Gå til innhold

Mat du synes er oppskrytt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Øverst hos meg står pinnekjøtt. 

Videre så er alt av lam som ikke heter fårikål 😁

Anonymkode: 11449...4ef

Er "alt" av lam oppskrytt, altså? :klo:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pavlova. Forstår ikke hypen. Gammeldags bløtkake smaker så mye bedre. Liker ikke brownies heller, har prøvd utallige ganger, men ordentlig sjokoladekake er så vanvittig mye bedre. Noen lammeretter er også oppskrytt. Ikke så glad i lammekjøtt generelt, men pinnekjøtt og lammeskank er helt ok. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2026 den 15.11):

Sushi må vel være verdens mestoppskytte rett. Den rå fisken er i seg selv fullstendig smakløs, og ris, tang og den salte usofistikerte soyasausen gjør ikke saken bedre. Når man så dreper det bittelille som måte være av smak med wasabi, er matkomedien fullkommen.

Anonymkode: 5d339...bdb

Kattemat.

Anonymkode: 15508...3b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Champagne, ribbe, indisk.. 

Anonymkode: 8a071...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Er bare til å tygge og drite det ut.

Anonymkode: c71f5...59f

AnonymBruker
Skrevet

Sushi! 
Seriøst, HVA er godt med smakløs ris, tang og smakløs fisk/scampi/kylling? 
Uansett om man skal ut med venner, familie eller kolleger så skal alle på død og liv ha den jævla sushien, hva faen er fodt med det? Opphypet og trendy. Men langt fra velsmakende! 

Anonymkode: aba38...1c5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i sushi, og også mye annet som nevnes her. Så jeg kommer med en bombe nå - sjokoladekake! Det er tørt, det er kjedelig i smak, også ofte altfor søtt. 😅 Oppigjennom årene, og jeg er blitt 45, har jeg knapt smakt på én sjokoladekake som jeg synes var god. Jeg liker ikke sjokolade så godt heller, så det forklarer kanskje noe. Men liker sjokoladeis.

Anonymkode: c24b0...491

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Hvalbiff 😫 smakte tran, måtte gi det til bikkja, hun elsket det!!🐶 (prøvd det kun én gang.)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2026 den 19.27):

Sushi! 
Seriøst, HVA er godt med smakløs ris, tang og smakløs fisk/scampi/kylling? 
Uansett om man skal ut med venner, familie eller kolleger så skal alle på død og liv ha den jævla sushien, hva faen er fodt med det? Opphypet og trendy. Men langt fra velsmakende! 

Anonymkode: aba38...1c5

Man bruker wasabi til sushi, det er langt fra smakløst. Jeg elsker sushi. Men uten wasabi blir det litt smakløst, ja. Sushisjappa glemte å legge ved det en gang og kunne ikke dra tilbake heller siden jeg hentet sushien rett før stengetid. Det ble litt stusselig med bare soyasaus, men godt likevel. Men wasabi er liksom prikken over i-en 

Anonymkode: a0fe6...070

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttkaker i brun saus må være verdens soleklart mest oppskrytte rett.

Når folk skryter over at de skal hjem til farmor og spise kjøttkaker henger jeg bare ikke med. Jeg spiser like gjerne en tørr brødskive uten pålegg, det er nøyaktig like spennende. 

Anonymkode: e832b...046

AnonymBruker
Skrevet

sodd 

Anonymkode: 2387c...fcc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 17.24):

God poeng! Det er jo ofte også så mye at man ikke klarer å smake på en brøkdel en gang... 

.. det verste er jo at det som regel er inkludert i hotellprisen og man føler seg forplikta til å i alle fall prøve å spise litt, selv om man som meg ikke spiser forkost til vanlig, rett og slett fordi jeg ikke er sulten før det går mot lunsj tid. Og er jeg på feriereise vil jeg heller spise en kaffe og et lite bakverk ute, i stedet for å sitte i en dårlig luftet frokostasal med masse andre turister og veldig små glass for appelsinjuice. 

Anonymkode: 85870...02c

Hotellfrokosten for meg er viktigere enn middagen 😄 Frukt og forskjellige juicer godt pålegg 🥰 Utennom Støtvig hotell, det var skuffende 😟

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder næringsinnhold det meste av importert trendmat, pasta, oversaltet tapas, sushi med fare for parasitter, osv.

Takker meg til god norsk husmannskost.

Anonymkode: 8a85b...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
-venter- skrev (På 18.4.2026 den 11.18):

Hummer. Vil heller her krabbe som er mye billigere. 

Ja, hummer alltid mye mer manet-aktig enn man forventer.

Anonymkode: 44ae6...112

AnonymBruker
Skrevet

Alt egentlig. 

Mat er mat.

Anonymkode: 1dbef...68c

AnonymBruker
Skrevet
fugl fønix skrev (15 timer siden):

Hvalbiff 😫 smakte tran, måtte gi det til bikkja, hun elsket det!!🐶 (prøvd det kun én gang.)

Da må du prøve igjen - dessverre er hval veldig utsatt for oksidering og mange behandler det feil, ved å la det ligge lenge ute i fiskediskene. Kjøp vakuumpakket og tilbered det med en gang. Det smaker ikke tran. Fantastisk kjøtt på grillen - stekes bare et par minutter på hver side - kjernetemperaturen bør ikke være over 55 - gjerne nede på 40-tallet om man liker litt rødt kjøtt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sushi

Helstekt kalkun

Anonymkode: 7233f...52d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du prøve igjen - dessverre er hval veldig utsatt for oksidering og mange behandler det feil, ved å la det ligge lenge ute i fiskediskene. Kjøp vakuumpakket og tilbered det med en gang. Det smaker ikke tran. Fantastisk kjøtt på grillen - stekes bare et par minutter på hver side - kjernetemperaturen bør ikke være over 55 - gjerne nede på 40-tallet om man liker litt rødt kjøtt. 

Haha😂 det var jo akkurat det jeg gjorde jo, kjøpte vakumpakket og tilberedte den med en gang.( hadde jeg latt det ligge lenge hadde ikke bikkja spist det, og hun var kresen på mat,og det er jeg og.) Jo det smakte tran!! Nei, jeg må faktisk ikke prøve igjen! Kunne gjort det for bikkja sin skyld, for hun elsket det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 11.13):
  • Jeg synes indisk mat er fryktelig oppskrytt. Jeg kan strekke meg til at indisk mat er 'greit nok'. Smaken er helt ok, men farge og presentasjon er forferdelig. Ser enten ut som oppkast eller sølevann. 

• Frossen pizza. Æsj.

• Hamburger kjedelig. 

• Laks. Æsj fy faen!

Anonymkode: 21c78...33c

Er frossenpizza og hamburger oppskrytt? 

Vet du hva oppskrytt betyr? 

Frossenpizza og hamburger er selvsagt nasty og ufyselig, men det er vel heller ingen som sier noe annet?

*forvirret*

Anonymkode: fc078...bf1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 11.13):
  • Jeg synes indisk mat er fryktelig oppskrytt. Jeg kan strekke meg til at indisk mat er 'greit nok'. Smaken er helt ok, men farge og presentasjon er forferdelig. Ser enten ut som oppkast eller sølevann. 

• Frossen pizza. Æsj.

• Hamburger kjedelig. 

• Laks. Æsj fy faen!

Anonymkode: 21c78...33c

Sushi, blåskjell, østers, laks, sild🤮

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...