Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

VG skriver og lager en podcast om shada saken. Mens andre medier har skrevet om saken i mange år og har sin oppfattelse av hva som skjedde. 
kjenner jeg blir helt dårlig og får faktisk vondt i magen av å lese om denne saken. 
spesielt i kommentarfeltene. 
Mange opplever myndighetene som korrupte og jeg som alltid har vært systemtro begynner å tvile. 
mer jeg den eneste her? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Myndighetene er ikke korrupte, har du lest hele saken i VG?

  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Kristineeeee skrev (10 minutter siden):

Mens andre medier har skrevet om saken i mange år og har sin oppfattelse av hva som skjedde. 

Hvilke «andre medier» er det du bruker som informasjonskilde?

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Snok1 skrev (4 timer siden):

Hvilke «andre medier» er det du bruker som informasjonskilde?

Jeg er ikke så opptatt av hva hvilke medie som sier hva. Jeg er opptatt av innholdet og dokumentasjonen som fremkommer. 
 

  • Liker 2
Skrevet
Kristineeeee skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke så opptatt av hva hvilke medie som sier hva. Jeg er opptatt av innholdet og dokumentasjonen som fremkommer. 
 

Selv om dokumentasjonen er falsk?

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet
Kristineeeee skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke så opptatt av hva hvilke medie som sier hva. Jeg er opptatt av innholdet og dokumentasjonen som fremkommer. 
 

Har du det hele tatt lest VG saken? Det framkommer jo der at det er bare tull det som er konspirert om i flere år fra Vinsrygg og Fardal og resten av psykiatrigjengen…

  • Liker 31
  • Nyttig 13
Skrevet

Det har vært tydelig hele tiden at dette bare er en forferdelig konspirasjons-teori, laget og spredd av en flokk syke løgnere.

Det er fint noen endelig tar tak i det.

 

  • Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet

Leste med interesse saken i VG, og er enig i at denne konspirasjonsteorien har gått for langt. Bare å se på den gjengen som er involvert…!

Syns fryktelig synd på familien som sitter igjen oppi dette.

En ting fikk jeg ikke svar på: jeg har sett et åstedsbilde, på Reddit tror jeg. Tar høyde for at bildet kan være manipulert. 
Det du så på bildet var shadas kropp som lå på gulvet… med en sprøyte m kanyle 90 gr som sto fast rett under det ene kneet, gjennom buksa. 
 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er solid dokumentasjon på det VG skriver. Og for de som jobber med disse ungdommene er det dessverre ingenting mystisk rundt denne skjebnen. Rus, psykiatri og mye strev er jo normalen på institusjonene. Shada er ikke et unikt tilfelle i så måte. Mange ungdommer lever liv med stor lidelse, selv om det brukes mye ressurser på å hjelpe, og selv om mange jobber hardt for å gi omsorg og støtte. 

Mange klarer seg godt, men noen går videre til et liv i psykiatrien og/eller rusomsorgen/kriminalomsorgen. Og noen klarer seg ikke. 

 

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
Kristineeeee skrev (På 1.6.2026 den 10.20):

VG skriver og lager en podcast om shada saken. Mens andre medier har skrevet om saken i mange år og har sin oppfattelse av hva som skjedde. 
kjenner jeg blir helt dårlig og får faktisk vondt i magen av å lese om denne saken. 
spesielt i kommentarfeltene. 
Mange opplever myndighetene som korrupte og jeg som alltid har vært systemtro begynner å tvile. 
mer jeg den eneste her? 

Jeg tenkte: endelig kommer det noe fra en seriøs medieaktør! For jeg hadde skikkelig vondt i magen når jeg kom over denne saken i høst. Googlet alt jeg klarte, og fant podcaster og fulgte med på en pressekonferanse om saken. På den pressekonferansen husker jeg at han legen sa at alle de store mediehusene var invitert men at ingen av dem var der, og nå vil han ikke snakke med VG engang. Det skurrer jo litt da! 

En ting er jo om han har en annen oppfatning av saken, og trur på de bevisene han mener han har. Men da må han jo stå for dem og tåle å møte svar på dem. Hvis han har så rett som han tenker så er det jo positivt med oppmerksomhet om saken i VG. 

Jeg er letta over arbeidet VG har gjort! Samtidig stusser jeg over at ingen har sagt noe før. Det er flere som kunne ha skrevet noe om dette, selv om ikke det hadde vært like omfattende som det VG har kommet med nå. 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
lalaB skrev (1 time siden):

JJeg er letta over arbeidet VG har gjort! Samtidig stusser jeg over at ingen har sagt noe før. Det er flere som kunne ha skrevet noe om dette, selv om ikke det hadde vært like omfattende som det VG har kommet med nå. 

VG har jo i det siste selv blitt blandet inn i dette konspi-vrøvlet med at Shibsted, VG og Gard Steiro liksom skal være elitens beskyttere. Jeg håper vi ikke kommer dit at seriøse medier må lage kostbare-grave-produksjoner for å tilbakevise enhver tullete konspi-teori. Det er deilig å se på når det skjer, men for tinnfolie-gjengen så vil jo ingen publikasjoner fra store mediehus få dem til å endre mening. 

Endret av Ti T Usen
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Flott at dette endelig ble tatt tak i. Denne artikkelserien og podcasten skulle kommet for mange år siden, og at det kommer frem at foreldrene er dømt for vold mot barna. Shada vokste opp i omsorgssvikt og ble plassert. Trasig at hun og søsknene ikke fikk samme plasseringssted, og jeg forstår at det har vært en stor belastning for henne. Hun bodde på "Kode 6" og hun byttet navn slik at foreldrene ikke skulle finne henne. Og nå sitter foreldrene, med støtte fra Fardal, Reikerås, Vigdis Bollerud, Vinsrygg og den gjengen der, og heier frem foreldrene og påstår at jenta ble drept. Det er groteskt! Stakkars søsknene til jenta som må gjenoppleve dette og se bildene av sin døde søster klistret til sosiale medier. 

Alle teoriene ble grundig motbevist. Dette kom også frem i podcasten "Kampen om barnets beste" (Avhørt). 

Husker da de samme folka sto opp for Dennis Bowen, også da det kom det frem at han han hadde utsatt barnet for vold ( Larvik tingrett - Dom - TLARV-2018-73987 - dommen er offentlig, derfor legger jeg den ved), men ikke engang da stoppet de. Det er helt sinnsvakt hvor langt enkelte er villig til å gå for å beskytte foreldre som bedriver omsorgssvikt. 

Skulle ønske at barnevernstjenesten kunne, i enkelte tilfeller, gått ut og sagt noe om disse sakene der barna regelrett blir kastet under bussen av foreldre og deres støttespillere. Men vet ikke om det ville hatt noen hensikt? Enkelte er så langt nede i kaninhullet at alt blir uansett sett på som dekkoperasjoner og maktmanipulasjoner.

Nå håper jeg at denne jenta får hvile i fred og at søsknene slipper å måtte stå i flere opplevelser rundt dette. 

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Osloborger skrev (På 1.6.2026 den 10.24):

Myndighetene er ikke korrupte, har du lest hele saken i VG?

Selvsagt er myndighetene korrupte. Helt uavhengig av denne saken.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (9 minutter siden):

Selvsagt er myndighetene korrupte. Helt uavhengig av denne saken.

Manner gjerne systemtro helt til en oppdager ting som viser det motsatte. 
å peke på hvem som har ytret seg fremfor hva ytringen gjelder er dårlig. 
Vi vet alle at shada ble voldtatt på institusjon og det ble anmeldt og henlagt. Men at vg kontakter den anmeldte og spør om det er sant og får nei til svar. Vel.. 

jeg har ikke tatt stilling til hva jeg tror i den saken, men at det er en jente som ikke fikk den beskyttelsen hun skulle fra Bv er klart. 
hun ble sviktet. 
Så kan man velge å tro på det som er mest realistisk uavhengig av hvem som formidler det. Å kalle folk konspirasjonsteoretikere er hersketeknikker. Hvem her hadde trodd eliten var en del av et ped nettverk og økonomisk kriminalitet før Epstein filene var et faktum? 
Det er mange leger, psykologer, politi, dommere også her i landet som er straffedømt. Det betyr likevel ikke at de ikke kan uttale seg om div saker grunnet sin bakgrunn 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Lærke skrev (På 2.6.2026 den 16.09):

Flott at dette endelig ble tatt tak i. Denne artikkelserien og podcasten skulle kommet for mange år siden, og at det kommer frem at foreldrene er dømt for vold mot barna. Shada vokste opp i omsorgssvikt og ble plassert. Trasig at hun og søsknene ikke fikk samme plasseringssted, og jeg forstår at det har vært en stor belastning for henne. Hun bodde på "Kode 6" og hun byttet navn slik at foreldrene ikke skulle finne henne. Og nå sitter foreldrene, med støtte fra Fardal, Reikerås, Vigdis Bollerud, Vinsrygg og den gjengen der, og heier frem foreldrene og påstår at jenta ble drept. Det er groteskt! Stakkars søsknene til jenta som må gjenoppleve dette og se bildene av sin døde søster klistret til sosiale medier. 

Alle teoriene ble grundig motbevist. Dette kom også frem i podcasten "Kampen om barnets beste" (Avhørt). 

Husker da de samme folka sto opp for Dennis Bowen, også da det kom det frem at han han hadde utsatt barnet for vold ( Larvik tingrett - Dom - TLARV-2018-73987 - dommen er offentlig, derfor legger jeg den ved), men ikke engang da stoppet de. Det er helt sinnsvakt hvor langt enkelte er villig til å gå for å beskytte foreldre som bedriver omsorgssvikt. 

Skulle ønske at barnevernstjenesten kunne, i enkelte tilfeller, gått ut og sagt noe om disse sakene der barna regelrett blir kastet under bussen av foreldre og deres støttespillere. Men vet ikke om det ville hatt noen hensikt? Enkelte er så langt nede i kaninhullet at alt blir uansett sett på som dekkoperasjoner og maktmanipulasjoner.

Nå håper jeg at denne jenta får hvile i fred og at søsknene slipper å måtte stå i flere opplevelser rundt dette. 

Kommet fram mye nytt om Vinsrygg i dag ( avhørt -podcast ) pluss div artikler . Mannen er helt tydelig en bedrager . Omtaler seg som kirurg , noe som tilbakevises . Har pr nå den sjette klagen på seg inne til statsforvalter. Veldig synd at den mørke sekten der tar på seg å «verne « om Shada . De gjør jo det stikk motsatte . Når det er sagt er det ingen tvil om at Shada hadde et tøft liv ,og  opplevde mye tragisk 💔❤️. Brødrene skulle fått oppreisning. Og en offentlig beklagelse fra vinsrygg som har lagt sten til byrden deres . 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Durex skrev (På 1.6.2026 den 14.57):

Det har vært tydelig hele tiden at dette bare er en forferdelig konspirasjons-teori, laget og spredd av en flokk syke løgnere.

Det er fint noen endelig tar tak i det.

 

Enig . Trodde et øyeblikk at Vigdis Bollerud var seriøs , men etter hun har slått seg sammen med en gjeng bedragere,  må man jo begynne å lure 🤦🏼‍♀️

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
lalaB skrev (På 2.6.2026 den 13.55):

Jeg tenkte: endelig kommer det noe fra en seriøs medieaktør! For jeg hadde skikkelig vondt i magen når jeg kom over denne saken i høst. Googlet alt jeg klarte, og fant podcaster og fulgte med på en pressekonferanse om saken. På den pressekonferansen husker jeg at han legen sa at alle de store mediehusene var invitert men at ingen av dem var der, og nå vil han ikke snakke med VG engang. Det skurrer jo litt da! 

En ting er jo om han har en annen oppfatning av saken, og trur på de bevisene han mener han har. Men da må han jo stå for dem og tåle å møte svar på dem. Hvis han har så rett som han tenker så er det jo positivt med oppmerksomhet om saken i VG. 

Jeg er letta over arbeidet VG har gjort! Samtidig stusser jeg over at ingen har sagt noe før. Det er flere som kunne ha skrevet noe om dette, selv om ikke det hadde vært like omfattende som det VG har kommet med nå. 

Han virker jo sykt useriøs da, hørte intervjuet med han , sjelden hørt så mye ordsalat . Lyver om at han er kirurg å greier . Hvis man lyver om yrkestittel, hva mer lyver han om tenker jeg.  

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (7 minutter siden):

Han virker jo sykt useriøs da, hørte intervjuet med han , sjelden hørt så mye ordsalat . Lyver om at han er kirurg å greier . Hvis man lyver om yrkestittel, hva mer lyver han om tenker jeg.  

Nå forstår jo jeg også det, men i høst hadde jeg ikke kjennskap til han fra før av, og trudde på alt det han sa. I artikkelen i vg så kommer det jo fram veldig mye som gjør at alt han sier skurrer.

  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...