AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #121 Skrevet 22 timer siden Bæsje er et ekkelt ord. Da foretrekker jeg heller"skite", som jeg var vandt med i oppveksten. Anonymkode: 0ff09...a7d
Seff Skrevet 22 timer siden #122 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): "Ha fin dag" Det heter "Ha EN fin dag"! Anonymkode: 489fa...2b2 Uff ja, det høres ut som om de ikke forstår hva de sier. Minner om sånne som sier at "ja, det er jo alfa omega". 2
Seff Skrevet 22 timer siden #123 Skrevet 22 timer siden Bombasi skrev (5 timer siden): Bærekraft Et ord i tiden. Jeg hater det ordet. For det maskerer. Det er utydelig. Det er knapt noen som vet hva som ligger bak ordet, eller iverstefall hva det betyr. Og det misbrukes over en lav sko - av alt og alle. Alle bruker det om noe. Bare for å fremstå bedre, og gjerne mye bedre enn de er. Men da er det jo egentlig ikke ordet du har noe imot, men at folk bruker det uten å vite hva det betyr. 1
Seff Skrevet 22 timer siden #124 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alle utenom midterste er ord.. Anonymkode: 67d73...aba Det er jo det som er poenget i denne tråden. Tror du tenker på "Det heter ikke det" ...
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #125 Skrevet 21 timer siden katties skrev (6 timer siden): Nurket. Jeg haaaaaater det ordet! Av en eller annen grunn har hjernen min bestemt seg for at det er barna til grisen som burde hett det. Purken og nurket 🐽🐽 Anonymkode: 17653...0c4 3 2
Solstråle1 Skrevet 21 timer siden #127 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja! Jeg skulle akkurat til å skrive det samme HATER ordet kids på norsk, vet ikke hvorfor. Men jeg tenker på geiter. Geiter får kids. Og det høres bare så jalla ut når nordmenn sier det. Som om man prøver å være så kul. "Nå skal jeg ut en tur med kidsa". Enda verre: "jeg må gå fordi jeg skal hente KIDDEN i barnehagen". ÆÆÆÆSJ! Ordet duft liker jeg heller ikke. Minner meg om analkjertlene til et stinkdyr, vet ikke hvorfor. Anonymkode: c7851...23c Geiter får da ikke kids!? De får kje. 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #128 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kom på at jeg ikke kan fordra østlendingers egne is-endinger. Bebis, sjokkis osv. Anonymkode: 98caa...1d9 mhm, samt baris.. uuusj. så harry. Anonymkode: 4f91b...889 1 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #129 Skrevet 21 timer siden Ta vare! 🫣🙄 Anonymkode: d921f...102 2
Tvist Skrevet 19 timer siden #130 Skrevet 19 timer siden Ordet psyk. Er ikke sikker på om det er et ord, men det blir brukt som det. Psykisk syk heter det. 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #131 Skrevet 19 timer siden Sånne overskrifter i nettavisene: "Bekrefter kjæreste". Anonymkode: 55fd0...a0d 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #132 Skrevet 19 timer siden Åpner opp, ofte overskrifter i avisene. Nei, nei, nei. Lukk, ikke fortell om da du mistet hunden din, oldemoren din eller hva som helst. Hold det privat! Anonymkode: 2d849...c1d
katties Skrevet 19 timer siden #133 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Purken og nurket 🐽🐽 Anonymkode: 17653...0c4 Ja, stemmer! 😋 Passer perfekt sammen, synes jeg. 1
MarianneE Skrevet 18 timer siden #134 Skrevet 18 timer siden (endret) Krenka!! Eller... ikke selve ordet egentlig men mer bruken av det. Å si ifra om ting som ikke er greit haaaaater jeg at nå blir til at du anklages for å være Krenka. Endret 13 timer siden av MarianneE 1 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #135 Skrevet 18 timer siden Klikke i vinkel. Folk som bruker uendelig eller evig om ting. Uendelig lang kø. Eller at de døde pga ting, jeg dør eller jeg døde av flauhet. Anonymkode: 0a151...c41 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #136 Skrevet 17 timer siden Som en som kommer fra et annet sted i landet synes jeg "kjærlighet på pinne", for ikke å snakke om "en kjærlighet" høres ille ut. Eller kanskje mest dumt. Jeg synes en del ord og setninger mister innhold når det brukes mye. Eks Raus- brukes ofte når noen vil ha gjennom viljen sin, "jeg synes vi skal være rause". Ingen vil ha på seg å ikke være rause. Det er gjerne noen som vil ha på seg at de er rause fordi de gir andre beskjed om å være rause. , Bærekraft- litt luftig. Brukes i ulike sammenhenger. "Det er ikke bærekraftig å gjøre det slik". Neivel, så gjør det på en annen måte, da. Det går også an å si "dette fungerte ikke så godt" Utenforskap. Brukes i tide og utide. Noen bruker det om et barn som ikke får tak i en lekekamerat en søndag. Andre bruker det om selvvalgte aleneboere. Fasilitere, Hva er det med å bruke slike fjollete ord. Hva er galt med organisere/ordne/forberede? On-boarding. Hvorfor ikke begynne å lære opp folk? Uttrykket "bæsja på leggen" synes jeg er helt grusomt. Uttrykket "flokk/flokken" synes jeg lyder hult om andre enn en flokk med dyr. Manipulert er heller ikke et så tydelig begrep. Ordet manipulert har begynt å lukte ansvarsfraskrivelse. Ikke bare Mette sin skyld. Anonymkode: e465e...0ce 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #138 Skrevet 15 timer siden Sjokk-brudd , åpner opp,sjokkmelding og babylykke--alt fra Se og hør..Så flaut og overdrevet! Anonymkode: 0ff09...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #139 Skrevet 15 timer siden Grevinneheng og kalkunhals. Appelsinhud. Negative ord på kvinnekropp liker jeg ikke. Anonymkode: f3449...798 4 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #140 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som en som kommer fra et annet sted i landet synes jeg "kjærlighet på pinne", for ikke å snakke om "en kjærlighet" høres ille ut. Eller kanskje mest dumt. Anonymkode: e465e...0ce Sier du klubbe? Anonymkode: 8b5f1...50d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå