Synes du det er for mye arbeid for deg? Jeg klager ikke, det gjør du. Anonymkode: dd596...2cb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:40 #70 Skrevet lørdag kl. 14:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ⬇️ Anonymkode: 7aad9...d06 Wow! Du leste det første innlegget. For lat til å lese tråden? Anonymkode: dd596...2cb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:44 #71 Skrevet lørdag kl. 14:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wow! Du leste det første innlegget. For lat til å lese tråden? Anonymkode: dd596...2cb Hvorfor har du ikke giddet å skrive all relevant informasjon i hi? Anonymkode: 7aad9...d06 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:48 #72 Skrevet lørdag kl. 14:48 Har man dyrket selv og har basisvarer i hus så går det selvfølgelig greit med 500 i uka. Viktig å aldri gå helt tom for basisvarer! Anonymkode: 3b6e9...961 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:49 #73 Skrevet lørdag kl. 14:49 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor har du ikke giddet å skrive all relevant informasjon i hi? Anonymkode: 7aad9...d06 Hvorfor har du ikke giddet å lese tråden og svare positiv, respektfull osv ? Hvorfor kommer du hit bare for å si ting som ikke er sanne, klage og være negativ, hvis du ikke engang gidder å lese en så kort tråd? Anonymkode: dd596...2cb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:49 #74 Skrevet lørdag kl. 14:49 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har man dyrket selv og har basisvarer i hus så går det selvfølgelig greit med 500 i uka. Viktig å aldri gå helt tom for basisvarer! Anonymkode: 3b6e9...961 Basisvarene er gratis? Anonymkode: 7aad9...d06 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:53 #76 Skrevet lørdag kl. 14:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor har du ikke giddet å lese tråden og svare positiv, respektfull osv ? Hvorfor kommer du hit bare for å si ting som ikke er sanne, klage og være negativ, hvis du ikke engang gidder å lese en så kort tråd? Anonymkode: dd596...2cb Hva er poenget med å skrive et lang hi for så å endre helt hva tråden handler om i et eller annet innlegg ut i tråden et eller annet sted? For en totalt useriøse måte å lage tråd på. Anonymkode: 7aad9...d06 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:57 #77 Skrevet lørdag kl. 14:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er poenget med å skrive et lang hi for så å endre helt hva tråden handler om i et eller annet innlegg ut i tråden et eller annet sted? For en totalt useriøse måte å lage tråd på. Anonymkode: 7aad9...d06 Slutt å si ting som ikke er sanne. Slutt å klage. Slutt å lese og kommentere her hvis du ikke har noe positivt å bidra. 4. gang. LES TRÅDEN. Det handler ikke om å bruke så lite penger som mulig. Anonymkode: dd596...2cb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:03 #78 Skrevet lørdag kl. 15:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slutt å si ting som ikke er sanne. Slutt å klage. Slutt å lese og kommentere her hvis du ikke har noe positivt å bidra. 4. gang. LES TRÅDEN. Det handler ikke om å bruke så lite penger som mulig. Anonymkode: dd596...2cb Dette tullet gidder jeg ikke. Jeg har lest hi. Poenget med hi er å skrive om hva tråden handler om. At du ikke gadd å gjøre det, men endrer hva tråden handler om ute i tråden ett eller annet sted er useriøst. Anonymkode: 7aad9...d06 7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:08 #79 Skrevet lørdag kl. 15:08 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette tullet gidder jeg ikke. Jeg har lest hi. Poenget med hi er å skrive om hva tråden handler om. At du ikke gadd å gjøre det, men endrer hva tråden handler om ute i tråden ett eller annet sted er useriøst. Anonymkode: 7aad9...d06 DU gidder ikke. Jeg har ikke endret det tråden handler om. Du trekker feil konklusjoner og er for lat til å lese. Anonymkode: dd596...2cb
-jk- Skrevet lørdag kl. 15:08 #80 Skrevet lørdag kl. 15:08 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvorfor denne besettelsen om å bruke minst mulig penger på mat hvis man ikke må? Anonymkode: 7aad9...d06 Prioriteringer? Bruker man mindre på mat kan man f.eks bruker mer på reise. Noen er matglade, andre er reiseglade. Jeg bruker som nevnt tidligere 3500-4000,- i måneden på mat, det hadde ikke gitt meg noen større livskvalitet av å doble dette beløpet. Jeg har rett og slett ingen dyre matvaner eller -ønsker. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå