Gunstein123 Skrevet 8. juni #121 Skrevet 8. juni Motstrømmen skrev (17 minutter siden): Bety norske menn voldtar,slår og trakaserer mest i Norge. Glemte å nevne 10 år som dørvakt og første hånds vitne. Medlem av 97% klubben grunnet norske menn. Kan du definere en norsk mann?
Klossmajor Skrevet 8. juni #122 Skrevet 8. juni Bigote skrev (52 minutter siden): Kristne "hyller" også pedofile i ifra sine egne tekster da giftemål mellom eldre og yngre eksisterte der og.. Når du skal bruke teologi mot religiøse så har du et stort ansvar for å vite hva du snakker om.. De verste eksemplene i fra koranen praktiseres ikke i alle land i Midtøsten, og på tross av at alkohol er haram i Islam selger vel majoriteten av muslimske land dette i varierende grad.. I likhet med Bibelen og Toranen er også de religiøse tekstene preget av den prehistoriske tiden de baseres ut i fra..Ironisk nok er ofte det jeg leser muslimske kritiseres for ofte ting som går i konflikt med koranen. Vold, stjeling osv... Det betyr ikke a man ikke kan være kritisk til innvandring, og fordømme der praktiseringen av Islam går i konflikt med våre verdier.. Nøyaktig hvilke tilfeller i bibelen er det du sikter til som er sammenlignbare med Mohammeds ekteskap med Aisha? Hvem er disse pedofile i bibelen du mener kristne hyller? 3
Motstrømmen Skrevet 8. juni #123 Skrevet 8. juni Gunstein123 skrev (Akkurat nå): Kan du definere en norsk mann? Hvit idiot som tror han er bedre enn alle andre siden han kan drikke øl med begge hendene. Per ,Pål og Espen Askeland. Tror hvite tennisokker går til alt. Generelt kjedelig og stor i kjeften. Er et mangfold, kan ikke beskrive alle. 😉
Gunstein123 Skrevet 8. juni #124 Skrevet 8. juni Motstrømmen skrev (Akkurat nå): Hvit idiot som tror han er bedre enn alle andre siden han kan drikke øl med begge hendene. Per ,Pål og Espen Askeland. Tror hvite tennisokker går til alt. Generelt kjedelig og stor i kjeften. Er et mangfold, kan ikke beskrive alle. 😉 Så det å være norsk har altså med hudfarge og navn å gjøre. En mørkhudet er altså ikke norsk? 2 1
Bigote Skrevet 8. juni #125 Skrevet 8. juni (endret) Klossmajor skrev (25 minutter siden): Nøyaktig hvilke tilfeller i bibelen er det du sikter til som er sammenlignbare med Mohammeds ekteskap med Aisha? Hvem er disse pedofile i bibelen du mener kristne hyller? Det spekuleres at Josef kunne vært 80 år når han giftet seg med jomfru Maria som var tidlig i tenårene, og i kristendommen var kvinner gifteklare etter nådd pubertet.. Nå var vel poenget at den pre-historiske konteksten disse religiøse tekstene baseres i gir et håpløst grunnlag til å svartmale dagens muslimer eller religiøse. ( + at muslimer relasjon til Mohammed strekker seg langt forbi hans relasjon til Aisha). Det virket nesten som om du tolket dette som en invitasjon pedofili-konkurranse mellom koranen og bibelen.. Hjelpes.. PS: Jeg satte "hylles" i gåsetegn av en grunn 👍 Endret 8. juni av Bigote 1
Motstrømmen Skrevet 8. juni #126 Skrevet 8. juni Gunstein123 skrev (8 minutter siden): Så det å være norsk har altså med hudfarge og navn å gjøre. En mørkhudet er altså ikke norsk? Joda,kan være alle farger og religoner som norsk. Etnisk norske blir ikke mindre etnisk om det kommer nytt blod og andre arvet genetiske trekk. Jeg har enda øynene som vil se forskjell på skandinavisk trekk eller annen etnisk bakgrunn, men ikke om de er født her ,adoptert eller nettopp kommet for å bli.Da sier man hei og spør når det passer seg på hyggelig måte med første antagelse norsk statsborger.( noen ganger er folk turist som ikke ser steds forvirret ut, gått på den noen ganger )
huldra_hildur Skrevet 8. juni #127 Skrevet 8. juni Motstrømmen skrev (9 timer siden): Over 2 milliarder mennesker er muslimer. De bor i demokratier, diktaturer, sekulære stater og monarkier. Det er ikke mange muslimske land som er fullverdige demokratier Motstrømmen skrev (1 time siden): Bety norske menn voldtar,slår og trakaserer mest i Norge Det er jo faktisk bra, hadde jo fullstendig krise hvis utenlandske menn hadde gjort det
Gunstein123 Skrevet 8. juni #128 Skrevet 8. juni Motstrømmen skrev (23 minutter siden): Jeg har enda øynene som vil se forskjell på skandinavisk trekk eller annen etnisk bakgrunn, men ikke om de er født her ,adoptert eller nettopp kommet for å bli. Du kan altså se forskjell på etnisk bakgrunn, men ikke når de er født her eller adoptert? Hatten av for den egenskapen! 3
Klossmajor Skrevet 8. juni #129 Skrevet 8. juni Bigote skrev (54 minutter siden): Det spekuleres at Josef kunne vært 80 år når han giftet seg med jomfru Maria som var tidlig i tenårene, og i kristendommen var kvinner gifteklare etter nådd pubertet.. Nå var vel poenget at den pre-historiske konteksten disse religiøse tekstene baseres i gir et håpløst grunnlag til å svartmale dagens muslimer eller religiøse. ( + at muslimer relasjon til Mohammed strekker seg langt forbi hans relasjon til Aisha). Det virket nesten som om du tolket dette som en invitasjon pedofili-konkurranse mellom koranen og bibelen.. Hjelpes.. PS: Jeg satte "hylles" i gåsetegn av en grunn 👍 Det blir litt skjevt å sammenligne det der, fordi bibelen ikke sier noe om alder i det hele tatt, mens de islamske klassiske kildene faktisk gjør det. Og Josef er verken profet eller noen moralsk rettesnor for kristne, så parallellen blir ganske svak. 3
alfathealfa Skrevet 8. juni #130 Skrevet 8. juni Klossmajor skrev (6 minutter siden): Det blir litt skjevt å sammenligne det der, fordi bibelen ikke sier noe om alder i det hele tatt, mens de islamske klassiske kildene faktisk gjør det. Og Josef er verken profet eller noen moralsk rettesnor for kristne, så parallellen blir ganske svak. Salmenes bok, 137:8-9 'Du datter Babel som er herjet, salig er den som gjengjelder det du gjorde mot oss. Salig er den som griper dine barn og knuser dem mot berget!' Andre samuelsbok, 12:13-15 'Da sa David til Natan: «Jeg har syndet mot Herren.» Natan svarte: «Så har også Herren tatt bort din synd. Du skal ikke dø. Men fordi du gjorde dette og foraktet Herrens ord, skal han dø, sønnen du har fått.» Så gikk Natan hjem.' Første samuelsbok 15:2-4 'Så sier Herren over hærskarene: Jeg krever amalekittene til regnskap for det de gjorde mot israelittene da de dro opp fra Egypt. De sperret veien for dem. Dra nå ut og slå amalekittene. Slå alt som tilhører dem, med bann. Spar ingen. Drep menn og kvinner, småbarn og spedbarn, okser og sauer, kameler og esler!» Saul kalte folket til våpen og mønstret dem i Tela'im. Det var to hundre tusen fotfolk foruten ti tusen judeere.' Jeremia, 19:6-9 'Derfor, se, dager skal komme, sier Herren, da dette stedet ikke lenger skal kalles Tofet eller Ben-Hinnom-dalen, men Drapsdalen. Jeg slår i stykker Judas og Jerusalems planer på dette stedet. Jeg lar dem falle for fiendens sverd og i hendene på dem som står dem etter livet. Og jeg gir likene av dem til mat for fuglene under himmelen og dyrene på marken. Jeg legger denne byen øde og gjør den til spott. Alle som går forbi, skal grøsse og plystre hånlig over sårene den har fått. Jeg lar dem spise kjøttet av sine egne sønner og døtre. Den ene