Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

VG skriver og lager en podcast om shada saken. Mens andre medier har skrevet om saken i mange år og har sin oppfattelse av hva som skjedde. 
kjenner jeg blir helt dårlig og får faktisk vondt i magen av å lese om denne saken. 
spesielt i kommentarfeltene. 
Mange opplever myndighetene som korrupte og jeg som alltid har vært systemtro begynner å tvile. 
mer jeg den eneste her? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Myndighetene er ikke korrupte, har du lest hele saken i VG?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kristineeeee skrev (10 minutter siden):

Mens andre medier har skrevet om saken i mange år og har sin oppfattelse av hva som skjedde. 

Hvilke «andre medier» er det du bruker som informasjonskilde?

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (4 timer siden):

Hvilke «andre medier» er det du bruker som informasjonskilde?

Jeg er ikke så opptatt av hva hvilke medie som sier hva. Jeg er opptatt av innholdet og dokumentasjonen som fremkommer. 

Skrevet (endret)

Hvis Fardal og Vinsrygg står bak en sak skal det veldig mye til for at det skal ha noen som helst troverdighet. Åtseldyr på menneskers ulykke. Pleier ikke bruke så sterke ord. Her er det på sin plass. Bra at VG tok tak. 

Endret av alfathealfa
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Kristineeeee skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke så opptatt av hva hvilke medie som sier hva. Jeg er opptatt av innholdet og dokumentasjonen som fremkommer. 

Selv om dokumentasjonen er falsk?

• Liker 7
Skrevet
Kristineeeee skrev (4 minutter siden):

«Hvordan fortelle at jeg leser document.no uten å fortelle at jeg leser document.no.»

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Kristineeeee skrev (11 minutter siden):

Har du det hele tatt lest VG saken? Det framkommer jo der at det er bare tull det som er konspirert om i flere år fra Vinsrygg og Fardal og resten av psykiatrigjengen…

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Her har Document, Silje Schevig, Rune Fardal, Marius Reikerås og resten av konspigjengen gått på en heftig smell. 

Tror jeg aldri har lest en nyhetssak som er så godt dokumentert som den VG og Faktisk har publisert nå og jeg har vært innom å sjekket hos gærningene, de tviholder på at alt er falskt. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Det har vært tydelig hele tiden at dette bare er en forferdelig konspirasjons-teori, laget og spredd av en flokk syke løgnere.

Det er fint noen endelig tar tak i det.

• Liker 8
Skrevet

Leste med interesse saken i VG, og er enig i at denne konspirasjonsteorien har gått for langt. Bare å se på den gjengen som er involvert…!

Syns fryktelig synd på familien som sitter igjen oppi dette.

En ting fikk jeg ikke svar på: jeg har sett et åstedsbilde, på Reddit tror jeg. Tar høyde for at bildet kan være manipulert. 
Det du så på bildet var shadas kropp som lå på gulvet… med en sprøyte m kanyle 90 gr som sto fast rett under det ene kneet, gjennom buksa. 

• Liker 1
Skrevet

Det er solid dokumentasjon på det VG skriver. Og for de som jobber med disse ungdommene er det dessverre ingenting mystisk rundt denne skjebnen. Rus, psykiatri og mye strev er jo normalen på institusjonene. Shada er ikke et unikt tilfelle i så måte. Mange ungdommer lever liv med stor lidelse, selv om det brukes mye ressurser på å hjelpe, og selv om mange jobber hardt for å gi omsorg og støtte. 

Mange klarer seg godt, men noen går videre til et liv i psykiatrien og/eller rusomsorgen/kriminalomsorgen. Og noen klarer seg ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...