Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men dere drar jo bare hverandre ned. Ikke tenk, bare gjør. Ta en sjanse og hopp i det.

Anonymkode: 43c49...ad2

Som nevnt før i tråden er jeg ikke ensom eller venneløs. Og jeg er såpass sosial at jeg i morgen drar på soloferie, for å kose meg glugg med å møte nye folk (jeg skal bo på sovesal). De siste årene har jeg skaffet meg nye venner og kjente ved å følge alle lure råd. Jeg har vært med på å lagde et sangkor, som er veldig sosialt. Og funnet kjæreste på nett.

Men jeg er ingen oppskrift på å løse ensomhet. Det er ikke gitt at alle andre oppnår det samme, ved å gjøre som meg. Kanskje er jeg noens forbilde i det sosiale, hvem vet. Hver må finne sin vei....

Anonymkode: 7536f...e55

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hadde du flydd innom Gardermoen når du egentlig skulle til Manchester? Litt av en omvei.

Hvis det venta en hyllest der, hadde nok mange gjort det!

Skrevet

Men det finnes jo hauger av offentlige steder som viser VM? Også en masse gratis arrangementer. Er du ensom, er det din egen feil. Her er det virkelig bare å kaste seg med. Folk har gått av skaftet og blitt så lite norske som det er mulig😂 Alle elsker alle og klemmer alle. Det er bare å møte opp og bli med!

Anonymkode: 74f93...b31

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det motsatte av hva TS skriver er sant. Dette har vært en av de mest inkluderende periodene i nyere norsk historie. Å spinne det til noe eksluderende er helt absurd.

Anonymkode: 2c03e...140

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men det finnes jo hauger av offentlige steder som viser VM? Også en masse gratis arrangementer. Er du ensom, er det din egen feil. Her er det virkelig bare å kaste seg med. Folk har gått av skaftet og blitt så lite norske som det er mulig😂 Alle elsker alle og klemmer alle. Det er bare å møte opp og bli med!

Anonymkode: 74f93...b31

Er du seriøs nå? 

Anonymkode: 3625c...99e

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du seriøs nå? 

Anonymkode: 3625c...99e

Ingen blir mer ensomme av vm.

Alle som vil kan være med på festen, du trenger ikke en gang kjenne noen.

Anonymkode: eef86...c96

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det motsatte av hva TS skriver er sant. Dette har vært en av de mest inkluderende periodene i nyere norsk historie. Å spinne det til noe eksluderende er helt absurd.

Nå må du roe ned! Tror du alle oppfatter ting likt du da? Herre, det er så naivt! 

Anonymkode: 7204e...979

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så da er løsningen å slutte med alt som er sosialt? Noen vil alltid falle utenfor, sånn er livet. Jobb med deg selv du, det er den eneste veien du har ut av situasjonen hvis du ikke trives i den. Jeg kan i alle fall garanterte deg at å sitte ensom hjemme og klage aldri kommer til å løse noe som helst.

Anonymkode: 4d340...736

Jeg har aldri sagt at min situasjon kan endres. Mitt motiv er kun å få folk til å forstå at vm ikke føles likt for alle. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eventuelt, hva ønsker han seg av oss andre? Hva ville gjort ting lettere? 

Det som ville gjort ting lettere var at noen ville gå sammen med meg på et arrangement. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det som ville gjort ting lettere var at noen ville gå sammen med meg på et arrangement. 

Er det noen som vet at du søker en å gå med?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og hva har du gjort for å prøve å finne noen?

Anonymkode: a1472...7bd

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 22.27):

En veldig betydelig andel av de som kastet seg om halsen på hverandre etter Brasil-kampen hadde aldri møttes før. Hvis man er engstelig i sosiale settinger blir det jo krevende uansett, men denne anledningen er langt enklere å ta del i alene enn jul, nyttårsaften eller 17. mai. Ingen ser på seg og lurer på hvorfor du er alene, tvert imot er det veldig, veldig okay. 

Anonymkode: b4f51...a48

Akkurat dette. De fleste som står og jubler der kjenner ikke hverandre. 

Å være alene er et aktivt valg hver enkelt tar.

Jeg utfordrer deg til å dra ut et sted på lørdag og se kampen. Ikke tenk for mye. Bare gjør det. Vær i takt med resten av folkemengden. Lev deg inn i kampen. Juble, klappe, bue,offe og stønne. Om du velger en pub eller åpen arena ute, helt opp til deg.

Bare gjør det. 

Anonymkode: f383c...7cc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor svarer du ikke på hva du har gjort for å prøve å finne noen?

Anonymkode: a1472...7bd

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er hèlt fabelaktig med VM :klappe:

Føler virkelig at jeg er både inkludert, òg med på feiringen.

Å være negativ til noe som samler en nasjon på denne måten, er smått utrolig.

MÅ det være tragedie for å samles. Blir folk mindre ensomme av at alle de andre går hjem? Neppe.

Det som skjer i disse dager, må vi ta lærdom og hegne om. For vi er nok ganske forundret alle mann.

En fra hjemmetjenesten, som kom på mandagen til meg kunne ikke fordra fotball.  Søndagen var hun hèlt ellevill, når hun var tilbake :ler:

Det er en opplevelse å se på TV. Tv sendingene er jo egentlig for oss! 

De andre bare... slenger seg ned på fryktelig mange steder....:knegg:

Og tenk. Alle familier som stadig fortviler over at de ikke har råd til å reise på ferie. 

Nå er de inkluderte, og får gleden av å følge med hjemmefra 💘

Hurra for VM! 

• Liker 3
Skrevet (endret)

¨Jeg er enig med TS. Sosiale felleskap i alle kanaler forsterker av og til, ofte, aldri, stryk det som ikke passer for noen følelsen av utenforskap og eller ensomhet. Alenefølelse. 
Storveis for alle som tåler det, fikser det, er i stand til å ta initiativ osv, driter i det, gjør noe annet osv. 
Det må jo være mulig  å ha flere tanker i hodet samtidig? 

Jeg har det litt sånn selv, noen ganger tar det mer overhånd enn andre. Aller helst vil jeg og være på Karl Johan og Slottsplassen og RO med masse gode venner (men det er ikke virkeligheten, ikke er jeg bedt med noen og ikke har jeg overskudd selv) - Men jeg skulle ønske at det var annerledes. 
Folk gjør så godt de kan utfra den situasjonen de er i, hvilke muligheter som er innenfor rekkevidde og etter lommeboka. Selv skal jeg til moren min. Har trengt meg på. 

Det går an å anerkjenne at ting ikke er på samme måte som for en selv, Storveis for dere som får til alt når det butter. 

RO! 

Man kan glede seg og ha det vanskelig samtidig. 

Endret av TM25
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har danset med fremmede. Jeg er synget med fremmede. Hoppet opp og ned med dem. Ropt i kor. Ledd og grått!

Aldri i hele mitt liv har jeg gjort flere gøye ting sammen med en gjeng med fremmede mennesker.

Jeg har aldri sett et mer inkluderende Norge enn det vi ser nå.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde du flydd innom Gardermoen når du egentlig skulle til Manchester? Litt av en omvei.

Jeg hadde nok flydd hjem med laget ja. 

Anonymkode: 063de...759

Skrevet

O

TM25 skrev (3 minutter siden):

¨Jeg er enig med TS. Sosiale felleskap i alle kanaler forsterker av og til, ofte, aldri, stryk det som ikke passer for noen følelsen av utenforskap og eller ensomhet. Alenefølelse. 
Storveis for alle som tåler det, fikser det, er i stand til å ta initiativ osv, driter i det, gjør noe annet osv. 
Det må jo være mulig  å ha flere tanker i hodet samtidig? 

Jeg har det litt sånn selv, noen ganger tar det mer overhånd enn andre. Aller helst vil jeg og være på Karl Johan og Slottsplassen og RO med masse gode venner (men det er ikke virkeligheten, ikke er jeg bedt med noen og ikke har jeg overskudd selv) - Men jeg skulle ønske at det var annerledes. 
Folk gjør så godt de kan utfra den situasjonen de er i, hvilke muligheter som er innenfor rekkevidde og etter lommeboka. Selv skal jeg til moren min. Har trengt meg på. 

Det går an å anerkjenne at ting ikke er på samme måte som for en selv, Storveis for dere som får til alt når det butter. 

RO! 

Man kan glede seg og ha det vanskelig samtidig. 

Jeg satt og tenkte litt på hvordan jeg skulle formulere et innlegg, du hjalp meg langt på vei.

Jeg trodde alltid at man burde ha en stor flokk/vennegjeng/mange bekjente. Å være en del av de glade bildene var noe jeg lengtet etter, å være inkludert. Etter mange forsøk innså jeg at jeg er ekstremt introvert dersom det ikke er en spesiell anledning. Jeg har ikke evnen til å ta vare på venner, og jeg slettet alle sosiale sosiale medier for mange år siden. 

Anonymkode: 38fd6...39d

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen blir mer ensomme av vm.

Alle som vil kan være med på festen, du trenger ikke en gang kjenne noen.

Anonymkode: eef86...c96

Selvsagt blir ingen ner ensomme av VM. Men mange av de som er ensomme kjenner ekstra på det i situasjoner hvor "alle andre" er sammen med noen og har det ekstra fint. Å være alene i hverdagen er en ting, men å være alene på julaften, nyttårsaften, 17.mai og andre merkedager/begivenheter man bryr seg om, føles ekstra ensomt.

Og noen ganger tror jeg det handler vel så mye om følelsen av å være sosialt "mislykket" som er vanskeligst.

• Nyttig 2
Skrevet
Thyra skrev (2 minutter siden):

Selvsagt blir ingen ner ensomme av VM. Men mange av de som er ensomme kjenner ekstra på det i situasjoner hvor "alle andre" er sammen med noen og har det ekstra fint. Å være alene i hverdagen er en ting, men å være alene på julaften, nyttårsaften, 17.mai og andre merkedager/begivenheter man bryr seg om, føles ekstra ensomt.

Og noen ganger tror jeg det handler vel så mye om følelsen av å være sosialt "mislykket" som er vanskeligst.

Men man trenger ikke være "sosialt mislykket". Går man ut i gatene og feirer så er man plutselig sammen med "alle andre".

Anonymkode: 3f677...2d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...