skal spise kjøttet av den andre. Slik trengsel og nød skal fiendene og de som står dem etter livet, føre over dem. 5. mosebok, 21:18-21 'Det kan hende at en mann har en trassig og opprørsk sønn som ikke vil høre på sin far og mor og ikke adlyder dem, selv om de straffer ham. Da skal faren og moren ta ham og føre ham til de eldste i byen, til byporten, og si til de eldste i byen: «Denne sønnen vår er trassig og opprørsk og vil ikke høre på det vi sier. Han er en fråtser og en dranker!» Da skal alle mennene i byen steine ham i hjel. Du skal utrydde det onde hos deg.' Andre mosebok, 11:4-6 'Moses sa: «Så sier Herren: Ved midnattstid vil jeg gå gjennom Egypt. Da skal alle førstefødte i Egypt dø, fra den førstefødte hos farao som sitter på sin trone, til den førstefødte hos slavekvinnen som står bak kvernen, og alle førstefødte dyr i buskapen. I hele Egypt skal det lyde et skrik så høyt at det aldri har vært maken til det før og heller ikke skal bli det siden.' Femte mosebok, 22:20-21 Men dersom beskyldningen er sann, hvis det ikke finnes tegn på at jenta var jomfru, da skal de føre henne ut foran døren til farens hus, og mennene i byen skal steine henne i hjel. Det er mer der det kommer fra.
Bigote Skrevet 8. juni #131 Skrevet 8. juni (endret) Klossmajor skrev (18 minutter siden): Det blir litt skjevt å sammenligne det der, fordi bibelen ikke sier noe om alder i det hele tatt, mens de islamske klassiske kildene faktisk gjør det. Og Josef er verken profet eller noen moralsk rettesnor for kristne, så parallellen blir ganske svak. Dette du markerer stemmer ikke da Josef som fungerte som en beskytter, og en menneskelig rollemodell for Jesus.. Han er også en av de viktigste helgenene i mange retninger i kristendommen, og holder en utrolig høy status i den Kristine teologien pga. av hans betydning i historien til Jesus. Igjen så misser du poenget helt... Endret 8. juni av Bigote
Klossmajor Skrevet 8. juni #132 Skrevet 8. juni (endret) Bigote skrev (37 minutter siden): Dette du markerer stemmer ikke da Josef som fungerte som en beskytter, og en menneskelig rollemodell for Jesus.. Han er også en av de viktigste helgenene i mange retninger i kristendommen, og holder en utrolig høy status i den Kristine teologien pga. av hans betydning i historien til Jesus. Igjen så misser du poenget helt... Dette blir skjevt fordi det sammenlignes eksplisitte tradisjonskilder i islam med spekulative rekonstruksjoner i bibelen, og fordi Josef ikke har en normgivende rolle i kristendommen på samme måte som Mohammed har i islam. Endret 9. juni av Klossmajor 1
Klossmajor Skrevet 9. juni #133 Skrevet 9. juni (endret) alfathealfa skrev (40 minutter siden): Salmenes bok, 137:8-9 'Du datter Babel som er herjet, salig er den som gjengjelder det du gjorde mot oss. Salig er den som griper dine barn og knuser dem mot berget!' Andre samuelsbok, 12:13-15 'Da sa David til Natan: «Jeg har syndet mot Herren.» Natan svarte: «Så har også Herren tatt bort din synd. Du skal ikke dø. Men fordi du gjorde dette og foraktet Herrens ord, skal han dø, sønnen du har fått.» Så gikk Natan hjem.' Første samuelsbok 15:2-4 'Så sier Herren over hærskarene: Jeg krever amalekittene til regnskap for det de gjorde mot israelittene da de dro opp fra Egypt. De sperret veien for dem. Dra nå ut og slå amalekittene. Slå alt som tilhører dem, med bann. Spar ingen. Drep menn og kvinner, småbarn og spedbarn, okser og sauer, kameler og esler!» Saul kalte folket til våpen og mønstret dem i Tela'im. Det var to hundre tusen fotfolk foruten ti tusen judeere.' Jeremia, 19:6-9 'Derfor, se, dager skal komme, sier Herren, da dette stedet ikke lenger skal kalles Tofet eller Ben-Hinnom-dalen, men Drapsdalen. Jeg slår i stykker Judas og Jerusalems planer på dette stedet. Jeg lar dem falle for fiendens sverd og i hendene på dem som står dem etter livet. Og jeg gir likene av dem til mat for fuglene under himmelen og dyrene på marken. Jeg legger denne byen øde og gjør den til spott. Alle som går forbi, skal grøsse og plystre hånlig over sårene den har fått. Jeg lar dem spise kjøttet av sine egne sønner og døtre. Den ene skal spise kjøttet av den andre. Slik trengsel og nød skal fiendene og de som står dem etter livet, føre over dem. 5. mosebok, 21:18-21 'Det kan hende at en mann har en trassig og opprørsk sønn som ikke vil høre på sin far og mor og ikke adlyder dem, selv om de straffer ham. Da skal faren og moren ta ham og føre ham til de eldste i byen, til byporten, og si til de eldste i byen: «Denne sønnen vår er trassig og opprørsk og vil ikke høre på det vi sier. Han er en fråtser og en dranker!» Da skal alle mennene i byen steine ham i hjel. Du skal utrydde det onde hos deg.' Andre mosebok, 11:4-6 'Moses sa: «Så sier Herren: Ved midnattstid vil jeg gå gjennom Egypt. Da skal alle førstefødte i Egypt dø, fra den førstefødte hos farao som sitter på sin trone, til den førstefødte hos slavekvinnen som står bak kvernen, og alle førstefødte dyr i buskapen. I hele Egypt skal det lyde et skrik så høyt at det aldri har vært maken til det før og heller ikke skal bli det siden.' Femte mosebok, 22:20-21 Men dersom beskyldningen er sann, hvis det ikke finnes tegn på at jenta var jomfru, da skal de føre henne ut foran døren til farens hus, og mennene i byen skal steine henne i hjel. Det er mer der det kommer fra. Jeg er ikke uenig i at bibelen inneholder tvilsomme tekster. Det har jeg selv argumentert med i andre diskusjoner. Men det var ikke spørsmålet mitt. Poenget mitt var om det finnes en faktisk parallell til Mohammed/Aisha-tilfellet, og om Josef kan brukes som normativ sammenligning. De versene du viser svarer ikke på det. Endret 9. juni av Klossmajor 1
Bigote Skrevet 9. juni #134 Skrevet 9. juni (endret) Klossmajor skrev (57 minutter siden): Dette blir skjevt fordi det sammenlignes eksplisitte tradisjonskilder i islam med spekulative rekonstruksjoner i bibelen, og fordi Josef ikke har en normgivende rolle i kristendommen på samme måte som Mohammed har i islam. Opphenget ditt i Josef VS Mohammed er et produkt av at du totalt misset poenget.. At jeg trakk opp at kristendommen "hyller" pedofile ( Noe som var ironisk ment i konteksten av det som ble sitert) var virkelig ikke invitasjon til en " Hvem er verst"-diskusjon i angående dette temaet... Hvem som var verst eller best var heller ikke noe jeg tok stilling til i påstanden ( Dette trakk du inn av en eller annen grunn) så dette fremstår som ren kverulering. Jeg gjentar: Hovedpoenget er at religiøse tekster bærer preg av tiden de baseres på. Mohammed som profet symboliserer mer for muslimer enn alderen til Aisha og man kan ikke alltid bruke cherrypicking i disse tekstene for å svartmale dagens muslimer i Norge... Jeg kunne kommet med flere eksempler i kristendommen der kontroversiele ting i Bibelen ikke praktiseres av kristne i dag selv om de kunne bli brukt i mot dem av de som ikke klarer å forholde seg til historikk kontekst og den generelle praktiseringen av religionen... ( PS: Dette er ikke en invitasjon til Koranen vs Bibelen.. Hvem har verst kontroverser?") Endret 9. juni av Bigote
