Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil da ikke lage keramikk for lidelsene min? Det er poenget, jeg er da kreativ og mer enn problemene mine?? Savner steder som er ment for deg det er ment for. Ikke knyttet til tiltak sa jeg jo.

Vil helst bo et sted som er bygd levende nok til at folk slipper å sitte hjemme med mobilen fordi det ikke er noe å finne på der de bor. Vurderer utveien gjennom å flytte når angsten min roer seg nok til at jeg kan ta en sjanse.

Blir oppgitt over manglende evne til å se for seg at folk vil ha et rikt liv om man sliter? Gå på kino med noen å le på vei ut med regnet dryppende på hodet. 
Hva er så rart? Er som at deres ubehag for at vi har det tungt og sørger eller at et er vanskelig å løse må gå utover oss. Skader deg så mye å bare unne noen et liv og gi dem litt empati? Si, så kjipt føler med deg. 

Skal lage meg Facebook igjen å se om det er noe. Men ikke noe tiltak.

Anonymkode: f0e96...06f

Og vet du hvem som skaper de levende samfunnene der det er ting å finne på….?

Det er andre mennesker, som setter i gang aktiviteter de har interesse av og lyst til å holde på med.

Er absolutt ingenting som hindrer deg eller andre å dra i gang tilbud dere savner der dere bor.

Igjen så legges ansvaret for at det ikke er noe å gjøre på andre. Denne usynlige ‘noen’ som liksom har ansvaret for at det skjer ting, og ting en selv synes er gøy.

Alle festivaler, revyer, julemesser, fotoklubb, stolpejakt, strikkeklubb osv osv finnes fordi andre mennesker satte det i gang - helt frivillig og på eget initiativ.

Bor en på et lite sted så ta kontakt med f.eks frivillighetssentralen om en har en ide eller ønske om aktivitet. De har erfaring og kan ofte hjelpe ting i gang. Lokalaviser liker godt å skrive om nye initiativ, så en kan få gratis markedsføring og kontakt med andre som ønsker det samme og vil være med.

Må da være lettere enn å flytte?

Anonymkode: 25e30...60d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skrev jo at det ikke er en prioritet at man lager keramikk for lidelser som jeg oppfattet som kjempe frekk måte å gjøre meg til et problem for at jeg krever at et tiltak må, når jeg mener en fordømt vanlig sted alle kan lage keramikk. Nå blir jeg lei av dette. Noe underliggende er her. Jeg svarte nettop på det jeg tror dette handler om. Du er snurt. Og det går utover oss, du snakker med ensomme folk, gi deg. 

Denne dialogen ble veldig merkelig. Ikke forstår jeg hva du skriver heller, du har en veldig usammenhengende måte å uttrykke deg på. Hvis du skriver litt mer i klartekst blir det lettere å gi deg et svar som du forstår og aksepterer. 

Anonymkode: fc8d6...51d

AnonymBruker
Skrevet

Og vet du hvem som skaper de levende samfunnene der det er ting å finne på….?

Det er andre mennesker, som setter i gang aktiviteter de har interesse av og lyst til å holde på med.

Er absolutt ingenting som hindrer deg eller andre å dra i gang tilbud dere savner der dere bor.

Igjen så legges ansvaret for at det ikke er noe å gjøre på andre. Denne usynlige ‘noen’ som liksom har ansvaret for at det skjer ting, og ting en selv synes er gøy.

Alle festivaler, revyer, julemesser, fotoklubb, stolpejakt, strikkeklubb osv osv finnes fordi andre mennesker satte det i gang - helt frivillig og på eget initiativ.

Bor en på et lite sted så ta kontakt med f.eks frivillighetssentralen om en har en ide eller ønske om aktivitet. De har erfaring og kan ofte hjelpe ting i gang. Lokalaviser liker godt å skrive om nye initiativ, så en kan få gratis markedsføring og kontakt med andre som ønsker det samme og vil være med.

Må da være lettere enn å flytte?

Det er også kapitalismen du som gjør at lokaler er så dyre at det trengs for mye å kunne starte noe i en så liten by som min!

Denne holdningen din kan du slutte med. Her sitter det folk som kanskje enda i sommer ikke har snakket med en eneste person ansikt til ansikt og du kommer som noen som skal si at det er kun vår skyld! Du eier ikke innsikt!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne dialogen ble veldig merkelig. Ikke forstår jeg hva du skriver heller, du har en veldig usammenhengende måte å uttrykke deg på. Hvis du skriver litt mer i klartekst blir det lettere å gi deg et svar som du forstår og aksepterer. 

Jeg er ikke merkelig!! Jeg prøver å få deg til og forstå og har det så fært at jeg gråter på grunn av din manglende omsorg å bare unne oss et liv. Unne oss å være fortvilte og å savne. 

Slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke merkelig!! Jeg prøver å få deg til og forstå og har det så fært at jeg gråter på grunn av din manglende omsorg å bare unne oss et liv. Unne oss å være fortvilte og å savne. 

Slutt.

Jeg viser manglende omsorg på en måte jeg ikke aner hva handler om. Hvis bare et svar om keramikk får deg til å gråte er det kanskje på tide å søke noe psykisk helsehjelp? ikke henge her. Hvis det er noen trøst så forstår jeg ikke hva du ønsker å uttrykke heller, så da trenger du ikke å ta det så tungt om du får svar du ikke liker. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er også kapitalismen du som gjør at lokaler er så dyre at det trengs for mye å kunne starte noe i en så liten by som min!

