Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er du redd din egen reaksjon? Hva mener du?

Og hva er du redd med hennes reaksjon?

Anonymkode: 07e04...5f2

Jeg er redd for at jeg vil bare komme til å trøste henne og ikke klare stå i det

redd for at hun kommer til å bli totalt knust

Anonymkode: 930f5...7bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er redd for at jeg vil bare komme til å trøste henne og ikke klare stå i det

Flytt ut og fortell det senere og ikke treff henne igjen. Det er mange ganger det er lurt å gjøre det på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Flytt ut og fortell det senere og ikke treff henne igjen. Det er mange ganger det er lurt å gjøre det på den måten.

Det frister litt. Tror jeg oppdaterer hvis det blir brudd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det frister litt. Tror jeg oppdaterer hvis det blir brudd

Lykke til. 

Husk. Du fortjener å ha det bra. 💚

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lykke til. 

Husk. Du fortjener å ha det bra. 💚

Tusen takk💙 setter stor pris på alle råd og oppmuntringer! Er ganske tøff å stå i en  slik situasjon 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tusen takk💙 setter stor pris på alle råd og oppmuntringer! Er ganske tøff å stå i en  slik situasjon 

Ja, men denne situasjonen trenger du altså ikke å stå i, du velger det helt selv.
Om du ikke gjør noe, er du plutselig gift og med barn og fanget for livet. Redd deg selv, for all del.

Anonymkode: b0a2b...fdf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er tyngre å stå i et dysfunksjonelt forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, men denne situasjonen trenger du altså ikke å stå i, du velger det helt selv.
Om du ikke gjør noe, er du plutselig gift og med barn og fanget for livet. Redd deg selv, for all del.

Faen sant det. Tusen takk

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (7 minutter siden):

Det er tyngre å stå i et dysfunksjonelt forhold.

Helt klart, takk for svar!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Helt klart, takk for svar!

Ikke noe å takke for, du kommer ikke til å gjøre noe med det uansett.

Endret av got2go
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2026 den 16.54):

Hun kommer seg igjen, hun klarte seg før hun traff deg også vet du. 

Anonymkode: cd37b...ba9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du gå til legen og be om henvisning til psykolog. Si du er i et voldelig forhold og ikke klarer å gjøre det slutt. Si du trenger hjelp. Med henvisning så trenger du kun å betale en egenandel opp til frikort grensen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder dere å holde liv i denne tråden egentlig? Enten er det trolletråd, ellers så blir det en 500 sider lang tråden hvor ts skriver "faen, sant det" i annenhver side for så å falle tilbake til gamle synder og bli værende

Anonymkode: 5c7ff...bf2

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor gidder dere å holde liv i denne tråden egentlig? Enten er det trolletråd, ellers så blir det en 500 sider lang tråden hvor ts skriver "faen, sant det" i annenhver side for så å falle tilbake til gamle synder og bli værende

Anonymkode: 5c7ff...bf2

Så sant, jeg gir meg nå. Lander egentlig på at de fortjener hverandre. Om man ikke klarer å gjøre mer etter SÅ mange gode velmenende råd og innsikter,så er man rett og slett antagelig en ganske elendig partner også. De har det nok like ille i dette forholdet, og bidrar begge to like mye til det. Å være sammen med en som ikke kan si noe om hva han vil, og som ikke har noen ryggrad, er jo faktisk også ganske frustrerende, mulig han gjør henne mye verre pga denne ekstremt unnvikende oppførselen sin.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Så sant, jeg gir meg nå. Lander egentlig på at de fortjener hverandre. Om man ikke klarer å gjøre mer etter SÅ mange gode velmenende råd og innsikter,så er man rett og slett antagelig en ganske elendig partner også. De har det nok like ille i dette forholdet, og bidrar begge to like mye til det. Å være sammen med en som ikke kan si noe om hva han vil, og som ikke har noen ryggrad, er jo faktisk også ganske frustrerende, mulig han gjør henne mye verre pga denne ekstremt unnvikende oppførselen sin.

Nei. Hun elsker at han er en dørmatte. Hun har knekt og knust han kun for dette formålet.

Og det er synd på fyren. Han er ikke skurken i dette.

Ts er ikke en robot som reagerer med en gang noen gir han et råd. Han er et menneske noen har tråkket og pirket så mye på at han er blitt usikker og har angst for å ta en beslutning og for følelsesutbruddene til samboeren.

Han trenger støtte, ikke å bli dømt av en som ser ned på han fordi han ikke reagerer på alt det du vil han skal gjøre. Han gjør det i sitt tempo når han er klar for det.

Og ryggrad får man ved støtte. Kritikk krummer ryggen.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei. Hun elsker at han er en dørmatte. Hun har knekt og knust han kun for dette formålet.

Ts er ikke en robot som reagerer med en gang noen gir han et råd. Han er et menneske noen har tråkket og pirket så mye på at han er blitt usikker og har angst for å ta en beslutning og for følelsesutbruddene til samboeren.

Han trenger støtte, ikke å bli dømt av en som ser ned på han fordi han ikke reagerer på alt det du vil han skal gjøre. Han gjør det i sitt tempo når han er klar for det.

Tusen takk. Ja jeg sliter med å ta valg og handling, men det er fordi jeg ikke føler meg klar og er sliten. Har i alle fall begynt, så får vi se hvor lang tid det tar. Tusen takk for alle meldinger💙

• Hjerte 3
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 16.46):

️Update

jeg har ikke fattet mot til meg enda men merker at denne situasjonen pusher meg nærmere. 

jeg og min bror har et nært forhold. Vi snakker sammen om alt og er hverandres støttespillere. I går ringte han meg i 15 tiden med en stor nyhet. Vi snakket litt frem og tilbake om denne nyheten i ca 1 time. Når jeg legger på er dama sur og mener jeg ikke skal prate så lenge med han. Jeg forklarte situasjonen men hun nektet å høre. Vi ble enige om å være uenige og hadde en ellers grei ettermiddag. 

senere på kvelden ringer min bror igjen, da med hele nærfamilien for å fortelle det glade buskap. Jeg spør om hun vil være med på samtalen, det vil hun ikke. Vi snakker sammen i rundt 45 minutter før vi legger på. Hun er igjen dritsur og sier jeg ikke får lov til å prate så lenge. Jeg sier det er teit og at jeg prater med min familie når jeg vil. Under samtalen flytter hun seg fra sengen til sofaen og veksler på å stirre på meg og lukke øynene og «sove». Hun mener det er unødvendig og snakke så lenge. 

Jeg mener at jeg kan prate hvor lenge jeg vil med familien, innen rimelighetens grenser. Hun mener tydeligvis at det kan jeg ikke. Jeg fikk silent treatment en stund etter samtalen, helt til vi la oss. Da skulle vi nemlig kose.

er det jeg som er teit, har hun et poeng? To timer totalt er mye, jeg er klar over det. Men dette skjer ikke hver dag. Det var en spesiell situasjon med et glad budskap, noe hun ikke evner å fatte. Jeg prater med min bror på FaceTime 2 ganger i uken ala 20-40 min ellers 

Skrevet

Du vet godt hva svaret på dette er.

Anonymkode: e2bc7...74b

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor fortsetter du å spørre? Tråden er på 44 sider, tror du det vil skje noe magisk som gjør at det blir lett for deg å slå opp etter ti mer sider med bekreftelser?

Anonymkode: fe734...1c5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

️Update

jeg har ikke fattet mot til meg enda men merker at denne situasjonen pusher meg nærmere. 

jeg og min bror har et nært forhold. Vi snakker sammen om alt og er hverandres støttespillere. I går ringte han meg i 15 tiden med en stor nyhet. Vi snakket litt frem og tilbake om denne nyheten i ca 1 time. Når jeg legger på er dama sur og mener jeg ikke skal prate så lenge med han. Jeg forklarte situasjonen men hun nektet å høre. Vi ble enige om å være uenige og hadde en ellers grei ettermiddag. 

senere på kvelden ringer min bror igjen, da med hele nærfamilien for å fortelle det glade buskap. Jeg spør om hun vil være med på samtalen, det vil hun ikke. Vi snakker sammen i rundt 45 minutter før vi legger på. Hun er igjen dritsur og sier jeg ikke får lov til å prate så lenge. Jeg sier det er teit og at jeg prater med min familie når jeg vil. Under samtalen flytter hun seg fra sengen til sofaen og veksler på å stirre på meg og lukke øynene og «sove». Hun mener det er unødvendig og snakke så lenge. 

Jeg mener at jeg kan prate hvor lenge jeg vil med familien, innen rimelighetens grenser. Hun mener tydeligvis at det kan jeg ikke. Jeg fikk silent treatment en stund etter samtalen, helt til vi la oss. Da skulle vi nemlig kose.

er det jeg som er teit, har hun et poeng? To timer totalt er mye, jeg er klar over det. Men dette skjer ikke hver dag. Det var en spesiell situasjon med et glad budskap, noe hun ikke evner å fatte. Jeg prater med min bror på FaceTime 2 ganger i uken ala 20-40 min ellers 

Hun er urimelig. 

Jeg kunne ønske du gikk i fra henne. Hun gjør deg tydelig ikke lykkelig. 

Og hun utsetter deg for psykisk vold. Hun skal liksom plage deg til å gjøre som hun vil. Hun har også en besettelse på å ha deg for deg selv. Du har ikke lov til å ha fokus på noen andre en henne. 

Hadde du sitter timesvis i tlf hver eneste dag på fritiden deres så hadde jeg forstått at hun hadde følte seg tilsidesatt. Og hvis du alltid var opptatt med andre enn henne. Men dette er ikke deres situasjon. Hun bare tåler ikke at du er med andre enn henne. Jeg vet ikke sikkert hvorfor hun er sånn. Men folk med antisosiale tendenser er som dette. De isolerer ofrene sine og kontrollerer de med ubehagelig og straffende oppførsel.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...