Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Min mann er 190 høy og 100 kilo. 12% kroppsfett. Sterk som en bjørn og veldig mandig. Han er den snilleste mannen jeg har møtt. Masse empati og omtanke for de svakere. Feminist selvsagt.

Anonymkode: ea56a...ea0

Så vi er enige ..?

Anonymkode: c444f...676

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes ikke kvinners negative syn på menn er hat. 

Ja jeg har et negativt syn på menn flest. Selv om jeg er gift og har 4 voksne barn og 1 barnebarn der kun et er kvinne. Men jeg hater ikke menn selv om jeg har sønner! Det handler mer om at jeg ser det negative  element som følger med testosteronet og som jeg som mor og kone forsøker veldig å  dempe og roe. Mine sønner har mye testosteron. 

Det følger opplagt med mangel på empati, omsorg for andre ( særlig svake), aggresjon mot de som er svakere fremfor å stå opp for de som er svakere, sterk gjeng- mentalitet og lynsje holdnin, feighet for å si fra om urettferdighet men veldig tøff i trynet osv osv. rett og slett drittsekk oppførsel ganske oftere enn kvinner. 

Bare det å ha russegutter hjemme er et mareritt og viser hvor trist jeg synes denne ytre høyrebølgen som gutta rir er. 

Hadde jeg fått flest døtre hadde jeg nok hatt et enklere og hyggeligere liv. I tillegg ville ikke det mannlige og destruktive dominert så totalt i tilværelsen med gaming stygge ordbruk , aggressive utfall og mangel på hensyn mot meg som mor.

mine sønner og mann gjør meg sliten og trist, min datter lyser opp med omsorg, hjelper med julemiddag, er veldig snill og omtenksom- takk Gud at jeg fikk i allefall ei jente 

Anonymkode: 9b89f...788

Dette er hva jeg føler om sønnen min. Han lyser opp med omsorg. Han sender melding på bursdag, og jul om han er hos faren sin - sier han er glad i meg og savner meg, at han håper jeg har en fin dag! Noen ganger kommer han og gir meg en klem, før han skal legge seg og sier at han er glad i meg. Ligger jeg og skjelver med mensensmerter, så stikker han på butikken og kjøper sjokolade, cola og lager middag uten at jeg har spurt. Jeg kunne skrevet en lang liste om dette. 

Jeg tenker at jeg føler meg veldig heldig og velsignet som har fått et så fint barn! (Han begynner på videregående til høsten)

Anonymkode: 89ea2...f95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nettopp, og når vi vet at gutter og menn fortsatt, i år 2026, opplever et sterkt press om å være tøffe, sterke, selvhjulpne og ikke vise følelser, så er det faktisk et problem. Mange gutter og menn opplever sosial skam ved å innrømme at de sliter psykisk, noe som kan føre til økt ensomhet, da det å snakke om følelser fortsatt innen denne "guttekulturen" blir oppfattet som feminint. Samtidig ønsker kvinner på sin side omsorgsfulle og følsomme partnere, samtidig som tradisjonelle idealer forventer at gutter og menn er sterke og maskuline. Jeg tenker at det ikke er så lett å stå i disse tildels motstridende forventingene, og jeg tror det er en mangel på gode, mannlige rollemodeller, noe som kan føre til at gutter trekkes mot dårlige forbilder. 

Det er også et problem at flere gutter faller fra i skole og utdanning, og noe av dette kan skyldes at gutter blir senere skolemodne. Evalueringen av 6-årsreformen viser f.eks. at det er for lite lek, både styrt og fri, på 1. klassetrinn, og jeg tror at det er bra at det blir satt fokus på dette. 

Vi ser også at unge menn i økende grad styrer mot mer konservative og høyreorienterte politiske partier og ideologier, noe som man delvis kan forstå som en søken etter trygghet i en tid med mostridende og uklare forventninger til mannsrollen, slik at man vender seg mot det tradisjonelle og "kjente". 

Anonymkode: c9ba9...53f

Helt riktig det mangler gode MANNLIGE rollemodeller! Menn på venstresiden som tør stå i mot blir drapstruet - menn på høyre siden applauderer og bøller seg frem. Takk til alle menn på venstresiden for deres mot for å stå opp for de svake, kvinner og for et omsorgssamfunn! Det er virkelig å være MANN!

Jeg tror mange gutter/menn er på høyresiden fordi de vil betale minst mulig i skatt og vil ha gamle verdier der de bestemte alt, ikke fordi de søker trygghet. 

De ser ikke selv at de skylder samfunnet noe. Selv om de har hatt mødre som uten en krone har ofret både inntekt og karriere for å ta vare på de fra fødsel, og heller ikke krever refundert det. Og kanskje selv en dag selv blir gammel og syk. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er hva jeg føler om sønnen min. Han lyser opp med omsorg. Han sender melding på bursdag, og jul om han er hos faren sin - sier han er glad i meg og savner meg, at han håper jeg har en fin dag! Noen ganger kommer han og gir meg en klem, før han skal legge seg og sier at han er glad i meg. Ligger jeg og skjelver med mensensmerter, så stikker han på butikken og kjøper sjokolade, cola og lager middag uten at jeg har spurt. Jeg kunne skrevet en lang liste om dette. 

Jeg tenker at jeg føler meg veldig heldig og velsignet som har fått et så fint barn! (Han begynner på videregående til høsten)

Godt å høre! Du er velsignet. Hold han unna negative påvirkninger så lenge du klarer! Hører at russetiden er lagt om og ikke så aktuelt med den fæle kulturen lengre. Da er dere spart for mye bekymring og stress. Det er som gift i hode på unge gutter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 11.22):

Ganske usmakelig av deg, en norsk kvinne å snakke om privilegier, som en del av den mest gruppen mennesker som noensinne har eksistert i verdenshistorien. 

Menn er juridiske andrerangsborgere takket være en differansierende likestillingslov, og diskrimineres så absolutt mot i utdanning og i arbeidsliv. Dette er godt dokumentert. 

Kvinner krever til stadighet juridiske favorittiseringer og kvoteringer inn i lederyrker, samtidig som de utgjør brøkdeler av prosenter innenfor harde yrker slik som betongarbeid og industri. Dere er slett ikke ute etter likestilling men heller å heve dere over menn, samtidig som menn i det private skal subsidiere og tilrettelegge for livene deres i det offentlige, hvor kvinner i aller høyeste grad diskriminerer menn på et strukturelt nivå. 

Om dere ønsker dere å leve uten menn i deres personlige liv er det vel og greit, men husk at det før eller siden kommer det til å føre til at menn vil frigjøre sin arbeidskraft og sine ressurser fra kvinner på et samfunnsmessig nivå. Dette vil si en nedbygging av velferdsstaten og økt privatisering. Dette ser vi allerede oppblomstringen av. 

Samtidig, er det viktig å huske på at feminisme ikke er bærekraftig i lengden, da det fører til lav fertilitet. Og etter en stund kommer kulturer med rigide kjønnsroller til å overta vår. Dette kalles post-pair bonding fertility trap. Det eneste feminisme utretter på lang sikt er utslettelsen av kulturen det etablerer seg i, og dette ser vi også tegn til allerede i dag. 

Anonymkode: 73356...dc3

Ja menn får velge andre yrker da- enn de såkalt harde yrkene? Kanskje innen helse? Men nei det ønsker ikke menn- det er sett på som lavstatus yrke (utenom lege da). Men feks sykepleieyrket kan uansett være veldig hardt og slitsomt yrke. De fleste menn jobber jo ikke som feks håndtverkere - det jobber ekstremt mange menn på kontor. 

Det er ikke feminisme som er skylden i at folk ikke  får barn lenger- det er den umulige standarden med at selv med to inntekter sliter mange og jobber livet av seg for å kunne ha helt vanlig livsstil, det er dårlige tilbud innen kvinnehelse, man skal være forelder som man ikke har jobb og man skal jobbe som man ikke har barn. Ting blir dyrere og dyrere. Mange menn tar ofte ikke like mye ansvar  for barn og hjem og det ser kvinner mer og mer nå og ønsker ikke å bli sittende med det meste av ansvaret for barna, og ofte tape økonomisk. Hvorfor kvoteres kvinner? Jo fordi patriarkiet har ikke helt sluppet taket. Vil du si at du som mann har færre rettigheter enn kvinner, og isåfall hvilke?

Du kan klage til kvinnene i Afghanistan som blir straffet/drept bare for å snakke eller le offentlig, giftes bort som niåring, ikke har helsehjelp ikke kan jobbe osv. kanskje dere kan diskutere felles problemer?

Anonymkode: 6120d...eaa

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 0.32):

Ja jeg har et negativt syn på menn flest. Selv om jeg er gift og har 4 voksne barn og 1 barnebarn der kun et er kvinne.

Det handler mer om at jeg ser det negative  element som følger med testosteronet og som jeg som mor og kone forsøker veldig å  dempe og roe.

Det følger opplagt med mangel på empati, omsorg for andre ( særlig svake), aggresjon mot de som er svakere fremfor å stå opp for de som er svakere, sterk gjeng- mentalitet og lynsje holdnin, feighet for å si fra om urettferdighet men veldig tøff i trynet osv osv. rett og slett drittsekk oppførsel ganske oftere enn kvinner. 

Hadde jeg fått flest døtre hadde jeg nok hatt et enklere og hyggeligere liv. I tillegg ville ikke det mannlige og destruktive dominert så totalt

mangel på hensyn mot meg som mor

mine sønner og mann gjør meg sliten og trist

takk Gud at jeg fikk i allefall ei jente 

Tror du ikke det er en fare for at et så mørkt og negativt syn på menn smitter over på relasjonen med og oppdragelsen av guttene?

Jeg synes på et vis du illustrerer poenget i åpningsposten godt, og kanskje hvordan denne ‘indoktrineringen’ om hvor fæle menn er påvirker mange negativt og bidrar til dårligere relasjoner.

Anonymkode: 5a7c1...d47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ikke feminisme som er skylden i at folk ikke  får barn lenger- det er den umulige standarden med at selv med to inntekter sliter mange og jobber livet av seg for å kunne ha helt vanlig livsstil

Anonymkode: 6120d...eaa

Den observante leser vil kanskje påpeke at det er en viss sammenheng mellom disse fenomenen, feminismen og feministenes kamp på den ene siden og hvordan vinhar innrettet samfunnet (med forventning til to foreldre i full jobb) på den andre. Det er dette feministene har ‘kjempet’ frem, og det er feministene som blir svært misfornøyde hvis noen ymter frempå at man kanskje skulle legge opp til at barnefamilier slapp å ha to fulltidsarbeidende foreldre, i alle fall i enkelte faser. 

Statistikken viser at kvinner får betydelig førre barn enn de ønsker og at kvinner med barn ønsker å jobbe mindre. Likevel blir feministene sinte om noen snakker om fødselstall eller å redusere arbeidsbelastningen. Det er verdt å reflektere over. Dette er ikke en kamp menn kan ta for dere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Den observante leser vil kanskje påpeke at det er en viss sammenheng mellom disse fenomenen, feminismen og feministenes kamp på den ene siden og hvordan vinhar innrettet samfunnet (med forventning til to foreldre i full jobb) på den andre. Det er dette feministene har ‘kjempet’ frem, og det er feministene som blir svært misfornøyde hvis noen ymter frempå at man kanskje skulle legge opp til at barnefamilier slapp å ha to fulltidsarbeidende foreldre, i alle fall i enkelte faser. 

Statistikken viser at kvinner får betydelig førre barn enn de ønsker og at kvinner med barn ønsker å jobbe mindre. Likevel blir feministene sinte om noen snakker om fødselstall eller å redusere arbeidsbelastningen. Det er verdt å reflektere over. Dette er ikke en kamp menn kan ta for dere.

Joda. Menn kan kjempe for å få lengre pappapermisjon. Menn kan ofre sine pensjonspoeng for å være hjemme med alle barna de ønsker seg, og gjøre husarbeid. Om menn ønsker flere barn, så må dere jo stille opp 100% for disse barna. Dere kan også ofre karriere og kompislivet. Det er helt lov for en mann å gå ned i stilling 50, 60, 70, 80, 90, 100%,  for å være hjemme.

Anonymkode: eae4c...ea9

• Liker 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er helt lov for en mann å gå ned i stilling 50, 60, 70, 80, 90, 100%,  for å være hjemme.

Den som tenker seg litt om vil kanskje innse at dette forutsetter en partner med både evne og vilje til å forsørge deg. Det er som du kanskje også forstår de aller færreste menn forunt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den som tenker seg litt om vil kanskje innse at dette forutsetter en partner med både evne og vilje til å forsørge deg. Det er som du kanskje også forstår de aller færreste menn forunt. 

Men siden kvinner har alle de beste jobbene og er best betalt, så er det jo helt naturlig at mannen er hjemme med alle barna han ønsker seg.

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men siden kvinner har alle de beste jobbene og er best betalt, så er det jo helt naturlig at mannen er hjemme med alle barna han ønsker seg.

Ikkesant ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2026 den 7.31):

De færreste kvinner også.

De fleste husholdninger er avhengig av to inntekter, og jeg har egentlig til gode å høre menn klage over at hele det økonomiske ansvaret ikke lenger ligger på bare dem. De fleste menn setter nok pris på at det ansvaret ikke ligger på dem alene lenger, for det ville vært tungt og tøft for menn flest. 

Men altså, de fleste par er nok også opptatt av samarbeid, og alt fra hvordan man prioriterer hverdagene og økonomi til hvor mange barn man ønsker seg, er for de fleste par noe naturlig å bli enige om. Paret mellom. At to i et seriøst forhold ikke snakker om og blir enige akkurat seg mellom om viktige faktorer i livet, på grunn av... ja hva skal man si... feminisme og andre samfunnsmessige trender(?) er et konstruert problem. 

Ikke alle par fungerer godt nok, det er nok så, men det er nok mer vanlig at par må enes om viktige valg i livet enn at noen, kvinne eller mann, har enerett på bestemmelse rundt slikt. Og de fleste par har nok ikke muligheten for at ene forsørger andre, uansett hvem. Ikke engang dem som tjener godt begge to, for da legges ofte lista over hva man ønsker å oppnå i livet bare høyere. Sammen! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 0.32):

Synes ikke kvinners negative syn på menn er hat. 

Ja jeg har et negativt syn på menn flest. Selv om jeg er gift og har 4 voksne barn og 1 barnebarn der kun et er kvinne. Men jeg hater ikke menn selv om jeg har sønner! Det handler mer om at jeg ser det negative  element som følger med testosteronet og som jeg som mor og kone forsøker veldig å  dempe og roe. Mine sønner har mye testosteron. 

Bare det å ha russegutter hjemme er et mareritt og viser hvor trist jeg synes denne ytre høyrebølgen som gutta rir er. 

Hadde jeg fått flest døtre hadde jeg nok hatt et enklere og hyggeligere liv. I tillegg ville ikke det mannlige og destruktive dominert så totalt i tilværelsen med gaming stygge ordbruk , aggressive utfall og mangel på hensyn mot meg som mor.

mine sønner og mann gjør meg sliten og trist, min datter lyser opp med omsorg, hjelper med julemiddag, er veldig snill og omtenksom- takk Gud at jeg fikk i allefall ei jente 

Det er trist å lese at du har det sånn, og det er viktig at det anerkjennes enn at du skal få høre hvor mannefientlig du er. Takk og lov er ikke alle menn sånn. 

Du burde fått hjelp så du kan komme deg vekk. For å bo sånn er ikke godt for noen.  Er det ingen som kan hjelpe deg med prossesen?

AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 1.06):

Testosteron er ikke ondt. du har ikke sagt det direkte, men fremstiller det sånn. La dine gutter være gutter, de har høyt testosteron og sånn skal det være. Menn trenger testosteron for å ha motivasjon, energi og mot.

Virker nesten som du vil at de skal bytte kjønn. Dette er ekstremt skadelig!

Anonymkode: c444f...676

La gutter være gutter? Nei, testosteron er ikke ondt, men og si la gutter være gutter når de oppfører seg dårlig er ren bullshit! Det er en grunn til at en del gutter og menn føler seg berettiget. De har fra barnsben av fått høre at gutter må få være gutter. Jenter derimot har ikke blitt visst like mye nåde når de gjør feil. 

AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 12.23):

Helt riktig det mangler gode MANNLIGE rollemodeller! Menn på venstresiden som tør stå i mot blir drapstruet - menn på høyre siden applauderer og bøller seg frem. Takk til alle menn på venstresiden for deres mot for å stå opp for de svake, kvinner og for et omsorgssamfunn! Det er virkelig å være MANN!

Jeg tror mange gutter/menn er på høyresiden fordi de vil betale minst mulig i skatt og vil ha gamle verdier der de bestemte alt, ikke fordi de søker trygghet. 

De ser ikke selv at de skylder samfunnet noe. Selv om de har hatt mødre som uten en krone har ofret både inntekt og karriere for å ta vare på de fra fødsel, og heller ikke krever refundert det. Og kanskje selv en dag selv blir gammel og syk. 

Jeg syns faktisk vi betaler for mye skatter og avgifter selv,  men det er en annen diskusjon.  Jeg kan være enig i at gutta på høyre  siden tror de er mer berettiget enn kvinner. Mener ikke alle, men at det er en overvekt der. For kvinner har den siste tiden fått masse skyld og hets for omtrent alt som skjer I verden. De skal være så konservative og har altfor sterke meninger om andre sitt liv. Det er godt kvinner reiser seg mot sånne mørke krefter. Vi ønsker å leve livet vi selv ønsker. Enten det er med eller uten en mann i livet.  

AnonymBruker skrev (På 23.5.2026 den 6.58):

Som feminist så mener jeg at det er en menneskerett og avgjøre selv om man vil ha barn eller ikke, uten at andre skal blande seg inn med sine sterke meninger. Det er mange som ikke burde hatt barn, eller en partner. De som lenge har ønsket barn og endelig får det er jo fantastisk.  Som behandler barna sine bra og gjør så godt de kan. Så det handler ikke om at vi ikke ønsker at folk får barn,.men barn skal ikke sette ukritisk frem til verden heller.  

AnonymBruker skrev (På 23.5.2026 den 7.31):

Men hvis vi hadde klart oss med en inntekt, så hadde jeg gledelig jobbet 50 prosent så mannen min fikk mer fri jeg. Begge hadde hatt mer tid til barna og hverandre  Men sånn fungerer det ikke for de fleste.  Selv på 50 tallet måtte kvinnene i arbeiderklassen ut i arbeidslivet så fort barna ble litt større. Og veldig mange kvinner ønsker faktisk å jobbe. De ønsker ikke å bli fødd på av en mann. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 12.08):

Her snakker kvinner om at de er redde for å gå ut på kvelden, i frykt for å bli voldtatt, mens menn sutrer om en datamaskin! Dette her beviser bare hvor ufattelig skrullete en del menn er. "Ja, men hvem bryr seg om du blir voldtatt og banket opp, om du får PTSD og får livete ødelagt, hvem bryr seg om du lever i frykt konstant... her får du en GRATIS datamaskin om du begynner på denne studielinjen!" 

Er kvinner flest parnoide så er det deres eget problem som dere nesten må ordne opp i selv. Og hvis det er noen som har sørget for import av en voldtektskultur så er det overveldende kvinner selv som har stemmt for det, ikke menn.

Poenget er at det finnes ingen offentlige lover og regler som diskriminerer kvinner i Norge, mens det er plenty som diskriminerer gutter og menn.

Anonymkode: 740a0...74d

Skrevet (endret)

Jeg ser heller ikke mye mannehat, men sunn skepis mot fremmede menn de ikke kjenner. Til og med menn har sagt til  meg at jeg som kvinne må være mer forsiktig. Jeg hater ikke menn av den grunn. Men jeg misliker sterkt menn som snakker ned kvinner og mener det å være selvstendig er en maskulin egenskap. Å være selvstendig er noe alle voksne mennesker bør være, som @Katten.2.0 også sier. Eneste mannen her som faktisk skjønner hva kvinner opplever, og han annerkjenner det. Ser flere menn også på nett som går i mot toxic masculinity grupper. De er også lei det evige maset fra menn som legger all skyld over på kvinner og mener kvinner bør jekke seg ned. Kvinner som ønsker karriere og er selvstendige blir beskyldt for å ønske å være menn. Hvor har enkelte menn fått det fra, at selvstendige kvinner og de som f.eks har lederstillinger ønsker å være menn? De ønsker ikke å være menn, men å gjøre noe de trives med. Og noen kvinner, som menn er dyktige ledere. 

Jenter/kvinner kan ikke si mye før kommentarfeltet oser av med kritikk og personangrep. Til og med fra enkelte kvinner. Og det kan være noe så lite som at en jente sier hun ikke trenger en mann i livet sitt. Da brenner det i kommentarfeltet.  De vil ikke forstå hva hun egentlig mener, nei, de vil bare ta henne. 

Det er tøft å være menneske,  mann eller kvinne, i et system som skader oss alle mer enn det gir nytte. Vi burde heller stå sammen og støtte hverandre, og begge sider kan anerkjenne hverandres utfordringer, men ikke legg skylden på hverandre. 

Endret av Sannhetsøkende
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 10.15):

Du er forskrudd som vrir og vender. Jeg konstaterer at testosteron skaper mye stress for meg med å ha blitt utskjelt og vært hoggestabbe i mange år. Som kvinne er jeg sliten og utmattet av alle diskusjoner, det høyreekstreme tankegodset de lefler med. Bekymret for både egne og andre menn/ gutter. 

Har ingenting med kjønnsbytte å gjøre. Du tåler bare ikke høre fra en mor at hun er sliten. Ikke har du empati med meg heller. For alt jeg har gjort for mine sønner, forsøk på å lære de omsorg etc. Er du mann?

AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 10.40):

Hva har du opplevd ? Har du blitt skjelt ut, latterliggjort eller aldri fått et takk av mannen din? Det var hensyn og godhet i starten. Godheten hans forsvant omvendt proposjonalt med antall barn jeg fødte. Jo mer sliten og syk jeg var desto mer hoggestabbe ble jeg. Nå er jeg ikke i stand til noe lengre. Ikke engang å skille meg. Men sluttet å kritisere meg. Skjønner vel at jeg ikke er noe mer igjen å hogge på. Så nå har jeg valgt å nyte de siste ti eller kanskje tyve årene av livet i mest mulig fred og ro. Holder lav profil og prøver komme meg opp om morgen.

Hvorfor skiller du deg faktisk ikke når du lever slik? 

Jeg har 3 sønner, i tillegg til 2 døtre, og sønnene er like omtenksomme som døtrene. 

Ikke gadd de å være russ heller. For mye rølp for dem. 

Anonymkode: cca92...80f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er kvinner flest parnoide så er det deres eget problem som dere nesten må ordne opp i selv. Og hvis det er noen som har sørget for import av en voldtektskultur så er det overveldende kvinner selv som har stemmt for det, ikke menn.

Poenget er at det finnes ingen offentlige lover og regler som diskriminerer kvinner i Norge, mens det er plenty som diskriminerer gutter og menn.

Nå er det etnisk norske som voldtar og...

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Norge har i alle år hatt en tydelig og utbredt voldtektskultur. Utført av etnisk norske menn.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Katten.2.0 skrev (3 timer siden):

Norge har i alle år hatt en tydelig og utbredt voldtektskultur. Utført av etnisk norske menn.

Ja dessverre. Jeg er selv blitt voldtatt og kjenner altfor mange kvinner som er blitt voldtatt, men jeg kjenner faktisk ikke til et eneste tilfelle der gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse. Det er heller kamerater man stolte på, menn mann datet, kjærester faktisk, venner av venner, voksne menn man møter på i jobb/på kjøreskole/diverse, og oftest menn man burde ha kunne stolt på, og dessverre gjorde det. Norske i hovedsak. Kun norske i de tilfellene jeg vet om, eller har opplevd. 

Jeg synes ikke det er så rart at vi har en voldtektskultur heller, når de unge vokser opp med kun viten om at nei er nei (som i at dersom man presser frem et ja, eller at vedkommende ikke klarer/våger å si nei lenger er det greit å kjøre på), istedenfor en grunnleggende forståelse for at sex alltid og uten unntak skal være ønsket av, fint og deilig for begge/alle parter. "Få sex" og "ta hardt" som om det er det rette gir også feilopplæring og for dårlig forståelse for hva sex skal være. Jentene fores opp på "pass deg for..." også, istedenfor å få forståelse for at sex ikke bare er noe de må gå med på, men faktisk skal ØNSKE og nyte. Hver eneste pokkers gang! Jenter er dermed mer redd for å bli voldtatt enn for å gå med på dårlig sex, med gutter som dermed også lærer av jentene at alt er greit, så lenge hun ikke skriker nei og kjemper mot. Og gjør hun det er det ok å presse og mase til hun gir etter. 

Nei dette er ikke ok!!!!!!!!!!!!

Jeg brenner for å gi de unge bedre forståelse for hva sex skal være. Alltid ivrig villig og deilig for begge/alle parter. Dette har jeg lært mine, og sjokkerende mange ganger når jeg snakker med unge sier de at jeg er den første som forteller dem at sex faktisk skal være skikkelig godt for begge HVER GANG. At nei er nei og "pass deg for...!" vet de derimot, men altså ikke det helt grunnleggende at sex skal være fint og deilig for begge hver eneste gang. 

Til og med mine åpenhjertige og ellers tøffe og bestemte venninner har jeg måtte ta for meg angående at de har glemt å formidle noe så grunnleggende til sine barn. Vanskelig sier noen (Alvorlig talt, er man foreldre kan man ikke unnlate å gjøre de vanskelige, men nødvendige tingene!). Andre sier "De lærer nok, det gikk jo bra med oss." Nei det gjorde det IKKE! Ikke så jevnt over at man kan lene seg på det. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (På 25.5.2026 den 14.28):

Det er trist å lese at du har det sånn, og det er viktig at det anerkjennes enn at du skal få høre hvor mannefientlig du er. Takk og lov er ikke alle menn sånn. 

Du burde fått hjelp så du kan komme deg vekk. For å bo sånn er ikke godt for noen.  Er det ingen som kan hjelpe deg med prossesen?

Tusen takk for forståelsen og omtanken ❤️ gått til psykolog før, mange som sier jeg burde gå, men nå er jeg for syk og årene gikk fra meg. Har gått i kvinnefella, og vært tidligere veldig opptatt av å være perfekt kone! Og mor!  Det var takken. 

Å bli beskyldt for å være mannefientlig er helt absurd. Men sier litt om hva og hvordan en mann her på forumet tenker, når man forteller om f.eks. sønnenes holdninger. Elsker mine sønner over alt på jord. Til og med om de blir kriminelle. Men ingen som blir det tror jeg, og har et ørlite håp om at de endrer sine holdninger, men jeg har ingen påvirkning. Men tristheten er når de bli påvirket av sånne toxiske som Andrew Teta etc. 

Jeg er levende eksempel på hvor viktig det er med egen inntekt for å ha råd til å skilles. Ikke gå i kvinnefella. Og fjerne barna fra negative elementer så tidlig som mulig. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...