Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og dere har virkelig vært sammen i 6 år allerede uten at du har merket noen andre røde flagg? 

Høres helt idiotisk ut å kreve at du skal komme hjem tidligere. For hva? Sitte sammen henne. For å støvsuge? 
Hadde aldri falt meg inn å kreve av mannen min, i en unntakstilfelle som du beskriver. Ikke engang om vi hadde barn og jeg i full jobb.

Hva skal du si til brødrene midt i arbeidet? Må dessverre avbryte nå. Jeg får ikke være ute lengre enn til kl.20

Du har rett! 

Anonymkode: cc11f...268

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har det vel ikke så veldig bra. Føler vi er ganske så ulike personer med totalt ulike behov. Hun er ikke voldelig men ofte during irritert. Får titt og ofte silent treatment hvisket har gjort noe hun ikke liker

Anonymkode: 8c89f...e61

Ja det var noen røde flagg likevel. Silent treatment blir ansett som psykisk vold nå. Det blir aldri noe godt på sikt med noen som driver slik. Aldri!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun mener at jeg prioriterer de alt for mye og ikke henne i denne perioden. Jeg har sagt at det kom til å ta litt tid men at jeg skal gjøre det opp for henne når vi er ferdige med jobben. Det er ikke godt nok. I dag fikk jeg holde på i tre timer. Hun bestemmer hvor lenge jeg kan holde på. Det er flaut og litt krenkende 

Dette er jo overstyring fra hennes side 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en fyr som alltid gjør alt selv, både hus biler jobb og hage. Det som er interessant å observere er at de som som stadig må kommentere at ting tar tid eller at jeg bruker alt for mye tid på ditt eller datt, uten unntak er folk som er svært lite nevenyttige og som gjør lite eller ingenting selv.

Anonymkode: 08f4e...66d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei. Jeg og min samboer har vært i lag 6 år nå. Det har vært turbulent til tider men fint også. Driver per nå og river en større del av et hus for noen i familien min og alle brødrene bidrar. 

Jeg har vært der hver dag den siste uka og hjulpet til å har vært sent hjemme hver dag. Jeg har sagt til henne at dette kun varer en kort periode og forklart så godt jeg kunne at jeg ønsker å bidra med det jeg kan og at det blir sene dager. Hun mener det er helt feil og krever at jeg kommer hjem tidligere. Jeg har sagt at dette varer kun en kort periode og at jeg skal ta igjen tapt tid. Det mener ikke hun er godt nok. Hvem har rett?

Mannen har alltid rett. 

Skrevet
Elena77 skrev (7 timer siden):

Oj, hun der blir vanskelig etterhvert. Prinsesse nykker leser jeg. Hvem jaktet hvem da dere møttes ? Virker som om hun har overtaket på deg allerede, som om du skal lyde og hun fortjener både det ene og det andre. Viss du går i morgen, hva skal hun gjøre på da ? Klarer ikke hun å gå på butikken selv ? Jo ! Skylder du henne noe ? Nei ! Si bestemt at du går, hun kan være med viss hun vil, men du går uansett. Sett grense og sett deg selv i respekt. Hun får sutre så mye hun vil og litt dårlig stemning, men det går over. Kanskje hun senser at du ikke trives så godt i forholdet lenger, men oppførselen hennes virker mot sin hensikt. Si til henne at selv om du går, så forlater ikke du henne. Vi må tåle å være uenige uten at forholdet går i oppløsning. Om du skal holde meg fast her, så styrer du rett mot det du kanskje frykter, nemlig brudd ! Hardt og brutalt. Ikke noe pleasing eller være fintfølende. Vær en mann og stå for dine handlinger. Lykke til😀

Jeg jaget henne. Jeg var interessert i ett år før hun viste noe tilbake. Skjedde noe veldig privat og traumeaktig to måneder før vi ble sammen. Lurer noen gang på om det er årsaken til at vi ble sammen

Skrevet

Ja, jeg skjønner det. Du hadde nok gått fra henne for lenge siden hvis du ikke hadde brydd deg om hennes følelser. 

Begynn med i morgen når du skal hjelpe familien din. Du blir der så lenge du vil. Hun er en voksen kvinne. Hun klarer seg alene noen ekstra timer. 

Begynn i det små. Sett grenser for deg selv i morgen, en liten ting som du ønsker for deg selv uten å tenke på hvordan hun vil reagere. Hvis hun blåser seg opp i morgen så har du jo en glimrende anledning til å snakke med henne å si at "du, vi må snakke sammen, dette fungerer ikke for meg lengre og jeg ønsker å avslutte forholdet". 

Anonymkode: 624d7...99e

Må prøve på det. Skal dra og hjelpe i dag, så får det ta tiden det tar. Lurer på hva reaksjonen hennes blir

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg var også glad i han jeg var sammen med den gangen. Men de gode stundene er langt fra nok når man opplever det som du nå opplever.

Det at du vegrer deg fra å kjøpe leilighet sammen med henne, at du ikke greier å ta stilling til dette, det viser bare at du egentlig vet at dette ikke er riktig forhold for deg.

Og vet du - når dette ikke er riktig forhold for deg, da er det faktisk heller ikke riktig for henne! Dette forholdet er ikke bra for henne heller, fordi hun selv har inntatt en rolle hvor hun skal styre deg, hun skal kreve av deg, du skal hoppe når hun vil du skal hoppe, men hun blir ikke med på ting som er viktig for deg. 

Dette forholdet er i realiteten over. Dere er rett og slett så lite kompatible til å fungere sammen! Den du ser er den hun er, og det kommer ikke til å endre seg, uansett hvor mye hun ev. ber om en sjanse, dere går i parterapi osv.

Vær litt mer glad i deg selv. Unn deg selv å leve i et godt forhold, hvor også du kan få rom til å være deg selv.

Anonymkode: da2d7...f11

Nei jeg vet. Vi er uenige stadig vekk og vi harmonerer svært dårlig sammen. Hun blir svært sjeldent med på ting jeg foreslår og ønsker egentlig bare å ligge å se på Tv hele dagen. Om vi drar ut er hun ofte sur og distansert (aner ikke hvorfor)

• Hjerte 1
Skrevet

Du trenger ikke være god til å utrykke deg for å sette grenser. Det holder å si "haddt, nå drar jeg", også drar du. Hvis hun sier at du må kjøpe noe til henne er det bare å si nei. Du trenger ikke argumentere. Nei holder. Og det kan du gjenta. 

Anonymkode: 81621...0ae

Føler som jeg må ha en god grunn og hun stiller nesten alltid 100 spørsmål om jeg skal noe. «Når er du hjemme, ikke vær hjemme enn senest 20»

Skrevet

Og dere har virkelig vært sammen i 6 år allerede uten at du har merket noen andre røde flagg? 

Høres helt idiotisk ut å kreve at du skal komme hjem tidligere. For hva? Sitte sammen henne. For å støvsuge? 
Hadde aldri falt meg inn å kreve av mannen min, i en unntakstilfelle som du beskriver. Ikke engang om vi hadde barn og jeg i full jobb.

Hva skal du si til brødrene midt i arbeidet? Må dessverre avbryte nå. Jeg får ikke være ute lengre enn til kl.20

Du har rett! 

Har jo kjent på røde flagg tidligere, men jeg eier svært lite selvtillit. Det har vært flere episoder og jeg har hørt ting fra både familie og venner

Skrevet

Ja det var noen røde flagg likevel. Silent treatment blir ansett som psykisk vold nå. Det blir aldri noe godt på sikt med noen som driver slik. Aldri!

Er det psykisk vold? Er ikke det litt å ta i?

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (6 timer siden):

Dette er jo overstyring fra hennes side 

Tenkte at jeg selv var en dårlig kjæreste som forlot henne hele dagen

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Føler som jeg må ha en god grunn og hun stiller nesten alltid 100 spørsmål om jeg skal noe. «Når er du hjemme, ikke vær hjemme enn senest 20»

Men du må ikke ha en god grunn. Du er voksen, du bestemmer selv. Hvis hun spør når du er hjemme kan du svare vet ikke, og når hun sier vær hjemme senest 20 så er det bare å si at du er voksen og selv bestemmer når du kommer hjem. Jeg ville uansett flyttet fra denne personen, men du kan fint øve på å sette grenser så lenge. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men du må ikke ha en god grunn. Du er voksen, du bestemmer selv. Hvis hun spør når du er hjemme kan du svare vet ikke, og når hun sier vær hjemme senest 20 så er det bare å si at du er voksen og selv bestemmer når du kommer hjem. Jeg ville uansett flyttet fra denne personen, men du kan fint øve på å sette grenser så lenge. 

Hun sa før jeg dro i dag «da er du hjemme til 12 du da?» jeg sa nei, det spørs hvor lang tid det tok med det vi kaka gjøre i dag. Da ble hun sur og tok opp i går at jeg sa at det ikke kom til å ta like lang tid som tidligere denne uka. Hun tolket dette som «et par timer» og ble sur på meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en fyr som alltid gjør alt selv, både hus biler jobb og hage. Det som er interessant å observere er at de som som stadig må kommentere at ting tar tid eller at jeg bruker alt for mye tid på ditt eller datt, uten unntak er folk som er svært lite nevenyttige og som gjør lite eller ingenting selv.

Anonymkode: 08f4e...66d

Jepp, løye det der. Bedrevitere med null selvinnsikt eller forståelse. Og får de oppgaven selv i fanget, da hagler unnskyldningene om ditt og datt hvorfor det tar så lang tid plutselig, det som var så enkelt og fort å gjøre. 

Ts: jeg forstår ikke. Hun er ikke moren din. Hun må jo se det selv ? Komme hjem kl ditt og datt ? Det hadde jeg ikke orket. Noen annet med vanlig jobb, da vet de fleste når de er ferdig. Og gir beskjed viss de blir sene eller overtid. Føler jeg har lest om dette før ts, med annen problemstilling, at du ville være sosial med andre. Stemmer det ? 

Anonymkode: a6879...2c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk. Jeg vet hun savner meg og jeg føler samtidig at hun ikke har et sosialt liv utenom meg. Hun gjør svært lite om dagene

Aiiiiiii......her bør rødlampene gå på hos deg.

Hun klarer seg ikke noen få timer hver ettermiddag i noen korte uker uten deg? 

Skal du være hennes alt og sosiale liv, null interesser utenom deg? 

Tenker hun i det hele tatt på hvor kvalt du blir og hvor uinteressant hun vil fremstå for deg etterhvert? 

Anonymkode: 6eead...797

• Liker 1
Skrevet

Så hun sitter bare på ræva og ser på tv, lager middag og det er det?  Du skal ikke finne deg i dette, at hun ikke kan bli med og hjelpe til litt, og mase om når du skal komme hjem når du hjelper til der. 
Du bør nok ta på deg voksenbuksene og gjøre det slutt på dette forholdet, det er absolutt ikke bra for deg.

Anonymkode: a2c14...1f8

• Nyttig 1
Skrevet

Deg igjen? Hvor mange tråder skal du starte om dette toxic forholdet du har? Du har jo ikke baller til å gå uansett.

Anonymkode: 6b2ac...991

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må gjøre det slutt 

Anonymkode: ca102...49c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hun truer ikke, men hun er god med ord. Jeg er ikke like god til å uttrykke meg så det ender ofte med at hun «vinner» diskusjonen. Hun forlanger riktignok at om jeg skal dra imorgen så skal jeg kjøpe henne ting (mat for eksempel)

Men hjelpe og trøste da…!

Hvor "god med ord" trenger du å være for å si nei?

Dette er da ikke utgangspunkt for en debatt?

Gjenta etter meg: «Nei»

Er det vanskelig?

Anonymkode: 2687d...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...