Motstrømmen Skrevet 9. juni #135 Skrevet 9. juni (endret) Gunstein123 skrev (6 timer siden): Du kan altså se forskjell på etnisk bakgrunn, men ikke når de er født her eller adoptert? Hatten av for den egenskapen! Nei, jeg kunne ikke vite historien til at min venninner var en flukt fra Vitnam eller Iran før de sa det. Eller at Ali var født og oppvokst på gård Gudbrandsdalen ei heller at Andy var adoptert fra Korea før de med stolthet fortalte sin historie. Men jeg så de hadde en annen historie enn meg som var ny i byen. På lik måte som jeg ikke kunne se at Helene er sør-afrikansk etnisk norsk ,da hun er født og oppvokst halve livet der før hun kom til Norge som student. Du kan heller ikke se eller for den del høre hvor i Norge jeg er født, før jeg forteller det. De kan bare høre at jeg ikke er østlending og mild fasinasjon over min blanding dialekt (mangen spør om jeg er Dansk) etter å ha vokst opp i store deler av Norge og litt Sverige. Endret 9. juni av Motstrømmen
Gunstein123 Skrevet 9. juni #136 Skrevet 9. juni Motstrømmen skrev (1 time siden): Nei, jeg kunne ikke vite historien til at min venninner var en flukt fra Vitnam eller Iran før de sa det. Eller at Ali var født og oppvokst på gård Gudbrandsdalen ei heller at Andy var adoptert fra Korea før de med stolthet fortalte sin historie. Men jeg så de hadde en annen historie enn meg som var ny i byen. På lik måte som jeg ikke kunne se at Helene er sør-afrikansk etnisk norsk ,da hun er født og oppvokst halve livet der før hun kom til Norge som student. Du kan heller ikke se eller for den del høre hvor i Norge jeg er født, før jeg forteller det. De kan bare høre at jeg ikke er østlending og mild fasinasjon over min blanding dialekt (mangen spør om jeg er Dansk) etter å ha vokst opp i store deler av Norge og litt Sverige. Likevel så definerer du kun hvite som norske. Er det ikke slike fordommer en må prøve å bli kvitt? 1
Motstrømmen Skrevet 9. juni #137 Skrevet 9. juni Deu skrev (På 28.5.2026 den 8.10): Det finnes selvfølgelig argumenter for og imot, men poenget er at det kan bli for mye av det. 74 % av alle utbetalinger av økonomisk sosialhjelp gikk til innvandrere i 2024 Ca. 10 % av innvandrerne mottar sosialhjelp - Til sammenligning: Ca. 2 % av resten av befolkningen mottar sosialhjelp. Unge fra feks Somalia eller Irak er ekstremt overrepresentert på voldstatistikk Flere land med netto-negativ bidragsevne, snakk om milliarder i minus (Hvordan er det mulig...?) Lav interesse for god integrering og verdisetting Mange med forferdelige holdninger og verdier til likestilling, homofili, demokrati, kjønnsroller, religion, integrering, aldersgrense på giftemål, etc. Det er en stor forskjell mellom invandrere fra f.eks. Norden/nord-Europa og Afrika og Midtøsten. Det er riktig at enkelte innvandrergrupper er overrepresentert både på sosialhjelpsstatistikker og i deler av kriminalitetsstatistikken. Det er reelle utfordringer som det må være lov å snakke om. Men tallene trenger da også kontekst. At en høy andel av sosialhjelpen går til innvandrere betyr ikke at de fleste innvandrere lever på sosialhjelp. Rundt 90 % gjør det ikke. De fleste som mottar sosialhjelp er flyktninger eller personer som har kommet til landet med begrenset utdanning, manglende språkkunnskaper eller traumer etter krig og flukt. Da er veien inn i arbeidslivet naturlig nok lengre. Det er også verdt å huske at det finnes langt flere etnisk norske mottakere av NAV-ytelser totalt sett enn det finnes nyankomne flyktninger og innvandrere på sosialhjelp. Når man kun ser på prosentandeler innen små