Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det normale da er å bli litt irripå den ansatte som har krota til bestillingen. Men ut over den kan man ikke gjere noen ting. Er jo ikke din feil. Så enten drar man tilbake med maten og får det riktig, eller så spiser man det man fikk. Og selvfølgelig uten å være sur på sin partner. 

Ble nysgjerrig her. Hvordan reagerer damen din? 

Anonymkode: cc11f...268

Hun fikk riktignok bare halve bestillingen sin. Hun ble sur. Hun satte seg ned, furtet og spiste opp. Jeg spurte henne om det gikk bra, om jeg skulle stikke på butikken for å kjøpe noe. Hun kunne ha ved siden av. Fikk et kort nei etterfulgt av stillhet mens hun spiste opp. Hu var stille en liten stund etter å ha spist også. Det er kanskje ikke det verste å gjøre men

Anonymkode: 8c89f...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som damen din trenger å ta ansvar for eget liv. Hun trenger å komme seg ut i jobb og få seg noen interesser. Det er ingen av oss som kan være hele livet til et annet menneske. 
Og du må vurdere hva som er bra for deg. Det virker som du tråkker varsomt rundt henne hele tiden og stadig strekker deg litt lenger for å behage henne. Til slutt blir slik atferd en vane.. og jeg tror du er der allerede, siden du ikke helt klarer å sortere hva som er bra for deg og ikke. Du har fått forslag om å prate med en som er nær deg for å sortere tankene, det synes jeg er et veldig godt forslag! 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei jeg tror ikke folk lyver, jeg syns det bare er så himla vanskelig om hun faktisk er så ille som jeg har «malt» henne eller om jeg overreagerer. 

Hvordan reagerer deres bedre halvdel hvis man for eksempel har bestilt mat ute og fått feil i leveringen?

Jeg kommer ikke til å svare deg mer, det er bortkastet energi. Du gjør ikke noe med de svarene du får likevel.

Anonymkode: 6b2ac...991

AnonymBruker
Skrevet

Har en kamerat som var sammen med ei som var ekstrem på at de måtte gjøre ting sammen og at han måtte gjøre ting som hun hadde tenkt stort sett hele tiden. Ble mer og mer isolert, fikk til og med barn sammen. Etter alt for mange år gikk han fra henne. Han blomstret og det morsome var at hun også begynte å bli sosial og mange ting de ikke kunne gjøre for at hun ikke ville var plutselig helt problemfritt. 

Hun hadde gått inn i et mønster som hun ikke kom ut fra før det var over. Hadde kameraten min ikke vært så ettergivelse hadde sikkert hun måtte skjerpet seg da de var sammen, men nå ble det ikke før forholdet var over før hun tok tak i livet sitt. 

Høres ut som det er litt som hos dere. 

Anonymkode: 9715a...185

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å hjelpe familie. Slike dugnader kan ta litt tid, men går fortere når alle er med å bidra. Så lenge det ikke er barn og viktige gjøremål hjemme som fører til at partneren må slite seg ihjel, så trenger slike dugnader at hjelperne har fokus på dugnaden, og ikke må hjem og spise middag, hjem for å ha TV-kveld, og hjem for å kjøpe snus og PepsiMAX til fruen. 

At hun er selskapssyk er ikke en viktig grunn for at du ikke skal få bidra på dugnaden.

Jeg har selv hatt lignende hendelser. Før jul var det alltid masse overtid på jobb, og det ble forventet at flest mulig jobbet så mye vi kunne. Dette fikk vi vite før ansettelse. Men eksen lagde skikkelig helvete! Satt med bena på bordet når jeg kom hjem om kvelden og lurte på når det var middag (vi lagde middag annenhver dag), og var sur fordi han måtte legge barnet vårt (det var også annenhver dag). Det var bombet på kjøkkenet, som jeg måtte ta før jeg fikk begynt på middagen. Han orket selvsagt ikke det etter å måtte steke grandiosa til barnet og passet han kjempelenge. Det ble et helvete hver gang det var snakk om overtid, og det endte med at jeg måtte komme med unnskyldninger og lyge til jobben. 

Han var voldsom med å ville ha meg for seg selv, og ville ikke at jeg skulle dra på noe! Mens han selv kunne finne på å dra til kompiser fordi jeg var jo hjemme uansett.... 

Det er ikke sunt og det er ikke greit. Sånne ting bestemmer vi selv! Vi har barn, så da må vi selvsagt bli enige. Men på en rettferdig måte, og partneren kan ikke isolere oss og nekte oss å hjelpe andre! Uansett hvor sure og stille de blir.

Når de blir stille, så er det bedre at de kjefter, for det er bedre å forstå og takle. Og det går som regel fortere over. 

Anonymkode: a8261...147

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (3 timer siden):

Høres ut som damen din trenger å ta ansvar for eget liv. Hun trenger å komme seg ut i jobb og få seg noen interesser. Det er ingen av oss som kan være hele livet til et annet menneske. 
Og du må vurdere hva som er bra for deg. Det virker som du tråkker varsomt rundt henne hele tiden og stadig strekker deg litt lenger for å behage henne. Til slutt blir slik atferd en vane.. og jeg tror du er der allerede, siden du ikke helt klarer å sortere hva som er bra for deg og ikke. Du har fått forslag om å prate med en som er nær deg for å sortere tankene, det synes jeg er et veldig godt forslag! 

Tusen takk. Ja, merker jeg går litt på eggeskall rundt henne til tider, spesielt hvis vi er på besøk hos familie. Familien min har uttrykt sine tanker tidligere, hvor det gikk på at hun virker sur og irritert på meg. En av mine venner har sagt rett ut at han ikke liker henne. 

hun er i jobbsøkeprosessen, så vi får se. I dag har riktignok vært en ganske fin dag. Jeg syns det er utrolig vanskelig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en kamerat som var sammen med ei som var ekstrem på at de måtte gjøre ting sammen og at han måtte gjøre ting som hun hadde tenkt stort sett hele tiden. Ble mer og mer isolert, fikk til og med barn sammen. Etter alt for mange år gikk han fra henne. Han blomstret og det morsome var at hun også begynte å bli sosial og mange ting de ikke kunne gjøre for at hun ikke ville var plutselig helt problemfritt. 

Hun hadde gått inn i et mønster som hun ikke kom ut fra før det var over. Hadde kameraten min ikke vært så ettergivelse hadde sikkert hun måtte skjerpet seg da de var sammen, men nå ble det ikke før forholdet var over før hun tok tak i livet sitt. 

Høres ut som det er litt som hos dere. 

Jeg har tenkt om dette er best for begge. Problemet er at hun har uttrykt at hvis vi går fra hverandre så får hun det utrolig vanskelig og ser kanskje ikke veien videre i livet. Jeg har jo tenkt at begge kan blomstre etter hvert om vi hadde gått fra hverandre 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt normalt å hjelpe familie. Slike dugnader kan ta litt tid, men går fortere når alle er med å bidra. Så lenge det ikke er barn og viktige gjøremål hjemme som fører til at partneren må slite seg ihjel, så trenger slike dugnader at hjelperne har fokus på dugnaden, og ikke må hjem og spise middag, hjem for å ha TV-kveld, og hjem for å kjøpe snus og PepsiMAX til fruen. 

At hun er selskapssyk er ikke en viktig grunn for at du ikke skal få bidra på dugnaden.

Jeg har selv hatt lignende hendelser. Før jul var det alltid masse overtid på jobb, og det ble forventet at flest mulig jobbet så mye vi kunne. Dette fikk vi vite før ansettelse. Men eksen lagde skikkelig helvete! Satt med bena på bordet når jeg kom hjem om kvelden og lurte på når det var middag (vi lagde middag annenhver dag), og var sur fordi han måtte legge barnet vårt (det var også annenhver dag). Det var bombet på kjøkkenet, som jeg måtte ta før jeg fikk begynt på middagen. Han orket selvsagt ikke det etter å måtte steke grandiosa til barnet og passet han kjempelenge. Det ble et helvete hver gang det var snakk om overtid, og det endte med at jeg måtte komme med unnskyldninger og lyge til jobben. 

Han var voldsom med å ville ha meg for seg selv, og ville ikke at jeg skulle dra på noe! Mens han selv kunne finne på å dra til kompiser fordi jeg var jo hjemme uansett.... 

Det er ikke sunt og det er ikke greit. Sånne ting bestemmer vi selv! Vi har barn, så da må vi selvsagt bli enige. Men på en rettferdig måte, og partneren kan ikke isolere oss og nekte oss å hjelpe andre! Uansett hvor sure og stille de blir.

Når de blir stille, så er det bedre at de kjefter, for det er bedre å forstå og takle. Og det går som regel fortere over. 

Anonymkode: a8261...147

Ja slik har jeg det. Om jeg gjør noe for andre, om det for eksempel er å hjelpe til med oppussing, kjøre noen til ærende eller bare er ute med venner, så er det alltid arbeid på meg som venter hjemme. Dette kan være å ta kjøkken, støvsuge, gå ut med søpla eller lignende. Dette er ting hun kunne ha gjort iløpet av dagen ettersom hun ikke har jobb, men som jeg gjerne må gjøre, enten etter jobb eller etter å ha hjulpet andre folk. Hun kan hjelpe til av og til, men det er ofte jeg som gjør husarbeidet. 

hun gjør svært lite iløpet av dagen, kler som oftest ikke på seg tidligst før kl 15, om hun kler på seg i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har tenkt om dette er best for begge. Problemet er at hun har uttrykt at hvis vi går fra hverandre så får hun det utrolig vanskelig og ser kanskje ikke veien videre i livet. Jeg har jo tenkt at begge kan blomstre etter hvert om vi hadde gått fra hverandre 

Så for å holde på deg hinter hun om selvmord. Run Forrest run....

Hun manipulerer deg ganske så heftig, tror hun har godt av å få et eget liv hun også. Og du vil i alle fall få det. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sjukt. Og igjen, du må ha terapi. Du ser ikke hvor sjuk hun er. Kom deg til legen. 

Anonymkode: 81621...0ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så for å holde på deg hinter hun om selvmord. Run Forrest run....

Hun manipulerer deg ganske så heftig, tror hun har godt av å få et eget liv hun også. Og du vil i alle fall få det. 

Jo, men jeg føler ikke hun driver med manipulasjon. Jeg ser på henne som en litt uskyldig og sjenert jente, som har slitt med depresjon og spiseforstyrrelse tidligere, i tillegg til dette traumet jeg nevnte. Jeg vet ikke om det er manipulasjon eller uvitenhet, men jeg er ganske sikker på at hun ikke vet hva hun driver med

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Sjukt. Og igjen, du må ha terapi. Du ser ikke hvor sjuk hun er. Kom deg til legen. 

Anonymkode: 81621...0ae

Men hvordan vet jeg at hun driver med noe sjukt? Jeg vet ikke tydeligvis ikke hva et sunt forhold er. Kan du/dere nevne noen ting som er normale og ikke normale i et forhold, slik at jeg evt kan se hva som skjer?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for godt svar. Problemet er som i dag hvor stemninga er god. Det er ikke alltid det er så god stemning. Blir jo usikker av dette

Jeg synes du skal lese deg opp på hvordan narsissister manipulerer sine partnere.

De starter alltid forhold med å være "gode partnere". Men de begynner også som regel manipulasjon i det små, og om partner reagerer så er det alltid "gode unnskyldninger eller forklaringer". Så begynner det å bli vanligere. Slik tester de hvor lett en ny partner er å manipulere og få kontroll på. Når de begynner å føle seg trygge på at de har hektet partneren, da blir manipulasjonen, nedpsykingen, kontrollen, isolasjonen bare verre og verre.

MEN, hvis de bare oppførte seg som drittsekk, da hadde nesten alle partnere til slike lett kunne gått fra dem. Ergo kan de ikke alltid være drittsekker mot partner. De må innimellom vise gode sider, slik at partner igjen skal få håp om at alt kan bli bra igjen. Men slike "gode øyeblikk" eller kortere "gode perioder" er ikke ekte. Disse tilsynelatende gode øyeblikkene, de er også en del av manipulasjonen - for hvis de ikke ga partner slike små glimt av "god stemning", så ville partner gått fra en som er psykisk voldelig. Slike "gode stunder" er manipulasjon for at partner skal bli usikker på seg selv (dvs. bli nedpsyket), at partner skal finne gode grunner for å bli, at partner igjen skal få håp om at de skal få et godt forhold igjen. Dvs. de må stadig vekk gi partner dette lille håpet om bedre dager igjen, for at partneren ikke skal gå fra dem. 

Og det er akkurat der du er nå, Ts! Hun merket at du faktisk satte en grense for deg selv. Og da vet hun at hun er i ferd med å ikke ha kontroll på deg lenger. Ergo måtte hun gjøre noe for at du skal bli usikker igjen, tro at alt blir bra, få håp. Bli så usikker på deg selv og tvile på deg selv, at du ikke går fra henne. Dette er slik de opererer for å opprettholde kontroll over partner.

Og du, du lever i et psykisk voldelig forhold med en kvinne som driver med sterk kontroll, manipulasjon og isolering av deg. Og, du går rett inn i mønsteret til andre som er offer for en utøver av psykisk vold - du blir usikker, du tviler på deg selv og det du egentlig vet om forholdet, du får et lite håp om at ting kan ordne seg. Men med slike personer så vil det aldri ordne seg. Det eneste som endrer seg er at du selv blir mer og mer nedtrykt, du mister deg selv, du vil stole mindre og mindre på deg selv... og da er du det perfekte offer, for da dumper du ikke hun som utøver psykisk vold mot deg.

For alt du vet kan det være at hun har lest denne tråden også, og innsett at du nå fikk så mye støtte og oppvåkning av denne tråden, at hun derfor også forstod at hun måtte "lage god stemning" for igjen å få kontroll på deg... Som sagt, bare det at du satte en grense for deg selv med lørdagsjobbingen, og at du skal hjelpe familien noen dager til, det er mer enn nok til at hun innså at hun risikerte å miste kontrollen over deg, så hun trenger ikke ha lest her for å oppføre seg som hun gjorde da du kom hjem. Men om hun har lest/leser her, så vil hun trolig utnytte den usikkerheten du forteller at du får, og dermed bruke "god stemning" fremover som nok en måte å få mer kontroll over deg igjen, få deg mer hektet på henne... og dermed også mer nedbrutt igjen når hun greier å psyke deg ned igjen.

Snakk med brødrene dine, Ts! Du kan til og med vise dem denne tråden, be dem lese dine svar i tråden. Da vil det komme godt frem hvor mye hun manipulerer, kontrollerer, isolerer og psyker deg ned. 

❤️

Anonymkode: da2d7...f11

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hun sier her, det er også en alvorlig form for manipulasjon.

Hun manipulerer deg til å bli, med å indirekte true deg med at hun kan komme til å ta selvmord.

Dette har bikket over i alvorlig psykisk vold fra hennes side.

Du MÅ komme deg ut av dette forholdet, både for din egen del og hennes. 

Om hun skulle true med selvmord/selvmordstanker, så ringer du legevakten/politiet - hver eneste gang. 

Men du MÅ komme deg ut av dette forholdet! Både din familie og en av dine beste venner ser det samme, og det er bra, for da vil de støtte deg!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jo, men jeg føler ikke hun driver med manipulasjon. Jeg ser på henne som en litt uskyldig og sjenert jente, som har slitt med depresjon og spiseforstyrrelse tidligere, i tillegg til dette traumet jeg nevnte. Jeg vet ikke om det er manipulasjon eller uvitenhet, men jeg er ganske sikker på at hun ikke vet hva hun driver med

Det spiller som tidligere skrevet ingen rolle om hun gjør dette bevisst eller ikke!

INGEN har rett til å utøve vold mot et annet menneske bare fordi de ev. har det vondt selv. 

Et voksent, modent menneske vil søke hjelp for egne psykiske problemer og ev. spiseforstyrrelser eller annet. Uansett hvor mye hun sliter med har hun INGEN rett til å utøve psykisk vold mot deg eller andre!

Hun må ta ansvar for eget liv, og det kommer hun aldri til å gjøre så lenge hun kan binde deg så kraftig til seg at du ikke får omgås egen familie, venner... så lenge hun kan isolere deg fra alt annet enn jobben (som drar inn penger...), og ellers kunne manipulere deg og kontrollere deg og det du gjør.

Og du - nå må DU ta ansvar for DITT LIV! Det gjør du ikke så lenge du fortsetter å være i dette psykisk voldelige forholdet!

Om du er oppriktig bekymret for henne når du avslutter forholdet - kontakt hennes fastlege og ev. familie og fortell hvordan hun har det, at hun truer med selvmord, at du ikke lenger kan ta ansvar for henne. Vet du ikke hvem hennes fastlege er kan du varsle kommunelegen. Truer hun om selvmord eller forteller at hun har selvmordstanker, kontakt legevakten eller politi der og da!

Men du kan ikke bli i et forhold med ei som (uansett årsak) utøver så stor grad av psykisk vold mot deg!

(Og du, vær så snill, ikke vær så dum at du nå har sex med henne og gjør henne gravid! Uansett om hun bruker p-piller eller sier hun gjør det, prevensjon er ikke 100 % trygt, og noen er lette å slutte på også uten at du vet det. Å bringe et barn inn i verden til en så dårlig fungerende mor, når hun også utøver så alvorlig psykisk vold mot deg, det er totalt uforsvarlig!! Så kom deg ut av forholdet nå!)

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men hvordan vet jeg at hun driver med noe sjukt? Jeg vet ikke tydeligvis ikke hva et sunt forhold er. Kan du/dere nevne noen ting som er normale og ikke normale i et forhold, slik at jeg evt kan se hva som skjer?

Det er mer enn nok å si at det ikke er normalt å isolere, manipulere og kontrollere deg slik hun gjør mot deg! Det er ikke normalt å være så lite selvstendig at hun krever at du skal være klistret til henne hele tiden du ikke er på jobb. Det er ikke normalt å bli sur fordi du hjelper familien (så lenge dere ikke har småbarn og hun var for syk til å ta vare på dem der og da, da måtte du funnet en annen løsning). Men dette gjelder jo ikke bare denne ene gangen - det er slik hun har vært over år. 

Les deg opp på hvordan narsissister bruker manipulering av partner. 

Det hun holder på med er så unormalt (og skadelig for deg!!) at selv din familie og beste venn har reagert på måten hun er på og behandler deg! Snakk med disse, fortell hvordan du faktisk har det, at hun alltid forsøker å manipulere deg, kontrollere deg, isolere deg fra å ha kontakt med andre som står deg nær.  

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for godt svar. Problemet er som i dag hvor stemninga er god. Det er ikke alltid det er så god stemning. Blir jo usikker av dette

En svale gjør ingen sommer, ts. En dag med god stemning spiller ingen rolle når de fleste ikke er det. Hun manipulerer deg emosjonelt, og hva hun vil finne på om du gjør slutt er ikke ditt ansvar. Hun er en voksen person og får søke hjelp for sin depresjon som hun tydeligvis har om hun dasser rundt til kl 15 på ettermiddagen. 
Din familie har jo sett dette for lenge siden, du må faktisk høre på de. 

Anonymkode: a2c14...1f8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du har fått SÅ MANGE SVAR PÅ DETTE. Gjennom flere tråder. Det hjelper ikke å skrive det samme enda en gang, det går jo bare ikke inn.

Anonymkode: 6b2ac...991

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal lese deg opp på hvordan narsissister manipulerer sine partnere.

De starter alltid forhold med å være "gode partnere". Men de begynner også som regel manipulasjon i det små, og om partner reagerer så er det alltid "gode unnskyldninger eller forklaringer". Så begynner det å bli vanligere. Slik tester de hvor lett en ny partner er å manipulere og få kontroll på. Når de begynner å føle seg trygge på at de har hektet partneren, da blir manipulasjonen, nedpsykingen, kontrollen, isolasjonen bare verre og verre.

MEN, hvis de bare oppførte seg som drittsekk, da hadde nesten alle partnere til slike lett kunne gått fra dem. Ergo kan de ikke alltid være drittsekker mot partner. De må innimellom vise gode sider, slik at partner igjen skal få håp om at alt kan bli bra igjen. Men slike "gode øyeblikk" eller kortere "gode perioder" er ikke ekte. Disse tilsynelatende gode øyeblikkene, de er også en del av manipulasjonen - for hvis de ikke ga partner slike små glimt av "god stemning", så ville partner gått fra en som er psykisk voldelig. Slike "gode stunder" er manipulasjon for at partner skal bli usikker på seg selv (dvs. bli nedpsyket), at partner skal finne gode grunner for å bli, at partner igjen skal få håp om at de skal få et godt forhold igjen. Dvs. de må stadig vekk gi partner dette lille håpet om bedre dager igjen, for at partneren ikke skal gå fra dem. 

Og det er akkurat der du er nå, Ts! Hun merket at du faktisk satte en grense for deg selv. Og da vet hun at hun er i ferd med å ikke ha kontroll på deg lenger. Ergo måtte hun gjøre noe for at du skal bli usikker igjen, tro at alt blir bra, få håp. Bli så usikker på deg selv og tvile på deg selv, at du ikke går fra henne. Dette er slik de opererer for å opprettholde kontroll over partner.

Og du, du lever i et psykisk voldelig forhold med en kvinne som driver med sterk kontroll, manipulasjon og isolering av deg. Og, du går rett inn i mønsteret til andre som er offer for en utøver av psykisk vold - du blir usikker, du tviler på deg selv og det du egentlig vet om forholdet, du får et lite håp om at ting kan ordne seg. Men med slike personer så vil det aldri ordne seg. Det eneste som endrer seg er at du selv blir mer og mer nedtrykt, du mister deg selv, du vil stole mindre og mindre på deg selv... og da er du det perfekte offer, for da dumper du ikke hun som utøver psykisk vold mot deg.

For alt du vet kan det være at hun har lest denne tråden også, og innsett at du nå fikk så mye støtte og oppvåkning av denne tråden, at hun derfor også forstod at hun måtte "lage god stemning" for igjen å få kontroll på deg... Som sagt, bare det at du satte en grense for deg selv med lørdagsjobbingen, og at du skal hjelpe familien noen dager til, det er mer enn nok til at hun innså at hun risikerte å miste kontrollen over deg, så hun trenger ikke ha lest her for å oppføre seg som hun gjorde da du kom hjem. Men om hun har lest/leser her, så vil hun trolig utnytte den usikkerheten du forteller at du får, og dermed bruke "god stemning" fremover som nok en måte å få mer kontroll over deg igjen, få deg mer hektet på henne... og dermed også mer nedbrutt igjen når hun greier å psyke deg ned igjen.

Snakk med brødrene dine, Ts! Du kan til og med vise dem denne tråden, be dem lese dine svar i tråden. Da vil det komme godt frem hvor mye hun manipulerer, kontrollerer, isolerer og psyker deg ned. 

❤️

Jo, men hun sier jo at jeg ikke respektere henne. Hun sier hun har mistet tillit til meg etter jeg dro på en bursdag i fjor som jeg ikke fikk dra på i utgangspunktet fordi hun ikke likte bursdagspresangen. Dette var en kvinnelig kollega jeg har vært venn med før jeg møtte dama

AnonymBruker
Skrevet

Det hun sier her, det er også en alvorlig form for manipulasjon.

Hun manipulerer deg til å bli, med å indirekte true deg med at hun kan komme til å ta selvmord.

Dette har bikket over i alvorlig psykisk vold fra hennes side.

Du MÅ komme deg ut av dette forholdet, både for din egen del og hennes. 

Om hun skulle true med selvmord/selvmordstanker, så ringer du legevakten/politiet - hver eneste gang. 

Men du MÅ komme deg ut av dette forholdet! Både din familie og en av dine beste venner ser det samme, og det er bra, for da vil de støtte deg!

Men hva om jeg overreagerer? Jeg tror helt seriøst at hun ikke vet hva hun driver med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...