Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er som jeg sa, en terskel for å gå slik alene. 

Anonymkode: 7204e...979

Det er mye i livet som har terskler. Skal du la denne terskelen stoppe deg, eller skal du jobbe deg over?

Anonymkode: 1a433...e02

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har måttet legge meg å sove tidlig dagene Norge har spilt og forsøkt å unngå sosiale medier og media i dagene etter for å slippe å se «hele Norge» feste sammen, uten at man selv var invitert på festen.

Ingen er invitert. Det er ingen fest. Folk bare dukker opp. Det kan du også. ♥️🇳🇴🇳🇴🎉

Anonymkode: 43c49...ad2

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen er invitert. Det er ingen fest. Folk bare dukker opp. Det kan du også. ♥️🇳🇴🇳🇴🎉

Anonymkode: 43c49...ad2

Dette! Er det noen gang man virkelig bare kan gå ut i gatene og bli inkludert så er det nå.

Anonymkode: 4d340...736

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men denne slags hendelse er jo den desidert aller, aller letteste måten å bli kjent med nye folk. Man går ut i gata og hopper og hoier og er "en i mengden". Så bare prater man med folk! 

"Eyy, hvor er du fra? Herfra? Sykt bra kamp!" Osv. 

Jeg har forståelse for dem som er alene, men det må egeninnsats til. Det er virkelig den eneste motgiften. Alle dem som er sosialt vellykkede, har jo lagt enormt med innsats og energi i sine relasjoner. 

Anonymkode: abdc5...194

Nja, både og. For enkelte faller det lettere å snakke og ev. åpne seg for nye mennesker.

Så har du meg og kjæresten. Jeg er sjenert og introvert, han er sosial og snakker med hvem som helst. Men hvem tror du har flest venner? Det er jeg.

Anonymkode: fea66...236

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kunne du ikke feiret bursdagen din en annen dag?

Anonymkode: 1d89a...fcb

Midt i fellesferien er det ikke alltid slik at man kan velge å vrake i dager hvor venner har anledning. Selv om alle mine helger er ledige, så har mine to venninner helgejobb og familie, og er opptatt de fleste helger ellers med festivaler og ferie. 

Jeg forstår at fotballen er viktig og stort for mange, men det er også noe veldig sårt med å ha planlagt og gledet seg lenge til noe, så blir det avlyst på relativt kort varsel fordi det dukker opp noe mer spennende. 

Anonymkode: c34f5...1c1

• Nyttig 1
Skrevet

Helt omvendt for meg.  Jeg er ensom på 17.mai og julaften, fordi det er familiedager og jeg ikke har familie. 
fotball er så inkluderende . Satt alene og var trist på 17 mai. Fotball vm har vært en fest, og møtt så mye folk. Prøv å gå et sted de viser kampen lørdag? 

Anonymkode: 063de...759

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulle ønske det var et arrangement i Oslo-området for oss som ikke har noen å se matchen med på lørdag! 

Anonymkode: 372c1...6d6

Det er jo det på Rådhusplassen. Garantert mange enslige/single som drar ned dit.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Man får servert en anledning på gullfat her til å menge seg med andre, det er bare å dra ut i folkelivet. 

Svigersønnen min ankom Bergen på søndag, skulle på noe jobbrelatert mandag og ble bare med på folkefesten ute i gatene natt til mandag. Han sendte snap av at han rodde (altså denne supporterroingen).  Vi spurte hvem han var med, han kjente ingen, bare ble med.

Er så lei sutring fra folk som er ensomme, bu hu, men så tar de ingen initiativ selv. 🙄🙄

Anonymkode: 99b98...347

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulle ønske det var et arrangement i Oslo-området for oss som ikke har noen å se matchen med på lørdag! 

Men det ER jo det. Massevis! Kampene vises jo overalt. Haugevis av puber og fellesvisninger, samt tusenvis av mennesker samles i Karl Johan etterpå.

Anonymkode: 3f677...2d5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hvem spør om telefonnummer eller snapchaten til fremmede mennesker på gata? Det er bare rart. 

At du synes det er rart å spørre om andres telefonnummer eller Snapchat til fremmede mennesker på gata, får du ta på din kappe. Man merker når det er en connection der, og klarer man å lese det sosiale spillet så vet man om det er rett. Å vise interesse og initiativ ovenfor andre er ikke å være påtrengende.

Tenker du det samme om de menneskene som ber inn folk de har pratet med i noen minutter på gata, hjem på middag? For ja det skjer. I andre land er de utrolig gjestfrie.

Kanskje VM kan være starten på at folk tørr å ta mer kontakt med fremmede, og den norske kulturen forandrer seg.

Jeg satt på bar alene i fem timer på søndag, og hadde ingen problemer med å komme i kontakt med folk. Selv om jeg er veldig sjenert og innadvendt.

Anonymkode: 8c7de...3f8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har måttet legge meg å sove tidlig dagene Norge har spilt og forsøkt å unngå sosiale medier og media i dagene etter for å slippe å se «hele Norge» feste sammen, uten at man selv var invitert på festen

Ta dette i beste mening, for det er sagt med kjærlighet: Hvem skulle invitere deg? Har andre et større ansvar for å invitere enn deg selv? Hvorfor inviterer ikke du noen?

Anonymkode: 43a9d...7ef

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Man får det ikke mer moro enn det man lager selv. 

