katties Skrevet i går, 09:12 #101 Skrevet i går, 09:12 Nurket. Jeg haaaaaater det ordet! Av en eller annen grunn har hjernen min bestemt seg for at det er barna til grisen som burde hett det. Keivhendt. Det gir ingen mening og høres ut som det burde vært "skjeivhendt" - jeg skjønner at folk blir forvirra. Jeg irriterer meg også for "hen", men bruker det da det blir litt mye "barnet" overalt hvis man ønsker å snakke om et barn uten å oppgi kjønn. Engelsk innimellom norsken, spesielt når det er mye av det; "kidsa", "skills", "too much", "bling". Føler de fleste irriterer seg over mye av det samme 1
katties Skrevet i går, 09:15 #102 Skrevet i går, 09:15 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å stenge «ned». Hvorfor ikke bare si stenge? «Da Norge stengte ned» Å «skrote» en ordning. Et ord jeg forbinder med oppkast! Det er muligens det styggeste ordet jeg veit. Lag deg en fin en! En motbydelig variant av «ha en fin dag» Anonymkode: 9d882...0d3 Å "stenge ned" forbinder jeg med noe som vanligvis IKKE stenger. En ekstraordinær og mulig langvarig situasjon, altså. Endret i går, 09:16 av katties 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:18 #103 Skrevet i går, 09:18 katties skrev (4 minutter siden): Nurket. Jeg haaaaaater det ordet! Av en eller annen grunn har hjernen min bestemt seg for at det er barna til grisen som burde hett det. Keivhendt. Det gir ingen mening og høres ut som det burde vært "skjeivhendt" - jeg skjønner at folk blir forvirra. Jeg irriterer meg også for "hen", men bruker det da det blir litt mye "barnet" overalt hvis man ønsker å snakke om et barn uten å oppgi kjønn. Engelsk innimellom norsken, spesielt når det er mye av det; "kidsa", "skills", "too much", "bling". Føler de fleste irriterer seg over mye av det samme Skeivhendt hadde det i så fall vært da, hvis vi er pirkete her. Anonymkode: 4248a...acd
AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #104 Skrevet i går, 09:25 Ta seg en dupp! Evt sove dupp! Også det å kalle en dagmamma for «dadda» Anonymkode: 9d882...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #105 Skrevet 23 timer siden Heldigvis på veg ut, men det verste uttrykket jeg vet om err Uekte barn Om barn født utenfor ekteskap. Helt forferdelig uttrykk Anonymkode: 023a1...c55 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #106 Skrevet 23 timer siden Av alle amerikanske låneord (ja, det er amerikansk det meste av det engelske noen bruker altfor ofte, dessverre) så er "fries" det verste jeg hører. Det heter da pommes frites i Europa ! Eventuelt kunne man brukt det man av og til brukte før: Chips - som tross alt er engelsk, ikke hentet helt fra USA. Ellers synes jeg den østnorske forkortelsen for "McDonalds" høres tåpelig ut og jeg (som vestlending) vil aldri få meg til å si det: "Mækkærn". Ser at en de land bruker andre forkortelser - enklere hadde vært "gå på Mac" (mækk). Anonymkode: 55fd0...a0d 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #107 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eventuelt kunne man brukt det man av og til brukte før: Chips - NEI! Kall det ikke chips, vær så snill! Anonymkode: 9d882...0d3 1
Dame1993 Skrevet 23 timer siden #108 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Heldigvis på veg ut, men det verste uttrykket jeg vet om err Uekte barn Om barn født utenfor ekteskap. Helt forferdelig uttrykk Anonymkode: 023a1...c55 Enig! Som om de er mindre ekte fordi de er født utenfor ekteskap. Eneste som er verre er ordet lausunge. Det er så grusomt utrykk. Og det aller verste er at det er folk som bruker det som et skjellsord i dag!😔 1 1
Bombasi Skrevet 23 timer siden #109 Skrevet 23 timer siden Bærekraft Et ord i tiden. Jeg hater det ordet. For det maskerer. Det er utydelig. Det er knapt noen som vet hva som ligger bak ordet, eller iverstefall hva det betyr. Og det misbrukes over en lav sko - av alt og alle. Alle bruker det om noe. Bare for å fremstå bedre, og gjerne mye bedre enn de er. 2
katties Skrevet 23 timer siden #110 Skrevet 23 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): "Halla" Får frysninger og kjenner på sinne. Anonymkode: 4248a...acd Kjenner en superhyggelig fyr som sier det, og det funker for han 😁 Jeg tror også at han ville gått over til "hallois" hvis han ikke fikk lov til å si "halla", og det er iallefall ikke noe bedre 😝 Endret 23 timer siden av katties
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #111 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): «Du må lese deg opp». Anonymkode: 514fa...734 «Du mangler noen leseferdigheter, ser jeg.» Anonymkode: 17653...0c4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #112 Skrevet 21 timer siden Det var virkelig et lykketreff, at jeg postet denne tråden feil. Gikk jo bedre enn flere av de trådene jeg poster med vilje 🤭 Takk skal dere ha, folkens. Det er svært mange bra her, som jeg er helt enig i. Ingen nevnt ingen glemt, får jeg vel si… …og så kommer noen snart og nevner det 😜 Mere, mere! …hilsen trådstarter Anonymkode: 17653...0c4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #113 Skrevet 21 timer siden «Ta vare!». Dette er ikke norsk. Det er engelsk. Take care. I Norge sier vi «Ta vare PÅ DEG SELV», ikke «ta vare» 🤮 Anonymkode: 0ca36...e93 1 2
MarianneE Skrevet 21 timer siden #114 Skrevet 21 timer siden TinaChristina skrev (20 timer siden): Nei, bare synes truseinnlegg er et ekkelt ord😆 Helt enig! Det samme er brystvorte, rumpeball, tåball, uttrykket "prins/prinsesse" om eget barn, uttrykket "hen" og ihvertfall når KGbrukere omtaler eget barn slik, bobler i glasset.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #115 Skrevet 20 timer siden MarianneE skrev (1 time siden): Helt enig! Det samme er brystvorte, rumpeball, tåball, uttrykket "prins/prinsesse" om eget barn, uttrykket "hen" og ihvertfall når KGbrukere omtaler eget barn slik, bobler i glasset.. Og seteball Anonymkode: 9d882...0d3
MarianneE Skrevet 19 timer siden #116 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og seteball Anonymkode: 9d882...0d3 😩
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #117 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Voksne folk som kaller en tur på rammen for å bæsje 🤐 Det vrenger seg i meg, får samme følelse som når amerikanere skal smiske med foreldre og kaller dem mommy og daddy etter en viss alder. Det blir bare feil så lenge det ikke kommer fra de yngste 🤢 Bergensere med sin tendens til å se at klokken er kvart I noe, ikke kvart PÅ noe. Anonymkode: 6ff56...4b0 Hva med å tømme ryggen? Hater det uttrykket, det er groteskt. Folk som sier feil om hvilken og hvem. Hvem barnevogn anbefaler du? Hvem øl er best? Høres latterlig ut Anonymkode: 0a151...c41 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #118 Skrevet 19 timer siden Biffgardiner om indre kjønnslepper på utsiden av de ytre. Anonymkode: abeee...080 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #119 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Biffgardiner om indre kjønnslepper på utsiden av de ytre. Anonymkode: abeee...080 Ekkelt ord, men har du indre kjønnslepper på utsiden av de ytre så er det et verre problem. Anonymkode: c6f7b...335
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #120 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ekkelt ord, men har du indre kjønnslepper på utsiden av de ytre så er det et verre problem. Anonymkode: c6f7b...335 Har man lange indre kjønnslepper så stikker de fort ut forbi de ytre, null problem. Off topic, men vil ikke ha noen kroppsnegativitet i denne tråden, hilsen trådstarter 😌 Anonymkode: 17653...0c4 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå