Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Si at hun kan være med. Min pleier å være borte både timesvis og dagesvis for å jobbe og hjelpe andre. Legger meg ikke opp i det. Spør heller hvordan det går og viser interesse og støtte. Verken ringer eller maser på han. Og han er flink å gi beskjed på forhånd. Av og til blir jeg med å jobber, får jo lære litt og se hva han driver med. 
Det må jo være en grunn til at hun plutselig nå ikke liker at du gjør dette. Hun kan ha oppfattet noe annet enn det du gir uttrykk for. Snakk med henne og ta henne med deg. Gi henne muligheten. Hvis hun ikke vil være med, så er det hennes valg. Da kan hun ikke klage heller. 

Anonymkode: a6879...2c5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
katties skrev (27 minutter siden):

Sååå.... hva er det egentlig hun trenger deg så hjemme for? Er det noe du må hjelpe til med der, men du f.eks. roter, men rydder ikke - drar i stedet og hjelper kun familien, men uke henne? Tror hun at du egentlig ikke jobber så mye med dette, men holder på med andre ting/stoler hun ikke på deg, evtm hvem du er med? Hva er grunnen til at hun må ha deg der? Er hun ensom så burde hun jobbe med det, men ikke være SÅ avhengig av deg.

Jeg ville trodd at med mindre det var noe spesielt så kunne et voksent menneske klare seg helt fint alene i en ukes tid. Da hadde i alle fall jeg dratt og gjort de tingene jeg vil gjøre alene, men aldri tar meg tid til. Eller invitere noen med hjem. Eller være slabberdask i en ukes tid. En uke er ikke lenge - man burde hjelpe familie. 

Ingenting, jeg forlater hjemme ryddig og hun trenger meg til ingenting. Greia er at hun vil sitte å se på tv og vil vel være nær meg. Jeg har invitert henne hver dag men hun vil ikke

Anonymkode: 8c89f...e61

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da får hun vel være å hjelpe til da. Dere har jo ikke barn som skal sees etter. 

Anonymkode: a2c14...1f8

Har spurt henne om hun vil være med. Det vil hun IKKE

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hun kan se til helvete å oppføre seg, eller så vet hun hvor døra er.

Sånt dritt som dette må du for Guds skyld ikke finne deg i, da blir du en tøffel hun ikke respekterer.

Du hjelper familie. Det er en bra ting. Og deg skal hun innfinne seg med. Punktum.

Anonymkode: 2687d...fee

Jeg føler hun har litt rett, men jeg vet jo selv at det jeg gjør er ikke feil. Men hun får meg til å føle det slik

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Si at hun kan være med. Min pleier å være borte både timesvis og dagesvis for å jobbe og hjelpe andre. Legger meg ikke opp i det. Spør heller hvordan det går og viser interesse og støtte. Verken ringer eller maser på han. Og han er flink å gi beskjed på forhånd. Av og til blir jeg med å jobber, får jo lære litt og se hva han driver med. 
Det må jo være en grunn til at hun plutselig nå ikke liker at du gjør dette. Hun kan ha oppfattet noe annet enn det du gir uttrykk for. Snakk med henne og ta henne med deg. Gi henne muligheten. Hvis hun ikke vil være med, så er det hennes valg. Da kan hun ikke klage heller. 

Anonymkode: a6879...2c5

Har spurt henne hver dag. Hun vil ikke være med. Greit det, men hun klager når jeg kommer hjem hvor sent det ble. Jeg forklarer at jeg ikke bare kan dra fra jobben halvveis men hun skjønner ikke. Førte til at jeg ikke får hjelpe til imorgen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg føler hun har litt rett, men jeg vet jo selv at det jeg gjør er ikke feil. Men hun får meg til å føle det slik

Du stiller opp for familie.

Det er kvalitet.

Altfor lite slikt i samfunnet vårt i dag.

På grunn av sånne som henne.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du stiller opp for familie.

Det er kvalitet.

Altfor lite slikt i samfunnet vårt i dag.

På grunn av sånne som henne.

Hun mener at jeg prioriterer de alt for mye og ikke henne i denne perioden. Jeg har sagt at det kom til å ta litt tid men at jeg skal gjøre det opp for henne når vi er ferdige med jobben. Det er ikke godt nok. I dag fikk jeg holde på i tre timer. Hun bestemmer hvor lenge jeg kan holde på. Det er flaut og litt krenkende 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun mener at jeg prioriterer de alt for mye og ikke henne i denne perioden. Jeg har sagt at det kom til å ta litt tid men at jeg skal gjøre det opp for henne når vi er ferdige med jobben. Det er ikke godt nok. I dag fikk jeg holde på i tre timer. Hun bestemmer hvor lenge jeg kan holde på. Det er flaut og litt krenkende 

Det er ikke hun som bestemmer sånt.

Dette er usunt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ingenting, jeg forlater hjemme ryddig og hun trenger meg til ingenting. Greia er at hun vil sitte å se på tv og vil vel være nær meg. Jeg har invitert henne hver dag men hun vil ikke

Kva er dei positive eigenskapane til denne dama? Har ho personlegdom i det heile?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva er "denne perioden"? Og hvorfor skulle HUN fått prioritet i en kort periode hvor familien din trenger deg?

Man skal kunne hjelpe familie når det trengs- en uke er ikke lenge. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da burde hun jobbe med seg selv; man skal ikke MÅTTE ha noen ved siden av seg hele tida for å kunne slappe av. Ja, det kan være litt sårt og kjedelig, men det er absolutt ikke feil at noen hjelper sin familie hele dagen i en kortvarig stund. At dama ønsker å ha selskap mens hun ser på TV er i alle fall ikke en god grunn til å ikke hjelpe familien. 

Mens du jobber burde hun kanskje ta seg en rask psykologtime og finne ut av hvorfor hun ikke takler noe såpass normalt. Enten bør hun komme frem til en bedre måte å forklare på hvorfor det du gjør er så galt, eller finne ut at hun burde ikke reagere slik på det.

Endret av katties
  • Nyttig 3
Skrevet
ClausSaus skrev (40 minutter siden):

Det er ikke hun som bestemmer sånt.

Dette er usunt.

Vet jo egentlig det. Det er flere episoder men blir for mye å nevne

Skrevet
Gud skrev (33 minutter siden):

Kva er dei positive eigenskapane til denne dama? Har ho personlegdom i det heile?

Hun er jo snill og søt ofte men merker jeg sliter litt. Jeg vet ikke, jeg føler bare hverdagen er «off». Det er vanskelig å beslrive

Skrevet
katties skrev (5 minutter siden):

Hva er "denne perioden"? Og hvorfor skulle HUN fått prioritet i en kort periode hvor familien din trenger deg?

Man skal kunne hjelpe familie når det trengs- en uke er ikke lenge. 

Denne perioden er uka her

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne perioden er uka her

Envoksen burde klare seg fint alene i en uke, med mindre de har en god grunn til noe annet.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Jeg og min samboer har vært i lag 6 år nå. Det har vært turbulent til tider men fint også. Driver per nå og river en større del av et hus for noen i familien min og alle brødrene bidrar. 

Jeg har vært der hver dag den siste uka og hjulpet til å har vært sent hjemme hver dag. Jeg har sagt til henne at dette kun varer en kort periode og forklart så godt jeg kunne at jeg ønsker å bidra med det jeg kan og at det blir sene dager. Hun mener det er helt feil og krever at jeg kommer hjem tidligere. Jeg har sagt at dette varer kun en kort periode og at jeg skal ta igjen tapt tid. Det mener ikke hun er godt nok. Hvem har rett?

Si til fjolset at dere faktisk kan bytte, men med en betingelse at hun leverer det du leverer. At det er mulig ! Man må jobbe sammen, og noen ganger er det perioder der alt legges til side og man bare gjør en enorm jobb, og så må man stå i det sammen. Det er vi og ikke jeg som må gjelde ! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Veldig merkelig situasjon. Uten barn burde det jo være helt uproblematisk å være alene en ukes tid.

Egentlig synes jeg det aller mest merkelige er at hun ikke ønsker å være med å bidra. Jobnen hadde gått fortere og hun hadde fått være sammen med deg.

Jeg var med å pusse opp svigermor sin hytte. Det var knallgøy, fordi hele svigerfamilien var med og det ble et felles prosjekt. Vi fikk gjort veldig mye i løpet av en ferieuke.

Anonymkode: 6a5c9...298

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Leser mellom linjene her og jeg tror ikke du har det så bra i dette forholdet, TS. Stemmer det?

Hun klager og maser og du vil tekkes henne så hun ikke skal bli sur? Blir hun voldelig? 

Lurer på om du er lei av å ha det sånn og egentlig ønsker vekk fra henne (eller at du i hvert fall blir usikker fordi hun er dominerende eller klengete), og så merker hun det og prøver å holde deg mer fast? Er hun redd for at du heller vil være med familien din enn henne og så er hun redd for at du skal skjønne det når dere ikke sitter klistret til hverandre?

Anonymkode: 624d7...99e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hun er jo snill og søt ofte men merker jeg sliter litt. Jeg vet ikke, jeg føler bare hverdagen er «off». Det er vanskelig å beslrive

Ja. Snill og søt burde helst vere eit slags minstekrav. Stiller opp for andre er også ein god eigenskap. Det ser for meg ut til at du rett og slett har litt meir å by på enn det ho har.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig hjelper man familien når de trenger det! Helt ok at hun ønsker å være sammen med deg, men her burde hun klappe igjen og enten bli med deg og hjelpe til, eller finne på noe hjemme alene. Ei uke er ikke så lang tid, så det burde hun klare.

Samboeren min hjelper ofte foreldrene med ting, pluss at han stadig hjelper kompiser med ting. Selv om jeg gjerne skulle ønske at han brukte bittelitt mer tid til våre prosjekter som står på vent, så synes jeg det er helt ok. Det at han er så omtenksom og snill er jo bare et pluss, og er jo en del av grunnen til at jeg liker han så godt. Dessuten anser jeg jo hans familie som min familie også, så unner dem jo å få hjelp. Kan jeg hjelpe til med noe, så gjør jeg det også.

Det er jo fint at du betyr så mye for henne, men hun burde virkelig ha andre personer og hobbyer i livet sitt også. Eller i det minste lære seg å trives i eget selskap mens du bruker litt tid med venner og familie.

Anonymkode: 0fff2...a15

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...