grupper, kan det gi et skjevt bilde av hvor de største kostnadene faktisk ligger. Når det gjelder integrering, er bildet heller ikke svart-hvitt. Ja, noen kommer med holdninger som kolliderer med norske verdier, men vi har da etniske nordmenn som og er helt på ville veier av både moralsk, holdninger og ideologi. Innvandrere, spesielt de som har flyktet fra autoritære samfunn eller politisk uro, setter stor pris på demokrati, ytringsfrihet og likestilling nettopp fordi de vet hvordan alternativet ser ut. Dessuten kommer ikke integrering bare an på den som flytter hit. Det handler også om hvorvidt folk får jobb, nettverk og en reell sjanse til å bli en del av samfunnet. Flere studier har vist at personer med utenlandsk navn ofte må sende langt flere jobbsøknader enn etniske nordmenn for å bli kalt inn til intervju. Det betyr ikke at all forskjellsbehandling skyldes rasisme, men det betyr at diskriminering fortsatt eksisterer og påvirker integreringen. Jeg tror de fleste nordmenn er enige om at vi skal stille krav til alle som bor i Norge om å respektere likestilling, demokrati og norsk lov, født her eller ei. Det gagner ingen å redusere millioner av mennesker til statistikk eller å anta at dårlige holdninger hos noen representerer alle, for da er USA ganske fucka når man ser hvordan de blir presentert i fra det hvite hus. De fleste mennesker, ønsker i bunn og grunn det samme: trygghet, arbeid, familie og et godt liv.( noen har illusjon om herske verden) De fleste holder seg også for gode til å dømme andre ut fra hudfarge,skavanker, navn eller opprinnelse alene.
Nettrollet Skrevet 9. juni #138 Skrevet 9. juni (endret) Tiuren skrev (På 27.5.2026 den 22.47): I samfunnsdebatten dukker det stadig opp at etnisk mangfold beriker samfunnet, men jeg har enda tilgode å se dette dokumentert. Verken empirisk eller statistisk, så jeg antar det bare er en floskel? Eller for å spissformulere; hvordan har den fjernkulturelle innvandringen til Norge, eller Europa, beriket oss? Jeg har ikke sett statistikk og forskning til å uttale meg utifra det. Jeg synser ivei utifra private erfaringer pg betraktninger. Tviler ikke på at innvandring summasumarium er nettotap for Norge. Samtidig er det bare menneskeskelig å ville dra der det er best livsbetingelser. Og det er menneskelig å ville beskytte verdiene sine, ang og sitt. Og sånn går no dagen... Endret 9. juni av Nettrollet
Stonegiant Skrevet 9. juni #139 Skrevet 9. juni For meg personlig har innvandring vært en stor berikelse. Hadde ikke orket å bo i dette landet uten dem. Jeg giftet meg til og med med en, og vi flyttet fra et blendahvit sted til et gulbrunt et (hvis det er lov å si) for å få høyere livskvalitet. Andre igjen, er uenig i det. Det bryr meg ikke. Det er lov.
Thesummerfairy Skrevet 9. juni #140 Skrevet 9. juni Motstrømmen skrev (9 timer siden): Hvit idiot som tror han er bedre enn alle andre siden han kan drikke øl med begge hendene. Per ,Pål og Espen Askeland. Tror hvite tennisokker går til alt. Generelt kjedelig og stor i kjeften. Er et mangfold, kan ikke beskrive alle. 😉 Hvit idiot? Høres ut som du er litt rasistisk og generaliserende. Men det er vel greit for woke- personer å være rasistiske mot nordiske personer, men hadde noen sagt det du gjør om en mørk person eller muslim- da hadde det vært krise. Muslimer tror ikke de er bedre enn alle andre de da? Som fordømmer norske kvinner som «horer» og muslimske de har oftest ikke lov å gifte seg utenfor sin egen gruppe (land, religion, slekt osv).. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå