Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun sa før jeg dro i dag «da er du hjemme til 12 du da?» jeg sa nei, det spørs hvor lang tid det tok med det vi kaka gjøre i dag. Da ble hun sur og tok opp i går at jeg sa at det ikke kom til å ta like lang tid som tidligere denne uka. Hun tolket dette som «et par timer» og ble sur på meg

Anonymkode: 8c89f...e61

Det er faktisk ikke farlig at hun er sur. Ok, så er hun sur da. Bare vær hos familien din så merker ikke du noe til det allikevel. Og hvis du kommer hjem til en sur samboer så snur du i døra og drar igjen. 

Det er faktisk ikke nødvendig å være "god med ord" for å si at du har fått nok. 

Jeg skjønner at det er skikkelig vanskelig, men jeg håper du klarer det. 

Anonymkode: 624d7...99e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp, løye det der. Bedrevitere med null selvinnsikt eller forståelse. Og får de oppgaven selv i fanget, da hagler unnskyldningene om ditt og datt hvorfor det tar så lang tid plutselig, det som var så enkelt og fort å gjøre. 

Ts: jeg forstår ikke. Hun er ikke moren din. Hun må jo se det selv ? Komme hjem kl ditt og datt ? Det hadde jeg ikke orket. Noen annet med vanlig jobb, da vet de fleste når de er ferdig. Og gir beskjed viss de blir sene eller overtid. Føler jeg har lest om dette før ts, med annen problemstilling, at du ville være sosial med andre. Stemmer det ? 

Anonymkode: a6879...2c5

Nei, dette er første innlegget jeg har lagd på KG. Hun ser det ikke og mener jeg ikke viser respekt til henne

Skrevet

Så hun sitter bare på ræva og ser på tv, lager middag og det er det?  Du skal ikke finne deg i dette, at hun ikke kan bli med og hjelpe til litt, og mase om når du skal komme hjem når du hjelper til der. 
Du bør nok ta på deg voksenbuksene og gjøre det slutt på dette forholdet, det er absolutt ikke bra for deg.

Anonymkode: a2c14...1f8

For det meste, hun rydder av og til på stua og fellesrom, men det er ofte jeg som må gjøre dette 

Skrevet

Aiiiiiii......her bør rødlampene gå på hos deg.

Hun klarer seg ikke noen få timer hver ettermiddag i noen korte uker uten deg? 

Skal du være hennes alt og sosiale liv, null interesser utenom deg? 

Tenker hun i det hele tatt på hvor kvalt du blir og hvor uinteressant hun vil fremstå for deg etterhvert? 

Anonymkode: 6eead...797

Tror ikke det. Tror hun ser på meg som «bare» hennes og at vi skal være sammen nesten hvert minutt av dagen. Det eneste stedet jeg er alene er jobb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, dette er første innlegget jeg har lagd på KG. Hun ser det ikke og mener jeg ikke viser respekt til henne

Nei, du har skrevet flere tråder om dette. Du har fått så mange svar om hvor toxic hun er og at du bør gå, men du gjør det aldri. Men fortsetter likevel å skrive tråder og innlegg om alle de fæle tingene hun gjør og hvordan hun behandler deg.

Anonymkode: 6b2ac...991

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Deg igjen? Hvor mange tråder skal du starte om dette toxic forholdet du har? Du har jo ikke baller til å gå uansett.

Dette er det første innlegget jeg har lagd?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men hjelpe og trøste da…!

Hvor "god med ord" trenger du å være for å si nei?

Dette er da ikke utgangspunkt for en debatt?

Gjenta etter meg: «Nei»

Er det vanskelig?

Anonymkode: 2687d...fee

Nei det er ikke vanskelig, jeg må bare ta å skjerpe meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er faktisk ikke farlig at hun er sur. Ok, så er hun sur da. Bare vær hos familien din så merker ikke du noe til det allikevel. Og hvis du kommer hjem til en sur samboer så snur du i døra og drar igjen. 

Det er faktisk ikke nødvendig å være "god med ord" for å si at du har fått nok. 

Jeg skjønner at det er skikkelig vanskelig, men jeg håper du klarer det. 

Anonymkode: 624d7...99e

Tusen takk. Jeg bare sitter med en følelse at jeg må høre på henne når hun mener at jeg er borte for lenge. Til vanlig så er jeg på jobb også kommer jeg hjem og er med henne resten av dagen. Drar vi på besøk så telles ikke det som en «kvalitetsdag»

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, du har skrevet flere tråder om dette. Du har fått så mange svar om hvor toxic hun er og at du bør gå, men du gjør det aldri. Men fortsetter likevel å skrive tråder og innlegg om alle de fæle tingene hun gjør og hvordan hun behandler deg.

Beklager, men jeg trenger en kanal for å lufte frustrasjonen min. Jeg tror jeg er såpass «brainwashed» så jeg vet ikke hva et normalt forhold er lenger

Skrevet

Beklager, men jeg trenger en kanal for å lufte frustrasjonen min. Jeg tror jeg er såpass «brainwashed» så jeg vet ikke hva et normalt forhold er lenger

Du har hatt flere kanaler, flere tråder, sidevis med svar. Alle sier det samme. 

Hvor mange svar til må du ha før du gjør noe? Hva er vitsen med å få svar og lufte frustrasjon når du ikke gjør noe med situasjonen din likevel?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun sa før jeg dro i dag «da er du hjemme til 12 du da?» jeg sa nei, det spørs hvor lang tid det tok med det vi kaka gjøre i dag. Da ble hun sur og tok opp i går at jeg sa at det ikke kom til å ta like lang tid som tidligere denne uka. Hun tolket dette som «et par timer» og ble sur på meg

So? Det er ikke farlig at hun er sur. Du må faktisk være *mer* borte, og si mer nei. 

Anonymkode: 81621...0ae

Skrevet

Jeg har svart deg tidligere i tråden, noen sider tilbake.

Enkelt sagt - det forholdet dere har, det er IKKE normalt!

Hennes oppførsel er IKKE normal.

Hennes avhengighet av deg er IKKE normal.

Hennes krav om å kontrollere deg er IKKE normalt!

Du lever i et forhold hvor du blir utsatt for PSYKISK VOLD OG KONTROLL!

Dvs. HUN er psykisk voldelig mot deg!

Dette forholdet kan ALDRI -   A   L   D   R   I - bli bra!

Du må komme deg ut av dette forholdet, Ts!

Og sørg for Guds skyld at du IKKE gjør henne gravid før du kommer deg ut av forholdet!!!!

Det er godt mulig at hun er traumatisert (du nevnte noe om noe som skjedde rett før dere ble sammen). Men selv om hun begynte i terapi i morgen den dag og hun fulgte opp dette over tid, så vil det forholdet du og hun har IKKE bli bra!

Årsaken til dette er at dere nå har skapt sterke mønstre i hvordan forholdet deres fungerer. Disse mønstrene vil dere ikke greie å endre nok til at også du kan få det bra i dette forholdet! 

Det spiller heller ingen rolle om hennes utøvelse av psykisk vold og kontroll er bunnet i hennes ev. traumer. For hun har valgt å være psykisk voldelig og kontrollerende, og hun har forsøkt åisolere deg fra å ha kontakt med andre - i seks år! 

Mønstrene dette har skapt både i henne, i deg, i forholdet, de vil hun falle tilbake til selv om hun ev. begynner i behandling. 

Du må også huske på at uansett om man er fysisk eller psykisk syk, selv om man har opplevd traumer - så er det IKKE en unnskyldning for å utøve noen form for vold mot andre personer!!!

Hun utsetter deg for manipulasjon, kontroll, isolasjon - psykisk vold!!!

DU må avslutte dette forholdet NÅ!

Dette forholdet kan ALDRI bli bra!

Ikke utsett det!

Avslutt - NÅ!!!

Anonymkode: da2d7...f11

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du har hatt flere kanaler, flere tråder, sidevis med svar. Alle sier det samme. 

Hvor mange svar til må du ha før du gjør noe? Hva er vitsen med å få svar og lufte frustrasjon når du ikke gjør noe med situasjonen din likevel?

Jeg vet ikke. Jeg tror fortsatt at det er jeg som er ufølsom og ikke prioriterer henne

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har svart deg tidligere i tråden, noen sider tilbake.

Enkelt sagt - det forholdet dere har, det er IKKE normalt!

Hennes oppførsel er IKKE normal.

Hennes avhengighet av deg er IKKE normal.

Hennes krav om å kontrollere deg er IKKE normalt!

Du lever i et forhold hvor du blir utsatt for PSYKISK VOLD OG KONTROLL!

Dvs. HUN er psykisk voldelig mot deg!

Dette forholdet kan ALDRI -   A   L   D   R   I - bli bra!

Du må komme deg ut av dette forholdet, Ts!

Og sørg for Guds skyld at du IKKE gjør henne gravid før du kommer deg ut av forholdet!!!!

Det er godt mulig at hun er traumatisert (du nevnte noe om noe som skjedde rett før dere ble sammen). Men selv om hun begynte i terapi i morgen den dag og hun fulgte opp dette over tid, så vil det forholdet du og hun har IKKE bli bra!

Årsaken til dette er at dere nå har skapt sterke mønstre i hvordan forholdet deres fungerer. Disse mønstrene vil dere ikke greie å endre nok til at også du kan få det bra i dette forholdet! 

Det spiller heller ingen rolle om hennes utøvelse av psykisk vold og kontroll er bunnet i hennes ev. traumer. For hun har valgt å være psykisk voldelig og kontrollerende, og hun har forsøkt åisolere deg fra å ha kontakt med andre - i seks år! 

Mønstrene dette har skapt både i henne, i deg, i forholdet, de vil hun falle tilbake til selv om hun ev. begynner i behandling. 

Du må også huske på at uansett om man er fysisk eller psykisk syk, selv om man har opplevd traumer - så er det IKKE en unnskyldning for å utøve noen form for vold mot andre personer!!!

Hun utsetter deg for manipulasjon, kontroll, isolasjon - psykisk vold!!!

DU må avslutte dette forholdet NÅ!

Dette forholdet kan ALDRI bli bra!

Ikke utsett det!

Avslutt - NÅ!!!

Jo jeg vet. Hun har ikke riktignok vært «ille» i 6 år. Det har vært en endring over 1-2 år og har det siste året blitt tøft. Vi har fine dager også men det er en overvekt av dager hvor vi er uenige og småkrangler. Jeg mener hun gjør for lite i hjemmet (da hun ikke har jobb akkurat nå) og hun mener jeg alltid prioriterer andre enn henne. Det er ikke sant, men jeg har behov for å dra ut å besøke venner og familie. Dette ser jeg som kvalitetstid både med henne og de vi besøker men hun er ikke enig. Hun mener tiden vi kun bruker på hverandre er kvalitetstid, noe som fører til at vi ofte ligger inne på sofaen/senga og ser på tv

Skrevet

Er det du som har den andre tråden her inne?

Anonymkode: bdc68...cb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jo jeg vet. Hun har ikke riktignok vært «ille» i 6 år. Det har vært en endring over 1-2 år og har det siste året blitt tøft. Vi har fine dager også men det er en overvekt av dager hvor vi er uenige og småkrangler. Jeg mener hun gjør for lite i hjemmet (da hun ikke har jobb akkurat nå) og hun mener jeg alltid prioriterer andre enn henne. Det er ikke sant, men jeg har behov for å dra ut å besøke venner og familie. Dette ser jeg som kvalitetstid både med henne og de vi besøker men hun er ikke enig. Hun mener tiden vi kun bruker på hverandre er kvalitetstid, noe som fører til at vi ofte ligger inne på sofaen/senga og ser på tv

Det endrer egentlig ikke noe som helst.

Faktum er at hun 1-2 år nå har manipulert deg, kontrollert deg, forsøkt å isolere deg fra andre mennesker, utøvd psykisk vold mot deg.

Du har selv skrevet at det 6 år lange forholdet har vært turbulent, og ergo vanskeligere siste par år.

Du skriver her at det er overvekt av dårlige dager i forholdet.

Spørsmålet er om du har tenkt å la deg selv bli utvisket og ødelagt for å fortsette forholdet...

... eller om du har tenkt å redde deg selv ut fra dette destruktive forholdet med en psykisk voldelig og kontrollerende kvinne?

Å bare skrive her endrer ikke noe. 

Å bli vil endre deg til det dårligere, og det kan gi deg livsvarige psykiske og emosjonelle skader. 

Dette forholdet har ingen god fortsettelse for noen av dere!

Hva velger du?

Skrevet

Hun er helt urimelig og mangler selvinnsikt 

Anonymkode: 400c8...ade

• Liker 1
Skrevet

Det endrer egentlig ikke noe som helst.

Faktum er at hun 1-2 år nå har manipulert deg, kontrollert deg, forsøkt å isolere deg fra andre mennesker, utøvd psykisk vold mot deg.

Du har selv skrevet at det 6 år lange forholdet har vært turbulent, og ergo vanskeligere siste par år.

Du skriver her at det er overvekt av dårlige dager i forholdet.

Spørsmålet er om du har tenkt å la deg selv bli utvisket og ødelagt for å fortsette forholdet...

... eller om du har tenkt å redde deg selv ut fra dette destruktive forholdet med en psykisk voldelig og kontrollerende kvinne?

Å bare skrive her endrer ikke noe. 

Å bli vil endre deg til det dårligere, og det kan gi deg livsvarige psykiske og emosjonelle skader. 

Dette forholdet har ingen god fortsettelse for noen av dere!

Hva velger du?

Jeg vet hva jeg bør velge, jeg sliter bare med å ta valget.  Føler jeg blåser det opp

Skrevet

Hun er helt urimelig og mangler selvinnsikt 

Anonymkode: 400c8...ade

Takk, men hva hvis prosjektet blir forlenget med et par dager? Er det da urimelig av meg å hjelpe til? Hun hadde en forventning om at jeg ikke skulle dra i dag. Fikk lov til å dra men og dro ikke hjemme til 12. jeg bare VET at hu er sur og grinete når jeg kommer hjem

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet hva jeg bør velge, jeg sliter bare med å ta valget.  Føler jeg blåser det opp

Du blåser ikke opp noe som helst.

Du bagatelliserer både det hun gjør og hvem du er.

Du mister og utsletter deg selv ved å være i dette forholdet! Derfor sliter du også med å ta både deg selv og det hun gjør mot deg på alvor.

Snakk med dine brødre I DAG, før du drar hjem. Du trenger ikke si så mye, bare si at samboeren din er psykisk voldelig, forsøker å kontrollere og isolere deg, og at du har innsett at du ikke kan fortsette forholdet og trenger hjelp for å komme deg ut av forholdet jo før jo heller. 

Nå har du stilt opp for din familie - jeg er sikker på at de vil stille opp for deg!

(Og om det arbeidet dere holder på med varer noen dager til - slik er det og selvfølgelig skal du bidra også de dagene om du kan med tanke på din jobb.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...