Jeg har startet en chattegruppe for kvinner som ønsker å ha noen å gjøre sommeraktiviteter med.  Det gjorde jeg gjennom en facebook-gruppe. Vi er i underkant av 40 personer så det er absolutt et behov for slike forum for formålet først og fremst er å bli kjent. Der har vi ordnet det sånn at de som ønsker blir en gjeng og drar og ser på kampene. Jeg skal møte noen på lørdag for å se kampen mellom Norge og England. 

Jeg måtte ty til dette skrittet og opprette en chattegruppe fordi jeg selv føler meg venneløs for tiden. En venninne har flyttet, en annen er bare opptatt av kjæresten. Da er tiden moden for å finne nye venner som er interessert i å møte nye folk. 

Anonymkode: fc8d6...51d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
piggrokken skrev (På 7.7.2026 den 14.56):

Det er jo det på Rådhusplassen. Garantert mange enslige/single som drar ned dit.

Jeg var på Rådhusplassen da spillerne ble hyllet etter at de slo Italia og kvalifiserte seg. Helt topp. VM ser jeg hjemme i stua, helt topp det også. Men håper det blir en ny hyllest av gutta når de kommer hjem. Som forhåpentligvis ikke blir på halvannen uke enda. :D 

Anonymkode: 53940...594

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg var på Rådhusplassen da spillerne ble hyllet etter at de slo Italia og kvalifiserte seg. Helt topp. VM ser jeg hjemme i stua, helt topp det også. Men håper det blir en ny hyllest av gutta når de kommer hjem. Som forhåpentligvis ikke blir på halvannen uke enda. :D 

Anonymkode: 53940...594

Har begynt å tenke at OM vi vinner dette, tenk folkehavet på Gardermoen da de kommer hjem da!

Glad for at jeg ikke skal fly i ferien min i år, for å si det sånn.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2026 den 11.43):

Tipper det finnes noe på Heygirl!

Anonymkode: 7536f...e55

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2026 den 9.47):

Jeg er så hjertens enig med deg! 

Anonymkode: 9c45f...f31

Sååååååå ENIG! 

Anonymkode: 4f23a...6ee

Skrevet

Når er fotballgalskapen ferdig ???🤔

Anonymkode: f7975...8a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 22.05):

I natt var gatene mange steder fulle av jubel, sang og mennesker som feiret en historisk fotballkveld. For mange var dette et øyeblikk de kommer til å huske resten av livet. Men jeg har også tenkt på dem som opplevde denne kvelden på en helt annen måte. For når «alle» ser ut til å være ute og feire sammen, kan følelsen av å stå utenfor bli ekstra sterk. Det er ikke nødvendigvis fordi man er mer ensom enn vanlig, men fordi kontrasten blir så stor. TV-bilder, sosiale medier og lyden av folk som jubler kan minne noen om det de savner, nemlig et fellesskap å være en del av. Dette er egentlig ikke et nytt fenomen. Mange kjenner på noe av det samme i julen, på nyttårsaften eller 17. mai. Dager som betyr mye for mange, kan også være de dagene hvor ensomhet og utenforskap kjennes aller mest.

Det betyr selvfølgelig ikke at folk ikke skal feire. Tvert imot. Gleden over slike øyeblikk er verdifull og bør deles. Samtidig synes jeg det er verdt å huske at mens tusenvis står skulder ved skulder og synger, sitter det også mennesker alene hjemme. Noen skulle ønske de hadde noen å feire med. Andre skulle bare ønske de kunne vært en del av stemningen, selv blant fremmede. Kanskje kan vi ha plass til begge perspektivene samtidig, både den store folkefesten og litt omtanke for dem som opplever at slike kvelder gjør utenforskapet litt ekstra synlig. Hvis dette gjelder deg, er du sannsynligvis langt fra alene, selv om det kanskje føltes sånn akkurat i natt. ❤️

Anonymkode: 0bf7b...63f

Men dumt spm da, men virker som om alle utestedene som sender VM er fulle av én gjeng, ikke mange små gjenger, så er det ikke da bare å gå ett sted der det er folk, så er man en del av det? Dersom man ønsker det? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når er fotballgalskapen ferdig ???🤔

Anonymkode: f7975...8a7

Kommer an på om Norge går videre eller ei til lørdag.. følg litt med iallefall, så får man lett kontroll på det! Norge skal spille mot England til lørdag, vinner norge er de med i finalen!

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ikke meg du svarer, men jeg lurer litt oppriktig på hva du/dere ønsker fra andre mennesker? Jeg har full forståelse for at det ikke er noe enkelt, men hva tenker du at folk rundt deg skal gjøre?

Spør fordi denne VM-festen opplever jeg som noe av det mest inkluderende vi har hatt på lenge. Alle er invitert. Det skjer ute i gatene, gratisarrangementer alle veier, felles ting skjer i nabolaget osv.

Så når folk i tråden her skriver at de er så sinte på denne festen de ikke er invitert til og gleder seg til Norge ryker ut, klør jeg meg i hodet. Jeg sliter rett og slett med å se for meg hvordan det kan bli enda mer inkluderende enn det er?

Dette er ikke ment polemisk, men som et helt ekte spørsmål. Hva tenker du at andre mennesker kunne/burde gjøre for deg?

Anonymkode: 43a9d...7ef

For min del kunne jeg tenkt meg alkoholfrie arrangementer. Det hadde vært lettere å gå på. Når man ikke drikker selv blir det for voldsomt å gå alene inn i slike biler. Her jeg bor er det ikke noe alternativer til visning på puben. 

Anonymkode: 7204e...979

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...