Denne holdningen din kan du slutte med. Her sitter det folk som kanskje enda i sommer ikke har snakket med en eneste person ansikt til ansikt og du kommer som noen som skal si at det er kun vår skyld! Du eier ikke innsikt!

Nope - det jeg sier er at dette kravet om at andre ikke skal ha det gøy fordi en selv har det vondt er urimelig.

Jeg sier også helt konkret at det er urimelig å forvente at andre skal fikse og sette i gang de aktivitetene en selv liker og synes er gøy.

Frivilighetssentralen - eller liknende etablerte tilbud som røde kors, blå kors, frelsesarmeen. Jeg nevnte det konkret nettopp fordi de ofte har lokaler de er villige til å låne ut når en prøver å starte noe nytt.

Det er nemlig fint mulig å ha vondt av folk som har det vondt, og kanskje ikke har mange å snakke med, og å påpeke at noe av det som sies er feil forestillinger om andres liv og urimelige krav til at andre skal fikse og har ansvar for å fikse at en har det vondt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et familiemedlem som slet med ensomhet. Vi foreslo masse ting for han, men han fant alltid en feil med alt. Vi bor midt i en stor by med utrolig mange muligheter, men han ville ikke benytte seg av noen av dem. Han ble også invitert på en del ting, men også invitasjonene fant han feil med. Feil folk, eller feil ting å bli invitert på.

Jeg forteller ikke dette for å si at han var slem eller teit. Tvert i mot han var kjempeulykkelig, og trengte hjelp til å komme seg over tersklene han bygget for seg selv. 

Jeg hadde skikkelig vondt av han. Men det var også krevende for oss rundt, for i sin ulykke ble han også urimelige med oss rundt. Ingenting av det vi kunne gjøre var bra nok. Og det var bare vi som skulle ta kontakt med han, aldri tilbake. Hvis vi ventet på at han skulle ta kontakt fikk han bare bekreftet sin forestilling om at ingen brydde seg om han.

Jeg får litt sånne vibber av noen innlegg i denne tråden. Jeg sier ikke det for at noen skal bli lei seg, men heller bli motivert for å søke hjelp for det som hindrer dem i å ha kontakt med andre mennesker.

Anonymkode: 43a9d...7ef

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke akkurat det at en føler på utenforskap og synes ting er slitsom det reageres på da.

Det er dette kravet om at andre ikke må ha det for gøy, for det er vondt for den som er ensom som blir reagert på som innmari egosentrisk.

I tillegg reageres det på det andre kravet om at andre må fikse deres utenforskap og vonde følelser.

Ansvaret for at en har det vondt, føler seg ensom og utenfor legges på alle andre - ikke dem selv. Ikke den eneste som kan gjøre noe med det, dem selv. Det reageres det på.

At ting er vondt, vanskelig, angst, sykdom, lite nettverk, gruer seg osv er selvfølgelig ikke vanskelig å forstå og ha sympati for.

Det er ganske bemerkelsesverdig at de som hevder seg ensomme i tråden nesten konsekvent feiltolker det som blir sagt av andre. Men det kan vel også forklare en del av hvorfor de sliter med mellommenneskelige relasjoner.

Det er et viktig poeng og noe jeg har opplevd i flere sammenhenger. Sånt henger ofte sammen.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men unner du andre å ha det bra? Kan andre få ha det godt selv om du ikke har det slik du ønsker? Eller er ikke verden rettferdig før alle har det slik som du og ts?

Jeg har både opplevd å miste mann til kreft, min beste venninne i ulykke, og jeg selv har blitt syk som legene ikke finner ut av. Jeg har begynt på nytt flere ganger enn du aner. 

Jeg kan ikke løpe ut i gatene etter hver kamp, men jeg deltar i fellesskapet fordi det er viktig for min egen psykiske helse, og så betaler jeg prisen etterpå som ingen ser. 

Jeg kan ikke gå rundt å ønske elendighet på andre. Og det er INGEN andre sitt ansvar å dra meg med. ingen. 

Men med offermentalitet kan man grave seg dypere og dypere ned i grøfta... det er også et like aktivt valg som å delta.

Anonymkode: f383c...7cc

Selvsagt. Jeg trodde det fremkom av innlegget.  "tar notater"
Fra min side handlet det om å anerkjenne blå  egne følelser følelser i gitte situasjoner og ikke om "alle andre".

Egentlig forstår jeg ikke hvorfor man hele tiden skal dra inn offermenatlitet når noen åpner og skriver om noe som er vanskelig for dem selv. 
Det går jo an å være greie uten å råde andre, komme trekkende med eget liv osv? Alle har et liv!

Det finnes vel knapt en familie uten selvmord, kreft, Hjerte/karsykdommer, diabetes osv. Jeg skjønner ikke hvorfor det trekkes inn som relevant!

Endret av TM25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Slutt.

Jo, akkurat det er merkelig. Eller et utslag av angst, som du skriver at du har? 

Du skrev at du ikke vil på tiltak, og når vedkommende som svarte deg sa at det finnes en del generelle aktiviteter som ikke er tiltak, bare så du forbi det og ble sint fordi du trodde vedkommende skrev at du måtte på et tiltak.... Du er sår, og leser ting som faktisk ikke står der. Du kjefter, og den du kjefter på, skjønner ikke hvorfor.

Du har sikkert dine grunner til å ha en del pigger ute. Men grunnen til at du har det vondt, er nok ikke at ingen her unner deg gode opplevelser. 

Jeg vet heller ikke hva som skal til for at du får en god opplevelse. Men det er lov å savne de gode opplevelsene.

Anonymkode: 7536f...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...