Gå til innhold

Liljens dagbok


Liljen

Anbefalte innlegg

Så var helgen over :)

Ny uke, nye muligheter. Nå er det ca 14 dg til IKM og har eggløsning omtrent nå tenker jeg. Har ingen test, for vil ikke ta helt av til å begynne med. Er litt redd for å bli skuffet. Må først se om jeg får mens nå etter å ha gått på pillen så lenge. ca 12 år ble det, så.. :roll:

Må innrømme at jeg ser på alle som har gravidmage og alle barnevognene, og blir veldi missunneli.... :sjenert:

Har kuttet ned på røykingen iallefall, og syns det er bra. Får håpe jeg klarer å slutte, det er iallefall det som er målet. Røyker langt under halvparten av det jeg gjorde :Nikke: og synes selv at jeg er veldig flink. Liljemannen har også kuttet veldi ned. Flinke mannen. :kys_2: er så stolt av han.

Nå har vi hele ettermiddagen og kvelden fri sammen, så da kan det jo tenkes at det blir litt :humpe::hjerte::hjerte::kline: også. hehe.

Ha en fortreffelig dag og uke, måtte det bli en fruktbar en. :)

:klem: fra meg

Endret av Liljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia! Så flink du er som kutter ned på røyken! (Kan anbefale "endelig ikkerøyker"-boka for røykeslutt, den hjalp meg, har vært røykfri i over ett år nå)

Lykke til med EL og greier, spennende tid det!

Ha en fortsatt fin uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :) (selv om det er rimelig seint på dagen)

Så var det onsdag, og jobb igjen. Skal jobbe fra 15 til 01.00 i kveld. :overrasket:

og gleder meg ikke noe videre til det. Har vært borte noen dager nå i forbindelse med helg, og så ble jeg sykemeldt.. Føler meg såpass fin nå, at jeg kan ikke være hjemme flere dager. Godt er jo egentli det :)

Skal en tur til byen med liljemannen nå å handle litt. (vi jobber skift begge 2 og er hjemme til alle døgnets skumle tider :ler: ) Jeg skal lage dajmiskake til søsteren min sin samboer som har bursdag i dag. Den ble "bestillt" hos meg. koseli :) Tenker jeg får lage dobbel oppskrift. Det er alltid for lite. Det er vell bortimot den eneste kaka jeg kan. Er ikke noe reser på kakebaking akkuratt :lol:

Ellers skal vi gå å se på flere kjøkken. Holder på å pusse opp her, og nå står kjøkken for tur. Det gleder jeg meg utrolig til, siden vårt kjøkken er steingammelt og supermodent for utskiftning :overrasket: For snart 2 år siden da vi kjøpte huset, var det ikke gjort noen ting her siden huset ble bygget i 69, og jeg er ikke særlig fan av orange tapeter og grønne tepper.. av en eller annen grunn... :ler:

Deretter kommer gangen. Da har vi gjort en etasje i huset, og mangler "bare" kjelleren. :tristbla: Men det får vi ta etter hvert. Ingen hast egentli med det.

Har lovet liljemannen at garasje skal bygges og, og den blir og startet på i løpet av året, så skal vi bygge ut over den så vi får større stue. Daaa skulle mye være gjort. :ler: Har masse ledige ferdig oppussede soverom, så her er det plenty plass til en eventuell liten som skulle komme. :):babysmokk:

I går kveld skulle vi liksom kose oss verre her hjemme med tv og kos, men så plutselig var det fullt hus her, og hadde besøk hele kvelden. Da vi endeli var alene, sovnet vi i hver sin stol, og våknet i 4 tiden i natt.. :ler: Krøp ut i sengen da, men var altfor trette til noe :humpe: Ble bare en liten :kline: og så god natt.. :ler: Bedre lykke neste gang da. hehe..

Nei, nå går tiden fort, har litt å gjøre, ha en strålende dag

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg missmumblebee.

Så kjekt å se deg :) måtte bare sende ett lite innlegg til deg.

Alltid koselig å ha deg her. Ang den boka, den har jeg faktisk tenkt på. Gruer meg litt og egentli. Tror det er mest fordi at jeg har hørt flere som har klart å slutte på den, og blir litt skremt. vet egentlig ikke hvorfor... :klappe: Syns dere er utrolig flinke.

Sist gang jeg sluttet å røyke (som du forstår holdt ikke det), la jeg på meg 15 kg, og har ikke så lyst å legge på meg før jeg eventuellt skulle bli gravid. :ler:

Må nok bare krype til korset å lese den boka. Den som intet våger intet vinner.

Tusen takk for tips. :blomst: Du er så snill.

Stor :kose::klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kunne ikke bare helga vært over... Skal jobbe hele helgen, og har så lite lyst.. Føler meg ikke 100 % for tiden, og da blir liksom alt ett ork..

Nok klaging, måtte bare få det ut!! Positiv tenking nå :)

Ble ett himla stress i byen iallefall. Føyk fra butikk til butikk, og liljemannen stakkars, syns så synd på meg som stressa så fælt, at han hjalp meg med iskaka. :tommel: Det var unnagjort på 20 min. :klappe: herli.

Så nå... er det bare 45 min til jeg skal være på jobb, og har ikke :dusje: enda.

:klem: så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg missmumblebee.

Så kjekt å se deg  :)  måtte bare sende ett lite innlegg til deg.

Alltid koselig å ha deg her. Ang den boka, den har jeg faktisk tenkt på. Gruer meg litt og egentli. Tror det er mest fordi at jeg har hørt flere som har klart å slutte på den, og blir litt skremt. vet egentlig ikke hvorfor... :klappe: Syns dere er utrolig flinke.

Sist gang jeg sluttet å røyke (som du forstår holdt ikke det), la jeg på meg 15 kg, og har ikke så lyst å legge på meg før jeg eventuellt skulle bli gravid.  :ler:

Må nok bare krype til korset å lese den boka. Den som intet våger intet vinner.

Tusen takk for tips.  :blomst: Du er så snill.

Stor  :kose:  :klem: fra meg

Hei på deg også!

Jeg reklamerer litt mer for den boka jeg.. :sjenert:

Jeg har prøvd å slutte utallige ganger før, men aldri klart det helt, det har blitt til festrøyking, og så etterhvert ble hver dag en fest.. ;) Men, etter å ha lest den boka så har det ikke vært noe problem, fordi man blir på en måte innstilt på å slutte på en helt annen måte enn ellers. Jeg kjenner en som leste den boka bare for å ha noe å gjøre, han skulle IKKE slutte å røyke, men dagen etter, så var han røykfri... Og har vært det i over to år nå.. :overrasket: Den første tiden etter at jeg sluttet, så spiste jeg pastiller til den store gullmedalje, jeg gitt nok opp et par kg, men det er det verdt nå.

(Og du... Du kan bruke så laaaang tid du vil på å lese den boka, for man får ikke lov til å slutte før man er ferdig med den... :sjarmor: )

Ha en fin dag da!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg også!

Jeg reklamerer litt mer for den boka jeg..

Jeg har prøvd å slutte utallige ganger før, men aldri klart det helt, det har blitt til festrøyking, og så etterhvert ble hver dag en fest.. Men, etter å ha lest den boka så har det ikke vært noe problem, fordi man blir på en måte innstilt på å slutte på en helt annen måte enn ellers. Jeg kjenner en som leste den boka bare for å ha noe å gjøre, han skulle IKKE slutte å røyke, men dagen etter, så var han røykfri... Og har vært det i over to år nå.. Den første tiden etter at jeg sluttet, så spiste jeg pastiller til den store gullmedalje, jeg gitt nok opp et par kg, men det er det verdt nå.

(Og du... Du kan bruke så laaaang tid du vil på å lese den boka, for man får ikke lov til å slutte før man er ferdig med den... )

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tror ikke jeg fikk til å kopiere teksten din missmumblebee slik som du gjør.. vet ikke hvordan jeg gjør det.. Men iallefall...

Skal få låne ei bok av ei venninne av meg. Hun har lest, og sluttet på den....

Gruer meg litt, men skal gjøre det... Den som intet våger intet vinner.

Har vært hos kiropraktor nå. Han var jammen ikke mye snill, og herjet villt med ryggen. Føler meg mye bedre, men er litt trett. :Gjesp:

Fri hele dagen, så nå skal sola nytes i fulle drag. Tenkte om jeg skulle stelle litt i bedet, sette inn noen nye sommerplanter å gjøre det koseli.

Liljemannen og meg skal grille senere og kose oss verre :briller2:

Har hatt vondt i underlivet på høyre side ett par dager nå, lurer på hva det er..

Sikkert bare EL.. Har jo gått på pilla noen år, å kan nesten ikke huske hvordan det er å være uten. Får vanvittige menssmerter, så det gruer jeg meg til..

Det er nå 12 dg til IKM.. Hadde regelmessig 28 dg før, og mens jeg brukte pillen..

(håper den holder seg borte da.. :-D )

I går bestillte vi sydentur. :) Liljemannens søster bor der nede, så vi reiser årlig ned på besøk. Bare en uke denne gangen, for vi må fikse kjøkken og hus i resten av ferien. :sjokk: men en uke er bedre en ingen, og det skal bli helt deilig.

Reiser 22 juni. :briller2: Det som er så kjekt, er at liljemannens søster snakker språket flytende, og vi kjenner masse folk der nede, så det er nesten som å komme hjem til syden. :)

Ha en riktig fin og solfyllt dag jenter. Måtte dagen bringe noe fint :)

Endret av Liljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere, så trykker du bare "siter" under det innlegget du vil sitere. ;) Ikke noe værre enn det!

Så deilig med sydentur da!! Å, jeg kjenner at jeg lengter litt etter varmere strøk.. Men i dag er det hvertfall deilig vær her, så da skal jeg ikke klage for mye... ;)

Les boka, og ikke bekymre deg, du skal ikke slutte før du er klar!

Dersom du er plaget av menssmerter, så anbefaler jeg deg å prøve å ta kalktilskudd (av alle ting lissom..) Det har hjulpet meg noe helt enormt, jeg var kjempeskeptisk da min mor fikk meg til å prøve det, (man tar en god del tabletter, gjerne 4-5, med en gang man kjenner at mensen er på gang, og så opprettholder det til mensen er over). Har alltid knasket smertestillende til den store gullmedaljen før, men etter det har jeg ikke trengt det. Ha en finfin dag forresten!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det helg. :) Jobbehelg riktig nok, men skal jobbe natt så jeg får med meg all sola i hele dag :hoppe:

Skal kjøpe meg kalktilskudd jeg. Det skader ikke å prøve, for di smertene er enorme av og til. Spesiellt de 2 første dagene. men men.. Får håpe det ikke er mangen gangene jeg skal ha mens da :sjenert: ..

Skal snart hente liljemannen på jobb, og så skal jeg ut å sykle etterpå :briller2: .

Bikinisesongen er snart her, og jeg er ikke helt førnøyd etter en vinter med mye god mat og drikke. Så nå er det skjerpings, så skal det nok ordne sei. Er litt slapp i fisken bare, dessuten trenger ryggen min noe morsjon for å holde sei fin. Er feiloperert i en skulder, og det smitter over i ryggen.. :tristbla:

Kroppen min er helt rar. Er nødt å være pms. :ler: Har noen enorme humørsvingninger og så har jeg fått en haug med stygge kviser (som jeg skal sørge for forsvinner ganske snart), i tillegg føler jeg det ulmer nederst i magen. :overrasket: . Det første som slo meg at jeg kanskje kunne være gravid, men så tenker jeg logisk.. Hallo.. Har gått på pillen siden jeg var 16, det er ingen som blir gravid i første pp etter å ha gått så lenge på den.. :icon_lol: ...tror jeg...

Får bare vente å se.. Den 18 mai venter jeg IKM iallefall... ;) Har bursdag denne måneden, så det hadde jo vært litt kult da... selv om det er minimale sjanser..

Liljemannen må ha noen enorme svømmere da tenker jeg :ler2:

Ha en fantastisk helg, og kos dere i sol og sommer som vi har lengtet så lenge etter.

stooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhhh.. Jeg kan sitte her i timesvis.. Har blitt helt avhengig av kg.. som di fleste andre her :ler: Har såååå lyst på en liten en.... :sjenert:

Har flere gravide venninner, og for hver dag som går, blir jeg mer og mer missunnelig.. Men det er vell helt vanlig tenker jeg. :sjenert: Og det ordner sei nok for oss også etter hvert. Er tross alt bare i 1 pp :)

:hoppe::hoppe: Det er så strålende vær ute,at jeg måtte bare :hoppe: litt til. :ler: Det går da ikke ann å være trist i slikt godvær. :briller2: Bare å nyte det.

ha en strålende søndag alle sammen. Måtte det bli en fruktbar en. Sender masse babystøv til alle prøvere :klappe:

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for hyggelig besøk i boka mi. Ble så oppslukt av å lese i din, at jeg helt glemte brødene jeg hadde i ovnen. ;) Men det gikk bra.

Spennende prøvetider for dere, vi rakk aldri å starte prøvingen ordentlig. Har brukt p-pille/minipille de 2 gangene jeg har blitt gravid. :overrasket:

Så nå er egentlig det store spm om vi greier det denne gangen.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere :vinke:

Kjære Pondusa og missmumblebee :) Så utrolig kjekt dere stakk innom. Blir så utrolig glad for litt besøk :hoppe:

Her går det veldig bra. Har holdt på med hagen i hele går. 8 timer i strekk.

Hagen vår så liksom ut som en.... vet ikke... Den var helt utrolig stygg. Måtte gjøre noe, slik at folk kunne se det bor noen her :ler:

Har luket bed, slått plenen, høytrykkspylt og masse annet. Skal plante i dag, siden jeg har kjøpt en halv butikk med blomster :ler: Liljemannen er helt imponert han :ler:

Og en ting til.. Har vært utrolig svimmel di siste dagene.. Hva kan dette komme av? Blir litt skremt.. Har tatt CL test, men venter IKM tidligst om 5 dg.. Så det var nok helt unødvendig.. Ja, ja. Det ordna sei vell nokk.. ;)

Ha en fantastisk dag :) Skal ta en dagbokrunde i kveld pondusa og missmumblebee.. Har litt hastverk. Skal på jobb, og skulle egentli vell vært på vei nå.. Sååå :vinke: og :kose: så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg :hoppe::hoppe: Fantastisk!!

I helga skal vi bare kose oss. Få litt tid til hverandre, for det har det blitt lite av i det siste. Har vært fullt opp med alt mulig.. :roll:

Tenkte om jeg skulle lage noe god mat til oss på lørdagskvelden. Har hatt så lyst på taco ei stund nå, så det tror jeg det blir. :):tommel:

Har forresten vært kjempeflink i det siste. Skal prøve å slanke meg ett par kilo og stramme meg opp litt. Har litt lyst å ha ett greit utgangspunkt den dagen jeg forhåpentligvis blir gravid... Ikke feil å lære sei å spise sunt heller.. Er litt dårlig med det :sjenert: Var å svømmet 1000 meter i går, tatt 50 sit ups hver morgen, syklet i dag. Er rimelig fornøyd. Skal få ergometersykkel i morgen :hoppe:

Ha en fortsatt strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har funnet ut at vi vil prøve med EL testere fra neste mnd.. Hvor er det greiest å bestille det i fra?? :sjenert:

Begynner virkelig å kjenne på meg at jeg har lyst på en liten :babysmokk:

Kanskje vi kan lage en liten en i syden :blunke: Har regnet ut at jeg skal ha EL rundt da, så da er det bare å ta med sei en hel haug testere å sette i gang. :ler:

Liljemannen var helt enig. Det hadde vært kult. :sjenert: Made in Kreta :ler:

Ha en riktig fin kveld alle sammen

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...