Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Durex skrev (3 timer siden):

Hvis foreldrene er så voldelige og syke, at du må skifte navn og leve på hemmelig adresse, på en jævla institusjon.

Det er jo liten tvil om at det alene er deres ansvar at hun tok sitt eget liv.

Hun skiftet aldri navn. 
Vi vet også at hun bodde på 6 ulike fosterhjem og ble voldtatt på en institusjon. Det i seg selv er tusen ganger verre enn vold fra foreldre. 
uansett så skal Bv sørge for at barn får det bedre ikke verre 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kristineeeee skrev (2 minutter siden):

Jeg? Det er ikke jeg som skal bevise noe i den saken. Det er politiet sin jobb. 

Politiet har etterforsket og konkludert. Hvem er du og hvilke kvalifikasjoner har du for å si at det ikke er riktig? 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
KraKriAm skrev (1 minutt siden):

Politiet har etterforsket og konkludert. Hvem er du og hvilke kvalifikasjoner har du for å si at det ikke er riktig? 

Veldig mange har uttalt seg om denne saken. 
politiet ja… men alle vet politiet gjør feil. 
Viggo saken f eks. 21 år i fengsel for så vise seg at han ikke hadde noe med saken å gjøre. VG fyrte veldig opp under den saken. Det er ikke slik at politiet og VG sitter på all sannhet. Man kan stille spørsmål om hva som egentlig skjedde. Om det er selvmord, fikk jenta den omsorgen hun hadde krav på? Hvor sviktet det? 

Skrevet
Kristineeeee skrev (2 minutter siden):

Hun skiftet aldri navn. 
Vi vet også at hun bodde på 6 ulike fosterhjem og ble voldtatt på en institusjon. Det i seg selv er tusen ganger verre enn vold fra foreldre. 
uansett så skal Bv sørge for at barn får det bedre ikke verre 

Er det 1000 ganger verre? Det vet vel ikke du. Selvfølgelig må man ta ut barn som blir utsatt for vold i hjemmet. Og foreldrene ble dømt for dette. Så er det en annen diskusjon om hva som bør endres i barnevernet for at barn ikke blir flyttet på så mye. Kanskje du kan melde deg som fosterhjem? Det er stor mangel på fosterhjem og barnevernet kan ikke tvinge folk til å bli det. Og mange barn er så skadet fra foreldrene sine at de ikke er egnet til å bo i vanlige fosterhjem og da blir det institusjon. Uansett, ingenting av hvordan det fungerte for henne i barnevernets omsorg beviser eller tyder på at hun ble drept. Det er heller ikke bevist at hun ble voldtatt. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Kristineeeee skrev (4 minutter siden):

Veldig mange har uttalt seg om denne saken. 
politiet ja… men alle vet politiet gjør feil. 
Viggo saken f eks. 21 år i fengsel for så vise seg at han ikke hadde noe med saken å gjøre. VG fyrte veldig opp under den saken. Det er ikke slik at politiet og VG sitter på all sannhet. Man kan stille spørsmål om hva som egentlig skjedde. Om det er selvmord, fikk jenta den omsorgen hun hadde krav på? Hvor sviktet det? 

Så alle sånne som du og Vinsrygg og Rettsikkerhet for alle er mer kompetente og vet bedre? Dere kan bare sitte å fyre av insinuasjoner og anklager uten å ha et fnugg av bevis eller troverdig bakgrunn for å stille spørsmål om dette? Det er ingenting i denne saken som tyder på noe annet enn selvmord. At en jente som er utsatt for vold i mange år sliter i etterkant og har det vanskelig i barnevernets omsorg er ikke en indikasjon på drap, prostitusjonsring, konspirasjon på høyeste hold mellom ulike etater og myndighetspersoner. Det er helt naturlig og menneskelig å slite og være ødelagt av vold fra foreldre i mange år. Og det er ikke lett for fagpersoner å hjelpe. Det er ingen grunn til å lage rare teorier og se spøkelser der det ikke er noen. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
KraKriAm skrev (Akkurat nå):

Det er heller ikke bevist at hun ble voldtatt. 

Bortsett fra at hun anmeldte voldtekt? Men nei, det er ikke bevist. Hun døde, så ingen vitner heller...

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men jeg mener at barnevernet må begynne å offentliggjøre tall igjen på hvor mange som tar selvmord. Hvorfor sluttet de brått med det, etter en voldsom økning?

Jeg kan ikke få meg til å tro at de har myrdet noen, men at de dekker over for seg selv, og at systemet forsvarer seg selv- og ikke nødvendigvis prøver å bli bedre, ja! Det tror jeg!! For hvorfor er det så lite selvkritikk, men så mye som kommer fram om flytting av barn, til det latterlige, overgrep og annet? Det gjør meg forbannet! At de splitter søsken, og lager verden om mulig verre!

Det gjør meg dessuten drit forbannet at noe må være så helt hinsides før det blir debatt, og at det ikke er graverende nok med overgrep og 6 flyttinger. Bare av den grunn burde noen ha vært tiltalt! Hva faan liksom??

Så ja ..hvem av sidene her som irritere meg mest, det er vanskelig å si. Jeg er bare forbannet over at det er så mye grums! På de aller mest sårbare..

• Nyttig 1
Skrevet
KraKriAm skrev (15 minutter siden):

Er det 1000 ganger verre? Det vet vel ikke du. Selvfølgelig må man ta ut barn som blir utsatt for vold i hjemmet. Og foreldrene ble dømt for dette. Så er det en annen diskusjon om hva som bør endres i barnevernet for at barn ikke blir flyttet på så mye. Kanskje du kan melde deg som fosterhjem? Det er stor mangel på fosterhjem og barnevernet kan ikke tvinge folk til å bli det. Og mange barn er så skadet fra foreldrene sine at de ikke er egnet til å bo i vanlige fosterhjem og da blir det institusjon. Uansett, ingenting av hvordan det fungerte for henne i barnevernets omsorg beviser eller tyder på at hun ble drept. Det er heller ikke bevist at hun ble voldtatt. 

Hun ble voldtatt. Saken ble henlagt mot bevisets stilling, slik det blir i over 90% av alle voldtekts anmeldelser. 
Vi vet det skjer voldtekter på institusjoner, flere er dømt for det. Jenter har tatt livet sitt på institusjoner etter voldtekt fra ansatte (Fossum kollektivet- Madelen saken) 

de fleste som jobber på slike steder ønsker å gjøre en god jobb, men så er det også ubrukelige folk som er farlig for disse barna. 
Jeg vet mye om dette, og har sett flere intervju med folk som har bodd på slike steder. Jeg har også en god venn som sluttet i barnevernet grunnet mye maktovergrep. Så snart enkelte stilte kritiske spørsmål og var uenig ble de fryst ut. Flere sluttet, og det er en gjennomtrekk av folk der. 
Det er mye som ikke er bra i systemet, det vet jeg. Hva som skjedde med shada vet jeg ikke. Men hun ble sviktet grovt. Først av sine foreldre og så videre av de som skulle ta vare på henne. 
Dj skal være litt forsiktig med å polarisere, dra alle under en kam. For det er ikke enten eller. 

Skrevet
Mooza skrev (11 minutter siden):

Bortsett fra at hun anmeldte voldtekt? Men nei, det er ikke bevist. Hun døde, så ingen vitner heller...

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men jeg mener at barnevernet må begynne å offentliggjøre tall igjen på hvor mange som tar selvmord. Hvorfor sluttet de brått med det, etter en voldsom økning?

Jeg kan ikke få meg til å tro at de har myrdet noen, men at de dekker over for seg selv, og at systemet forsvarer seg selv- og ikke nødvendigvis prøver å bli bedre, ja! Det tror jeg!! For hvorfor er det så lite selvkritikk, men så mye som kommer fram om flytting av barn, til det latterlige, overgrep og annet? Det gjør meg forbannet! At de splitter søsken, og lager verden om mulig verre!

Det gjør meg dessuten drit forbannet at noe må være så helt hinsides før det blir debatt, og at det ikke er graverende nok med overgrep og 6 flyttinger. Bare av den grunn burde noen ha vært tiltalt! Hva faan liksom??

Så ja ..hvem av sidene her som irritere meg mest, det er vanskelig å si. Jeg er bare forbannet over at det er så mye grums! På de aller mest sårbare..

Enig! Når man ser på fosterhjem på nett så ser det veldig rosenrødt ut, men de viser kun en side av systemet. Jeg har vitnet i rettsak der Bv tapte mot en familie. Jeg vet hvor kynisk dette systemet er. 
makt uten innsyn er farlig. 
Når politiet river barn ut av senga på natt og kjører de til vilt fremmede mennesker er det en traume et barn aldri glemmer. I Danmark er det få slike saker der de bruker politi makt, fordi de bygger dialog med familien. Det gjør de ikke i Norge. 

• Liker 1
Skrevet

Dere kan godt kritisere systemet, barnevernet og fortelle at det som i alle yrker jobber uegnede personer der. Det er fruktbart at det er en åpen debatt og det har heller ikke vært mangel på artikler, kritikk og søkelys på barnevernet i en del år. Og en del har blitt bedre.
Men slik det er holdt på med konspirasjonsteorier og påstander uten bevis, bildet av en død person spredt rundt på nett og åpenbart en agenda fra Vinsrygg og de andre i denne saken er så lite konstruktivt og rett og slett skadelig. Og har ingenting med å jobbe for bedre vilkår i barnevernet for sårbare barn. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Bacteria skrev (På 1.6.2026 den 15.02):

Leste med interesse saken i VG, og er enig i at denne konspirasjonsteorien har gått for langt. Bare å se på den gjengen som er involvert…!

Syns fryktelig synd på familien som sitter igjen oppi dette.

En ting fikk jeg ikke svar på: jeg har sett et åstedsbilde, på Reddit tror jeg. Tar høyde for at bildet kan være manipulert. 
Det du så på bildet var shadas kropp som lå på gulvet… med en sprøyte m kanyle 90 gr som sto fast rett under det ene kneet, gjennom buksa. 

Dette er en prosedyre som heter intraossøs kanylering - det gis ved hjertestans for å kunne gi medikamenter - så det er altså bevis på at AMK ble ringt og at hun fikk livreddende førstehjelp.

https://www.helsebiblioteket.no/innhold/retningslinjer/pediatri/akuttveileder-i-pediatri/1.akutte-prosedyrer-og-tilstander-inkludert-ulykker/1.2-akutte-prosedyrer/1.2.4-intraossos-kanylering

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Dette er en prosedyre som heter intraossøs kanylering - det gis ved hjertestans for å kunne gi medikamenter - så det er altså bevis på at AMK ble ringt og at hun fikk livreddende førstehjelp.

https://www.helsebiblioteket.no/innhold/retningslinjer/pediatri/akuttveileder-i-pediatri/1.akutte-prosedyrer-og-tilstander-inkludert-ulykker/1.2-akutte-prosedyrer/1.2.4-intraossos-kanylering

Oi, det er noe jeg ikke kjenner til. Tusen takk, lærte noe nytt i dag og. 
Den sprøyten plaget meg faktisk, men her fikk jeg forklaringen!

• Hjerte 2
Skrevet
Bacteria skrev (2 minutter siden):

Oi, det er noe jeg ikke kjenner til. Tusen takk, lærte noe nytt i dag og. 
Den sprøyten plaget meg faktisk, men her fikk jeg forklaringen!

Så bra! Det er vikitg at man forstår det man ser. Og fælt at bilder av en død ung jente deles og spekuleres om på internett. 😔

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (9 timer siden):

Så bra! Det er vikitg at man forstår det man ser. Og fælt at bilder av en død ung jente deles og spekuleres om på internett. 😔

Sant det 😞 Håper familien kan få fred. 
Var en kveld jeg satt alene at jeg dukket ned i kaninhullet. Så bildet på Reddit…

Men har aldri trodd på de ville konspirasjonsteoriene rundt saken. 

At hun hadde det fælt er derimot tydelig 💔

Skrevet
Kristineeeee skrev (14 timer siden):

Jeg? Det er ikke jeg som skal bevise noe i den saken. Det er politiet sin jobb. 

Det er jo bevist. Det er bare du som påstår at det ikke er bevist. Den type påstander er helt verdiløse når du selv ikke kommer med argumenter. 

Du driver jo med konspirasjonsberetninger på høyt (lavt) nivå og skriker og bærer deg om bevis selv om bevisene ramler ned i huet på deg. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (1 time siden):

Det er jo bevist. Det er bare du som påstår at det ikke er bevist. Den type påstander er helt verdiløse når du selv ikke kommer med argumenter. 

Du driver jo med konspirasjonsberetninger på høyt (lavt) nivå og skriker og bærer deg om bevis selv om bevisene ramler ned i huet på deg. 

Konspirasjonsteorier er blitt det nye poppis ordet nå. 
hadde du trodd det du vet i dag om Jagland og rød Larsen for et år siden? Eller hadde du kalt det ville konspirasjonsteorier? 
Det er mye grums på innsiden av systemet som ikke ser dagens lys. Som vi ikke har innsyn i. 
Du velger å ta en side av saken og tro blindt på det. Det er helt greit. Jeg er åpen for at det kan være mye feil i denne saken. 
jeg har ikke tatt noens sider, og jeg kaller heller ikke folk som mener eller tror noe annet enn meg selv. 
basert på egen erfaring vet jeg at det er mye som er svært sykt i dette systemet. 
derfor tror jeg også at det kan være mye sykt i denne saken. Om det er drap eller ei vet jeg ikke. Men at Bv har sviktet denne jenta er det ingen tvil om 

• Liker 2
Skrevet
Kristineeeee skrev (21 timer siden):

hadde du trodd det du vet i dag om Jagland og rød Larsen for et år siden? Eller hadde du kalt det ville konspirasjonsteorier? 
Det er mye grums på innsiden av systemet som ikke ser dagens lys. Som vi ikke har innsyn i. 
Du velger å ta en side av saken og tro blindt på det. Det er helt greit. Jeg er åpen for at det kan være mye feil i denne saken. 
jeg har ikke tatt noens sider, og jeg kaller heller ikke folk som mener eller tror noe annet enn meg selv. 
basert på egen erfaring vet jeg at det er mye som er svært sykt i dette systemet. 
derfor tror jeg også at det kan være mye sykt i denne saken. Om det er drap eller ei vet jeg ikke. Men at Bv har sviktet denne jenta er det ingen tvil om 

Du gjentar deg ganske ofte i denne tråden om at du ikke vet hva du skal tro, men da vil jeg gjerne vite hvor du finner dokumentasjon som gjør at du blir usikker, kan du fortelle meg det? Gjerne link til der det ligger. For all den dokumentasjonen jeg har lest beviser at dette var et selvmord.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Kristineeeee skrev (På 17.6.2026 den 12.05):

Hvis noen kom med bevis, ja. 

Men her er det bevist at hun tok selvmord og likevel er det ikke godt nok for deg. 

Når du avfeier bevis så har du åpenbart tatt side i saken. Og det er derfor du er konspirasjonsteoretiker. Du ønsker kanskje ikke være det, men det er det du er. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Sola* skrev (9 timer siden):

Du gjentar deg ganske ofte i denne tråden om at du ikke vet hva du skal tro, men da vil jeg gjerne vite hvor du finner dokumentasjon som gjør at du blir usikker, kan du fortelle meg det? Gjerne link til der det ligger. For all den dokumentasjonen jeg har lest beviser at dette var et selvmord.

Du har ikke lest et eneste bevis. Det som står i VG er ikke bevis. 
poenger er at saken ikke ble etterforsket skikkelig, og derfor vet ingen hva som egentlig skjedde. 
saken handler om mer enn om at hun tok selvmord eller evt ble utsatt for vold med døden til følge. 
det er en svak etterforskning, og det er ikke beskrevet hvorfor hun hverken hadde skjev/ knust fortann, stort sår i tinningen eller stort sår i bakhodet. 
beviser er mer enn hva en liksom ekspert fra VG mener. Det er politiet som skal etterforske dødsfall, journalister har ikke kompetanse på det. 
del dokumentasjon du har lest da 

• Nyttig 1
Skrevet
Kristineeeee skrev (3 timer siden):

poenger er at saken ikke ble etterforsket skikkelig, og derfor vet ingen hva som egentlig skjedde. 
saken handler om mer enn om at hun tok selvmord eller evt ble utsatt for vold med døden til følge. 
det er en svak etterforskning, og det er ikke beskrevet hvorfor hun hverken hadde skjev/ knust fortann, stort sår i tinningen eller stort sår i bakhodet. 
beviser er mer enn hva en liksom ekspert fra VG mener. Det er politiet som skal etterforske dødsfall, journalister har ikke kompetanse på det. 

Men hvem tenker du skulle ha motiv for å drepe henne? 

Det er mellom 500-700 selvmord i Norge i året. Mener du at alle selvdrap bør etterforskes av Kripos når det er åpenbart at det er selvmord. 

Obdusenten som obduserte henne har uttalt seg og forklart at såret i bakhodet er etter obduksjonen. 

Har du kilde på at fortannen var knukket?
Tannen kan ha knukket når hun ble tatt ned fra de som fant henne, eller fra gjenopplivning. Det kan også være at hun ikke hadde noen knukket tann og at dette bare er løse påstander fra konspi-huene. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Kristineeeee skrev (3 timer siden):

Hvorfor mener du saken ikke er etterforsket godt nok? Mener du har Vinsrygg, Fardal og alle de på Rettsikkerhet for alle har kompentanse til å vurdere det? Og ikke minst, de har faktisk ikke tilgang på all dokumentasjon som politiet har. Slik som obduksjonsrapport, avhør, vitnebeskrivelser, AMK/åstedsrsppeot osv. De sitter faktisk ikke på deg polititet har og synser og spekulerer i stor stil. Er det sånt som gjør deg usikker? Er det sånt som gjør at du ikke tror politi, helse og andre etater ikke har gjort jobben sin, som de aller fleste i de yrkene gjør? 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...